Risale-i Nurlarda tamam ağacından bahsedilmekte tamam ağacı çekirdeğin ağaç olmuş tamamlanmış biçimimi yoksa bir ağaç türümüdür ?
Risale-i Nurlarda tamam ağacından bahsedilmekte tamam ağacı çekirdeğin ağaç olmuş tamamlanmış biçimimi yoksa bir ağaç türümüdür ?
Elhâsıl: Nasıl ki bir meyve, faydalılığı cihetiyle, tamam ağacının mâlikine bakar. Ve çekirdeği cihetiyle, bütün o ağacın ecza ve âzâ ve mâhiyetine nazar eder. Ve bütün emsalinde aynı bulunan yüzündeki sikkesi cihetiyle, o ağacın bütün meyvelerini temâşâ eder, "Biz biriz ve bir elden çıkmışız, bir tek Zâtın malıyız. Ve birimizi yapan, elbette umumumuzu o yapar" derler. Öyle de, daire-i kesretin nihayetlerindeki zîhayat ve zîhayatın ve hususan insanın yüzündeki sikke ve kalbindeki fihristiyet ve mahiyetindeki neticelik ve meyvelik cihetiyle, doğrudan doğruya bütün kâinatı kabza-i rububiyetinde tutan Zâta bakar ve vahdetine şehadet eder. (12.şua)
Karatoprak kardeşim, "tamam ağacı"nın geçtiği bölüm yukarıdaki bölüm müdür? Eğer öyle ise buradaki "tamam ağacı"ndan kastedilenin "ağacın tamamı" anlamında olduğunu düşünüyorum.
Muhabbetlerimle...
meyve vermeye haz?r , olgun hale gelmiş her birşey tamam ağac?d?r.
mesela:en basitinden erik verme aşamas?na gelmiş bi erik ağac?, s?nava haz?r bir öğrenci,bitmiş bi tez..... vs.
kainat ağac?n?n mesela en güzel meyvesi insand?r değilmi? kainat bile insan meyvesini verene kadar bir dizi aşamalardan geçmiştir...
“Tevazu bulunmayan bir kalpten hayırlı işleri beklemek mümkün değildir.”
Hz. Abdullah Farukî el-Müceddidî (k.s.)
meyvenin fayda vermesi ağac?n tamam?n?n maliki olamaya bağl?d?r..
yani meyve ağac?n tamam?n?n özelliğinden meydana getirilmiştir..
iman insanı insan eder, belki sultan eder..
mesele tamam olarak anlaş?lm?şt?r Allah raz? olsun muhteremler
ecmain...böyle kısa kısa daha verimli şahsım için...
“Tevazu bulunmayan bir kalpten hayırlı işleri beklemek mümkün değildir.”
Hz. Abdullah Farukî el-Müceddidî (k.s.)
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)