Konu Kapatılmıştır
4. Sayfa - Toplam 21 Sayfa var BirinciBirinci ... 2 3 4 5 6 14 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 ve 210

Konu: Tesettür Çarşaftan İbaret mi?

  1. #31
    Dost meteor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    40

    Standart

    Alıntı CUMA Nickli Üyeden Alıntı
    Aslolan örtünmektir.Bu çarşaf olmuş veya başka bir şey olmuş farketmez.
    ben senin bu mesaj?na eleştiri olarak onu yazd?m ama sende düzeltmişsin allah raz? olsun ayn? fikirdeyiz el yüz ayak hariç vucud hatlar?n? belli etmeyecek şekilde olmal? zaten görüşümü diğer mesaj?mda belirttim okursan... selametle
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:23 ) değiştirilmiştir.
    hak geldi batıl zail oldu

  2. #32
    Pürheves sinepuryan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    171

    Standart

    Alıntı meteor Nickli Üyeden Alıntı
    Alıntı sinepuryan Nickli Üyeden Alıntı
    meyveni zeyli meteor yeniasyamgazetem kardeşler işkembei kübradan sallamy?n da usame güzelce izah etmiş daha ne öküz alt?nda buzağ? aras?n?z .. Varsa reddiyeniz delile dayand?r?n derim ...
    kesinlikle bir reddiyem yok ayr?ca işkembeden felan sallam?yorum.çarşafl? kardeşlerimi her zaman desteklerim en ideal örtünme biçimidir.benim söylemek istediğimörtünmenin sadece çarşaf olarak alg?lanmamas? gerektiği idi.toparlay?c? olmak laz?m. insanlar? kaç?rmak yerine toplamaya çal?şsak iyi olmaz m??her işin bir takva bir de fetve boyutu olduğunu unutmayal?m. çarşaf örtünmenin takvas?d?r.</font>ama onun d?ş?da islam değildir diyemeyiz...
    Kaynaks?z hüküm veriyorsunuz ... ayeti kerimede celabib diyor yani cilbab bak?n lugata ne manaya geliyor !!! Madem bizler Nur Talebesiyiz &#220;stad h.z. leri ne demiş bakal?m .Tesettür risalesini iyi okuyal?m 24 . Lema !!!!
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:24 ) değiştirilmiştir.
    Elde Kur\'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak aklıma zaid görünür
    Elde Kur\'an gibi bir burhan\'ı hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme sıkletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuası

  3. #33
    Dost CUMA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Bulunduğu yer
    Bitlis
    Mesajlar
    22

    Standart

    Alıntı meteor Nickli Üyeden Alıntı
    Alıntı CUMA Nickli Üyeden Alıntı
    Aslolan örtünmektir.Bu çarşaf olmuş veya başka bir şey olmuş farketmez.
    ben senin bu mesaj?na eleştiri olarak onu yazd?m ama sende düzeltmişsin allah raz? olsun ayn? fikirdeyiz el yüz ayak hariç vucud hatlar?n? belli etmeyecek şekilde olmal? zaten görüşümü diğer mesaj?mda belirttim okursan... selametle
    Bende acaba ayk?r? birşemi yazd?m ki meteor kardeşim ağz?ndan ç?kan? kulağ?n duysun kabilinden (mesaj göndermeden önce bir daha oku) beni ikaz etti diye düşünmüştüm.
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:24 ) değiştirilmiştir.
    Eğer bir yerde küçük adamların büyük gölgeleri oluşuyorsa,
    orada güneş batıyor demektir.

  4. #34
    Müdakkik Üye terennüm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    910

    Standart

    sinepuryan kardeşim sende az önce eklediğim (fikih.info) yaz?y? oku
    biz okuduk 24. lemay?. tavsiyen için teşekkürler.
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:25 ) değiştirilmiştir.

  5. #35
    Dost meteor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    40

    Standart

    haklısın kardeşim bizler nur talebesiyiz ve üstadın yolundan ayrılamayız testtür risalesine şu an ulaşacak durumda değilim acaba sen orada ne yazıyor paylaşabilir misin?
    hak geldi batıl zail oldu

  6. #36
    Dost CUMA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Bulunduğu yer
    Bitlis
    Mesajlar
    22

    Standart

    ?şte tesettür risalesi linki
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=1419
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:25 ) değiştirilmiştir.
    Eğer bir yerde küçük adamların büyük gölgeleri oluşuyorsa,
    orada güneş batıyor demektir.

  7. #37
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Alıntı sinepuryan Nickli Üyeden Alıntı
    meyveni zeyli meteor yeniasyamgazetem kardeşler işkembei kübradan sallamy?n da usame güzelce izah etmiş daha ne öküz alt?nda buzağ? aras?n?z .. Varsa reddiyeniz delile dayand?r?n derim ...
    Bu konuda kaynakl? yaz?lar defalarca eklenmiş olduğundan tekrar etmek istemedim. Yazd?klar?m bi araşt?rman?n sonucudur zaten. Bu konularda "sallamaktan" Allah'a s?ğ?n?r?m. Usame kardeşin güzelce izah?n? göremiyorum yaln?z.
    Ayr?ca biz ayette cilbab geçiyor diyoruz zaten başka bir iddiam?z yok. Fakat bizim nak?s Türkçemiz bunu ancak çarşaf olarak karş?layabiliyor. Tekrar söylüyorum Kur'an'da cilbab vard?r, çarşaf değil.
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:26 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  8. #38
    Dost CUMA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Bulunduğu yer
    Bitlis
    Mesajlar
    22

    Standart

    C?LBAB" NED?R?

    Isl&#195;&#162;m&#195;&#174; kad?n elbisesi tipi sözkonusu olunca, günümüzde en çok tart?ş?lan konulardan biri de, "cilbab" ?n ne olduğu konusudur. Biz bu konuyu en geniş şekliyle araşt?r?p anlatmay? deneyecegiz. Ta ki, bu konuda art?k tart?şma olmas?n ve müslümanlar bu doğrultuda bir ad?m daha ilerlesinler.

    Bilindiği gibi Kur&#194;&#183;'&#195;&#162;n-? Ker&#195;&#174;m'de erkek elbisesi konusunda detayl? aç?klama bulunmad?ğ? halde, kad?n kiyafeti konusunda detayl? say?lacak emir ve yasaklar vard?r: Kad?nlara zinetlerini ve zinet yerlerini açmamalar?, başörtülerini yakalar?n? kapatacak biçimde üzerlerine atmalar?, zinetlerini duyurmak için ayaklar?n? yere vurmamalar?, "cilbablar?n?" üzerlerine sark?tmalar? ve süslü püslü sokaga ç?kmamalar? emredilmiştir ki, bunlar işin teferruat?na kadar belirtilmesi anlam?n? taş?r. Bunlara bir de Res&#195;&#187;lullah Efendimizin aç?klamalar? eklenirse. kad?n kiyafetinin, üzerinde ne kadar önemle durulmas? gerektiğini anlam?ş oluruz.

    N&#195;&#187;r S&#195;&#187;resi'ndeki bir &#195;&#162;yette Allah (c.c.): "Kad?nlar, başörtülerini, yakalar?n? örtecek biçimde başlar?na örtsünler" (N&#195;&#187;r (24) 31.) emrini vermiştir. Bu &#195;&#162;yetten daha sonra gelen "Ahz&#195;&#162;b" &#195;&#162;yeti ile de Allah "...Mü'minler'in kad?nlar?na da söyle, cilbablar?n? üzerlerine sark?ts?nlar, yaklaşt?rs?nlar." (Ahz&#195;&#162;b (33) 59.) emrini vermiştir. Işte daha sonra gelen bu "cilbab" &#195;&#162;yeti, önceki ile ayn? şeyi anlatm?ş olmayacağ?na göre, birincisinde anlat?lan başörtüsüne il&#195;&#162;ve bir örtü ve elbise emrediyor demektir. ?şte Isl&#195;&#162;m bilginleri bu noktadan ve bu &#195;&#162;yetin işin baş?nda anlaş?l?p uygulanma biçiminden hareket ederek, "cilbab" hakk?nda çeşitli yorum ve tan?mlamalar getirmişlerdir. Biz önce onlar? görecek, sonra da bir sonuca varmaya çal?şacağ?z.

    Tefsirlere ve klasik Arapça sözcüklere bakt?ğ?m?zda, "cilbab" için şu değişik tan?mlar?n yap?lm?ş olduğunu görürüz: Kam&#195;&#174;s (üstlük), kad?nlar?n başlar?n? ve göğüslerini örttükleri ridadan küçük, başörtüden büyük elbise; milhafe yani çarsaf, milhafeden küçük geniş elbise, kad?n?n normal elbiselerini örttüğü üst elbise, vücudu baştan ayağa örten elbise; mikna'a, yani peçe, başörtünün üzerinden örtülen rida; peştemalve rida, kad?n?n bulüzünün ve başörtüsünün üzerinden büründüğü çarsaf.. (Örnek olarak bk. Z&#195;&#162;dü'I-mes&#195;&#174;r VN/422 ve Sabun&#195;&#174; N/382. Bu tan?mlar "cilb&#195;&#162;b" kelimesinin pekçok tefsirden ç?kar?lan tarifinin özetidir. Öyleki, bunlar?n d?ş?nda bir tan?m? yok gibidir.) "Cilbab" için söylenenlerin farkl? olanlar? bunlardan ibarettir.

    Görüleceği gibi bu tan?mlarda genellikle belirlenen ortak özellik "cilbab"?n giyilenden çok, bürünülen ve normal giysinin üzerine at?verilen bir üstlük olduğudur.

    Tefsircilerimiz bize cilbab'?n nas?l giyildiğini ve uygulama biçimini de anlat?rlar. Mesel&#195;&#162;:

    Ibnü'1-Cevz&#195;&#174;: Başlar?n? ve yüzlerini örterler.

    Eb&#195;&#187; Hayy&#195;&#162;n: "cilbablar?n? idn&#195;&#162; etsinler" ifadesi, bütün bedenin örtülmesini anlat?r. "&#220;zerlerine" denmekle de yüzleri kastedilmiştir. Çünkü Cahiliyyet Döneminde kad?nlar?n aç?k olan yerleri yüzleri idi.

    Ebu's-Su'&#195;&#187;d: Kad?n cilbab? baş?na atar, ve kenar?n? da göğsüne sark?t?r. Bu &#195;&#162;yet; kad?nlar herhangi bir sebeple ç?karlarsa, yüzlerini ve bedenlerini örterler anlam?na gelir.

    Südd&#195;&#174; de: Bir gözleri hariç, bütün yüzlerini kapat?rlar, demiştir.

    Ibn Kud&#195;&#162;me: Cilbab (giyilmeyerek) entari üzerinden kuşan?l?r.

    Ibn Abbas: Kad?nlar hür olduklar?n?n bilinmesi için tek gözleri hariç, başlar?n? ve yüzlerini örterler.

    Ibn &#195;�&#195;&#174;r&#195;&#174;n: Ubeyde es-Sem'&#195;&#162;n&#195;&#174;'ye cilbab?n niteliğini sordum: Bir çarsaf al?p kuşand?. Baş?n?n tamam?n? kaşlar?na kadar örttü. Sol gözünü aç?k b?rakarak yüzünü de örttü: (?şte cilbab böyle kuşan?l?r demiş oldu.) (bk. Z&#195;&#162;dü'I-mes&#195;&#174;r V/250; Ebu's-su&#195;&#187;d VI/81; ibn Kud&#195;&#162;me, el-Mugn&#195;&#174; I/602; Eb&#195;&#187; Hayy&#195;&#162;n, el-Bahru'l-muh&#195;&#174;t V/250; Sab&#195;&#187;n&#195;&#174;, Rav&#195;&#162;yi N/283, 381.)

    Elmal?l?, &#195;&#162;yette geçen: "cilbablar?n? sark?ts?nlar, yaklaşt?rs?nlar" ifadesini anlatt?ktan sonra şunlar? ekler:

    "Bu aç?klamada da iki şekil vard?r: Birisi, kaşlar?na kadar başlar?n? örttükten sonra, büküp yüzünü de örtmek ve sadece tek bir gözünü aç?k b?rakmak. (Bizler yetiştiğimiz zaman validelerimizin tesettür tarz? bu idi.) Ikincisi de, aln?n?n üzerinden s?k?ca sard?ktan sonra burnunun üzerinden dolay?p, gözlerinin ikisi de aç?k kalsa bile, yüzünün ekserisini ve göğsü tamamen örtmüş bulunmakd?r. (1310'da Istanbul'a geldiğim zaman, Istanbul han?mlar?n?n, bir peçe eklemek ve elde aç?k bir şemsiye bulunmak şart?yla tesettür tarzlar? da bu idi). (Elmal?l?, Hak Din&#195;&#174; V/3928.)

    Cilbabda renk önemli midir? Ne örtünme &#195;&#162;yetleri, ne de onlar? aç?klayan had&#195;&#174;sler, kad?nlar?n, şu, ya da bu renkte cilbab giymeleri gerektiğini söylememişlerdir. Buna göre kad?n ister siyahtan, isterse beyazdan cilbab edinir.

    Ancak ilk müslüman han?mlar ve özellikle de Res&#195;&#187;lullah'?n dönemindeki sahab&#195;&#174; kad?nlar cilbab?n görev ve espr?s?n? çok iyi kavrad?klar?ndan olacak ki, genellikle siyah rengi tercih etmişlerdir. Mesel&#195;&#162; &#220;mmü Seleme Annemiz: "Cilbab &#195;&#162;yeti indigi zaman, Ens&#195;&#162;r kad?nlar? siyah giysilere büründüklerinden ötürü, başlar?nda kargalar. varm?ş gibi ç?kt?lar" (Cess&#195;&#162;s, Ahk&#195;&#162;mü'l-Kur'&#195;&#162;n NI/372; Sab&#195;&#187;n&#195;&#174; N/382.) demiştir.

    &#195;�airler de cilbab? hep siyah olarak düşünmüş olacaklar ki, siyah ve koyu renkli konular? cilbaba benzetegelmişlerdir.

    Sonra, cilbab?n verdiğimiz tariflerinden de anlaş?lacağ? gibi, cilbab?n as?l görevi kad?n?n zinetlerini örtmesi ve d?şar?da kad?n?n çekiciliğini azaltmas?d?r; bunu ise koyu renkler daha güzel yaparlar. Buna göre; farz ya da v&#195;&#162;cip veya sünnet değildir ama, cilbab?n koyu renkten olmas? daha güzeldir, denebilir.

    Bundan olacak ki, büyük Tefsirci Al&#195;&#187;s&#195;&#174; şunlar? söyler:

    "Sonra bilesiniz ki, bana göre günümüzde ileri düzeyde (müreffeh) hayat süren bir çok kad?n?n, evlerinden ç?karken, üst elbise olarak giydikleri örtülerde (cilbab olamayacaklar? gibi), gösterilmesi yasaklanan zinetler türündendir. Çünkü bunlar nak?şl? desenli ve göz al?c? giysilerdir. Bana göre erkeklerin, kad?nlar?na böylece ç?kma izni vermeleri, bundan hoşlanmalar? ve kad?nlar?n?n yabanc? erkekler aras?nda bu şekilde dolaşmas?, gayret, yani övülen k?skanma azl?ğ?ndand?r. Bu, yayg?n bir musibet halini alm?şt?r. Böyle yayg?n musibet haline gelen şeylerden biri de, kad?nlar?n, kay?nbiraderlerinden sak?nmamalar?, kocalar?n?n da buna ald?rmamalar?, hatt&#195;&#162; çoğu zaman da bunu bizzat kandilerinin emretmeleridir... Bütün bunlar Allah'?n Res&#195;&#187;lü'nün müsaade etmediği şeylerdir. L&#195;&#162;havle ve-l&#195;&#162; kuvvete ill&#195;&#162; billah..." (Al&#195;&#187;s&#195;&#174;, XVNI/146.)

    Bütün söylenenleri gözönünde bulundurduğumuzda, sonuç olarak cilbab için şunlar söylenebilir:

    1. Cilbab, kad?n?n evinden ç?kt?ğ?nda başörtüsünün de üzerinden büründüğü bir d?ş elbisesi ve üstlüktür.

    2. Cilbab'in bütün vücudu örtmesi, genellikle en uygun model olarak görülmüştür. En az?, yakalar? örtecek kadar büyük bir başörtüsü olmas?d?r.

    3. Cilbab'?n as?l fonksiyonu, kad?n?n vücut hatlar?n? ve süsünü örtmek suretiyle, bakanlara iffetli ve namuslu bir kad?n olduğunu hat?rlatmas?d?r.

    4. Cilbab'da renk emredilmiş olmamakla beraber, siyah ya da koyu renkli olmas? daha makbuldur.

    5. Yurdumuzda giyilen kad?n giysisi modellerinden cilbab?n t&#195;&#162;rifine en uygun olan?, çarşaf ve Doğu'daki "ihram"dir. Atk? ve omuzlarla beraber belden yukar?s?n? örten geniş başörtüler ve Karadeniz Bölgesinin mendilleri de baz? tariflere göre cilbab say?labilir.

    6. Çünkü cilbab, at?lan, sark?t?lan ve bürünülen bir giysi olarak tan?mlanm?ş ve uygulanm?şt?r.

    7. Kara çarsaf iyi bir cilbab olmakla beraber, cilbab sadece kara çarşaft?r, demek yanl?şt?r. Koyu renkli ve vücut hatlar?n? belli etmeyecek kadar geniş abaye gibi pardesüler de bele ve göğüslere kadar sarkan koyu bir başörtüsü ile birlikte "cilbab" say?labilir. Cilbabin ilk uygulamalar?ndan anlaş?lan sekle göre kolsuz ve bürünülen bir elbise olduğu görülürse de böyle olmas? zorunda değildir.

    d) Kad?n Elbisesinde Aranan Özellikler

    Isl&#195;&#162;m bilginleri kad?n?n avreti ve elbisesi ile ilgili olan bütün &#195;&#162;yet ve hadisleri gözönünde bulundurarak kad?n elbisesi için aşağ?daki özelliklerin şart olduğunu belirlemişlerdir:

    l. "Cilbab" &#195;&#162;yetinde anlat?lan biçimde bütün bedeni örten bir elbise olmal?d?r: Bundan sadece, fitne olmad?ğ? zamanlarda eller ve yüz istisna edilebilir.

    2. Ince ve şeffaf olmamal?d?r: Çünkü giyinmekten maksat, bedeni göstermemektir. Halbuki seffaf bir elbise vücudu gösterir, hatt&#195;&#162; bazan daha c&#195;&#162;zip hale getirir. Dolay?s? ile bu tür bir elbise giyen bayan "zinet yerlerini göstermesinler" emrine uymuş olmaz. Res&#195;&#187;lullah Efendimiz, ince bir elbise ile yan?na giren bald?z? Esma dan yüzünü çevirmiştir. (Eb&#195;&#187; D&#195;&#162;v&#195;&#187;d.) &#195;�işe annemiz, ince bir başörtüsü ile gördüğü Abdurrahman k?z? Hafs&#195;&#162;'n?n başörtüsünü y?rtm?ş ve ona kal?n bir başörtü örtmüştür. (Ibn Sa'd, Tabak&#195;&#162;t VllI/71-72; Muvatta' Lebs 6.) O zaman?n imk&#195;&#162;nlar? ve kal?n iplikleriyle örülen kumaşlar ince say?labileceğine göre, günümüzde özellikle ilgi çekmek için yap?lan şeffaf bezlerin durumu daha iyi anlaş?l?r.

    3. Dar olup, vücut hatlar?n? belli etmemelidir: Dar elbise giyen kad?n? Res&#195;&#187;lullah Efendimiz ç?plak saym?ş ve cehennemlik olduğunu bildirmiştir. (el-C&#195;&#162;miu's-sağ&#195;&#174;r 332.) Yine Efendimiz (s.a.s.) baz? "giyen ç?plak" kad?nlardan söz etmiş ve bunlar?n Allah'?n l&#195;&#162;netine ugrayacaklar?n? ve Cehenneme gireceklerini bildirmiştir. "Giyen ç?plak" terimini &#195;�erahs&#195;&#174;:"Ince elbiseler giydiklerinden dolay? ç?plak gibi olan kad?nlard?r", diye aç?klam?şt?r. (Serahs&#195;&#174;, Mebs&#195;&#187;t VNI/155.)

    Hz. Ömer Halife iken halka dağ?tt?ğ? bir çeşit elbisenin, vücut hatlar?n? belli edeceği için kad?nlara giydirilmemesini emretmiştir.(Beyhak&#195;&#174; N/234-35; Serahs&#195;&#174;, Mebs&#195;&#187;t X/155.)

    Kad?n?n vücut hatlar?n? d?şar? vuran elbiseye bakmak o uzuvlara bakmak say?lm?şt?r.

    Ibn &#195;�bidin; "Kim bir kad?n? arkadan hay&#195;&#162;le dalar ve kemiklerinin şekli belirecek derecede elbisesini görürse, Cennetin kokusunu duyamaz" hadisini delil tutarak, uzuvlar?n şeklini belli eden elbise, kal?n olsa ve cildi göstermese bile yasakt?r, demiştir. (Ibn &#195;�bid&#195;&#174;n.)

    4. Kokusunu yabanc?lar duymamal?d?r: Yerinde de gördüğümüz gibi, Allah Res&#195;&#187;lü Efendimiz, kokuyu çok övmek ve tavsiye etmekle beraber, başkalar?n?n duyacağ?şekilde koku sürünüp ç?kan kad?n?n zina etmiş gibi günah alacağ?n? bildirmiştir. Koku sürünüp camiye giden kad?n?n namaz?n?n kabul olunmayacağ?n? haber vermiştir. (Eb&#195;&#187; D&#195;&#162;v&#195;&#187;d, teraccul 7; Tirmiz&#195;&#174;, edep 35; Nesa&#195;&#174;, z&#195;&#174;ne35; D&#195;&#162;rim&#195;&#174;, isti'z&#195;&#162;n 18.)

    5. Erkek elbisesine benzememelidir: Allah Res&#195;&#187;lü Efendimiz, "erkeğe benzeyen kad?na ve kad?na benzeyen erkeğe Allah l&#195;&#162;net etsin" buyurmuş ve böyle olanlar? evlerinize sokmay?n, diye emir vermiştir. (Buh&#195;&#162;r&#195;&#174;, Libas 62; Eb&#195;&#187; D&#195;&#162;v&#195;&#187;d, edep 53; Tirmiz&#195;&#174;, edep 34. )

    Modern t?p da bu tür görünümlerin dengesizlik olduğunu ve gerek giyim kuşamda, gerekse tuvaletinde karş? cinse benzeme eğilimini "homoseksüellik"le aç?klayarak, "seksüel stimulus bozukluklar?" türünden değerlendirmesi, bu maddenin anlaş?lmas? için çok ilginçtir. (Ayhan Songar, Ps?k?yatri, Psikoloji ve Ruh Hastal?klar?.)

    6. Elbisenin kendisi de süslü olmamal?d?r: Çünkü kad?nlar?n yabanc?lara zinetlerini göstermeleri &#195;&#162;yetle yasaklanm?şt?r. Allah Res&#195;&#187;lü kendisine b&#195;&#174;at eden kad?nlardan, cahiliyye kad?nlar? gibi, zinetlerini göstererek ç?kmamalar? üzere b&#195;&#174;at alm?şt?r. (Taber&#195;&#174; I/79; Heysem&#195;&#174;, Mecma'ur-zev&#195;&#162;id VI/42.) Kad?n?n yabanc?ya göstermediği elbisesi istediği kadar süslü olabilir.

    7. Gayr? müslimlerin özel elbiselerine benzememelidir: Çünkü Efendimiz: "Kim hangi millete benzerse ondand?r" (Eb&#195;&#187; D&#195;&#162;v&#195;&#187;d, lib&#195;&#162;s 4; Müsned N/50; Benzer bir had&#195;&#174;s için bk. Tirmiz&#195;&#174;, isti'z&#195;&#162;n 7.) buyurmuş ve müslümanlar? devaml?, başkalar?ndan ayr? olmaya çağ?rm?şt?r.

    8. &#220;zerinde Kur'&#195;&#162;n-? Ker&#195;&#174;m &#195;&#162;yetleri işlenmiş olmamal?d?r. (bk. Kal'ac&#195;&#174;, Mevs&#195;&#187;'atü-f?kh-? Ibrahim en-Neha&#195;&#174; N/590-91. )

    9. Ayakkab?lar dikkat çekilecek derecede ses ç?karacak türden olmamal?d?r. Allah (c.c.); "... Gizlediklerinin bilinmesi için ayaklar?n? yere vurmas?nlar.." (N&#195;&#187;r (24) 31.) buyurmuştur.

    Kad?n süslü püslü elbiselerini namahremi olmad?ğ? yerde, evinde, kocas?n?n yan?nda giyecektir.

    Isl&#195;&#162;m san?ld?ğ? gibi kad?n?n süslenmesini ve güzel giyinmesini yasaklamam?ş, tersine izin vermiştir. Hatt&#195;&#162; alt?n ve ipek gibi değerli tak? ve kumaşlar? erkeğe yasaklarken kad?nlara serbest etmiştir. Çünkü kad?nlar tabiaten süslenmeye eğilimlidir.


    Netten al?nt?d?r.
    http://fikih.ihya.org/ans.php?t2=oku...g=sVKH&amp;s=7
    Eğer bir yerde küçük adamların büyük gölgeleri oluşuyorsa,
    orada güneş batıyor demektir.

  9. #39
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Kad?n süslü püslü elbiselerini namahremi olmad?ğ? yerde, evinde, kocas?n?n yan?nda giyecektir.

    kilit noktalara dikkat edelim inşeallah
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (24.11.07 Saat 00:04 ) değiştirilmiştir.


  10. #40
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Alıntı TeReNNüM Nickli Üyeden Alıntı
    ?slami kaynaklar araşt?r?ld?ğ?nda oraya ç?kan sonuç, k?yafetin vücut hatlar?n? belli etmemesi gerektiğidir yani bol olmas?d?r. Bunun d?ş?nda bir rükun yoktur. ....
    tek rükün de bu değil be hocam yapmay?n..
    bolluk,bi rükünse,ince olmamas? da başka bi rükündür,içi belli etmemesi başka bi rükündür,kesinlikle ve kesinlikle ilgi çekmeyecek olmas? başka bi rükün.....hürmetler
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (24.11.07 Saat 00:04 ) değiştirilmiştir.


Konu Kapatılmıştır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 21.06.08, 00:33
  2. Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 11.01.08, 22:39
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.11.07, 09:31
  4. Ali Vapurlu - İnsan Kalp ve Akıldan İbaret Değildir
    By SeRDeNGeCTi in forum Sesli ve Görüntülü Risale-i Nur Sohbetleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13.06.07, 18:29
  5. Üstadın İktisad Kavramı Yemek İçmekten İbaret Değil
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 31.05.07, 17:15

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0