+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 ve 5
Like Tree2Beğeni
  • 2 tarafından gamze-i_dilruzum

Konu: 2 adet sorum var.

  1. #1
    Gayyur ehlisuffa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    94

    Standart 2 adet sorum var.

    soru1: “Osmanlı hükûmetindeki hürriyete ne diyorsun ve avrupa hakkında fikrin nedir?”

    O vakit Eski Said demiş: “Osmanlı hükûmeti avrupa ile hâmiledir; avrupa gibi bir hükûmeti doğuracak. avrupa da İslâmiyete hâmiledir; o da bir İslâm devleti doğuracak” Şeyh Bahid’e söylemiş.

    O allâme zât demiş: “Ben de tasdik ediyorum.” Beraberinde gelen hocalara dedi: “Ben bununla münazara edip galebe edemem.”

    Birinci tevellüdü gözümüzle gördük. Bir çeyrek asır avrupa’dan daha dinden uzak...

    İkinci tevellüd de inşaallah yirmi otuz sene sonra çıkacak. Çok emarelerle, hem şarkta, hem garpta avrupa içinde bir İslâm devleti çıkacak.''

    diyor üstadımız. Lakin buradaki 20-30 sene sonra üstad hazretleri hangi zaman dilimine işaret ediyor. Ben Emirdağ Lahikasındaki ilgili mektuptan 1950 li yıllarda yazılmış olduğunu anlıyorum . Dolayısı ile 20-30 sene sonrası ile 1980 1990 a işaret edilmiş diye anlıyorum. Lakin hristiyanlığın tasaffi etmesi ve islama inkılabı sürecini üstad daha kısa bir süre içerisinde mi gerçekleşeceğini beklemiştir?

    ikinci sorum: '' Ey yüzden tâ üç yüz seneden sonraki yüksek asrın arkasında gizlenmiş". Ayrıca aynı mektubun devamında "Ey üç yüz sene sonra gelenler! Şu kalenin başında bir Medrese-i Nûriye çiçeğini yapınız! ''

    Üstad 100 ve 300 sene sonra gelenler ile kimleri kastediyor?
    Düşmüşüm bir garip sevdaya
    Yanmışım Ateş-i aşkına
    Al beni sevdanın koynuna
    Allahım, SULTANIM!

  2. #2
    Gayyur ehlisuffa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    94

    Standart

    yani aslında 100 sene sonrasını anlıyorumda asıl sormak istediğim 300 sene sonrasış sorularla risale bunu 300 sene sonrayı 80 lerden 90 lardan doğmak tabiri gibi anlatmış. Lakin 300 sene sonra gelenler demesini anlayamadım.
    Düşmüşüm bir garip sevdaya
    Yanmışım Ateş-i aşkına
    Al beni sevdanın koynuna
    Allahım, SULTANIM!

  3. #3
    Gayyur ehlisuffa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesajlar
    94

    Standart

    sizlerden gelecek yanıtları beklemekle beraber, şöyle bir açıklama buldum:

    üstad hutbe-i şamiyede 71 de fecri kazib ve 30-40 sene sonra fecrisadıktan bahsediyor. Yani 1371 1950-51 tekabül etse. 1980-1990 da fecr-i sadık başlangıç zamanına yani islam güneşinin doğmadan önceki zamanına(sabah namazı vaktindeki aydınlık gibi) işaret ediyor olabilir. Emirdağda ilgili kısımda şeyh bahit ile görüşmesi 1908 yılında. Emirdağda ise 40 sene öncesine işaret ettiği için 1948 senesine aittir bu lahika diyebiliriz. Avrupada islam devleti 20-30 sene sonra tabiri bu bağlamda 1970-1980 yılları arasında avrupanın islama gebe olması alametleri olarak anlaşılabilir.

    "İşte Amerika ve Avrupa tarlaları böyle dâhî muhakkikleri (Mister Karlayl ve Bismark gibi) mahsulât vermesine istinaden ben de bütün kanaatimle derim: Avrupa ve Amerika İslâmiyet ile hamiledir. Günün birinde bir İslâmî devlet doğuracak."

    "Hem de İslâmiyet güneşinin tutulmasına (inkisafına) ve beşeri tenvir etmesine mümanaat eden perdeler açılmaya başlamışlar. O mümanaat edenler çekilmeye başlıyorlar. Kırkbeş sene evvel o fecrin emaresi göründü. 71'de fecr-i sadıkı başladı veya başlayacak."
    Emirdağ Lahikası-2 ( 143 )

    vardığım netice şudur ki

    Üstad
    1-1950-51 işaretle fecr-i kazib
    2-1980-1990 fecr-i sadık
    3-1970-1980 Avrupa-Amerika islam devleti alametleri(gebelik alametleri)
    Düşmüşüm bir garip sevdaya
    Yanmışım Ateş-i aşkına
    Al beni sevdanın koynuna
    Allahım, SULTANIM!

  4. #4
    Global Moderator gamze-i_dilruzum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2012
    Mesajlar
    4.232

    Standart

    Alıntı ehlisuffa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani aslında 100 sene sonrasını anlıyorumda asıl sormak istediğim 300 sene sonrasış sorularla risale bunu 300 sene sonrayı 80 lerden 90 lardan doğmak tabiri gibi anlatmış. Lakin 300 sene sonra gelenler demesini anlayamadım.


    Benim zannıma göre gelecek olanlar Risale-i Nur talebeleridir...







    "Arşa değmek istidadında olanların ayakları altına, omuzlarımızı koyarız."

    Zübeyir Gündüzalp





  5. #5
    Global Moderator gamze-i_dilruzum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2012
    Mesajlar
    4.232

    Standart

    Alıntı ehlisuffa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soru1: “Osmanlı hükûmetindeki hürriyete ne diyorsun ve avrupa hakkında fikrin nedir?”

    O vakit Eski Said demiş: “Osmanlı hükûmeti avrupa ile hâmiledir; avrupa gibi bir hükûmeti doğuracak. avrupa da İslâmiyete hâmiledir; o da bir İslâm devleti doğuracak” Şeyh Bahid’e söylemiş.

    O allâme zât demiş: “Ben de tasdik ediyorum.” Beraberinde gelen hocalara dedi: “Ben bununla münazara edip galebe edemem.”

    Birinci tevellüdü gözümüzle gördük. Bir çeyrek asır avrupa’dan daha dinden uzak...

    İkinci tevellüd de inşaallah yirmi otuz sene sonra çıkacak. Çok emarelerle, hem şarkta, hem garpta avrupa içinde bir İslâm devleti çıkacak.''

    diyor üstadımız. Lakin buradaki 20-30 sene sonra üstad hazretleri hangi zaman dilimine işaret ediyor. Ben Emirdağ Lahikasındaki ilgili mektuptan 1950 li yıllarda yazılmış olduğunu anlıyorum . Dolayısı ile 20-30 sene sonrası ile 1980 1990 a işaret edilmiş diye anlıyorum. Lakin hristiyanlığın tasaffi etmesi ve islama inkılabı sürecini üstad daha kısa bir süre içerisinde mi gerçekleşeceğini beklemiştir?

    ikinci sorum: '' Ey yüzden tâ üç yüz seneden sonraki yüksek asrın arkasında gizlenmiş". Ayrıca aynı mektubun devamında "Ey üç yüz sene sonra gelenler! Şu kalenin başında bir Medrese-i Nûriye çiçeğini yapınız! ''

    Üstad 100 ve 300 sene sonra gelenler ile kimleri kastediyor?









    Tarihlere çok takılmadan bence Üstadın işaretini algılamak daha önemli sanki...çünkü gaybi işaretler velide olsa kesinlik arz etmezler...Üstad Osmanlının gidişatın ve dünya konjöktörüne bakarak batılılaşma eğilimlerini gördü ve Avrupa gibi bir ülke çıkacağını öngördü ve bu öngörü gerçekleşti...

    300 sene Karlofça dan itibaren yıkılış döneminin temsil eder..Osmanlı İslamı temsil ediyordu 1699 dan itibaren çöküşü başlar 3 asır 200 e kadar olan dönemdir..yani 4 asır..100 yıl ise kendinden sonraki 100 yıldır yani 2.yüzyıl..bizim devrimiz yani..300 yıl...1700-2000..100 yıl...1910 veya 1926 mebde kabul edilir..2010 ve 2026..batıda bir İslam devleti öngörmüş ama bu Bosna olarak tahakkuk etmiş olsa bile bence ABD ve Avrupa da başka devletler olabilir diyorum ama daha var..tehirler vardır..araya başka engeller karışır..fütuhat ertelenir..






    BİRİNCİSİ: Kardeşlerimizden Çaprazzade Abdullah Efendi gibi bazı adamlar,
    ehl-i keşiften rivayeten bu geçen Ramazanda Ehl-i Sünnet ve Cemaat için bir ferec,
    bir fütuhat olacağını haber verdikleri halde zuhur etmedi.
    Böyle ehl-i velayet ve keşif, neden hilaf-ı vaki' haber veriyorlar?
    Benden sordular. Ben de birden sünuhat kabîlinden olarak verdiğim cevabın muhtasarı şudur:
    Hadîs-i şerifte vârid olmuştur ki:
    "Bazan bela nâzil oluyor; gelirken karşısına sadaka çıkar, geri çevirir."
    Şu hadîsin sırrı gösteriyor ki: Mukadderat,bazı şeraitle vukua gelirken geri kalır.
    Demek ehl-i keşfin muttali olduğu mukadderat mutlak olmadığını, belki bazı şeraitle mukayyed bulunduğunu ve o şeraitin vuku bulmamasıyla o hâdise de vukua gelmiyor.
    Fakat o hâdise, ecel-i muallak gibi Levh-i Ezelî'nin bir nevi defteri hükmünde olan Levh-i Mahv-İsbat'ta mukadder olarak yazılmıştır. Gayet nadir olarak Levh-i Ezelî'ye kadar keşif çıkar.
    Ekseri oraya çıkamıyor.
    İşte bu sırra binaen, geçen Ramazan-ı Şerifte ve Kurban Bayramında ve daha başka vakitlerde istihraca binaen veya keşfiyat nev'inden verilen haberler,
    muallak oldukları şeraiti bulamadıkları için vukua gelmemişler ve haber verenleri tekzib etmiyorlar.
    Çünki mukadder imiş, fakat şartı gelmeden o da vukua gelmemiş.
    Evet Ramazan-ı Şerifte bid'aların ref'ine Ehl-i Sünnet ve Cemaatin ekseriyetle hâlis duası bir şart ve bir sebeb-i mühim idi.
    Maalesef câmilere Ramazan-ı Şerifte bid'alar girdiğinden,
    duaların kabulüne sed çekip ferec gelmedi. Nasılki sâbık hadîsin sırrıyla:
    Sadaka, belayı ref' eder.
    Ekseriyetin hâlis duası dahi, ferec-i umumîyi cezbeder.
    Kuvve-i cazibe vücuda gelmediğinden, fütuhat da verilmedi.



    Lem'alar ( 103-104 )




    Mutlak gayb sadece Resule açılır...kesin bilgi Kur'andır ve hadisdir ... Üstad nuru görüyor...gelecek İslamın diyor..birde zuhurun mebdei vardır,zuhuru vardır bu da tarihleri değiştirir...mesela mehdi şu tarihte zuhur edecek denir ama o tarih mehdinin doğumu yılıdır.O sene gelir kimse zuhur etmez...çünkü mehdi doğmuştur...zuhuru ise 40-50 sene sonra olacaktır..bir de böyle düşünelim..















    Konu gamze-i_dilruzum tarafından (05.02.14 Saat 09:57 ) değiştirilmiştir.
    seyyah_salih ve AbdûlHâdi bunu beğendi.


    "Arşa değmek istidadında olanların ayakları altına, omuzlarımızı koyarız."

    Zübeyir Gündüzalp





+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Susmayı âdet edin
    By *SAHRA* in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 06.08.20, 11:02
  2. 41 Adet Yasin Hatmi
    By yusuf91 in forum Dualar
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 27.09.08, 23:18
  3. Güzel Bir Kaç Adet İlahi..
    By Ehl-i telvin in forum Ezgi, İlahi ve Kur'an-ı Kerim Tilavetleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 09.08.08, 12:01
  4. Bizde Öyle Adet Yoktur
    By sunur in forum Mizah
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 28.04.08, 10:59

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0