+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 9 ve 9

Konu: Niyet Bir Cihetle Fıtri Ahvalin Ölümüdür

  1. #1
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart Niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür

    niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür

    İ'lem eyyühe'l-aziz! Hayrat ve hasenatın hayatı niyetledir. Fesadı da ucb, riya ve gösterişledir. Ve fıtri olarak vicdanda şuurla bizzat hissedilen vicdaniyatın esası, ikinci bir şuur ve niyetle inkıta bulur.
    Nasıl ki amellerin hayatı niyetledir. Onun gibi, niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür. Mesela, tevazua niyet onu ifsad eder; tekebbüre niyet onu izale eder; feraha niyet onu uçurur; gam ve kedere niyet onu tahfif eder. Ve hakeza, kıyas et.
    İ'lem eyyühe'l-aziz! Kainat bir şeceredir. Anasır onun dallarıdır. Nebatat yapraklarıdır. Hayvanat onun çiçekleridir. İnsanlar onun semereleridir. Bu semerelerden en ziyadar, nurlu, ahsen, ekrem, eşref, eltaf Seyyidü'l-Enbiya ve'l-Mürselin, İmamü'l-Müttakin, Habibi Rabbü'l-Âlemin Hazret-i Muhammed'dir.


    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  2. #2
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    50
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    ahmet abi yine çok ehemmiyteli bir konuyu başlattığınız için Allah razı olsun.
    detaylı izahları da ben şahsım adıma sizden bekliyorum.

  3. #3
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Hayrat ve hasenatın hayatı niyetledir. Fesadı da ucb, riya ve gösterişledir mesnevi-i nuriye


    üstadımız yine başka bir yerde adi bir muamelede ,yani normal herzamanki yapmış olduğumuz ve tekrar ettiğmiz bir hareketimiz yada sözümüz niyet ile o adi hareket o fıtri amel ibadet olur demekte.


    Ve yine bunun gibi gösteriş niyetiyle yada o saik ile hareket eden birisi ibadetini tahrib eder .Yada bu yapmış olduğu saliha ameli sonradan yaptığıyla övünerek bahs etse yada o yaptığı salih fiile itimat edip güvense yine o salih ameli tağyir eder bozar.

    Niyet
    Günahı sevaba, sevabı günaha kalb eder

    mesnevi-i nuriye

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  4. #4
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Mukaddemede zikredilen dört kelimeden, niyet hakkındadır.
    Arkadaş! Bu niyet meselesi, benim kırk senelik ömrümün bir mahsulüdür.


    Evet, niyet öyle bir hâsiyete mâliktir ki, âdetleri, hareketleri ibadete çeviren pek acip bir iksir ve bir mayedır.

    Ve keza, niyet ölü ve meyyit olan hâletleri ihya eden ve canlı, hayatlı ibadetlere çeviren bir ruhtur.

    Ve keza, niyette öyle bir hâsiyet vardır ki, seyyiatı hasenata ve hasenatı seyyiata tahvil eder.

    Demek, niyet bir ruhtur. O ruhun ruhu da ihlâstır. Öyleyse, necat, halâs, ancak ihlâsladır.

    İşte bu hâsiyete binaendir ki, az bir zamanda çok ameller husule gelir. Buna binaendir ki, az bir ömürde Cennet, bütün lezaiz ve mehâsiniyle kazanılır.

    Ve niyetle insan daimî bir şâkir olur, şükür sevabını kazanır.

    Ve keza, dünyadaki lezzet ve nimetlere iki cihetle bakılır:
    Bir cihette, o nimetlerin bir Mün'im tarafından verildiği düşünülür. Ve nazar, o lezzetten in'am edene döner, Onu düşünür. Mün'imi düşünmek lezzeti, nimeti düşünmekten daha lezizdir.
    İkinci cihet, nimeti görür görmez nazarını ona hasrederek, o nimeti ganimet telâkki ederek minnetsiz yer.

    Halbuki, birinci cihette lezzet, zevalle zâil olsa bile ruhu bâkidir. Çünkü Mün'imi düşünür. Mün'im ise merhametlidir. "Daima bu nimetleri bana verir" diye ümitvâr olur.

    İkinci cihette, nimetin zevali ölüm değildir ki, ruhu kalsın. Ruhu da söner, ancak dumanı kalır. Musibetlerin ise, zevâlinden sonra dumanları söner, nurları kalır. Lezzetlerin zevâlinden sonra kalan dumanları, günahlarıdır.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  5. #5
    Vefakar Üye enes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    413

    Standart

    Alıntı ahmetnadimcavgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür

    İ'lem eyyühe'l-aziz! Hayrat ve hasenatın hayatı niyetledir. Fesadı da ucb, riya ve gösterişledir. Ve fıtri olarak vicdanda şuurla bizzat hissedilen vicdaniyatın esası, ikinci bir şuur ve niyetle inkıta bulur.
    Nasıl ki amellerin hayatı niyetledir. Onun gibi, niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür. Mesela, tevazua niyet onu ifsad eder; tekebbüre niyet onu izale eder; feraha niyet onu uçurur; gam ve kedere niyet onu tahfif eder. Ve hakeza, kıyas et.
    İ'lem eyyühe'l-aziz! Kainat bir şeceredir. Anasır onun dallarıdır. Nebatat yapraklarıdır. Hayvanat onun çiçekleridir. İnsanlar onun semereleridir. Bu semerelerden en ziyadar, nurlu, ahsen, ekrem, eşref, eltaf Seyyidü'l-Enbiya ve'l-Mürselin, İmamü'l-Müttakin, Habibi Rabbü'l-Âlemin Hazret-i Muhammed'dir.


    Ben kırmızı ile olan yerleri anlayamadım.

  6. #6
    Ehil Üye Abdulbaki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    60
    Mesajlar
    3.610

    Standart

    Evet, iktiran ayrıdır, illet ayrıdır. Bir nimet sana geliyor. Fakat bir insanın sana karşı ihsan niyeti o nimete mukarin olmuş. Fakat illet olmamış. İllet rahmet-i İlâhiyedir. Evet, o adam ihsan etmeyi niyet etmeseydi o nimet sana gelmezdi, nimetin ademine illet olurdu. Fakat, mezkûr kaideye binaen, o meyl-i ihsan, o nimete illet olamaz. Ancak yüzer şerâitin bir şartı olabilir.(On Yedinci Lem'a)

    Biz ise hem insancasına, hem Müslümancasına yaşamak istiyoruz. (Bediüzzaman)


  7. #7
    Ehil Üye osmanoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Uşak
    Mesajlar
    1.856

    Standart

    Alıntı ahmetnadimcavgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .Yada bu yapmış olduğu saliha ameli sonradan yaptığıyla övünerek bahs etse yada o yaptığı salih fiile itimat edip güvense yine o salih ameli tağyir eder bozar.
    Tarik-i Nakşî hakkında denilen "Der tarik-i Nakşibendî lâzım âmed çâr terk / Terk-i dünya, terk-i ukbâ, terk-i hestî, terk-i terk"

    gibi mi Ahmed kardeş?
    "Ey Rabbimiz! Biz indirdiğin kitaba inandık ve peygambere uyduk. Sen de bizi, Senin birliğine ve peygamberinin doğruluğuna şahitlik edenlerle beraber yaz." Âl-i İmrân Sûresi: 3:53.

  8. #8
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı osmanoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tarik-i Nakşî hakkında denilen "Der tarik-i Nakşibendî lâzım âmed çâr terk / Terk-i dünya, terk-i ukbâ, terk-i hestî, terk-i terk"

    gibi mi Ahmed kardeş?

    Elbette osamanoğlu abey.

    Enes abinin anlayamadım dediği kısım hakkında düşüncelerinizi merak ediyorum.

    Bu kısım yalnız kaldığım bir zamanda ,gurbette olduğum bir durumda, nazarım bu cümlelere çevrildi.

    Bir kısım noktalarını anlayabiliyorum ,ama tam vakıf olamıyorum.

    Sizlerin nazarınızda ,bu kısmın nasıl olduğunu öğrenmek için konuyu açmıştım.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  9. #9
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Ve fıtri olarak vicdanda şuurla bizzat hissedilen vicdaniyatın esası, ikinci bir şuur ve niyetle inkıta bulur. mesnevi-i nuriye


    Vicdana ait hislerin esası ruha ait fıtri hallerdir.Ruhun fıtrı yani müdehalesiz hali her an tecelliyata mazhar olabilecek bir durumdur.Bu bazen öyle bir hal olur ki bir çekirdeğin ,cüssesine nazaran dağlar büyüklüğünde batmanlar ağırlığında bir yükü çeker kaldırır.Bazende bir kılı çekemez.

    Bazen ruhtaki o hal hiç neşv-i nema bulmadığı halde fıtri bir niyet bulundurduğu için ,neticeleride külli olur.

    Fakat o külli neticeleri yapmaya kendisi bizzat yapmaya niyet etse ,Yada ben bunları yapabilirim deyip o yükü üzerine alsa neticesi akim kalır.O fıtrı hal kesilir.Değişir başka bir şekil alır.
    Onun gibi, niyet bir cihetle fıtri ahvalin ölümüdür mesnevi-i nuriye


    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Niyet Fıtri Ahvalin Ölumudur
    By yakaza in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 55
    Son Mesaj: 12.05.09, 16:15
  2. Niyet Fıtri Ahvalin Ölümüdür...
    By Lebid24 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 09.01.09, 19:12
  3. Ömr-ü Fıtrî ve Ecel-i Fıtrî Meselesi
    By Abdulbaki in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 08.01.09, 20:57
  4. Ben Üç Cihetle Ispartalıyım
    By Abdulbaki in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 13.10.07, 00:57
  5. Nurlarla Meşguliyet 5 Cihetle İbadettir
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 06.11.06, 11:15

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0