+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Hakikata Ulaştıran İki Yol

  1. #1
    Dost bayasis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Mesajlar
    10

    Standart

    Alıntı elcan Nickli Üyeden Alıntı
    Kardeşim ben الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ isimlerini öyle bir nur-u azam görüyorum ki, bütün kâinat? ihata eder ve her ruhun bütün hacat-? ebediyesini tatmin edecek ve hadsiz düşmanlar?ndan emin edecek, nurlu ve kuvvetli görünüyorlar. Bu iki nur-u azam olan isimlere yetişmek için en mühim bulduğum vesile; fakr ile şükr, acz ile şefkattir. Yani: Ubudiyet ve iftikard?r. Şu mes'ele münasebetiyle hat?ra gelen ve muhakkikîne, hattâ bir üstad?m olan ?mâm-? Rabbânî'ye muhalif olarak diyorum ki: Hazret-i Yâkub Aleyhisselâm'?n Yûsuf Aleyhisselâm'a karş? şedid ve parlak hissiyat?, muhabbet ve aşk değildir; belki şefkattir. Çünki şefkat, aşk ve muhabbetten çok keskin ve parlak ve ulvî ve nezihtir ve makam-? nübüvvete lây?kt?r. Fakat muhabbet ve aşk, mecazî mahbublara ve mahluklara karş? derece-i şiddette olsa, o makam-? muallâ-y? nübüvvete lây?k düşmüyor. Demek Kur'an-? Hakîm'in parlak bir i'caz ile, parlak bir surette gösterdiği ve ism-i Rahîm'in vusulüne vesile olan hissiyat-? Yûkubiye, yüksek bir derece-i şefkattir. ?sm-i Vedûd'a vesile-i vusul olan aşk ise; Züleyha'n?n Yûsuf Aleyhisselâm'a karş? olan muhabbet mes'elesindedir. Demek Kur'an-? Mu'ciz-ül Beyan, Hazret-i Yâkub Aleyhisselâm'?n hissiyat?n?, ne derece Züleyha'n?n hissiyat?ndan yüksek göstermişse; şefkat dahi o derece aşktan daha yüksek görünüyor.

    Üstad?m ?mâm-? Rabbânî aşk-? mecazîyi makam-? nübüvvete pek münasib görmediği için demiş ki: "Mehasin-i Yûsufiye, mehasin-i uhreviye nev'inden olduğundan, ona muhabbet ise mecazî muhabbetler nev'inden değildir ki, kusur olsun." Ben de derim: "Ey Üstad! O, tekellüflü bir tevildir; hakikat şu olmak gerektir ki: O, muhabbet değil, belki yüz defa muhabbetten daha parlak, daha geniş, daha yüksek bir mertebe-i şefkattir." Evet şefkat bütün enva'?yla latif ve nezihtir. Aşk ve muhabbet ise, çok enva'?na tenezzül edilmiyor.

    Hem şefkat pek geniştir. Bir zât, şefkat ettiği evlâd? münasebetiyle bütün yavrulara, hattâ zîruhlara şefkatini ihata eder ve Rahîm isminin ihatas?na bir nevi âyinedarl?k gösterir. Halbuki aşk, mahbubuna hasr-? nazar edip, herşey'i mahbubuna feda eder; yahut mahbubunu i'lâ ve sena etmek için, başkalar?n? tenzil ve manen zemmeder ve hürmetlerini k?rar. Meselâ biri demiş: "Güneş mahbubumun hüsnünü görüp utan?yor, görmemek için bulut perdesini baş?na çekiyor." Hey âş?k efendi! Ne hakk?n var, sekiz ism-i azam?n bir sahife-i nuranîsi olan Güneş'i böyle utand?r?yorsun?

    Hem şefkat hâlistir, mukabele istemiyor; safi ve ivazs?zd?r. Hattâ en âdi mertebede olan hayvanat?n yavrular?na karş? fedakârane ivazs?z şefkatleri buna delildir. Halbuki aşk ücret ister ve mukabele taleb eder. Aşk?n ağlamalar?, bir nevi talebdir, bir ücret istemektir.

    Demek suver-i Kur'aniyenin en parlağ? olan, Sure-i Yûsuf'un en parlak nuru olan Hazret-i Yâkub'un (A.S.) şefkati, ism-i Rahman ve Rahîm'i gösterir ve şefkat yolu, rahmet yolu olduğunu bildirir ve o elem-i şefkate deva olarak da
    فَاللّهُ خَيْرٌ حَافِظًا وَهُوَ اَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ dedirir.

    اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى
    Said Nursî
    saol kardeş eline sagl?k allah raz? olsun
    Konu elff tarafından (29.05.07 Saat 22:37 ) değiştirilmiştir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. uzun ve geniş bir hakikata pek kısaca bir işaret edeceğiz. Şöyle ki:
    By fanidünya... in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 08.06.14, 09:12

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0