ÂYET-? KER?ME MEÂL?
Onlar da arkalar?n? dönüp kaçt?lar. Sonra ?brahim onlar?n putlar?na var?p sordu: "Niye yemiyorsunuz? Size ne oldu ki konuşmuyorsunuz?"
Sâffât Sûresi: 90-92
11.12.2006
HAD?S-? ŞER?F MEÂL?
Suda yürüyüp de ayaklar? ?slanmayan var m?? Dünyaperest de böyledir; günahlardan uzak kalamaz.
Câmi'ü's-Sağîr, c: 3, 3828
11.12.2006
Risâle-i Nur’u, teennî ve dikkat ile okumal?
Risâle-i Nur’un cazibedar dairesine giren ümmi ihtiyarlar?n dahi k?rk elli yaş?ndan sonra Risâle-i Nur’un hat?r? için yaz?ya başlay?p yazd?klar? k?rk elli parça, iki üç mecmua içinde derc edildi. Bu ümmi ihtiyarlar?n ve k?smen çoban ve efelerin, bu zamanda, bu acip şerait içinde, herşeye tercihan Risâle-i Nur’a bu surette çal?şmalar? gösteriyor ki, bu zamanda Risâle-i Nur’a ekmekten ziyade ihtiyaç var ki, harmanc?lar, çiftçiler, çobanlar, yörük efeleri, hacat-? zaruriyeden ziyade bir hacat-? zaruriyeyi, Risâle-i Nur’un hakaikini görüyorlar.
Bu ciltte az ve sair alt? cild-i ahirde masumlar?n ve ihtiyar ümmilerin yaz?lar?n?n tashihinde çok zahmet çektim. Vakit müsaade etmiyordu. Hat?r?ma geldi ve manen denildi ki: S?k?lma! Bunlar?n yaz?lar? çabuk okunmad?ğ?ndan, acelecileri yavaş yavaş okumaya mecbur ettiğinden, Risâle-i Nur’un g?da ve taam hükmündeki hakikatlerinden hem ak?l, hem kalb, hem ruh, hem nefis, hem his, hisselerini alabilir. Yoksa, yaln?z ak?l cüz’î bir hisse al?r, ötekiler g?das?z kalabilirler.
Risâle-i Nur, sair ilimler ve kitaplar gibi okunmamal?. Çünkü ondaki iman-? tahkiki ilimleri, başka ilimlere ve maariflere benzemez. Ak?ldan başka çok letaif-i insaniyenin kut ve nurlar?d?r.
Elhas?l: Masumlar?n ve ümmî ihtiyarlar?n noksan yaz?lar?nda iki fayda var:
Birincisi: Teennî ve dikkatle okunmaya mecbur etmektir.
?kincisi: O masumane ve halisane ve samimi ve tatl? dillerinden, derslerinden Risâle-i Nur’un şirin ve derin meselelerini lezzetli bir hayretle dinlemek ve ders almakt?r.
Emirdağ Lâhikas?, s. 58
teennî: Tedbirli, ağ?r ve ak?ll?ca hareket etme, düşünerek iş yapma.
11.12.2006
kaynak :Yeni asya gazetesi