Müellif-e Nickli Üyeden Alıntı
Su denilince bütün ehl-i imanın bir anda verdiği cevap “zemzem”.
Nasıl ki; ayların sultanı Ramazan ise, suların sultanı zemzemdir. Fahr-ı Kâinat, önderimiz, Efendimiz Hz. Muhammed (asm) bir hadisinde: “Zemzem hangi niyetle içilirse, o husule gelir” dedikten sonra, faydalarını şu üç cümleyle özetler:
“Doymak için içersen doyurur, susuzluğunu gidermek için içersen susuzluğunu giderir, eğer şifa için içersen Allah şifa verir.” Peygamber Efendimizin (asm) buyurduğu gibi, yapılan ilmî araştırmalarda zemzemin şifa kaynağı olduğu, otuzun üstünde hastalığa iyi geldiği tesbit edilmiştir. Zemzem vücuda verilen serum görevini de yapmaktadır. Tavaf sonrası içmek, Peygamber Efendimizin (asm) sünnetlerindendir. Ayrıca Efendimiz Hz. Muhammed (asm), suyu her zaman oturarak içerdi, yalnızca zemzem suyunu ayakta ve Kâbe’ye bakarak içmiştir.
Halil Uslu
Zemzemin ayakta içilmesi meselesine gelince:
İbni Abbas'tan (r.a.) gelen bir rivayette, Peygamberimizin, Zemzem suyunu ayakta olduğu halde içtiği rivayet edilir. İbni Abbas şöyle der: “Ben Resulullaha (a.s.m.) Zemzem ikram ettim, ayakta içti.”(5)
Bilindiği üzere Peygamberimiz bir hadislerinde ayakta su içmeyi yasaklamıştır.(6) Bu itibarla, hadis alimleri bu farklı rivayetleri birleştirmişlerdir. Sahih-i Müslim Şarihi Nevevi, bu iki farklı hadis hakkında şöyle der:
“Bu hadislerdeki yasaklama tenzihen mekruh şeklindedir. Ayakta su içmenin caiz olduğunu beyan içindir.” İmam Suyuti Hazretleri de, Peygamberimizin (a.s.m.), Zemzemi ayakta içmesini şöyle izah eder:
“Resul-i Ekremin (a.s.m.) Zemzemi ayakta içmesi, ayakta su içmenin caizliğini açıklama manasındadır.” Hanefi alimleri, İbni Abbas'ın rivayet ettiği hadise dayanarak Zemzemi ayakta içmenin müstehaplığına hükmetmişlerdir.
Kaynaklar
5. Müslim, Eşribe: 117; İbni Mace, Eşribe: 21
6. Müslim, Eşribe: 112; Ebû Davud, Eşribe: 13
Alıntı