dün bir vakitte Muhammed bozdağ ağabeyin bir yazısi ile karşılaştım alıntıda altını çizmiş olduğum cümlelerin ne manaya geldiğini uzun zamandır anlayamıyordum alıntı ve Muhammed ağabeyin paylaşımındaki altı çizgili cevapla bir bağlantı kurar gibi oldum ama tam tatmin olamadım gibi birşey sonuçta Muhammed ağabey güzel fikir beyan etmiş sizce alıntıdaki çizgili yerle muhammed ağabeyin yazısındaki çizgili yer arasında bir bağlantı varmı yoksa müsait bir vakitte alıntıdaki altı çizgili yeri açıklayabilirmisiniz şimdiden Allah razı olsun
Çünkü, kader onun ölmesini onun tüfeğiyle tâyin etmiştir. Eğer onun tüfek atmamasını farz etsen, o vakit kaderin adem-i taallûkunu farz ediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin?
birisi cinayet işlemek istiyor. bunu yapıyor. Allah asla cinayete razı olmaz. Bir masumu öldürmeyi tüm insanları öldürmek sayar. Ama Allah katilin ardından koştuğu bu cinayete -istemediği halde- izin vermese o cinayet olamazdı. Allah bazen engeller, yolunu tıkar, bazen de açar. Bu hayattaki cinayetler, hırsızlıklar ve bütün suçlar da sonuçta Allahın kaderiyledir. Bu durumun olması hayatın imtihan olmasındandır. Allah insanların sadece iyi isteklerini değil, kötü isteklerini de yarantacak şekilde insana özgürlük lütfetmiştir. Ancak diriliş vakti bu son derece paha biçilmez saltanatın hesabını çok sert soracaktır. Tüm canlılar hayatlarını köle gibi geçirirken şükrediyorlar da, krallar gibi özgür yaşayan insan secdeden kaçıyor öyle mi? Bu nankörlüğe evrenin de öfkesi büyük olacaktır. Bu yüzden cehennem çok korkunçtur.
Muhammed bozdağ