+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 6 ve 6
Like Tree9Beğeni
  • 1 tarafından HakanBa
  • 1 tarafından HakanBa
  • 1 tarafından fütüvvet
  • 1 tarafından Ararad

Konu: Ervahı Habise var mıdır..

  1. #1
    Vefakar Üye fütüvvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar
    333

    Standart Ervahı Habise var mıdır..

    Ervah-ı habise bahsi nerde geçer ve nasıl anlamalıyız ?
    Konu fütüvvet tarafından (21.09.11 Saat 15:56 ) değiştirilmiştir.



  2. #2
    Yönetici HakanBa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Gaziantep
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.566

    Standart

    Ervah-ı tayyibe ve ervah-ı habise kavramlarını örneklerle açıklar mısınız?
    Ervah-ı tayyibe temiz ruhlar, ervah-ı habise pis ruhlar anlamındadır. Melekler birinciye, şeytanlar ikinciye örnektir. İnsanların da ruhani yönü olduğundan bir kısmı tayyip bir kısmı habistir. Ama bu onların kesblerine terettüp eden bir neticedir, yoksa bidayeten habislik sıfatı verilmiş değildir.

    Bu ruhlar gece ve gündüz kadar birbirlerinden faklıdır. Pislikten zevk alan bazı böcekler olduğu gibi, gülden hoşlanan ve onun üzerinde tatlı terennümlerde bulunan bülbüller de vardır. Benzeri bir durum ruhlarda da söz konusudur.
    Her ruh kendine uygun gelen sohbet meclisine gider. Kişi kendi karakterine uygun olanlarla arkadaş olur.
    Sorularla Risale
    YİĞİDO bunu beğendi.
    "Eğer komünistler mürekkep ve kağıdı yok etmek imkanını da bulsalar, benim gibi birçok gençler ve büyükler fedai olup hakikat hazinesi olan Risale-i Nurun neşri için, mümkün olsa derimizi kağıt, kanımızı mürekkep yapacağız."

    -Zübeyir Gündüzalp-


  3. #3
    Yönetici HakanBa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Gaziantep
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.566

    Standart

    "Umur-u şerriyenin mümessilleri ve mübaşirleri ve o umurdaki kavâninin medarları olan ervâh-ı habise ve şeytaniye bulunması, hikmet ve hakikat noktasında kat'îdir." cümlesini açıklar mısınız?

    Sebepler bir perdedir. Çünkü Allah'ın izzet ve azameti böyle istiyor. Fakat iş gören Allah'ın kudretidir. Kainatta hayır olsun, şer olsun yaratılan her şeyin ve fiilin hakiki faili Allah'tır.

    İşte nasılki her hayırlı işin sahibi Allah'tır; aynı şekilde şer olarak bilinen fiillerin de sahibi Allah'tır. Fakat Bazı hikmetlere binaen Allah (c.c) varlıklarla kudreti arasında bir perde bırakmıştır. İşte kainatta şer olarak bilinen ne kadar iş varsa, bunlara muhatab olanların şekvalarını doğrudan kendisine yönlenmesine mani olmak hikmetiyle Allah (c.c), kendi ile o fiiller arasında şerleri ve habis ruhları perde yapmıştır. Ta şekvalar doğrudan Allah'a gelmesin. Üstad Bediüzzaman bu konu için On Üçüncü Lem'a'da şöyle değerlendiriyor:

    "Herkes, herşeyin hüsn-ü hakikîsini göremediği için, zâhirî şerriyet ve noksaniyet cihetinde Hâlık-ı Zülcelâle karşı itiraz etmemek ve rahmetini ittiham etmemek ve hikmetini tenkit etmemek ve haksız şekvâ etmemek için, zahirî bir vasıtayı perde ederek, tâ itiraz ve tenkit ve şekvâ o perdelere gidip, Hâlık-ı Kerîm ve Hakîm-i Mutlaka teveccüh etmesin."(Lem'alar, On Üçüncü Lem'a.)

    Bu konuyu izah etmek için bir kaç misal verilebilir:

    Mesela; Allah insanların iman etmesi için peygamberleri göndermiş ve bu konuda sebepleri yaratmıştır. Aynı şekilde bir insanın küfre girmesi için gerekli tüm şartları da yaratan Allah'tır. İşte nasıl ki imanı ve hidayeti veren Allah'tır. Aynı şekilde küfrü ve dalaleti de veren yine Allah'tır. Ama küfre ve dalalete vesile ve perde olan şeytanlar ve onların yardımcıları olan unsurlardır. İnsanların nazarında küfrün ve dalaletin sahibi olarak Allah değil, perde olan insi veya cinni şerytanlar bilinmektedir.

    Mesela, bir kişi bir insanı vursa ve neticede adam ölse, elbette bu ölümü yaratan Allah'tır. Fakat bu şerli ölüme perde olan, şeytan ve nefse mağlup olan insandır. Şekvaya ve tenkide ölümü yaratan Allah değil, o insan ve o insanı kötüye yönlendiren şeytan ve nefistir.

    Mesela; Allah insanların ibadetlerinde daha ciddi olmaları için şeytan vasıtasıyla kalbe vesvese vermektedir. Bu vasıtayla insanlar, ibadetlerinde ve yaşayışlarında sağlamlaşır ve ciddileşir. Fakat bu vesvesenin zararlı neticelerinden dolayı, sahibi olarak bilinen Allah değil şeytandır. Bu şekilde tenkit ve şekvalar Allah'a değil şeytana gitmektedir.
    Sorularla Risale
    YİĞİDO bunu beğendi.
    "Eğer komünistler mürekkep ve kağıdı yok etmek imkanını da bulsalar, benim gibi birçok gençler ve büyükler fedai olup hakikat hazinesi olan Risale-i Nurun neşri için, mümkün olsa derimizi kağıt, kanımızı mürekkep yapacağız."

    -Zübeyir Gündüzalp-


  4. #4
    Vefakar Üye fütüvvet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar
    333

    Standart

    Ey Melâike ve rûhâniyatın kabûlünde tereddüd gösteren bîçâ re adam! Neye istinad ediyorsun? Hangi hakikata güveniyorsun ki; bütün ehl-i akıl, bilerek bilmeyerek melâikenin mânasının sübutuna ve tahakkukuna ve rûhanîlerin tahakkukları hakkında ittifaklarına karşı geliyorsun, kabûl etmiyorsun? Mademki Birinci Esâs'ta isbat edildiği gibi; hayat mevcûdâtın keşşafıdır, belki neticesidir, zübdesidir. Bütün ehl-i akıl, mânâ-yı melâikenin kabûlünde mânen müttefiktirler ve şu zeminimiz, bu kadar zîhayat ve zîruhlarla şenlendirilmiştir. Şu halde hiç mümkün olur mu ki: Şu fezâ-yı vesîa, sekenelerden; şu semâvât-ı lâtife mutavattinînden hâlî kalsın. Hiç hatırına gelmesin ki: Şu hilkatte cârî olan namuslar, kanunlar kâinatın hayatdar olmasına kâfi gelir. Çünki o cereyan eden nâmuslar, şu hükmeden kanunlar; itibarî emirlerdir, vehmî düsturlardır; ademî sayılır. Onları temsil edecek, onları gösterecek, onların dizginlerini ellerinde tutacak melâike denilen ibâdullah olmazsa; o nâmuslara, o kanunlara bir vücud taayyün edemez. Bir hüviyet teşahhus edemez. Bir hakikat-ı hariciye olamaz. Halbuki: «Hayat, bir hakikat-ı hariciyedir. Vehmî bir emr, hakikat-ı hariciyeyi yüklenemez.»
    YİĞİDO bunu beğendi.



  5. #5
    Dost osmanarmagan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Mesajlar
    2

    Standart

    ervahı habise tabiki var,gerekli bilgi için nurdersi.com sitesinden hasan akar abiyi takip edebilirsiniz

  6. #6
    Ehil Üye Ararad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.298

    Standart

    Ervahı tayyibe Rayıha'yı tayyibeyi sever.
    *SAHRA* bunu beğendi.
    Hak ile iştigal etmezsen
    batıl seni istila eder...

    İ. Şafii.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Tesettür Teferrüat mıdır? eSASAT mıdır?
    By yozgati in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 08.11.16, 12:41
  2. İfrat mıdır?
    By adas in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 20.07.09, 09:39
  3. Gül müdür Bülbül müdür
    By Şahide in forum Şiirler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.01.09, 17:57
  4. Kelime-i Tayyibe-Kelime-i Habise
    By zerre06 in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 23.08.08, 15:01
  5. Burçlar Var mıdır?
    By rky in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 09.07.08, 00:13

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0