+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: Hayatinizi Kurtaracak 21 Madde

  1. #1
    Ehil Üye yakaza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    2.467

    Standart Hayatinizi Kurtaracak 21 Madde

    Bu uyarılara kulak verin hayata karşı yorgun düşmeyin.

    İş temposu, günlük koşuşturmalar stresi artırıp, enerjiyi tüketiyor. Bilim adamlarının endişe ve yorgunluğu giderip, performansı artıran 21 önerisi soruna çözüm oluyor.

    1- John Hopkins Hastanesi uzmanlarına göre her gün 40 gr. buğday, mısır vb. lifleri almalısınız. Bu lifler enerjiyi artırıp, stresi azaltıyor.

    2- Sabahları çıkarken soğuk ve sıcak duş alın. Önce ılık suyun altında durun. Ardından sıcak suyla. Ancak başınızı suyun altına sokmamaya dikkat edin. 5 dakika tekrarlarsanız kendinizi daha rahat hissedersiniz.

    3- Her dört kadından birinde demir seviyesi düşük. Bu da yorgunluk ve halsizlik yapıyor. Bu yüzden daha fazla demir içeren yeşil sebze, kurutulmuş meyve ve tahıl gevreklerinden bolca tüketin.

    4- Daha bol balık, tavuk, peynir, fasulye ve yumurta yiyin. Çünkü vücut için gerekli Omega 3 bu besinlerde bulunuyor. Bu hormon da beyindeki mutluluk merkezini harekete geçiriyor

    5- Günde 2 ya da 3 litre su için. Harvard Üniversitesi’nde yapılan araştırmaya göre bu oranlarda su içmek dayanıklılığı artırıyor, stresin azalmasına yardımcı oluyor.

    6- Dik durun. Kambur durmak kasların daha hızlı çalışarak yorulmasına sebep olur. Nefes almanızı zorlaştırır. Dik konumdayken daha rahat nefes alınır, oksijen akciğerlere dolar, kan daha rahat dolaşır.

    7- Yapılan araştırmalara göre sevdiğiniz müzikleri dinlemek stresi hafifletip, yorgunluğu geçiriyor.

    8- Sabah kalkınca yapacağınız ilk iş dışarı çıkmak olsun. Doğal ışık beyni harekete geçiriyor ve seratonin salgılamasına yardımcı oluyor.

    9- Gün içerisinde şekerleme yapın. Amerika’daki beyin sağlığı araştırmacılarına göre, 30 dakikalık kısa bir uyku bile insanları performanslarını olumlu etkiliyor.

    10- Vücudun asit oranını dengelemeniz gerekir. Gereğinden fazla şekerli yiyecekler ve peynir aside sebep olur ve enerjiyi emer. Bu yüzden sebze ve meyve salatalarını bolca tüketin.

    11- Doktorlar sizi mutlu eden şeyleri hatırlamanız için sizi mutlu eden şeyleri bir deftere yazmanızı öneriyor. Bunları okudukça sizi neyin mutlu ettiğini daha iyi bulabilirsiniz.

    12- Düzenli yemek yiyin. Yemekler arasındaki uzun aralıklar şekerin düşmesine, dolayısıyla enerjinizin azalmasına neden olur. Günde üç kez yemek yiyin.

    13- Kaslarınızı hissederek enerji sağlayın. Mesela iki elinizi göğüs hizasında birleştirin ve birbirine doğru itin. Ardından başınızın üstüne kaldırın ve bunu 5-10 defa tekrarlayın.

    14- Güne iyi bir kahvaltıyla başlayın. Süt, 150 gr yoğurt, 1 muz, tereyağ, bal, fındık, cevizi karıştırıp yiyin.

    15- Nefes alıp vermenin önemini kavrayın. Derin nefes alıp vermek, nefes yolunuzu açar ve daha çok enerji almanızı sağlar. Her saat 3 ya da 4 kere nefes alıp verin.

    16- Cep telefonunuzu kapatın. Bırakın günün birkaç saatinde kimse size ulaşamasın.

    17- Düzenli olun. Dağınıklık sizi strese sokar. Gereksiz yere panik yaparsanız, bu stresle işleriniz yolunda gitmez. Bu kaosu yaşayıp stresinizi artırmayın...

    18- Adımlarınızı artırın. Daha fazla yürüyüş yapın, bol bol merdiven çıkın. Olabildiğince hareketli olmaya özen gösterirseniz, kanın hızlı hareket etmesini, kaslara ve organlara giden oksijenin artmasını sağlarsınız. Bu da sizi rahatlatacaktır.

    19- Magnezyum almaya dikkat edin. Sebzelerde, fındıkta ve tahıllı ekmeklerde bulunan bu vitamin size zindelik kazandırır.

    20- Yiyeceklerdeki enerjinin hızlı emilimini sağlayan Co-enzim Q10, vücudun ürettiği bir antioksidan. Bu enzimin oluşmasını sağlayan yiyeceklere de brokoli, kahverengi şeker, kepekli ürünler, soya ve fındık.

    21- Bilgisayarla çalışırken aralar verin. Japon araştırmacılar, bilgisayarda çok oturanların endişe halinin arttığını, gözlerde problem yaşandığını ve beden ağrılarının çoğaldığını söylüyor.
    ALINTI




    ''Madem ben de bu vatanın evlâdıyım,bu vatanın saadetine hizmet etmek benim için farzdır.''

    Emirdağ Lahikası

    ...EN GÜZELİ SİNELERDE BİR YAD-I CEMİL OLARAK KALIP GİTMEK...


  2. #2
    Müdakkik Üye vakti_nehar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    969

    Standart

    ne cok sey yapmak gerekıyor eskıden oylemıymıs ...
    tarhana ıcerler yanında en fazla taze domates bıber vs olurmus ınsanlar maddeten fakırmıs ama hasta fılanda olmazlarmıs
    sımdı cesıt cok ama hastalıkta cok akabınde ...
    rabbım yardımcımız olsun

    " Eğer şu fânî dünyada bekâ istiyorsan, bekâ fenâdan çıkıyor, nefs-i emmâre cihetiyle fenâ bul ki, bâkî olasın...."

    Anlam demek, Allah demektir.

    Sonuç, sevgi Allah demektir.

    "İnşallah" derse Yakaran...

    "İnşa" eder YARADAN.

    SaFLaRı eZeNi aSLaN SaNMA aSıL NeFSiNi eZeBiLeN aSLaNDıR
    MEVLANA


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Üçüncü Madde:Tesettür Kalkacak!
    By HakanBa in forum Tesettür
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 19.07.09, 00:24
  2. Dünyayi Kurtaracak Tek Ayet...
    By ebu_zer in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01.10.08, 13:00
  3. Suyun Donmasını Önleyen Madde Bulundu!!!
    By emirdağ_çiçeği in forum Bilişim Haberleri ve Bilimsel Makaleler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01.08.07, 00:21
  4. Dünyayı Kurtaracak Tek Ayet..
    By insirah in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.05.07, 11:48

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0