nefis Nickli Üyeden AlıntıTesettür çarşaftan ibaret mi?
?stanbul’dan okuyucumuz: “Bediüzzaman Hazretleri 24. Lem’an?n 1. hikmetinde, kad?n?n tesettüründen bahsederken, ‘Ve bir siperi ve kalesi, çarşaf? olduğunu gösteriyor’ derken çarşaf kelimesi hangi anlama gelmektedir? Tesettürün çarşaftan ibaret mi olduğunu söylüyor? Aç?klay?c? bir bilgi verir misiniz?”
Kur’ân’?n tan?mlad?ğ? giyim tarz?, ecdad?m?zca, çarşaf ad?yla ve biçimiyle yorumlanm?şt?r. Oysa, sorudan anlaş?ld?ğ? üzere isim üzerinde duracak isek eğer; Kur’ân’?n, çerçevesini çizdiği giyim tarz?na verdiği isim çarşaf değil, cilbabd?r. Buna bizim kültürümüzde örfen “çarşaf” denmiştir. Şüphesiz çarşafla cilbab kast edilirse bunda bir sak?nca yok. Zaten Üstad Bediüzzaman Hazretleri de bu örf terimini cilbab mânâs?nda aynen kullanmakta bir sak?nca görmemiştir.
Fakat bir giyim tarz? olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarz? ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâs?n? daraltmak demek olur. ?slâmiyet dar bir din değildir. Genel çerçeveyi çizer; ayr?nt?y?, zevk ve renk tercihini kişilere b?rak?r. Genel çerçeveye duyarl? olan insan?n, özel tercihini makbul sayar. Bu çerçevede, çarşaf?n cilbab mânâs?n? içerdiğini kabul ediyoruz. Fakat cilbab?n sadece çarşaftan ibaret olduğunu söyleyemeyiz. ?simlere ve resimlere tak?lmamak ve Kur’ân’?n ruhunu esas almak gerekiyor. Vücut hatlar?n? belli etmeyen çarşaf cilbab mânâs?n? içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir d?ş elbise olan pardösü de, köylü kad?n?n vücut hatlar?n? tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvar? da cilbab mânâs?n? içeriyor. Vücudu tamamen örten ve vücut hatlar?n? belli etmeyen her d?ş elbise tarz?na cilbab mânâs?n? vermek mümkündür. Dolay?s?yla esas olan, kad?n?n, giyimde ve tesettürde cilbab mânâs?n? korumas?d?r.
http://www.saidnursi.de/fikih/index.php?goster=ders_detay&katagori=2&k=714
bu çok önemli....nefis Nickli Üyeden Alıntı?simlere ve resimlere tak?lmamak ve Kur’ân’?n ruhunu esas almak gerekiyor.