ÂYET-? KER?ME MEÂL?
Birşeyin olmas?n? murad ettiği zaman, Onun işi sadece "Ol" demektir; o da oluverir.
Yâsin Sûresi: 82
10.11.2006
HAD?S-? ŞER?F MEÂL?
Kişi sevdiğiyle beraberdir.
Câmi'ü's-Sağîr, c: 3, 3785
10.11.2006
Ahirzaman hadislerinden mesajlar
Birinci Mesele
Rivayette var ki, “Âhirzaman?n eşhas-? mühimmesinden olan Süfyan?n eli delinecek.”
Allahu a’lem, bunun bir tevili şudur ki: Sefahet ve lehviyat için gayet israf ile elinde mal durmaz, israfata akar. Darb-? meselde deniliyor ki, “Filân adam?n eli deliktir.” Yani çok müsriftir.
?şte, “Süfyan israf? teşvik etmekle, şiddetli bir h?rs ve tama? uyand?rarak insanlar?n o zay?f damarlar?n? tutup kendine musahhar eder” diye bu hadîs ihtar ediyor; “?sraf eden ona esir olur, onun dâm?na düşer” diye haber verir.
?kinci Mesele
Rivayette var ki, “Âhirzaman?n dehşetli bir şahs? sabah kalkar, aln?nda ‘Hâzâ kâfir’ yaz?lm?ş bulunur.” (Buhârî, Fiten: 26)
Allahu a’lem bissavab, bunun tevili şudur ki: O Süfyan, kendi baş?na frenklerin serpuşunu koyup herkese de giydirir. Fakat cebir ve kanunla tâmim ettiğinden, o serpuş dahi secdeye gittiği için, inşaallah ihtida eder; daha herkes—yaln?z istemeyerek—onu giymekle kâfir olmaz.
Şuâlar, s. 502
***
Yedinci Mesele:
Rivayette var ki, “Süfyan büyük bir âlim olacak, ilimle dalâlete düşer. Ve çok âlimler ona tâbi olacaklar.”
Ve’l-ilmu indallah, bunun bir tevili şudur ki: Başka padişahlar gibi ya kuvvet ve kudret veya kabile ve aşiret veya cesaret ve servet gibi vas?ta-i saltanat olmad?ğ? halde, zekâvetiyle ve fenniyle ve siyasî ilmiyle o mevkii kazan?r ve akl?yla çok âlimlerin ak?llar?n? teshir eder, etraf?nda fetvac? yapar. Ve çok muallimleri kendine taraftar eder ve din derslerinden tecerrüt eden maarifi rehber edip tâmimine şiddetle çal?ş?r, demektir. Şuâlar, s. 504
***
Üçüncü hadise: Bir rivayette, “?slâm Deccal? Horasan taraflar?ndan zuhur edecek” (Kenzü’l-Ummal, 11:261, 301) denilmiş.
“Lâ ya’lemü’l-gaybe illallah” (Gayb? ancak Allah bilir) bunun bir tevili şudur ki: Şark?n en cesur ve kuvvetli ve kesretli kavmi ve ?slâmiyetin en kahraman ordusu olan Türk milleti, o rivayet zaman?nda Horasan taraflar?nda bulunup daha Anadolu’yu vatan yapmad?ğ?ndan, o zamandaki meskenini zikretmekle Süfyanî Deccal onlar?n içinde zuhur edeceğine işaret eder.
Gariptir, hem çok gariptir: Yedi yüz sene müddetinde ?slâmiyetin ve Kur’ân’?n elinde şeref-şiâr, bârika-âsâ bir elmas k?l?nç olan Türk milletini ve Türkçülüğü, muvakkaten ?slâmiyetin bir k?s?m şeâirine karş? istimal etmeye çal?ş?r! Fakat muvaffak olmaz, geri çekilir. Kahraman ordu, dizginini onun elinden kurtar?yor diye rivayetlerden anlaş?l?yor.
Şuâlar, s. 515
10.11.20