Dinsizlik ve terör, maddî kuvvetlerle durmaz
Şimdi bu zamanda en büyük tehlike olan z?nd?ka ve dinsizlik ve anarşilik ve maddiyunluğa karş? yaln?z ve yaln?z tek bir çare var. O da Kur’ân’?n hakikatlerine sar?lmakt?r. Yoksa koca Çin’i az bir zamanda komünistliğe çeviren musibet-i beşeriye, siyasî, maddî kuvvetlerle susmaz. Yaln?z onu susturan hakikat-i Kur’âniyedir.
Emirdağ Lâhikas?, s. 297
***
Bu vatan ve ?slâmiyetin maslahat?, herşeyden evvel dindarlar?n serbestiyeti hakk?ndaki kanunun hem tâcil, hem tasdik ve hem de çabuk mekteplerde tatbik edilmesi elzemdir. Çünkü bu tasdikle Rusya’daki k?rk milyona yak?n Müslüman?, hem dört yüz milyon âlem-i ?slâm?n mânevî kuvvetini bir ihtiyat kuvveti olarak bu vatana kazand?rmakla beraber, komünistin mânevî tahribat?na karş? şimdiye kadar Rusun, Amerika ve ?ngilize karş? tecavüzünden ziyade bin senelik adavetinden dolay? en evvel bize tecavüz etmesi adavetinin muktezas? iken, o tecavüzü durduran, şüphesiz hakaik-i Kur’âniye ve imaniyedir.
Öyleyse, bu vatanda herşeyden evvel o acip kuvvete karş? hakaik-i Kur’âniye ve imaniyeyi bilfiil elde tutup dinsizliğin önüne kuvvetli bir sedd-i Zülkarneyn gibi bir sedd-i Kur’ânî yap?lmas? lâz?m ve elzemdir.
Çünkü dinsizlik Rusu, şimdiye kadar yar? Çin’i ve yar? Avrupa’y? istilâ ettiği halde, bize karş? tecavüz ettirmeyip tevkif ettiren, hakaik-i imaniye ve Kur’âniyedir. Yoksa, Ruslar?n tahribat nevinden mânevî kuvvetlerine karş? adliyenin binden birine maddî ceza vermesiyle; serserilere ve fakirlere, zenginlerin mal?n? peşkeş çeken ve hevesli gençlere ehli namusun k?zlar?n? ve ailelerini mübah k?lan ve az bir zamanda Avrupa’n?n yar?s?n? elde eden bir kuvvete karş?, ancak ve ancak mânevî bombalar lâz?m ki, o da hakaik-i Kur’âniye ve imaniye atom bombas? olup o dehşetli solculuk cereyan?n? durdursun. Yoksa, adliye vas?tas?yla yüzden birine verilen maddî ceza ile bu küllî kuvvet tevkif edilmez.
Onun için, dindar milletvekilleri bu tacili lâz?m gelen hakikati tehir etmelerinden, çok defa tecrübelerle gördüğümüz gibi bu defa da küre-i hava şiddetli soğuğu ile buna itiraz ediyor.
?ki dehşetli Harb-i Umumînin neticesinde beşerde has?l olan bir intibah-? kavî ve beşerin tam uyanmas? cihetiyle, kat’iyen dinsiz bir millet yaşamaz. Rus da dinsiz kalamaz. Geri dönüp H?ristiyan da olamaz. Olsa olsa, küfr-ü mutlak? k?ran ve hak ve hakikate dayanan ve hüccet ve delile istinad eden ve akl? ve kalbi ikna eden Kur’ân ile bir musalâha veya tâbi olabilir. O vakit dört yüz milyon ehl-i Kur’ân’a k?l?ç çekemez.
Emirdağ Lâhikas?, s. 310-11