+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 7 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 61

Konu: Çaresiz Kaldım...

  1. #1
    Vefakar Üye rısultato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Bulunduğu yer
    sevdiklerimin kalbi kafi
    Mesajlar
    313

    Standart Çaresiz Kaldım...

    bir derdim var beni çok aşıyor kendim düşündüm çare bulamadım size danışmak istedim nolur fikirlerinizle bana yol gösterin.
    ben yatılı okulda okuyorum ve her sınıftan insanlarla muhattap olyorum yatakhanede bir kardeşim vardı o daha hiç birşeyin farkında değilken ona bazı şeyleri anlattım namaza dahi başlattım ama aramızda yaşanan bazı problemlerden dolayı ben ona sırt çevirdim ve uzaktan takip etmeye başladım. ben onu bırakınca elinden geldiğince namazlarına devam etti fakat çok sık terketmeye başladı. bu hali beni düşündürdü ve onunla tekrar barışıp kalan yerden devam etmeye çalıştım çok da güzel gidiyordu benim her söylediğimi anlıyordu. ama geçen gün bana ve arkadaşlarıma yalan söyleyerek çeşitli olaylara neden oldu bu yalan çok büyüdü ve tekrar onun üstüne kaldı. tabi bize yalan söylediği için biz de onunla irtibatımızı kestik . ama tekrar bakıyorum ben onu bırakınca namazları yine tehlikeye düştü bir kılıp bir kılmıyor. arkadaşlarım onunla barışmak konusunda çok katı ama barışmazsam da problem barışırsam arkadaşlarım karşı çıkıyor. çok fena arada kaldım nolur bi yol gösterin

    DÖKME KARANLIĞINI ÜZERİME EY LEYL
    ŞU GÖNLÜM SANA DEĞİL GÜNDÜZE SEVGİYE MEY



    SHEİDA ATEŞE DAYANABİLECEĞİN KADAR GÜNAH İŞLE

  2. #2
    Ehil Üye HüZnÜ HaZan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    4.454

    Standart

    En büyük hata bir insanı işlediği bir yanlıştan dolayı yargılamaktır...
    Siz yada başka bir arkadaşınızda o kişinin yerinde olabilirdi...
    Hatalar insanlara mahsustur.Allah kimseyi nefsine uydurmasın insan nefsine uyup bir hata işlediğinde ise çevresinde ki insanlar onu dışlarsa ve o hatadan dolayı gruptan uzaklaştırarak cezalandırırsa o kişi daha beter geriler ve o hatayı defaatle tekrar eder...

    Unutmayın ki bütünüyle kötü ve iyi insan yoktur.Yani kimse ne tam siyah nede tam beyazdır.Hepimiz grinin farklı tonlarıyız.
    Onun içindir ki sözü fazla uzatmim benim nacizane tavsiyem o arkadaşınızı yanlız bırakmayınız.Çünkü hiç kimse mükemmel değildir...
    Onu topluma ve cemaate kazandıracak kişiler siz arkadaşlarısınız...
    Kim ne derse desin kardeşim siz o arkadşınıza yardımcı olun zamanla diğer arkadaşlarınızda sizi destekleyecektir...

    Hakkınızı helal ediniz biraz uzun oldu...


    Hur bajo,Kur bajo
    Ga mêşine...








    Kendini tevil et!...






  3. #3
    Müdakkik Üye _KimyA_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesajlar
    730

    Standart

    ama bir insan dört beş kere hata yapıyorsa aynı şekilde yalan söylüyorsa başkalarının yanında sen onu savunurken küçük düşürüyorsa affetmek o kadar kolay olmuyor tekrar yüzüne bakmak gülmek kolay olmuyor
    Sanma şahım herkesi sen sadıkane yar olur
    Herkesi sen dost mu sandın belki ol ağyar olur
    Sadıkane belki ol alemde dildar olur
    Yar olur ağyar olur dildar olur serdar olur

    YAVUZ SULTAN SELİM

  4. #4
    Vefakar Üye rısultato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Bulunduğu yer
    sevdiklerimin kalbi kafi
    Mesajlar
    313

    Standart

    helal olsun ne demek... ama insanoğluna çok zor geliyor affetmek nefsine hiç iyi gelmiyor. bu kişi bizi onca insanın içinde küçük düşürmüşken barışıp yüzüne gülmek çok zor geliyor. biliyorum nefsime aldanmamam lazım ama benim nefsim çok büyük bana bırak ne yaparsa yapsın durmadan affedemezsin diyo onu susturamıyorum.

    DÖKME KARANLIĞINI ÜZERİME EY LEYL
    ŞU GÖNLÜM SANA DEĞİL GÜNDÜZE SEVGİYE MEY



    SHEİDA ATEŞE DAYANABİLECEĞİN KADAR GÜNAH İŞLE

  5. #5
    Ehil Üye HüZnÜ HaZan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    4.454

    Standart

    Alıntı rısultato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    helal olsun ne demek... ama insanoğluna çok zor geliyor affetmek nefsine hiç iyi gelmiyor. bu kişi bizi onca insanın içinde küçük düşürmüşken barışıp yüzüne gülmek çok zor geliyor. biliyorum nefsime aldanmamam lazım ama benim nefsim çok büyük bana bırak ne yaparsa yapsın durmadan affedemezsin diyo onu susturamıyorum.

    Haklısınız kardeşim benim ki uzaktan maval okumak gibi oluyordur belki.
    Bende sizin yerinizde olsaydım belki bu benimde nefsime çok zor gelirdi...
    ama biz nur talabesiyiz kardeşim ve Üstadımızın düstürlarıyla hareket etmeye çalışmalıyız...
    Rabbim hiç birimizi nefsimize uydurmasın inşallah...



    "Evet, inkâr edemezsin ki, sen bir adamla beraber bir taburda bulunmakla, o adama karşı dostâne bir rabıta anlarsın; ve bir kumandanın emri altında beraber bulunduğunuzdan, arkadaşâne bir alâka telâkki edersin. Ve bir memlekette beraber bulunmakla, uhuvvetkârâne bir münasebet hissedersin. Halbuki, imanın verdiği nur ve şuurla ve sana gösterdiği ve bildirdiği esmâ-i İlâhiye adedince vahdet alâkaları ve ittifak rabıtaları ve uhuvvet münasebetleri var.
    Meselâ, her ikinizin Hâlıkınız bir, Mâlikiniz bir, Mâbudunuz bir, Râzıkınız bir-bir, bir, bine kadar bir, bir.
    Hem Peygamberiniz bir, dininiz bir, kıbleniz bir-bir, bir, yüze kadar bir, bir.
    Sonra köyünüz bir, devletiniz bir, memleketiniz bir-ona kadar bir, bir.
    Bu kadar bir birler vahdet ve tevhidi, vifak ve ittifakı, muhabbet ve uhuvveti iktiza ettiği ve kâinatı ve küreleri birbirine bağlayacak mânevî zincirler bulundukları hâlde,şikak ve nifâka, kin ve adâvete sebebiyet veren örümcek ağı gibi ehemmiyetsiz ve sebatsız şeyleri tercih edip mü'mine karşı hakikî adâvet etmek ve kin bağlamak, ne kadar o rabıta-i vahdete bir hürmetsizlik ve o esbab-ı muhabbete karşı bir istihfaf ve o münasebât-ı uhuvvete karşı ne derece bir zulüm ve i'tisaf olduğunu, kalbin ölmemişse, aklın sönmemişse anlarsın."

    22.mektup


    Hur bajo,Kur bajo
    Ga mêşine...








    Kendini tevil et!...






  6. #6
    Vefakar Üye rısultato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Bulunduğu yer
    sevdiklerimin kalbi kafi
    Mesajlar
    313

    Standart

    yok zaten ben sizden yardım istedim bişiler yazdığınız için de o kadar mutluyum ki.
    şu son yazdıklarınızdan sonra ben arkadaşlarmla da bi daha konuşup o kişi için bi daha düşünmemiz gerektiğini sölicem ama cidden zor olcak

    DÖKME KARANLIĞINI ÜZERİME EY LEYL
    ŞU GÖNLÜM SANA DEĞİL GÜNDÜZE SEVGİYE MEY



    SHEİDA ATEŞE DAYANABİLECEĞİN KADAR GÜNAH İŞLE

  7. #7
    Ehil Üye HüZnÜ HaZan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    4.454

    Standart

    Alıntı rısultato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok zaten ben sizden yardım istedim bişiler yazdığınız için de o kadar mutluyum ki.
    şu son yazdıklarınızdan sonra ben arkadaşlarmla da bi daha konuşup o kişi için bi daha düşünmemiz gerektiğini sölicem ama cidden zor olcak
    Rabbim muvaffak etsin inşallah kardeşim...
    konuyla alaksı belki yoktur ama şu kıssayı hatırladım...
    Yani biz Allah rızasını gözettikten sonra Rabbim utandırmaz inşallah...

    Süleyman nafiz bursada mektupçu iken ,aldatılan bir köylü şikayete geldi.
    Muhatabının haksızlıklarından,gadrinden dertlenerek,kendisinin de aynı insafsız yola girebileceğini,o zaman karşısındakinin kendisinden daha çok güç duruma düşeceğini söyleyerek,pekte farkında olmayarak arus kafiyeli şöyle dedi:
    "Sen alimsin bir yol göster,kurtar beni."

    Süleyman nafiz,şair ve tarihçi olan babası Sait Paşanın'nın meşhur mısraı ile cevap verdi:

    "Müstakim ol,Hazreti Allah utandırmaz..."


    Hur bajo,Kur bajo
    Ga mêşine...








    Kendini tevil et!...






  8. #8
    Vefakar Üye rısultato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Bulunduğu yer
    sevdiklerimin kalbi kafi
    Mesajlar
    313

    Standart

    ben arkadaşlarımla konuştum bu konuyu bir kez daha gündeme getirip bi daha düşüncez. hiç olmazsa hani o kişinin neden bize yalan söylediğini sorup öyle infaz yapalım diicem sizin de dediğiniz gibi allah utandırmaz inşallah

    DÖKME KARANLIĞINI ÜZERİME EY LEYL
    ŞU GÖNLÜM SANA DEĞİL GÜNDÜZE SEVGİYE MEY



    SHEİDA ATEŞE DAYANABİLECEĞİN KADAR GÜNAH İŞLE

  9. #9
    Ehil Üye HüZnÜ HaZan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    4.454

    Standart

    Alıntı rısultato Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben arkadaşlarımla konuştum bu konuyu bir kez daha gündeme getirip bi daha düşüncez. hiç olmazsa hani o kişinin neden bize yalan söylediğini sorup öyle infaz yapalım diicem sizin de dediğiniz gibi allah utandırmaz inşallah
    İnşallah kardeşim bu kararınıza sevindim...


    Hur bajo,Kur bajo
    Ga mêşine...








    Kendini tevil et!...






  10. #10
    Vefakar Üye rısultato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Bulunduğu yer
    sevdiklerimin kalbi kafi
    Mesajlar
    313

    Standart

    bu kararı almamda çooook yardımınız oldu konuştuğumda güzel şeyler olsa da olmasa da size dua edicem en azından kararsız kalmamı engellediniz

    DÖKME KARANLIĞINI ÜZERİME EY LEYL
    ŞU GÖNLÜM SANA DEĞİL GÜNDÜZE SEVGİYE MEY



    SHEİDA ATEŞE DAYANABİLECEĞİN KADAR GÜNAH İŞLE

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 28.09.13, 17:52
  2. Ben küçük bir kız.. Bir köşe de kaldım..
    By BiRDüNYaUMuT in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 09.07.12, 15:21
  3. Yalnız Kaldım...
    By Garip_Maznun in forum Şiirler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 13.01.09, 00:43
  4. Kendinizi Çaresiz Hissettiğiniz Zaman Ne Yaparsınız?
    By inci_tanem in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03.05.08, 11:25
  5. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 01.04.08, 20:01

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0