+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Resmi Tarih Üzerine Bir Ezber Bozma

  1. #1
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    33
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    .....
    Geçen gün, bir yazı okudum, bir DİB müfettişi tarafından yazılmış, Aman Allah’ım, ‘M. Kemal’in İslâm’a yaptığı hizmetler’, anlatıla-anlatıla bitirilemiyordu..

    Hür olarak tartışılamayan ve resmî himayeye sahib bir şahıs hakkındaki değerlendirmeler insanı, yalaka seviyesine düşürüyordu..

    10 yıldan fazla bir süre, ‘Diyanet Başkanlığı’ yapmış olan M. Nuri Yılmaz da dün, Hürriyet’teki köşesinde, ‘Atatürk din bahsinde en fazla gadre ve haksızlığa uğramış bir şahsiyettir. Bazı çevreler, (…) Atatürk’ü dine karşı bir silah gibi gösterme gayreti içine girerken, (…)bazı çevreler de haksız bir şekilde onu din düşmanlığıyla itham etmişlerdir.’ diyor ve onun ‘İslâm’a yaptığı emsalsiz hizmetler’den sözediyordu.
    Diyelim ki, öyle veya değil.. Ama, acısı asıl hissedilmesi gereken husus, bu konunun hâlâ da, hür tartışmaya açılamamış olmasıdır..

    Çünkü, en küçük bir aykırı değerlendirme bile derhal, ‘hakaret’ isnadıyla ne dertler açıyor kişinin başına..

    Aklı başında kimsenin, 70 sene öncelerde hayattan çekilmiş birisine hakaret kasdı taşıyacağını sanmıyorum..

    Mesele, tarihe mal olmuş bir kişinin, hür olarak tartışılıp tartışılamayacağında.. Onu eleştirenler, ya icâzetlidir, ya da gözüpek.. Ona tarafdar durumunda olanların ise, pek çoğu, yalaka durumuna düşmektedir..

    Evet, ‘laik kutsal’lar, hepimizi esir almış durumda.. Resmî zorlama, yalan veya gizlilik üzerine kurulan bir tarih nazariyesi nasıl sağlıklı olabilir ve onun âkıbeti, buz üzerine kurulan binanınki gibi olmaktan nasıl kurtulabilir?

    Sabancı Üni.’den Doç. Cemil Koçak’la yapılıp, 13 Kasım’da Radikal’de yayınlanan uzuuun röportajda can alıcı çok önemli tesbitler var ki, bunları teğet geçmemek gerekiyor..

    Doç. Koçak, M. Kemal’in sözlerinin resmî kurumlarca sansür edildiğini ileri sürüyor.

    Doç. Koçak’a göre, ‘M. Kemal, 24 Nisan 1920’de Meclis'teki ilk konuşmasında 'ermeni katliâmı’nı kabul etmiş..

    Çünkü, 'Harb-i Umûmî'nin (Birinci Dünya Savaşı'nın) başlangıç safhalarından bahsetmek istemem. Zâten, ‘İ’tilaf Devletleri’nin bahsettikleri de, bittabi’ mâziye aid fezâhat /utanç verici iş, alçaklık.. ' demiş..

    Doç. Koçak, ayrıca M. Kemal’in, Medeni Bilgiler kitabında, 'İslâm Arabların dinidir... Biz ise Türk’üz.. İslâm bizi geriletti... Bizden uzak dursun..' dediğini ve bunun da sansürlendiğini söylüyor..

    Doç. Koçak’ın hele, ‘Aslında atatürkçülük diye bir ideoloji hiçbir zaman olmadı. Atatürk'ün aklından bir ideolojik paket hazırlamak hiç geçmedi. Atatürk'ün siyaseti, duruma göre hareket etmek oldu.. Atatürkçülük bir pragmatizmdir. Kazanmak için gereken neyse o yapılır..’ tesbitini özellikle de askerlerin okumasını isterdim..

    Doç. Koçak, M. Kemal’in 1923'te İzmit'te Kürd meselesine değindiğini, Teşkilat-ı Esasiye'de (Anayasa’da) olduğu gibi ‘Kürdlere yerel özerklik, otonomi ya da ona benzer bir şey verileceğini’ söylediğini de belirtiyor.. ‘(Amma, 1960'larda Atatürk'ün söylev ve demeçleri toplanırken, o tarihte gazetelerde yayımlanmış olan konuşmasının bu bölümü de çıkarılmış..)

    (…) 1925'e dek M. Kemal, Meclis'teki konuşmalarında, 'Türk, Kürd, Çerkez hepimiz İslâm'ın unsurlarını oluşturuyoruz' diyor.

    1925'ten sonra ise 'Türkiye'de yaşayan herkes Türk milletidir, herkes Türktür. Cumhuriyet'i Türkler kurdu!' deniyor.

    Yani, 'Herkes kendine Türk diyecek ve Türkçe konuşacak.' deniyor. Oysa, M. Kemal’in 1925'e kadar bir Türk tanımı yoktu..’

    ‘M. Kemal kürdlerle yaptığı ittifakı bozdu mu?’ sorusuna ise, Doç. Koçak şöyle diyor: ‘Şeyh Said Ayaklanmasının temel nedeni, bu ittifakın bozulmasıdır zâten. Bu ittifakın bozulmasına tepkidir ayaklanma.. Kürdleri yanına alarak verdiği Millî Mücadele'yi başarıyla sonuçlandırdıktan sonra M. Kemal, bir siyasetçi olarak Kürdlerin desteğine ihtiyacı kalmadığını düşündü.

    Bu ittifakı, ileride yapmak istediklerine engel olarak görmeye başladı.. (...) İslâm'ın getirdiği zihniyet dünyasını, dinin sosyal baskısını yıkmadan, insanların özgür bir akla sahib olmasının mümkün olamayacağını ve din hâkimiyetini yok etmeden demokratik bir düzenin kurulamayacağını düşünüyor.

    (…) Atatürkçülük esas itibarıyla budur (…) Atatürkçülük siyasi felsefe olarak otoriterliğin dışında asla tanımlanamaz.’

    Ve ekliyor: ‘(…) Ama biz Atatürk'ü bizim yaptıklarımızı yapmayan insan üstü bir varlık, bir süpermen olarak düşünüyoruz.’

    (…) 'İstikbal göklerdedir. Hayatta en hakiki mürşid ilimdir' gibi, 'âyet’ler tarzında biliyoruz.

    (Halbuki..) Bir üniversite mezununun önüne koysanız, (..) 'Nutuk'u tam anlayamaz. (..O dönemin) pırıltılı hale getirilmesinin nedeni, Cumhuriyet'e ve Cumhuriyet'le birlikte yapılanlara bir meşruiyet kazandırmak içindir. (..) ‘İttihad-Terakkî’ isim değiştiriyor ve Cumhûriyet Halk Partisi oluyor. (…)’

    Bu kadar ezber bozulması, şimdilik yetmez mi?


    Selahaddin Çakırgil ....
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  2. #2
    Gayyur yaylalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    122

    Standart

    Nice bozulacak ezberlere...

  3. #3
    Müdakkik Üye Eyüpşan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    894

    Standart

    Kürtlerle ilgili olaylar? hep söylemişimdir ama hep karş? ç?k?lm?şt?r. 80 senedir konuşulan ve kurtulunmaya çal?ş?lan bask?ya son 10 y?ld?r uydurulan tarih denip durdu.

    Şeyh Sait'i bile küfürle hakaret ile anmaktalar. Oysaki onun isyan?n?n temelinde salt din yatmakta idi.

    ?lk mecliste 75 kürt mebus, Kürt kimliği ile vard?. Kaynakl? şeylerdir ama ?srarla kabul etmezler.

    Dolay?s? ile bunlar?n yaz?lmas? anlat?lmas? hiçbir şeyi değiştirmez, herkes inatla inanmak istediğine inan?r. Ben bir gün kemalist bir arkadaş?ma Osmanl? kaynağ?ndan bir yaz? getirdim, şok oldu. Eeee dedim ne oldu? Demek size yalan söylemişler dedim. HAYIR dedi. Doğru olamaz. Osmanl? kaynağ?ndaki doğru bile olsa olsun. Geçmişte kald?. O zaman?n şartlar? onu gerektiriyordu demişti.

    Yani hep bu böyle devam etti.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Risale-i nurlarin resmi olarak neşredilmesi üzerine!
    By yozgati in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 07.10.14, 17:57
  2. Tarih Tarih Bediüzzaman
    By yasemenn in forum Tarih
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 13.05.14, 08:45
  3. Vecize Ezber Etkinlikleri
    By temha2009 in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 19.06.12, 16:35
  4. Kalbin Ayarını Bozma
    By Şahide in forum Edebiyat
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 04.01.09, 17:56
  5. Ezber Yapalım mı ?
    By gulsah in forum Risale-i Nur'u Yeni Tanıyanlara
    Cevaplar: 89
    Son Mesaj: 31.07.08, 14:45

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0