Konu Kapatılmıştır
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: Tesettür Gerekli midir? Hakiki/Gerçek Tesettür Nasildir

  1. #1
    Dost ahmet_arif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Bulunduğu yer
    kocaeli
    Yaş
    29
    Mesajlar
    24

    Standart Tesettür Gerekli midir? Hakiki/Gerçek Tesettür Nasildir

    Yirmidördüncü Lem'a

    Tesettür hakkında

    (On Beşinci Nota'nın İkinci ve Üçüncü Mes'eleleri iken, ehemmiyyetine binâen Yirmi Dördüncü Lem'a olmuştur.)

    METİN




    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

    يَا اَيُّهَا النَّبِىُّ قُلْ ِلاَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ


    ilâ âhir, âyeti, tesettürü emrediyor. Medeniyyet-i sefîhe ise, Kur’ân’ın bu hükmüne karşı muhâlif gidiyor. Tesettürü, fıtrî görmüyor, “Bir esârettir” diyor. (*)

    ŞERH______________________________________________ ______________

    Tesettür ( Kur’ân’ın ta’rîf ettiği şekilde Müslüman bir kadının örtünmesi) hakkındadır.

    (On Beşinci Nota'nın İkinci ve Üçüncü Mes'eleleri iken, ehemmiyyetine binâen Yirmi Dördüncü Lem'a olmuştur.)

    يَا اَيُّهَا النَّبِىُّ قُلْ ِلاَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ

    “Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına söyle, başlarını ve yüzlerini kapatacak şekilde çarşaflarından bir kısmıyla üzerlerini örtsünler”(Ahzâb Sûresi, 59)ilâ âhir... âyeti, tesettürü) kadının örtünmesini (emrediyor. Medeniyyet-i sefîhe) Kur’ân’la muâraza eden sefîh medeniyyet (ise, Kur’ân’ın bu hükmüne karşı muhâlif gidiyor. Tesettürü,) Müslüman kadınların, nâmahrem erkeklere karşı Kur’ân’ın ta’rîf ettiği şekilde bir örtü ile örtünmesini, (fıtrî) kadının yaradılışına uygun (görmüyor, “Bir esârettir”) köleliktir (diyor. (*))

    METİN

    Elcevâb: Kur’ân-ı Hakîm'in bu hükmü tam fıtrî olduğuna ve muhâlifi gayr-ı fıtrî olduğuna delâlet eden çok hikmetlerinden, yalnız “dört hikmet”ini beyân ederiz.

    Birinci Hikmet: Tesettür, kadınlar için fıtrîdir ve fıtratları iktizâ ediyor. Çünkü, kadınlar hılkaten zaîf ve nâzik olduklarından, kendilerini ve hayâtından ziyâde sevdiği yavrularını himâye edecek bir erkeğin himâye ve yardımına muhtâc bulunduğundan, kendini sevdirmek ve nefret ettirmemek ve istiskále ma’rûz kalmamak için, fıtrî bir meyli var.

    ŞERH______________________________________________ ______________

    (Elcevâb: Kur’ân-ı Hakîm'in bu hükmü tam fıtrî olduğuna ve muhâlifi gayr-ı fıtrî olduğuna) kadının çarşaf ile örtünmesinin yaradılışına tam uygun olup, çarşaf dışındaki bir tesettürün ise, kadının yapısına uygun olmadığına (delâlet eden çok hikmetlerinden, yalnız “dört hikmet”ini beyân ederiz.

    Birinci Hikmet: Tesettür, kadınlar için fıtrîdir ve fıtratları iktizâ ediyor.) Tesettür-i şer’î olan çarşaf ile örtünmek, kadının yaradılışının îcâbıdır ve yaradılışındaki özellikleri örtünmeyi gerektiriyor. (Çünkü, kadınlar hılkaten) yaradılış i’tibâriyle (zaîf ve nâzik olduklarından, kendilerini ve hayâtından ziyâde sevdiği yavrularını himâye edecek) koruyacak (bir erkeğin himâye ve yardımına muhtâc bulunduğundan, kendini sevdirmek ve nefret ettirmemek ve istiskále ma’rûz kalmamak) soğuk karşılanmamak (için,) örtünmeye (fıtrî bir meyli var.) Müellif (ra), metinde geçen üç delîlle tesettür-i şer’î olan çarşafın kadınlar için fıtrî olduğunu isbât etmektedir. Şöyle ki:

    1) Kadınlar yaradılış i’tibâriyle zaîf ve nâzik oldukları için, şer’î tesettür olan çarşafla örtünmelerini fıtratları iktizâ eder. Böyle zaîf ve nâzik yaratılan bir kadını koruyacak ve muhâfaza edecek siper ve kal’a ise ancak tesettür-i şer’î olan çarşaftır.

    2) Kadınlar, kendilerini ve hayâtından fazla sevdikleri yavrularını koruyacak bir erkeğin himâyesine ve yardımına fıtraten ihtiyâc duydukları için, o himâye ve yardımı devâm ettirecek tesettür-i şer’î olan çarşafa bürünmeye

    muhtâctırlar. O hâlde zaîf ve nâzik yaratılan bir kadın, ancak tesettür-i şer’î olan çarşafa bürünmekle kocasının himâye ve yardımını elde edebilir.

    3) Hem kadının kendisini kocasına sevdirmek ve onun nefretini kazanmamak ve kocası nazarında soğuk karşılanmamak için örtünmeye fıtrî bir meyli olduğundan, Cenâb-ı Hak, kadına çarşaf ile örtünmesini emretmiştir. Demek, zaîf ve nâzik yaratılan bir kadın, ancak tesettür-i şer’î olan çarşaf vâsıtasıyla kocasının sevgi ve güvenini kazanır. Tesettür-i şer’î olan çarşaf ile örtünmeyen bir kadın ise kocası nazarında güvenini kaybeder.

    METİN

    Hem kadınların on adedden altı-yedisi ya ihtiyârdır, ya çirkindir ki; ihtiyârlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler. Ya kıskançtır; kendinden daha güzellere nisbeten çirkin düşmemek veyâ tecâvüzden ve ittihâmdan korkar, taarruza ma’rûz kalmamak ve kocası nazarında hıyânetle müttehem olmamak için, fıtraten tesettür isterler. Hattâ dikkat edilse, en ziyâde kendini saklayan ihtiyârlardır. Ve on adedden ancak iki-üç tânesi bulunabilir ki; hem genç olsun, hem güzel olsun, hem kendini göstermekten sıkılmasın. Ma’lûmdur ki; insân sevmediği ve istiskál ettiği adamların nazarından sıkılır, müteessir olur. Elbette açık-saçıklık kıyâfetine giren güzel bir kadın, bakmasına hoşlandığı nâmahrem erkeklerden onda iki üçü varsa, yedi sekizinden istiskál eder.

    ŞERH______________________________________________ ______________

    (Hem kadınların on adetten altı-yedisi ya ihtiyârdır, ya çirkindir ki; ihtiyârlığını ve çirkinliğini herkese göstermek istemezler. Ya kıskançtır kendilerinde bulunmayan ba’zı özelliklerin başkalarında bulunmasını hoş karşılamazlar, (kendinden daha güzellere

    nisbeten çirkin düşmemek veyâ tecâvüzden ve ittihâmdan) sefîh erkeklerin el veyâ dil ile hakáretlerinden ve kocaları tarafından ittihâm edilmekten (korkar, taarruza ma’rûz kalmamak ve kocası nazarında hıyânetle müttehem olmamak) vefâsızlık ve sadâkatsizlikle suçlanmamak (için, fıtraten tesettür) çarşaf ile örtünmek (isterler. Hattâ, dikkat edilse, en ziyâde kendini saklayan ihtiyârlardır. Ve on adetten ancak iki-üç tânesi bulunabilir ki; hem genç olsun, hem güzel olsun, hem kendini göstermekten sıkılmasın.

    Ma’lûmdur ki; insân sevmediği ve istiskál ettiği) hoşlanmadığı (adamların nazarından sıkılır, müteessir olur. Elbette açık-saçıklık kıyâfetine giren güzel bir kadın, bakmasına hoşlandığı nâmahrem) kendisine karşı örtünmesi lâzım gelen (erkeklerden onda iki üçü varsa, yedi sekizinden istiskál eder) hoşlanmaz. Müellif (ra)’ın mezkûr cümlelerinden, kadının fıtratının hikmeten ve maslahaten çarşaf ile örtünmeyi iktizâ ettiği anlaşılmaktadır. Şöyle ki:

    1) On kadından altı yedisi ihtiyâr veyâ çirkin olduklarından, ihtiyârlıklarını veyâ çirkinliklerini başkalarına göstermemek için zaîf fıtratları çarşaf ile örtünmelerini, husûsan yüzlerini örtmelerini iktizâ eder. Çünkü, çirkinlik ve yaşlılık en fazla yüzde tebârüz etmektedir.

    2) Kadınlar kıskanç olduğundan, kendilerinden daha güzel olanlara nisbeten çirkin düşmemek için
    şer’î tesettür olan çarşaf ile örtünmeyi ve yüzlerini setretmeyi fıtratları ister.

    3) Kadınlar fıtraten tecâvüzden ve ittihâmdan korkarlar. Bu sebeble bir kadın, taarruza ma’rûz kalmamak ve kocası nazarında hıyânetle müttehem olmamak için çarşafla örtünmeyi fıtratı iktizâ eder.
    ESER:LEMALAR İSİMLİ ESERDEN 24.LEMA NAMINDAKİ ''TESETTÜR RİSALESİ''

    MÜELLİF/YAZARI:BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ
    ŞERH EDEN/AÇIKLAMASINI YAPAN:EL-HAC MOLLA MUHAMMED ALİ DOĞAN
    YAYIN EVİ:TAHŞİYE Yayınları
    YUKARIDA İKTİBAS ETTİĞİMİZ YAZI BU ESERİN SADECE BİR KISMIDIR ESERİN TAMAMINI OKUMANIZI TAVSİYE EDERİZ.
    Bu kitabım İlinizde hangi kitab evlerinde satıldığını kitap fiyatlarını öğrenmek veya online sipariş vermek için www.tahsiye.com u ziyaret ediniz
    NOT:metin kısmı üstad eseri şerh kısmı molla muhammed ali doğan hocanın eser hakkındaki açıklamalrıdır.
    MEZOPOTAMYADA iHANET EDEN KUDÜSTE HANÇERLENiR

  2. #2
    Ehil Üye elff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Kocaeli
    Mesajlar
    4.016

    Standart

    ahmet arif kardeş, forumda yeni sayılırsınız, yazdığınız bu tesettürün tek şekli çarşaftır mevzusu ve diğer maddi cihad ve mehdiyet konuları forumda daha önce pekçok başlık altına defalarca eklendi, konuşuldu, tartışıldı.

    İlgili bölümleri arama yaparak bulabilirisiniz.

    Şekle dair farklı görüşleri, ihtilaflı mevzuları sürekli gündeme taşımak aradaki uhuvveti zedeliyor, forumdan istifadeye set çekiyor.

    O yüzden yönetim olarak daha önce tartışılmış böyle konuların tekrar tekrar açılmasını uygun görmüyoruz.

    Siz de dikkat edersiniz inş.

    Selametle..
    İmân, insanı insan eder; belki, insanı sultan eder. Öyle ise, insanın vazife-i asliyesi İmân ve duâdır.

    ***


    ....Sevgili Üstâdım, evvelce arz ettiğim vech ile, ben artık birşey için yaşadığımı zannediyorum.


    O da, üstâdım olan dellâl-ı Kur'ân'ın vazife-i memuriye-i mânevîsini îfâ etmekle kendilerine pek cüz'î bir yardım ve Kur'ân hesâbına cüz'î bir hizmetkârlıktan ibârettir....



    ***


Konu Kapatılmıştır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 34
    Son Mesaj: 28.12.16, 13:18
  2. Tesettür
    By Mesrure in forum Tesettür
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.08.14, 11:33
  3. Tesettür
    By havf_reca in forum Tesettür
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 16.06.08, 12:51
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.11.07, 10:31
  5. Tesettür
    By muntehab in forum Tesettür
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.10.06, 13:06

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0