+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Ecel'in Nimet Olmasının Hikmeti!!!

  1. #1
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    38
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Alıntı vuslat33 Nickli Üyeden Alıntı

    ECEL NASIL N?MET OLAB?L?R?

    EVET ?MANSIZ KALPLER NE KADAR BEDBAHTÇA KORKAR NE KADAR SIZLANIR VE ÖLÜM KEL?MES?N? NE KADAR LÜGAT LARINDAN ÇIKARSADA ÖLÜM NE GÜZEL B?R HAK?KATT?R.ÖLÜM HAYATTAK? VAZ?FEM?ZE SON,BAK? HAYATA AÇILAN B?R KAPIDIR:

    ÖLÜMÜN N?MET OLMASINININ MADDELER HAL?NDE AÇIKLAYALIM:

    1)Ağ?rlaşm?ş olan vazife-i hayattan ve tekâlif-i hayatiyeden âzad edip, yüzde doksandokuz ahbab?na kavuşmak için, Âlem-i Berzah'ta bir visal kap?s? olduğundan, en büyük bir nimettir.evet büütün sevdiklerimiz resulu ekrem orda bu insan?n ona kavuşmas? için nimet değil mi?

    2)Dar, s?k?nt?l?, dağdağal?, zelzeleli dünya zindan?ndan ç?kar?p; vüs'atli, sürurlu, ?zd?rabs?z, bâki bir hayata mazhariyetle.. Mahbub-u Bâki'nin daire-i rahmetine girmektir.evet dünyan?n yalan lar?ndan kurtulup ALLAH ?n rahmetine s?ğ?nmakt?r.

    3)?htiyarl?k gibi şerait-i hayatiyeyi ağ?rlaşt?ran bir çok esbab vard?r ki; mevti, hayat?n pek fevkinde nimet olarak gösterir. Meselâ: Sana ?zd?rab veren pek ihtiyar olmuş peder ve validen ile beraber, ceddin cedleri, sefalet-i halleriyle senin önünde şimdi bulunsayd?; hayat ne kadar n?kmet, mevt ne kadar nimet olduğunu bilecektin. Hem meselâ: Güzel çiçeklerin âş?klar? olan güzel sineklerin, k?ş?n şedaidi içinde hayatlar? ne kadar zahmet ve ölümleri ne kadar rahmet olduğu anlaş?l?r.düşünsenize bütün ecdad?m?z? gözümüzün önünde olmas?n? ne kadar ?zt?rap olur du!!!!

    4)Nevm nas?lki bir rahat, bir rahmet, bir istirahattir; hususan musibetzedeler, yaral?lar, hastalar için.. öyle de: Nevmin büyük kardeşi olan mevt dahi, musibetzedelere ve intihara sevkeden belalarla mübtela olanlar için ayn-? nimet ve rahmettir. Amma ehl-i dalalet için müteaddid Sözlerde kat'î isbat edildiği gibi; mevt dahi hayat gibi n?kmet içinde n?kmet, azab içinde azabd?r. O, bahisten hariçtir. evet ölüm olmasayd? insanlar dünyan?n ?zt?plar?ndan intahara kalk?şabilirdiler bu da ALLAH ? verdiği cana ihanet olur.
    Konuyu geniş manada düşündüğümüzde karş?m?za "sizin şer bildiklerinizde hay?r vard?r." düstur-u hakikisi ç?k?yor. Ehl-i dünya için yokluk ve bitiş olan ölüm, inanan insanlar için de her yönünün bilinmemesi dolay?s?yla korku meydana getirmemektedir. Oysa ki yukardaki maddelerde beyan edilen ifadeler o kadar yüce ve ulvi ki adeta insana ölümü sevdiriyor...
    Konu MuhammedSaid tarafından (30.05.07 Saat 02:44 ) değiştirilmiştir.
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Türkçe'nin Tahrif Olmasının Sebebi...
    By SeRDeNGeCTi in forum Anketler
    Cevaplar: 83
    Son Mesaj: 13.05.14, 10:17
  2. Üstadın Şafii Olmasının Hikmeti Nedir?
    By ahval in forum Bediüzzaman'ın Hayatı (Eski, Yeni ve Üçüncü Said Dönemleri)
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 17.07.09, 01:46
  3. Namazın Degişik Vakitlerde Olmasının 1 Hikmeti...
    By BiÇçare in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.01.09, 19:10
  4. Bir Müslümanın Hristiyan Olmasının Sebebi
    By **Muttakİ** in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 29.09.08, 14:50

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0