Konu Kapatılmıştır
1. Sayfa - Toplam 21 Sayfa var 1 2 3 11 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 210

Konu: Tesettür Çarşaftan İbaret mi?

  1. #1
    Pürheves sliha87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Bulunduğu yer
    Denizli
    Mesajlar
    264

    Standart Tesettür Çarşaftan İbaret mi?

    Alıntı nefis Nickli Üyeden Alıntı
    Tesettür çarşaftan ibaret mi?

    ?stanbul’dan okuyucumuz: “Bediüzzaman Hazretleri 24. Lem’an?n 1. hikmetinde, kad?n?n tesettüründen bahsederken, ‘Ve bir siperi ve kalesi, çarşaf? olduğunu gösteriyor’ derken çarşaf kelimesi hangi anlama gelmektedir? Tesettürün çarşaftan ibaret mi olduğunu söylüyor? Aç?klay?c? bir bilgi verir misiniz?”



    Kur’ân’?n tan?mlad?ğ? giyim tarz?, ecdad?m?zca, çarşaf ad?yla ve biçimiyle yorumlanm?şt?r. Oysa, sorudan anlaş?ld?ğ? üzere isim üzerinde duracak isek eğer; Kur’ân’?n, çerçevesini çizdiği giyim tarz?na verdiği isim çarşaf değil, cilbabd?r. Buna bizim kültürümüzde örfen “çarşaf” denmiştir. Şüphesiz çarşafla cilbab kast edilirse bunda bir sak?nca yok. Zaten Üstad Bediüzzaman Hazretleri de bu örf terimini cilbab mânâs?nda aynen kullanmakta bir sak?nca görmemiştir.
    Fakat bir giyim tarz? olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarz? ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâs?n? daraltmak demek olur. ?slâmiyet dar bir din değildir. Genel çerçeveyi çizer; ayr?nt?y?, zevk ve renk tercihini kişilere b?rak?r. Genel çerçeveye duyarl? olan insan?n, özel tercihini makbul sayar. Bu çerçevede, çarşaf?n cilbab mânâs?n? içerdiğini kabul ediyoruz. Fakat cilbab?n sadece çarşaftan ibaret olduğunu söyleyemeyiz. ?simlere ve resimlere tak?lmamak ve Kur’ân’?n ruhunu esas almak gerekiyor. Vücut hatlar?n? belli etmeyen çarşaf cilbab mânâs?n? içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir d?ş elbise olan pardösü de, köylü kad?n?n vücut hatlar?n? tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvar? da cilbab mânâs?n? içeriyor. Vücudu tamamen örten ve vücut hatlar?n? belli etmeyen her d?ş elbise tarz?na cilbab mânâs?n? vermek mümkündür. Dolay?s?yla esas olan, kad?n?n, giyimde ve tesettürde cilbab mânâs?n? korumas?d?r.

    http://www.saidnursi.de/fikih/index.php?goster=ders_detay&katagori=2&k=714

    Alıntı nefis Nickli Üyeden Alıntı
    ?simlere ve resimlere tak?lmamak ve Kur’ân’?n ruhunu esas almak gerekiyor.
    bu çok önemli....
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 18:59 ) değiştirilmiştir.
    Hiç kimseyi bildiğinin ötesinde yargılayamazsın ve bildiğin ne kadar da az...halil cibran

  2. #2
    Pürheves sinang - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    277

    Standart

    örtünme demek örtü ile oluyor.giyinme ise giyisi ile.dolayısı ile namahreme karşı baştan aşağı giyin değil örtün demek ancak çarşafla gerçek niteliğini bulur.
    GELİN İSLAM OLALIM..!

  3. #3
    Pürheves sinepuryan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    171

    Standart

    Fakat bir giyim tarz? olarak, cilbab emrinin ancak çarşaf tarz? ile yerine getirildiğini iddia etmek cilbab mânâs?n? daraltmak demek olur.

    burada hem fikirim ama

    Vücut hatlar?n? belli etmeyen çarşaf cilbab mânâs?n? içerdiği gibi, baş örtüsü ile birlikte baştan ayağa örten bir d?ş elbise olan pardösü de, köylü kad?n?n vücut hatlar?n? tamamen kaybeden baş örtüsü, ceketi ve şalvar? da cilbab mânâs?n? içeriyor.

    anlaş?lan cilbab?n manas?n? tam kavrayamam?ş olsa gerek ... Cilbab?n ne olduğunu bilmek için manas?na bakmak gerek ....
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 19:00 ) değiştirilmiştir.
    Elde Kur\'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak aklıma zaid görünür
    Elde Kur\'an gibi bir burhan\'ı hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme sıkletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuası

  4. #4
    Dost Mevsimsiz KAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Kayseri
    Mesajlar
    18

    Standart

    Alıntı nefis Nickli Üyeden Alıntı
    ?simlere ve resimlere tak?lmamak ve Kur’ân’?n ruhunu esas almak gerekiyor.
    kesinlikle kat?l?yorum

    Kuran-? kerim de 'd?ş örtülerini üzerlerine als?nlar' demiş..bunu çarşafa indirgemek manas?z bence..neden islamiyet dar kal?plara sokulmaya çal?ş?l?yor ki..tesettürün ölçüleri çizilmiş,bu ölçüler dahilinde herkes zevkine göre giyinmeli..tesettürlü bayanlar?n kaç tanesi çarşaf giyiyor ki bugün,yada giyebilir......giyenleri de tebrik etmek gerekir asl?nda fakat, çarşaf giyenlerin aç?k bayanlardan daha fazla dikkat çektigi bir dönemdeyiz

    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 19:00 ) değiştirilmiştir.
    Hayat bir ezanla namaz arası kadar kısa..niye geldigini bil ona göre yaşa....

  5. #5
    Pürheves sinepuryan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    171

    Standart

    Ömer Nasuhi Bilmen tefsiri Ahzab süresi 59. ayet...

    59. Ey Peygamber!. Eşlerine ve k?zlar?na ve müminlerin kad?nlar?na deki, üzerlerine feracelerini s?k? örtsünler. Bu, onlar?n tan?nmalar?na ve ezâ edilmemelerine en yak?n -en uygun bir sebep- dir. Ve Allah çok mağfiret edendir, çok merhametli oland?r.


    59. Bu mübarek âyetler, Resûl-i Ekrem'in muhterem eşlerinin, k?zlar?n?n ve diğer müslüman kad?nlar?n?n şereflerinin korunmas? ve onun bunun kötü lak?rd?lar?ndan muhafaza edilmeleri için örtünmeye riâyetle mükellef bulunduklar?n? gösteriyor. Münaf?klar?n ve kalplerinde hastal?k bulunanlar?n ve yalan neşriyat yapanlar?n da sonunda lanetlenmişçe bir halde kal?r ve şidetli cezaya maruz kalacaklar?n? ve bunun bir ilâhi kanun gereği bulunduğunu ihtar buyurmaktad?r. Şöyle ki: (Ey Peygamberi.) Ey peygamberlik şerefine sahip olan Hz. Muhammed Aleyhisselâml. (eşlerine ve k?zlar?na ve müminlerin kad?nlar?na de ki: Üzerlerine feracelerini s?k? örtsünler) başörtülerini vücutlar?na yaklaşt?rs?nlar, aç?k-saç?k bir hâlde gezip durmas?nlar, (bu) Böyle kendilerini örtmeleri (onlar?n tan?nmalar?na) onlar?n birer cariye olmay?p birer hürriyet sahibi han?mlar bulunduklar?na (ve ezâ edilmemelerine) birer cariye, birer âdi kad?n san?larak onun-bunun söz atmalar?ndan, rahats?z etmelerinden kurtulmalar?na (en yaki) en uygun bir sebeb (dir) böyle bir hareket, kendi menfaatlar? ieâbidir. Çünkü, böyle bir örtünmeğe riâyet onlar?n şerefli birer hün kad?n olduklar?n? gösterir, vaktiyle cüniyelere, aç?k-saç?k gezenlere karş? vuk'u bulan çirkin bak?şlara, lak?rd?lara mâruz kalmaktan korunmuş olurlar. (Ve Allah çok mağfiret edendir) Vaktiyle bu usule riâyet etmemiş olduklar?ndan dolay? onlar?n cezaland?rmaz ve o Yüce Yarat?c? (çok merhametli oland?r) onlar? korumaktad?r. Onlara böyle faideleri temin edecek şeyleri emretmektedir. Böyle bir emir, bir ilâhi rahmetin tecellisidir ki, insanlar hakk?nda hayrd?r, hikmet gereğidir.

    § Celâb?b; Kad?nlar?n örtündükleri çarşaflar?, feraceler, elbiselerinin üzerinden giydikleri giysiler, yani çarlar demektir. Müfredî Cilbâb'd?r.

    Elmal?l? tefsiri

    59- Ey peygamber! Han?mlar?na, k?zlar?na ve müminlerin kad?nlar?na hep söyle de cilbablar?ndan (d?ş elbiselerinden) üzerlerini s?ms?k? örtsünler. Bu onlar?n tan?nmalar?na, tan?n?p da eziyet edilmemelerine en elverişli oland?r. Bununla beraber Allah çok bağ?şlay?c?d?r, çok merhamet edicidir.

    59- Ey Peygamber! Han?mlar?na da, k?zlar?na da, bütün müminlerin kad?nlar?na da söyle. Görülüyor ki, burada yaln?z Peygamberin han?mlar?na ve k?zlar?na değil, Nur Sûresi'ndeki "Baş örtülerini yakalar?n?n üstüne koysunlar, zinet yerlerini göstermesinler." (Nûr, 24/31) âyeti gibi müminlerin kad?nlar? dahi bu hükmün kapsam?na dahil edilmiştir. Bununla birlikte müminlerin kad?nlar?nda aslolan hürriyet olduğu için, bundan kastolunan?n hür kad?nlar olduğu beyan edilmiştir. Araplarda tesettür adet değildi. Cahiliyet devrinde kad?na hürmet yoktu. Eski cahiliye kad?nlar?nda erkeklerin dikkatlerini çekecek şekilde göz al?c? biçimde aç?k saç?k ç?kan, aç?l?p saç?lan orta mal? olanlar bulunurdu. Bundan dolay? k?z çocuklar?n? diri diri gömenler olmuştu. ?slam ise kad?n?n şan?n? iffet ve ?smetle, vakar ve haysiyetle yükseltiyordu.

    Nur Sûresi âyetleri "Mümin erkeklere söyle, gözlerini sak?ns?nlar" (Nur, 24/30) ve "Mümin kad?nlara da söyle, gözlerini sak?ns?nlar." (Nur, 24/31), mümin erkeklerin ve mümin kad?nlar?n, yani bir cinsin karş? cinse göz dikmeyip, bak?şlar?n? k?sarak edeblerini ve iffetlerini korumay? öğreterek terbiyelerini yükseltmiş o l duğu gibi, burada da imanl? hür kad?nlar?n hiçbir şekilde eziyete uğramamalar?n? pekiştirmek için buyuruluyor ki: Cilbablar?ndan üzerlerini s?k? örtsünler.

    C?LBAB: Baştan aşağ? örten çarşaf, ferace, câr gibi d?ş elbisenin ad?d?r. "Kad?nlar?n elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " Tepeden t?rnağa örten giysidir", "Kad?nlar?n tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".

    ?DNÂ: Yaklaşt?rmak demek ise de, âyette ile kullan?lmas?, kapsamak

    suretiyle sark?tmak mânâs?n? da ifade ettiğinden üzerinden s?k? örtmek demek olur. Cilbabdan örtmek tabirinde de iki şekil vard?r. Birisi cilbablar?ndan birisiyle bütün bedenini s?k?ca örtmek, birisi de bir cilbab?n bir taraf?yla baş?ndan yüzünü örtmek de m ek olur. Bu beyanda da iki suret vard?r. Birisi kaşlar?na kadar baş?n? örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yaln?z tek bir gözünü aç?k b?rakmak. ikincisi de aln?n?n üzerinden s?k?ca sard?ktan sonra, burnunun üzerinden dolay?p gözlerini ikisi de aç?k k alsa bile, yüzün büyük bir k?sm?n? ve göğsü tamamen örtmüş bulunmakt?r. Rivayet olunduğu üzere Ümmü Seleme (r.a.) demiştir ki: "Cilbablar?ndan üzerlerini s?k? örtsünler' âyeti nazil olduğu zaman Ensar kad?nlar? üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağ?rbaşl?l?k ile ç?km?şlard? ki, başlar? üstünde kuşlar varm?ş gibi idi."

    Hz. Aişe'den rivayet edilmiştir ki; "Ensar kad?nlar?na Allah rahmet etsin. Bu "Ey Peygamber, han?mlar?na, k?zlar?na bütün müminlerin kad?nlar?na da söyle" âyeti indiği zaman m?rtlar?n? yard?lar, onunla başlar?n? sard?lar da Resulullah'?n arkas?nda öyle namaz k?ld?lar ki, sanki başlar?nda kargalar varm?ş gibi..." demiştir. Bu tesettür onlar?n tan?nmalar?na, dağ?n?k cariyelerden, adi kad?nlardan vakar ve heybetle seçile r ek hürmet edilmelerine ve dolay?s?yla incitilmemelerine elverişli olan biçimdir. Gerçi eziyeti kendilerine davet edecek olan içi bozuklar? örtü tutacak değildir. Fakat imanl?, temiz kad?nlar?n, kirli bak?şlardan yuvalar?nda gizli inciler gibi korunmuş k almalar?na en uygun olan biçim de budur. As?l o zamand?r ki onlara eziyet edecek olanlar?n aç?k bir vebal ve iftira yüklenmiş olduklar? ortaya ç?kar. Ve dolay?s?yla bundan önceki ve sonraki âyetlerin hükümlerine dahil olacaklar? anlaş?l?r. Bununla bir l ikte Allah bağ?şlay?c? ve çok merhamet edici bulunuyor. Burada yukardaki âyetlerin eki gibi getirilen bu son cümle çok anlaml?d?r. Bu bize şu mânâlar? ilham eder: 1- Allah'?n bağ?şlamas? çoktur. Bugüne kadar geçmiş aç?kl?klar? bağ?şlar. O kusurlar? örter. Rahmeti de çoktur; bundan böyle emrini tutanlar? rahmetiyle arzusuna çok ulaşt?r?r. 2- Allah bağ?şlay?c? ve merhametli olduğu içindir ki, kad?nlara eziyet edilmesine raz? olmaz ve onun için örtülmelerini emreder. 3- Tesettür emrolunduğundan dolay? da kad? n lar bir bask?ya uğrat?lmas?n, aş?r?ya gidilmesin; çünkü Allah bağ?şlay?c? ve çok merhametlidir. Bu emri onlar?n

    aleyhine değil, lehine olarak vermiştir demek de olabilir.

    Elde Kur'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak akl?ma zaid görünür
    Elde Kur'an gibi bir burhan'? hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme s?kletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuas?
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 19:02 ) değiştirilmiştir.
    Elde Kur\'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak aklıma zaid görünür
    Elde Kur\'an gibi bir burhan\'ı hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme sıkletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuası

  6. #6
    Pürheves sinepuryan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    171

    Standart

    Lugat manalarına bakalım birde

    Cilbab : Kadın feracesi. Çarşaf. (Bak: Celâbib, Tesettür)

    Ferace : Örtünecek gibi olan ve giyilen bol elbise, cübbe. * Kadınların üzerlerine örttükleri örtü. Bütün vücudu kaplayan geniş örtü. (Bak: Cilbâb)

    Car: Kadınların, elbisenin üstünde örtündükleri çarşaf. (Bak: Çarşaf)

    Tesettür : Kapanıp gizlenme. Örtünme. * Fık: Kadınların ve erkeklerin başkasına, nâmahremlere vücutlarının haram kısımlarını örtüp göstermemeleri.(Kur'an merhameten, kadınların hürmetini muhafaza için haya perdesini takmasını emreder. Tâ hevesat-ı rezilenin ayağı altında o şefkat madenleri zillet çekmesinler. Alet-i hevesat, ehemmiyetsiz bir meta hükmüne geçmesinler. Medeniyet ise, kadınları yuvalarından çıkarıp, perdelerini yırtıp, beşeri de baştan çıkarmıştır. Halbuki aile hayatı, kadın - erkek mabeyninde mütekabil hürmet ve muhabbetle devam eder. Halbuki, açık - saçıklık, samimi hürmet ve muhabbeti izale edip ailevi hayatı zehirlemiştir. Hususan suretperestlik, ahlâkı fena halde sarstığı ve sukut-u ruha sebebiyet verdiği şununla anlaşılır: Nasılki, merhume ve rahmete muhtaç bir güzel kadın cenazesine nazar-ı şehvet ve hevesle bakmak, ne kadar ahlâkı tahrip eder. Öyle de: Ölmüş kadınların suretlerine veyahut sağ kadınların küçük cenazeleri hükmünde olan suretlerine hevesperverane bakmak, derinden derine hissiyat-ı ulviye-i insaniyeyi sarsar, tahrip eder. S.)(Hem tefahhuş ve tefessüh etmeyen bir güzel kadın, nâzik ve seri'-üt teessür olduğundan; maddeten te'siri tecrübe edilen, belki semlendiren pis nazarlardan elbette sıkılır. Hatta iştiyoruz, açık saçıklık yeri olan Avrupa'da çok kadınlar, bu dikkat-ı nazardan sıkılarak "Bu alçaklar bizi göz hapsine alıp sıkıyorlar" diye polislere şekva ediyorlar. Demek medeniyetin ref'-i tesettürü, hilâf-ı fıtrattır. Kur'ân'ın tesettür emri fıtri olmakla beraber; o maden-i şefkat ve kıymettar birer refika-i ebediyye olabilen kadınları tesettür ile sukuttan, zilletten ve mânevi esaretten ve sefâletten kurtarıyor. L.)(Her müslüman için avret mahallerini örtecek, kendisini sıcaktan, soğuktan koruyacak miktar elbise giymek farzdır. Bu elbisenin etekleri, erkeklerde bacakların yarısına kadar; kadınlarda ayakların yüzlerine kadar uzamalıdır. Kolları da parmak uçlarına kadar uzun bulunmalıdır. B.İ.İ.)(İhticab ve mesturiyetin "yani, perdelenme ve örtünmenin" nev'i ikidir. Biri: hane içinde ihticabdır ki, kadın kısmı evi içinde zevcinin ve mahremlerinin gayriye muhalit (Yani beraber ve birarada) olmamak ve görünmemektir. Diğeri: Hane dışında ihticabdır ki, kimseye görünmemek üzere yüzünü ve başdan aşağıya kadar bütün endamını (vücudunu) ve hatta libasını (yani: Evde giydiği elbisesini) örtmek ve gizlemektir. Bunun zıddına tekeşşüf (açılma) ve bunun da ifratına tebezzül (yani, ayak altına düşmüş ve herkesin oyuncağı olmuş derecede kıymetsiz ve mübtezel olmak) tabir olunur.Kadınlar tekeşşüfden ve tebezzülden ve ricalin (erkeklerin) iştahlı gözlerine, dar örtülerle arz-ı endam etmekten memnu'durlar. Yüzlerini ve ellerini hatta ayaklarını, namazda açık bulundurabilirler. Velâkin zaruret olmadıkça mahrem olmayana bunları (yani; yüzlerini, ellerini ve ayaklarını) dahi gösteremezler. Sokakta yüz açmak ve libasın (yani, evde giydiği elbisenin) kolunu veya eteğini örtüden (yani cilbabdan ve çarşaftan) çıkarmak, şeriatın emrine muhaliftir. İhticab (tam örtünmek) emr-i Kur'anîdir. Onda (örtünmede) tehavünün (yani, örtünmede lâkaydlık ile hassasiyet göstermemenin) vebali büyüktür. Yüz mahrem değildir tâbiri, salât (namaz) hakkında olmaktan gayride galattır. (yani: Yüz, namaz dışında mahremdir, örtülmelidir.)Sure-i Celile-i Ahzab ile inen hicab (örtünme) âyetinde: Açık-saçıklık, nehiy (haram) ve kadınlar erkekle ihtilattan (karışık bulunmaktan) men' olunarak örtü altında siyanet kılındılar. (yani, muhafaza altına alındılar.) Ziynetlerinden mâdud olan libasları (yani, süs eşyası kabul edilen evde giydikleri elbiseleri) dahi erkeklerden örtünmeye mecbur olarak (yani: Kadınlara emredilerek) bürgü ve çarşaf içinde bulundular ve yüzlerine peçe çekip yalnız gözlerini açık bulundurdular.) (Ni'met-ül İslâm'dan)(Kızlar ve kadınlar baştan aşağıya kadar örtündükten başka, yürürken de edeb-i vakar ile yürüsünler. Örtüp gizledikleri sun'î veya hılkî zinetleri bilinsin diye bacak oynatıp, ayak çalmasınlar. Çapkın yürüyüşle nazar-ı dikkati celbetmesinler.) (Elmalılı Tefsiri, Sure: 24, Ayet : 31)(Tesettür etmeyip de bütün güzellik ve süspüsleriyle kendini yabancı gözlere vaz' ve teşhir eden bir kadın tabiîdir ki; istiklâl ve hürriyetini ve vakar ve izzetini muhafaza edemez. O.S.) (Bak: Avret)

    Çarşaf : * Kadınların kullandığı baştan örtülen, pelerinli eteklikli sokak elbisesi. Kadınların örtünmesi farzdır. Bu maksatla çarşaf ucuz, pratik, hafif olması ve zengin fakir herkesin kolayca sağlıyabilmesi bakımından yaygın olarak kulanılagelmiştir. Çeşitli renklerde olabilir. Çarşaf kadar ucuz ve pratik İslâma uygun başka bir giyecek yapılmadığı için, çarşaf giyenleri kınamak çok haksızlıktır. Çarşaf zengin ve fakir ayrımını kaldırır. İç giyimi örttüğü için ailelerin birbirine özenerek israfa düşmelerini, gösterişi, çekememezlikleri ve bundan doğan huzursuzlukları önler. Ferâce, car, cilbab denen örtüler de, bu tarz örtü çeşitlerindendir. (Bak: Tesettür)

    Elde Kur\'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak aklıma zaid görünür
    Elde Kur\'an gibi bir burhan\'ı hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme sıkletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuası

  7. #7
    Pürheves sinepuryan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    171

    Standart

    Kardeşlerim Üstadın 24. Lem'a sınıda yazayım mı ? Tekrar etmiş oluruz ! Ne dersiniz ?... Gerek kaldımı ... Ama dersenki Lugat yanlış yazmış gidersin Arabistan'a 7/70 'e birine kız erkek fark etmez sorarsun cilbab nedir ?
    Elde Kur\'an gibi bir mucize-i Baki varken,
    Başka burhan aramak aklıma zaid görünür
    Elde Kur\'an gibi bir burhan\'ı hakikat varken,
    Münkirleri ilzam için gönlüme sıkletmi gelir?
    Zülfikar Mecmuası

  8. #8
    Pürheves mirza-bey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    187

    Standart

    Alıntı Asr?_Saadet Nickli Üyeden Alıntı
    bir de şu var,neden hep tesettür deyince akla han?mlar geliyor..
    erkeklerin de tesettürü yok mu?
    kesinlikle hakl?s?n... Tesettür dinin kad?nlara değil müslümanlara emrettiği hususlardand?r.. Nas?l ki bir erkek dizinden yukars?n? açam?yorsa o da erkeğin tesettürüdür.. Ülkemiz yaşad?ğ?m?z çevre insanlara öyle işliorki tesettürü sanki bi öcü gibi.. ve hedef kad?nlar, tesettürlü kad?nkar... Tesettür denince akla ilk gelenler.. sanki ülkeyi alt?n? üstüne getircekler gibi.. Ama onlar tesettürü sadece çarşaftan ibaret bilsinler... Tesettür insan?n insanlara ve haramlara karş? önce kalbini sonra bedenini kapatmas?d?r..
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 19:03 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Pürheves mirza-bey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2006
    Bulunduğu yer
    Mersin
    Mesajlar
    187

    Standart

    Alıntı Asr?_Saadet Nickli Üyeden Alıntı
    bir de şu var,neden hep tesettür deyince akla han?mlar geliyor..

    erkeklerin de tesettürü yok mu?

    kesinlikle hakl?s?n... Tesettür dinin kad?nlara değil müslümanlara emrettiği hususlardand?r.. Nas?l ki bir erkek dizinden yukars?n? açam?yorsa o da erkeğin tesettürüdür.. Ülkemiz yaşad?ğ?m?z çevre insanlara öyle işliorki tesettürü sanki bi öcü gibi.. ve hedef kad?nlar, tesettürlü kad?nkar... Tesettür denince akla ilk gelenler.. sanki ülkeyi alt?n? üstüne getircekler gibi.. Ama onlar tesettürü sadece çarşaftan ibaret bilsinler... Tesettür insan?n insanlara ve haramlara karş? önce kalbini sonra bedenini kapatmas?d?r..
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 19:07 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    Dost Mevsimsiz KAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    Kayseri
    Mesajlar
    18

    Standart

    tesettür insanlar için hakikaten bir 'nimet'tir..bunu kimse inkar edemez zaten..çarşaf isteyen giyer.kimseninde karışmaya hakkı yoktur..ama pardesü giyenede kimse tesettürsüz diyemez heralde!.........
    Hayat bir ezanla namaz arası kadar kısa..niye geldigini bil ona göre yaşa....

Konu Kapatılmıştır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 21.06.08, 01:33
  2. Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 11.01.08, 23:39
  3. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.11.07, 10:31
  4. Ali Vapurlu - İnsan Kalp ve Akıldan İbaret Değildir
    By SeRDeNGeCTi in forum Sesli ve Görüntülü Risale-i Nur Sohbetleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 13.06.07, 19:29
  5. Üstadın İktisad Kavramı Yemek İçmekten İbaret Değil
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 31.05.07, 18:15

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0