+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 ve 5
Like Tree3Beğeni
  • 1 tarafından Ararad
  • 1 tarafından ercanahmet
  • 1 tarafından Ararad

Konu: İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

  1. #1
    Ehil Üye *AHMET* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2016
    Mesajlar
    3.440

    Standart İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.

    İnsan cismen küçük, zaîf ve âciz olmakla beraber, hayvanattan addedildiği halde, pek yüksek bir ruhu taşıyor ve pek büyük bir istidada mâliktir ve hasredilmeyecek derecede meyilleri vardır ve gayr-ı mütenahî emeller sahibidir ve addedilemez fikirleri vardır ve gayr-ı mahdud şeheviye ve gazabiye gibi kuvveleri vardır ve öyle acaib bir yaratılışı vardır ki, sanki bütün enva' ve âlemlere fihriste olarak yaratılmıştır.

    İşte böyle bir insanın o yüksek ruhunu inbisat ettiren, ibadettir; istidadlarını inkişaf ettiren, ibadettir; meyillerini temyiz ve tenzih ettiren, ibadettir; emellerini tahakkuk ettiren ibadettir; fikirlerini tevsi' ve intizam altına alan, ibadettir; şeheviye ve gazabiye kuvvelerini hadd altına alan, ibadettir; zahirî ve bâtınî uzuvlarını ve duygularını kirleten tabiat paslarını izale eden, ibadettir; insanı mukadder olan kemalâtına yetiştiren, ibadettir; abd ile Mabud arasında en yüksek ve en latif olan nisbet, ancak ibadettir. Evet kemalât-ı beşeriyenin en yükseği, şu nisbet ve münasebettir.

    İhtar:
    İbadetin ruhu, ihlastır. İhlas ise, yapılan ibadetin yalnız emredildiği için yapılmasıdır. Eğer başka bir hikmet ve bir faide ibadete illet gösterilse, o ibadet bâtıldır. Faideler, hikmetler yalnız müreccih olabilirler, illet olamazlar.

    Said Nursi

    Şahsî: Şahsa ait, kişiyle ilgili, kişisel.
    Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler.
    Cismen: Cisim olarak.
    Hayvanat: Hayvanlar.
    İstidad: Kabiliyet, yetenek.
    Mâlik: Sahip.
    Gayr-ı mütenahî: Sonsuz, nihayet bulmaz, bitmez.
    Emel: Ümit, kuvvetli istek, ummak.
    Gayr-ı mahdud: Sınırsız, sonsuz, sayısız.
    Şeheviye: Şehvetle ilgili.
    Gazabiye: Hiddetle ilgili, öfke ile ilgili.
    Enva': Nevler, türler, çeşitler.

    İnbisat: Genişleme, yayılma, genleşme.
    İbadet: Kulluk, Allah’ın(cc) emir ve yasaklarına uyma.
    İstidad: Kabiliyet, yetenek.
    İnkişaf: Açılma, meydana çıkma, gelişme, ilerleme.
    Temyiz: Ayırmak, ayırt etmek, seçmek.
    Tevsi': Genişletme.
    Hadd: Sınır, hudud, çizgi.
    Zahirî: Görünüşte olan, görünen, dış görünüşle ilgili.
    Bâtınî: İçteki, görünmez içle ilgili.
    İzale: Giderme, ortadan kaldırma.
    Mukadder: Takdir edilmiş, belirlenmiş.

    Hikmet: Gözetilen fayda ve gaye. İnsanın, mevcudatın hakikatlerini(gerçeklerini) bilip hayırlı işler yapmak sıfatı.
    Faide: Fayda, yarar.
    İllet: Asıl sebep, temel sebep.
    Bâtıl: Asılsız, gerçek dışı, yalan ve yanlış.
    Müreccih: Tercih eden, üstün tutan.



  2. #2
    Müdakkik Üye *ERCAN* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2019
    Mesajlar
    869

    Standart

    Ahlâk-ı İlahiye ile muttasıf olup Cenab-ı Hakk'a mütezellilane teveccüh edip acz, fakr, kusurunuzu bilip dergâhına abd olunuz. Sözler

  3. #3
    Ehil Üye Ararad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    3.547

    Standart

    istidadlarını inkişaf ettiren, ibadettir;
    meyillerini temyiz ve tenzih ettiren, ibadettir;

    Ey Rabbimiz
    Ahvalimize hükmedecek bu nevideki imadetleri
    Kemal’i merhametin ile bize nasib et...

    Amin.
    ercanahmet bunu beğendi.
    Hak ile iştigal etmezsen
    batıl seni istila eder...

    İ. Şafii.

  4. #4
    Pürheves ercanahmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2020
    Mesajlar
    224

    Standart

    İnsan ibadet için halk olunduğunu, fıtratı ve cihazat-ı maneviyesi gösteriyor. Zira hayat-ı dünyeviyesine lâzım olan amel ve iktidar cihetinde en edna bir serçe kuşuna yetişmez. Fakat hayat-ı maneviye ve uhreviyesine lâzım olan ilim ve iftikar ile tazarru ve ibadet cihetinde hayvanatın sultanı ve kumandanı hükmündedir. Sözler
    Ararad bunu beğendi.

  5. #5
    Ehil Üye Ararad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    3.547

    Standart

    Alıntı ercanahmet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnsan ibadet için halk olunduğunu, fıtratı ve cihazat-ı maneviyesi gösteriyor. Zira hayat-ı dünyeviyesine lâzım olan amel ve iktidar cihetinde en edna bir serçe kuşuna yetişmez. Fakat hayat-ı maneviye ve uhreviyesine lâzım olan ilim ve iftikar ile tazarru ve ibadet cihetinde hayvanatın sultanı ve kumandanı hükmündedir. Sözler
    Fıtrat ve Manevi cihazat.! SübhanAllah ...
    ercanahmet bunu beğendi.
    Hak ile iştigal etmezsen
    batıl seni istila eder...

    İ. Şafii.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı
    By fanidünya... in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21.06.20, 00:43
  2. İbadetin Şahsi Kemalata Sebep Olduğunun İzahı:
    By yağmur_damlası in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 28.07.19, 00:33
  3. İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı
    By gerceklervebiz in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 22.07.16, 19:02
  4. İbadetin şahsî kemalâta sebeb olduğunun izahı.
    By gerceklervebiz in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 12.12.15, 07:28
  5. Ehli Dalaletin Şahsi Manevisine Karşı Şahsi Manevi Çıkarmak?
    By ademyakup in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 13.06.11, 16:27

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0