+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Şeytanların halkı ve icadı ne içindir?

  1. #1
    Ehil Üye fanidünya... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4.292

    Standart Şeytanların halkı ve icadı ne içindir?

    Şeytanların halkı ve icadı ne içindir? Cenab-ı Hak, şeytanı ve şerleri halketmiş, hikmeti nedir? Şerrin halkı şerdir, kabihin halkı kabihtir?

    Elcevab:
    Hâşâ!.. Halk-ı şer, şer değil, belki kesb-i şer şerdir. Çünki halk ve icad, bütün netaice bakar; kesb, hususî bir mübaşeret olduğu için, hususî netaice bakar. Meselâ: Yağmurun gelmesinin binlerle neticeleri var, bütünü de güzeldir. Sû'-i ihtiyarıyla bazıları yağmurdan zarar görse, "Yağmurun icadı rahmet değildir" diyemez; "Yağmurun halkı şerdir" diye hükmedemez. Belki sû'-i ihtiyarıyla ve kesbiyle onun hakkında şer oldu. Hem ateşin halkında çok faideler var; bütünü de hayırdır. Fakat bazılar sû'-i kesbiyle, sû'-i istimaliyle ateşten zarar görse, "Ateşin halkı şerdir" diyemez. Çünki ateş yalnız onu yakmak için yaratılmamış; belki o, kendi sû'-i ihtiyarıyla, yemeğini pişiren ateşe elini soktu ve o hizmetkârını kendine düşman etti.


    Elhasıl:
    Hayr-ı kesîr için, şerr-i kalil kabul edilir. Eğer şerr-i kalil olmamak için, hayr-ı kesîri intac eden bir şer terkedilse; o vakit şerr-i kesîr irtikâb edilmiş olur. Meselâ: Cihada asker sevketmekte elbette bazı cüz'î ve maddî ve bedenî zarar ve şer olur. Fakat o cihadda hayr-ı kesîr var ki, İslâm küffarın istilasından kurtulur. Eğer o şerr-i kalil için cihad terkedilse, o vakit hayr-ı kesîr gittikten sonra şerr-i kesîr gelir. O ayn-ı zulümdür. Hem meselâ: Gangren olmuş ve kesilmesi lâzım gelen bir parmağın kesilmesi hayırdır, iyidir; halbuki zahiren bir şerdir. Parmak kesilmezse, el kesilir; şerr-i kesîr olur.

    İşte kâinattaki şerlerin, zararların, beliyyelerin ve şeytanların ve muzırların halk ve icadları, şer ve çirkin değildir; çünki çok netaic-i mühimme için halkolunmuşlardır. Meselâ: Melaikelere şeytanlar musallat olmadıkları için, terakkiyatları yoktur; makamları sabittir, tebeddül etmez. Keza hayvanatın dahi, şeytanlar musallat olmadıkları için, mertebeleri sabittir, nâkıstır. Âlem-i insaniyette ise meratib-i terakkiyat ve tedenniyat nihayetsizdir. Nemrudlardan, firavunlardan tut, tâ sıddıkîn-i evliya ve enbiyaya kadar gayet uzun bir mesafe-i terakki var.

    İşte kömür gibi olan ervah-ı safileyi, elmas gibi olan ervah-ı âliyeden temyiz ve tefrik için, şeytanların hilkatiyle ve sırr-ı teklif ve ba's-i enbiya ile, bir meydan-ı imtihan ve tecrübe ve cihad ve müsabaka açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, maden-i insaniyetteki elmas ve kömür hükmünde olan istidadlar, beraber kalacaktı. A'lâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık'ın ruhu, esfel-i safilîndeki Ebu Cehl'in ruhuyla bir seviyede kalacaktı. Demek şeyatîn ve şerlerin yaratılması, büyük ve küllî neticeye baktığı için icadları şer değil, çirkin değil; belki sû'-i istimalâttan ve kesb denilen mübaşeret-i hususiyeden gelen şerler, çirkinlikler, kesb-i insana aittir; icad-ı İlahîye ait değildir.


    Said Nursi



    Kabih: Çirkin, kötü.
    Hâşâ: Asla, öyle değil, kesinlikle.
    Halk-ı şer: Şerrin halk edilmesi, kötülük ve fenanın yaratılması.
    Belki: Umulur, olabilir. *Hattâ. *Kat’iyyetle. Şüphesiz.
    Kesb-i şer: Kötülüğü kazanmak, kötülüğü elde etmek için yönelmek.
    Netaic: Neticeler, sonuçlar.
    Kesb: Kazanma, edinme, işi gerçekleştirmek için yönelme.
    Hususî: Özel.
    Mübaşeret: Dokunma, temas etme. *Girişme, girişim, başlama.
    Sû'-i ihtiyar: Kötü seçim, yanlış seçim, iradeyi kötüye kullanmak.
    Faide: Fayda, yarar.
    Sû'-i istimal: Kötüye kullanma, yanlış yerde kullanma.
    Hizmetkâr: Hizmetçi.
    Elhasıl: Kısacası, özetle, sözün kısası ve özü.
    Hayr-ı kesîr: Çok hayır, çok iyilik.
    Şerr-i kalil: Az kötülük.
    İntac: Netice verme, doğurma, meydana getirme.
    Şerr-i kesîr: Çok kötülük, kesîr şer.
    İrtikâb: İşlemek, yapmak, çirkin ve kötü iş işlemek.
    Ayn-ı zulüm: Zulmün ta kendisi, haksızlığın kendisi.
    Zahiren: Görünüş olarak.
    Beliyye: Bela, afet, musibet, sıkıntı.
    Netaic-i mühime: Mühim neticeler, önemli sonuçlar.
    Melaike: Melekler.
    Terakkiyat: İlerlemeler, yükselmeler.
    Tebeddül: Başkalaşmak, değişmek.
    Hayvanat: Hayvanlar.
    Âlem-i insaniyet: İnsanlık alemi, insanlık dünyası.
    Meratib-i terakkiyat: Terakkiyat mertebeleri.
    Tedenniyat: Tedenniler, alçalmalar, gerilemeler.
    Nihayetsiz: Sonsuz.
    Mesafe-i terakki: Yükselme mesafesi.
    Ervah-ı safile: Aşağılık ruhlar, kötü ve alçak ruhlar.
    Ervah-ı âliye: Yüksek ruhlar.
    Temyiz: Ayırmak, ayırt etmek, seçmek.
    Hilkat: Yaratılış.
    Sırr-ı teklif: Teklif sırrı, insanın sorumlu tutulmasındaki gizli gerçek.
    Ba's-i enbiya: Peygamberlerin gönderilmesi.
    Meydan-ı imtihan: İmtihan meydanı.
    Mücahede: Din için çalışma ve uğraşma. *Çaba gösterme.
    Maden-i insaniyet: İnsanlık madeni, insanlığın kaynağı.
    İstidat: Kabiliyet, yetenek.
    Şeyatîn: Şeytanlar.
    Belki: Umulur, olabilir. *Hattâ. *Kat’iyyetle. Şüphesiz.
    Sû'-i istimalât: Kötüye kullanmalar, kötü kullanmalar, yanlış yerde kullanmalar.
    Mübaşeret-i hususiye: Özel bir girişim ve temas.
    Kesb-i insan: İnsan kesbi, insanın bir işi gerçekleştirmek için ona meyletmesi.

  2. #2
    Ehil Üye fanidünya... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4.292

    Standart

    İnsanın Allah'a karşı ubudiyet, vazifesidir. Terk-i kebair takvasıdır. Nefis ve şeytanla uğraşması, cihadıdır. Mesnevî-i Nuriye

  3. #3
    Ehil Üye fanidünya... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2013
    Yaş
    38
    Mesajlar
    4.292

    Standart

    Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir. İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler. Sözler

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Şeytanların halkı ve icadı ne içindir?
    By fanidünya... in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 16.09.15, 22:18
  2. .. ve içine girmesi, pek büyük bir hikmet içindir.
    By fanidünya... in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.09.14, 21:01
  3. İşte bu sırlar içindir ki; o yolda sülûk edenler bazan boğulur...(kelime açıklamalı)
    By fanidünya... in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.01.14, 11:32
  4. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.12.11, 15:46
  5. Ramazan da Şeytanların Zincire Vurulması
    By Medresetü'zZehra in forum Fıkıh
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 30.08.08, 09:35

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0