Eskiden ekseriyetle hükümferma kuvvet ve heva idi.?stibdat ve tahakküm vard?.Şeyhinin dediği mutlak doğruydu.
Hatta başka meslek ve meşrebe ve tarikata husumet,düşmanl?k kendi mesleğine taraf olmaktan önde idi.Hata başka bir şahsa düşmanl?k ,kendi meslekdaş?na,meşrebdaş?na sevgi ile bir olurdu.Hem de hakikati keşfe çal?şanlara mani olan,taraf tutma ve taasub idi.
Has?l-?kelam;Mazinin çocuklar kendinden gayr?s?na muhallif olduklar?ndan, taraftarl?k hissi ile karş? gelinerek ihtilal ç?kar?ld?ğ?ndan,hakikat ise kaç?p gizlenirdi.
Ne olaki ;mazinin derelerine mi girdiniz, kendinize muhallif olan? zemm etmek,imani hakikatlerden üstün geliyor.Yada kendi imani delilleriniz yokmudur ,yada kendi ?slami fikirleriniz delilsizde mi ortaya koyulam?yor. Yoksa üstad?n?z, mürşidiniz veyahut her ne isim veriyorsan?z, size bildiklerini mazideki çocuklara anlat?ld?ğ? gibi delilsiz, şaşaaland?rarak,
süsleyerek, ”bak?n?z bizden başkas? ?slam d?ş? sisteme hizmet ediyor,onlar münaf?k işbirlikçidir”diyerek trajedi mi,yapt? veyahut belagati çok mu iyi idi? Ya delil nerde, istikbalin çocuklar? bunu ister. Yoksa siz mazi derelerinden bir yol bulup yanl?ş olarak asr?m?za m? geldiniz?
Siz değer vermesenizde ,biz sahs-? maneviyiz.Dolay?s?yla kişilerin hatas?ndan beriyiz. Sizin gibilerde şah?s ön planda olduğu,şahs?n sözü delilsiz kabul gördüğü için, kişilerin yapt?ğ? hata ,tamamen sizin mal?n?zd?r. "Yarabbi bizi önderlerimiz sap?tt?rd?", diyemiyeceksiniz. Çünkü Üstad kabul ettiği adam?n dediğinden başka bilginiz yok ki onu izhar edebilsiniz. Bilgisi olmayan adam;delil isteyene mücezefe eder, belki mübağla yapar,fikrini zemm eder. Yapmad?ğ? belli yapt?, der.Zahirde galip gelir de,hakikat ona küser gider. Yada mağlup olmuş intikam?n? iftira ile al?yor. Hürriyetini Üstad dediği döneğe teslim etmiş onun sözü ile hakikat? kesiyor.
Buhara’ya,Stalin’i dahi hayrete düşürten,”Yeryüzünü kerhaneye çevireceğiz”, laf?n? söyleme cesareti veren, aceba gördüğü,dindarlar?n hangi, hakikat zaaf? idi?Yada Yahudiler’e servetlere mal olan Daskapitali yazd?rtan neydi?Ne gördüler.?Z?nd?ka;akl? m? mağlup etti hissiyat? m?, meşvereti mi mağlup etti, husumeti kendi mesleğinden önde tutan,diğer cemaati çürütme pahas?na tüm çal?şmas?n? feda edeni mi?Şahs? ön plana ç?karan meslekler mi mağlup oldu,sahs-? manevi mi?Meşrutiyet mi mağlup, mutlakiyet mi?Liderlik şudur ki;şu’ran?n meşveretini esas al?p sonucu uygulama merciidir.Peygamberimizin Sünneti işte budur.O Zat’?n(s.a.v) söylediği her şey ya vahiy veyahut istişare karar? idi.
Mazinin çocuklar?n?n,istikbalin çocuklar?na miras b?rakt?ğ?,taklidi iman? ele geçirerek kalblere şüphe sokan,ard?ndan tek kemali ,taklidide olsa, iman olan gençliğin hevesat?n? ele geçirip anarşiyi hortlatan zihniyetle namağlup bir savaş vermiş, hakiki Risale-i Nur şakirtleridir.Ne bir siyasi partiydiler,ne bir örgüt ve ne bir cemiyet…Ele geçirilebilecek bir mekanlar? yoktu,mevki peşinde de olmad?lar,müflis olacaklar? servetleride yoktu.Sevap peşinde dahi değildiler.Cenneti arzulamad?lar,Cehennemi düşünmediler.?mandan başka hiç bir şeyleri yoktu.Herşeylerini bu hizmete feda ettiler.Hangi zorba; Ruhlar?na hükmedebilirdi ki o tahkiki iman? onlardan söküp als?n.Yada hangi ?slamd?ş? sistem onlara neyi vaad ettiki ona hizmet ettiler?Amac? Cennet dahi olmayana, hangi dünyal?k ç?kar güzel görünür? ?ndirilecek şalterleri,kapat?lmak için düğmeleri ,mühür vurulacak kap?lar? dahi yoktu. Hiç bir yerdeydiler,her yerdeydiler. Bulunam?yorlard?, ortal?klardayd?lar. Mağlup edilemediler, mağlup olmayacaklar.Çünkü;sahs-? manevi idiler.Çoğald?lar,çoğald?lar,çoğal?yorlar…Hayret doğrusu; bu zamanda dindarlar? mağlup eden Cengiz Han gibi bir şah?s m?, yoksa dini ortadan kald?rmay? meslek edinmiş bir şahs-? manevi mi? Yoksa sizin gibi inkar mesleğini hak zanneden deve kuşlar? m??
Görülmüyormu ki “De ki hak geldi ,bat?l zail oldu” ayeti boynunu kald?rm?ş, el ile istikbale işaret ediyor.Diyor ki meşveret ediniz,medeniyetin fikirlerini birleştiriniz, iş bölümü yaparak ?slamiyeti dünyaya hakim k?l?n?z.Göz ile karar vermekten atlay?n?z.Hakikat bizi bekliyor…