Bu hususta Kur’an-? Kerimde iki ayet mevcuttur. Bu ayetlerde Cenab-? Hak gayet aç?k bir şekilde mealen şöyle buyurmaktad?r:
“Ey Peygamber! Han?mlar?na, k?zlar?na ve mü’minlerin han?mlar?na söyle, evlerinden ç?kt?klar?nda d?ş örtülerini üzerlerine als?nlar.”(1)
“Mü’min kad?nlara da söyle, gözlerini haramdan sak?ns?nlar, namuslar?n? da korusunlar, zinetlerini açmas?nlar, bunlardan görünen k?sm? müstesnad?r. Başörtülerini de yakalar?n?n üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler.”(2)
Ayetlerde mü’min kad?nlar?n nas?l örtünecekleri, hangi yerlerini açabilecekleri aç?kça belirtilmiyor. Fakat şu mealdeki hadis-i şerif ayetleri tefsir ediyor. Peygamberimiz (a.s.m.) bald?z? Hz. Esma’ya hitaben, “Ey Esma! Bir kad?n adet görmeye başlay?nca el ve yüzünden başka yerini yabanc?lara göstermesi caiz değildir.”(3)
Demek ki, büluğ çağ?na gelmiş olan Müslüman bir han?m?n baş?n? kapatmas? hem Allah’?n hem de Peygamberin emridir. Yani yüz k?sm? aç?k kalacak şekilde baş?n kalan k?sm?n?, boyun ve göğüsleri örtmek farz-? aynd?r. Açmak ise bir farz?n terki say?ld?ğ?ndan haramd?r. Allah ve Resulünün emrini dinlemediği için günahkar olmakta büyük bir mes’uliyet alt?na girer. Günahkar olan kimse, bu günah?ndan kurtulmak için tevbe istiğfar eder, Allah’tan aff?n? diler.
“Ve bir günah işledikleri veya nefislerine zulmettikleri zaman, Allah’? anarak günahlar?n?n bağ?şlanmas?n? isteyenler, hem de yapt?klar? günahta bile bile ?srar etmemiş olanlar. ?şte onlar?n mükafat?, Rablerinden bir mağfiret ve ağaçlar? alt?nda ?rmaklar akan Cennetlerdir. Orada ebedi olarak kalacaklard?r. Güzel amel yapanlar?n mükafat? ne güzeldir.”(4)
Demek ki, bir tevbenin kabul olmas?, bir günah?n affa liyakat kazanmas? için hiçbir mazeret yokken o günahta ?srar edilmemesi şart? aranmaktad?r.
Bu husustaki bir hadisin meali şöyle:
“Mü’min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir. Eğer o günahtan el çeker, Allah’tan günah?n?n aff?n? dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir. Eğer günaha devam ederse, o siyahl?k artar. ?şte Kur’anda geçen ‘günah?n kalbi kaplamas?’ bu manadad?r.”(5)
“Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol vard?r” sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor. Şöyle ki, bir günah? işlemeye devam eden insan zamanla o günaha al?ş?r, terk edemez bir hale gelir. Bu al?şkanl?k onu gün geçtikçe daha büyük manevi tehlikelere sürükler. Günah?n uhrevi bir cezas?n?n olmayacağ?na inanmaya, hatta Cehennemin bile olmamas? gerektiğine kadar gider. (6)
Böyle bir tehlikeye maruz kalmamak ve şeytan?n telkinlerine kanmamak için bir an önce tövbeyi icap ettirecek günah? terk ederek insan?n kendine çeki düzen vermesi gerekir.
1) Ahzap Suresi, 59,
2) Nur Suresi, 31,
3) Ebu Davut, Libas 33,
4) Al-i ?mran Suresi, 135-136,
5) ?bn-i Mace Zühd 29,
6) Lem'alar s7, Mesnev-i Nuriye s115.