Konu Kapatılmıştır
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 9 ve 9

Konu: Neden risaleler Kuran yetmezmi?

  1. #1
    Gayyur trader38580 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    66

    Standart Neden risaleler Kuran yetmezmi?

    selamun aleykum müslümanlar.
    bir önceki açtığım konuya soru yazamadan kilitlenmiş. neyse ben sorularımı ayrı başlıklar altında sormaya çalışacağım inşallah. bu ilk sorum. Nurcu arkadaşlara bu soruyu sorduğumda cevaben Kuran'ın anlaşılması için 12 ilim bilmek gerekir yoksa yanlış anlamlar cıkarabilirsin risaleler ise Kuran'ın tefsiridir yani Kuran'ı açıklar o yüzden risaleleri okumak yeterlidir cevabı aldım. sizcede durum böylemidir? ben Kuran mealini yeni okumaya başladım ve tamamını okumadım henüz. apaçık diye arama yaptırdım 300 adet ayet tespit ettim yani rabbimiz Kuran'ı size apaçık bir rehber olarak gönderdim derken bizler hala neden Kuran anlaşılmaz diye ısrar ediyoruz?Kuranda muhkem ve müteşabih ayetler vardır. bazılarını sırdır deniyor. buna istinaden şu ayet bana cok çarpıcı geldi:
    al-i imran 7:" Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı ayetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşabih ayetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek payeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar"
    rabbimiz böyle buyuruken yani kitabın esası anlaşılır derken biz neden Kuran'ı anlamak için anlaşılmaz kitaplara başvuruyoruz?
    bu soru hakkında yorumlarım ayetler ışığında devam edecek inşallah sizlerdende samimi cevaplar bekliyorum. selametle

  2. #2
    Ehil Üye ŞİMŞEK MUSTAFA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    AYDIN
    Mesajlar
    1.598

    Standart

    Güzel Kardeşim Allah Razi Olsun
    Risale-i Nur Bu Zamanda Kur'anin Elinde Bir Elmas Kilinçtir Ne Kadar Istimal Edilse Ve Sindirilse O Kadar Iyidir.yani Mutlak Mana Da Haşa Kur'anin Kendisidir Denilmiyor Zaten. Kur'an Bizi Yaklaştiran Zihinlerimizi Ve Kalplerimizi Hazirlayan Manevi Bir Tefsirdir Risaleler. Lütfen Risaleler Hakkindaki önyargilarimizdan Siyrilarak Okuyalim Risaleleri.yani Gazete Okur Gibi Okumayalim.ha Bu Demek Değil Sadece Risaleler Okunsun. Ama Risale-i Nur Bizim Yanliş Inancimizi Toplumu Ve Islami Değerleri Yanliş Kavrayişimizi Düzeltiyor Bize Bir El Feneri Oluyor. Insanlarin Tamamen Dünyevileştiği Bu Asirda Kur'animizin Temel Kavramlarinin Da Maalesef Yanliş Itikadimiz Yüzünden Içi Boşaltiliyor.bu Yüzden Risale Süzgecinden Geçerek Kur'ana Yaklaşmaliyiz Diye Düşünüyorum.

  3. #3
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı trader38580 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamun aleykum müslümanlar.
    bir önceki açtığım konuya soru yazamadan kilitlenmiş. neyse ben sorularımı ayrı başlıklar altında sormaya çalışacağım inşallah. bu ilk sorum. Nurcu arkadaşlara bu soruyu sorduğumda cevaben Kuran'ın anlaşılması için 12 ilim bilmek gerekir yoksa yanlış anlamlar cıkarabilirsin risaleler ise Kuran'ın tefsiridir yani Kuran'ı açıklar o yüzden risaleleri okumak yeterlidir cevabı aldım. sizcede durum böylemidir? ben Kuran mealini yeni okumaya başladım ve tamamını okumadım henüz. apaçık diye arama yaptırdım 300 adet ayet tespit ettim yani rabbimiz Kuran'ı size apaçık bir rehber olarak gönderdim derken bizler hala neden Kuran anlaşılmaz diye ısrar ediyoruz?Kuranda muhkem ve müteşabih ayetler vardır. bazılarını sırdır deniyor. buna istinaden şu ayet bana cok çarpıcı geldi:
    al-i imran 7:" Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı ayetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşabih ayetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek payeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar"
    rabbimiz böyle buyuruken yani kitabın esası anlaşılır derken biz neden Kuran'ı anlamak için anlaşılmaz kitaplara başvuruyoruz?
    bu soru hakkında yorumlarım ayetler ışığında devam edecek inşallah sizlerdende samimi cevaplar bekliyorum. selametle
    1-Elbette Kur'an'daki ayetler zor anlaşılır sözü yanlış bir sözdür.Sure-i Kamer'de birkaç ayet-i kerimede "Andolsun biz, Kur'anı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık. Var mı düşünüp öğüt alan? " buyuruluyor.Rabbimiz bu ayette yeminle,Kur'an'ın düşünüp ögüt alınması için kolaylaştığını bildirip bizim bu müyesser Kur'an'a ne derece aklımızı bağladığımızı soruyor.Bizim "Kur'an zordur,anlaşılamaz,bilmek için 12,70,80 vs kadar ilim bilmemiz gerekiyor"a soracak sorumuz şudur:haşa sümme haşa Kur'an'ın müyesser olduğunu bildiren bu ayetler başka bir vadiye mi indirildi ki;"zordur,bilmek için şu kadar ilim lazım" gibi sözler kullanarak kendini ondan soyutluyorsun?Elbette herkesin Kur'an'dan hissesi bir degildir,herkes istifadesine göre anlar.Kur'an düşünüp ögüt almamız için elbette kolaylaştırılmış,aksini iddia etmek Allah'a iftira olur,sanki sadece havassa indirilmiş gibi bir hafi bir itikad oluşabilir neuzubillah!Fakat çok önemli bir nokta göz önünden kaçırılmasın; Kur'an zordur deyip ondan soyutlanmak ne kadar yanlışsa,Kur'an müyesserdir deyip -ciddi bir egitim almadan- müfessirlige soyunmak da en az o kadar yanlıştır.Kur'an-ı Kerim'in umum ayet-i kerimeleri avamın derecesine göredir.Delil mi istenir?Risalelerden iki iktibas:

    "Vakta ki, Kitab-ı Hakîm’den maksud-u ehemm, ekseriyeti teşkil eden cumhurun irşadı idi.Çünki havass, avamın mesleğinden istifade edebilirler. Fakat avam ise, havassa hitab olunan kelâmı hakkıyla fehmedemezler . Halbuki cumhur ise ekseri avam ve avam ise me’lufat ve mütehayyelatından tecerrüd edip hakikat-ı mahza ve mücerredat-ı sırfeyi çıplak olarak göremezler. Fakat görmekleri temin edecek yalnız zihinlerinin te’nisi için, me’luf olan ziyy ve libas ile mücerredat arz-ı endam etmektir. Tâ mücerredatı, suver-i hayaliye arkasında temaşa etmekle görüp tanısın. Öyle ise hakikat-ı mahza, me’luflerini giyecektir. Fakat surete hasr-ı nazar etmemek gerektir. Bu sırra binaendir: Esalîb-i Arabda ukûl-ü beşere olan tenezzülât-ı İlahiye tabir olunan müraat-ı efham ve mümaşat-ı ezhan, Kur’an-ı Mu’ciz-ül Beyan’da cereyan etti. Ezcümle: فَاسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ ve يَدُ اللّهِ فَوْقَ اَيْدِيهِمْ ve جَاءَ رَبُّكَ emsali… Hem de تَغْرُبُ (الشَّمْسُ) فِى عَيْنٍ حَمِئَةٍ ve eşbahı… Hem de وَ الشَّمْسُ تَجْرِى لِمُسْتَقَرٍّ ve nezairi bu üslûba birer mecradır. ذلِكَ الْكِتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ (Muh.45)

    Nâsın ekseri cumhur-u avamdır. Nazar-ı Şâri’de ekall, eksere tâbidir. Zira avama müvecceh olan hitabı, havass fehm ve istifade ediyorlar. Bilakis olursa olamaz.(Muh.-159)

    2.Herkes Kur'an'dan aynı derecede istifade etmez.Binaenaleyh bizden yüksek derecede istifade edenlerden istifade etmemiz elbette mühtahsendir,yararlıdır ve hakkıyla anlamamıza müthiş derecede yararlıdır.Bu bakımdan muteber bir tefsirden yararlanarak ayet-i kerimeleri takib etmek en uygun davranış olacaktır.Herkes aynı derecede istifade etmez dedik.Misal:

    "Meselâ: لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا اَحَدٌ Kesretli tabaka olan avam tabakasının şundan hisse-i fehmi: “Cenab-ı Hak, peder ve veledden ve akrandan ve zevceden münezzehtir.” Daha mutavassıt bir tabaka, şundanİsa Aleyhisselâm’ın ve melaikelerin ve tevellüde mazhar şeylerin uluhiyetini nefyetmektir.” Çünki muhal bir şeyi nefyetmek, zahiren faidesiz olduğundan belâgatta medar-ı faide olacak bir lâzım-ı hüküm murad olunur. İşte cismaniyete mahsus veled ve vâlidi nefyetmekten murad ise, veled ve vâlidi ve küfvü bulunanların, nefy-i uluhiyetleridir ve mabud olmaya lâyık olmadıklarını göstermektir. Şu sırdandır ki, Sure-i İhlas herkese, hem her vakit faide verebilir. Daha bir parça ileri bir tabakanın hisse-i fehmi: “Cenab-ı Hak mevcudata karşı tevlid ve tevellüdü işmam edecek bütün rabıtalardan münezzehtir. Şerik ve muinden ve hemcinsten müberradır. Belki mevcudata karşı nisbeti, Hallakıyettir. “Emr-i kün feyekûn” ile, irade-i ezeliyesiyle, ihtiyarıyla icad eder. Îcabî ve ızdırarî ve sudûr-u gayr-ı ihtiyarî gibi münafî-i kemal herbir rabıtadan münezzehtir.” Daha yüksek bir tabakanın hisse-i fehmi: Cenab-ı Hak ezelîdir, ebedîdir, evvel ve âhirdir. Hiçbir cihette ne zâtında, ne sıfâtında, ne ef’alinde naziri, küfvü, şebihi, misli, misali, mesîli yoktur. Yalnız ef’alinde, şuununda teşbihi ifade eden mesel var: وَ لِلّهِ الْمَثَلُ اْلاَعْلَى Bu tabakata; ârifin tabakası, ehl-i aşk tabakası, sıddıkîn tabakası gibi ayrı ayrı hisse sahiblerini kıyas edebilirsin.

    3. ve sonuncu madde:Risale-i Nur'lar da mezkur maddelerde geçtigi vecihle Kur'an'la aramızda olması gereken bağlardan olan istifade,istifaze,tefekkür vs bağlarını kuvvetleştirir ve ayet-i kerimeler hakkında daha da geniş düşünmemizi sağlar ve bizleri Kur'an'ı anlamamız,düşünmemiz,yaşamamız ve yaşatmamız gerektigine girdap gibi çeker. "biz neden Kuran'ı anlamak için anlaşılmaz kitaplara başvuruyoruz" sözün ise yanlış.Risaleler az gayret edildiginde anlaşılacak kitablardandır.Kendi düşüncenizi umumileştirip hüküm vermeniz yanlış olur.Vesselam...



  4. #4
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    Alıntı trader38580 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selamun aleykum müslümanlar.
    bir önceki açtığım konuya soru yazamadan kilitlenmiş. neyse ben sorularımı ayrı başlıklar altında sormaya çalışacağım inşallah. bu ilk sorum. Nurcu arkadaşlara bu soruyu sorduğumda cevaben Kuran'ın anlaşılması için 12 ilim bilmek gerekir yoksa yanlış anlamlar cıkarabilirsin risaleler ise Kuran'ın tefsiridir yani Kuran'ı açıklar o yüzden risaleleri okumak yeterlidir cevabı aldım. sizcede durum böylemidir? ben Kuran mealini yeni okumaya başladım ve tamamını okumadım henüz. apaçık diye arama yaptırdım 300 adet ayet tespit ettim yani rabbimiz Kuran'ı size apaçık bir rehber olarak gönderdim derken bizler hala neden Kuran anlaşılmaz diye ısrar ediyoruz?Kuranda muhkem ve müteşabih ayetler vardır. bazılarını sırdır deniyor. buna istinaden şu ayet bana cok çarpıcı geldi:
    al-i imran 7:" Sana Kitab'ı indiren O'dur. Onun (Kur'an'ın) bazı ayetleri muhkemdir ki, bunlar Kitab'ın esasıdır. Diğerleri de müteşabihtir. Kalplerinde eğrilik olanlar, fitne çıkarmak ve onu tevil etmek için ondaki müteşabih ayetlerin peşine düşerler. Halbuki Onun tevilini ancak Allah bilir. İlimde yüksek payeye erişenler ise: Ona inandık; hepsi Rabbimiz tarafındandır, derler. (Bu inceliği) ancak aklıselim sahipleri düşünüp anlar"
    rabbimiz böyle buyuruken yani kitabın esası anlaşılır derken biz neden Kuran'ı anlamak için anlaşılmaz kitaplara başvuruyoruz?
    bu soru hakkında yorumlarım ayetler ışığında devam edecek inşallah sizlerdende samimi cevaplar bekliyorum. selametle

    maşallah kardeşim. çok güzel sormuşun.
    elimden geldiği kadar cevap yazacağım..
    evvela; "Kur'an anlaşılması zor bir kitaptır..." diyen adam, hakiki anlamda Nur talebesi olamaz. Bu konudaki ayetler son derece açık ve nettir. Kur'an, apaçık bir kitaptır...
    Birisi karşına çıkar ve "Kur'an'ı anlaman zordur" derse ve bunu diyen cahil, kendine utanmadan bir de nur talebesi derse; o cahile Risale-i Nur'dan şu bölümü oku:

    "Kur'ân-ı Hakîmin esrarı bilinmiyor; müfessirler hakikatini anlamamışlar" diye beyan olunan fikrin iki yüzü var. Ve onu diyen, iki taifedir.
    Birincisi: Ehl-i hak ve ehl-i tetkiktir. Derler ki: "Kur'ân bitmez ve tükenmez bir hazinedir. Her asır, nusus ve muhkemâtını teslim ve kabul ile beraber, tetimmat kabilinden, hakaik-i hafiyesinden dahi hissesini alır, başkasının gizli kalmış hissesine ilişmez."
    Evet, zaman geçtikçe Kur'ân-ı Hakîmin daha ziyade hakaiki inkişaf eder demektir. Yoksa-hâşâ ve kellâ-Selef-i Sâlihînin beyan ettikleri hakaik-i zâhiriye-i Kur'âniyeye şüphe getirmek değil. Çünkü onlara İmân lâzımdır. Onlar nasstır, katîdir, esastırlar, temeldirler. fermanıyla, mânâsı vâzıh olduğunu bildirir. Baştan başa hitab-ı İlâhî o mânâlar üzerine döner, takviye eder bedâhet derecesine getirir. O mensus mânâları kabul etmemekten-hâşâ sümme hâşâ-Cenâb-ı Hakkı tekzip ve Hazret-i Risaletin fehmini tezyif etmek çıkar.
    Demek, maânî-i mensûsa, müteselsilen menba-ı Risaletten alınmıştır. Hattâ İbni Cerîr-i Taberî, bütün maânî-i Kur'ân'ı, muan'an senetle müteselsilen menba-ı Risalete îsal etmiş ve o tarzda, mühim ve büyük tefsirini yazmış.
    İkinci taife: Ya akılsız bir dosttur, kaş yapayım derken göz çıkarıyor; veya şeytan akıllı bir düşmandır ki, ahkâm-ı İslâmiye ve hakaik-i imaniyeye karşı gelmek istiyor. Kur'ân-ı Hakîmin-senin tabirinle-birer polat kalesi hükmünde olan surlu sûreleri içinde yol bulmak istiyor. Böyleler (hâşâ) hakaik-i imaniye ve Kur'âniyeye şüphe îras etmek için bu nevi sözleri işâa ediyorlar.
    "


    Demek ki; Nur talebesi olan birisinin, Kur'an'ın apaçık bir kitap olduğu noktasında zerre miktar bir tereddüdü olmaması gerekir...

    Yazıma devam edeceğim inşallah.

  5. #5
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    Kur'an'ın apaçık bir kitap olduğu hakikatını tamamen kabul ettikten sonra meseleyi konuşmaya devam edebiliriz.

    Herhangi bir kitabı, okumada ve anlamada insanlar farklılık gösterebilir. HAtta, çok kısa bir gazete makalesini de, farklı bilgi düzeyindeki insanlar aynı seviyede anlamazlar. Okuduğumuz kitap, tıp, mühendislik alanında lisans düzeyinde bir eğitimi hedefleyen bir kitap olursa, bu noktada elbette o ilimde ihtisas sahibi olan insanların o kitaptan istifadesi daha fazla olacaktır...
    Demek ki; her ilimde ihtisas sahibi olanlar, o ilimde ihtisas sahibi olmayan kişilerden daha fazla o kitabı anlarlar. Bu bedihi bir meseledir.
    Kur'an; herşeyi en iyi bilen Allah'ın kitabıdır. Kıyamete kadar bütün insanlar onu okusun ve kendilerine rehber etsinler diye Allah göndermiş. Apaçık bir arapça ile o kitap vasıtasıyla bizimle konuşuyor..Sıradan bir çobandan tut, profesöre kadar herkese hitap ediyor. Muhatap bütün insanlar çünki. En cahilden en alime kadar bütün insanlar Kur'an'ı dinler ve hepside ihtiyacı olan dersini ondan alır...
    Elbette hiç şüphesi yok ki; herkesin Kur'an'dan istifadesi aynı düzeyde değildir. Böyle bir şeyi iddia etmek çok gülünç olur.
    Bir hukuk profesörünün, Kur'an'ın hukuk alanındaki derslerinden istifadesi ile, hukuktan hiç anlamayan birinin istifadesi nasıl aynı olur... Ve bu konudaki cahil birisi, hukuk profesörüne diyebilirmi ki ;"Kur'an apaçık bir kitaptır. Bende senin gibi bu konudaki ayetleri anlarım ve senin bu konuda yapacağın izahlara benim ihtiyacım yok." bu adam kendi cahilliğini ortaya koymaktan başka bir şey yapmış olmaz...
    Kur'an, bütün ihtiyaçlarımızı karşılayan yegane kitap olması hasebiyle; elbette Hukuk'tan, ahlaka, ibadetten, İtikada, Psikolojiden tıb ilmine kadar, bütün ilimlerin üstünde, en üstün kitaptır. Her ilim sahibi, kendi ihtisası alanında elbette hususi bir şekilde ondan daha fazla ders alır ve o konuda bilgisi az olan insanların göremedikleri gerçekleri Kur'an'da daha net görür. Bu son derece açık ve tartışılmaya gerek dahi olmayan bir konudur.
    Risale-i Nur ve diğer islam kitaplarınıda bu şekilde değerlendirmeliyiz. Bu konuda risale-i nurdaki şu cümle çok güzeldir:
    "Kitaplar ve içtihadlar Kur'ân'a dürbün olmalı, ayna olmalı; gölge ve vekil olmamalı."

  6. #6
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    Netice: Kur'an'ı okumayı ve anlamayı, sadece MEAL okumaya hapsetmenin hiçbir akli ve Kur'an'i dayanağı yoktur. Var olan bütün ilimler, Kur'an'ı daha fazla ve daha iyi anlamıza araçtır. Arapça, mantık, hadis, siyer-tarih, coğrafya, fıkıh.... vb. bütün ilimler, o ilimlerdeki mütehassıs kişilerin yazdıları eserler, DÜRBİN gibi elimizde birer araç olmalı ve o araçlarla Kur'an semasındaki hakikatları rasat etmeliyiz.
    Risale-i Nur; 6 iman esası ve 5 islam esasının hakikatlarını, ispatlarını ve izahlarını yapan, bu konuda akla takılan şüphelere ve sorulara cevap veren bir eserdir. Neden bu noktada bu eserden kendimi mahrum edeyim...???
    Okumakla bir şey kaybetmem. İhtiyacım varsa istifade ederim. Yoksa bir kenara bırakır başka ilim sahibi insanlardan istifade ederim. Zaten bütün mesele Kur'an'ı okumak ve anlamak değil mi ? Bu amaca yönelik her türlü eseri okurum. Yeterki amacım yegane KUR'AN olsun...

    Son olarak Risale-i Nurun şu cümlesini okuyalım:

    Kur'ân-ı Hakîm mürşidimizdir, üstadımızdır, imamımızdır, her bir âdabda rehberimizdir.

  7. #7
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı abdussamedfani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Netice: Kur'an'ı okumayı ve anlamayı, sadece MEAL okumaya hapsetmenin hiçbir akli ve Kur'an'i dayanağı yoktur. Var olan bütün ilimler, Kur'an'ı daha fazla ve daha iyi anlamıza araçtır. Arapça, mantık, hadis, siyer-tarih, coğrafya, fıkıh.... vb. bütün ilimler, o ilimlerdeki mütehassıs kişilerin yazdıları eserler, DÜRBİN gibi elimizde birer araç olmalı ve o araçlarla Kur'an semasındaki hakikatları rasat etmeliyiz.
    Risale-i Nur; 6 iman esası ve 5 islam esasının hakikatlarını, ispatlarını ve izahlarını yapan, bu konuda akla takılan şüphelere ve sorulara cevap veren bir eserdir. Neden bu noktada bu eserden kendimi mahrum edeyim...???
    Okumakla bir şey kaybetmem. İhtiyacım varsa istifade ederim. Yoksa bir kenara bırakır başka ilim sahibi insanlardan istifade ederim. Zaten bütün mesele Kur'an'ı okumak ve anlamak değil mi ? Bu amaca yönelik her türlü eseri okurum. Yeterki amacım yegane KUR'AN olsun...

    Son olarak Risale-i Nurun şu cümlesini okuyalım:

    Kur'ân-ı Hakîm mürşidimizdir, üstadımızdır, imamımızdır, her bir âdabda rehberimizdir.
    Maşaallah barekallah..

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  8. #8
    MuM
    MuM isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Guest MuM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    3.600

    Standart




    Aziz, sıddık kardeşim ve hizmet-i Kur'âniyede hakikatlı bir arkadaşım Refet Bey,

    Bu defa istinsah ettiğiniz risaleler çok güzel olmuştur. Senin gayret ve samimiyet ve ciddiyetini bana gösterdiler ve Refet tembel değildir, ispat ettiler. Onları tashih edip göndermiştim. Sonra işittim ki, getiren adam İslâmköyünde bırakmış. Otuz Birinci Mektubun Üçüncü, Dördüncü Lem'alarını yazmaya vakit bulamadım. Korkuyorum ki, onların da sırrı gibi, mevsimi geçerek, sonra güzel yazılmamış olsun. İnşaallah sizlerin iştiyakı beni çalıştıracak. Fakat bu şuhûr-u selâse çok kıymettardır; leyle-i Kadrin sırrıyla seksen sene bir ömrü kazandıracak bir vakitte, en iyi, en efdal şeylerle meşgul olmak lâzım geliyor.
    İnşaallah, Kur'ân'a ait mesâille iştigal, bir nevi mânevî
    mütefekkirane Kur'ân okumak hükmündedir.
    Hem ibadet,
    hem ilim,
    hem marifet,
    hem tefekkür,
    hem kıraat-i Kur'ân mânâları risalelerin istinsah ve mütalâalarında vardır itikadındayız. Zaten bu ciheti siz takdir etmişsiniz.

    Mucizât-ı Ahmediyeyi sizin için yazdırdım, tekmil oldu. Fakat başka bir nüsha ona göre yazdırmak lâzım olduğu için, muvakkaten burada kalacak. Senin mektubunda Hafız Sezai bizimle ciddî alâkadar olduğunu gösteriyor. Ben bir zaman idi, Ağroslu Zekâi gibi samimî, hararetli Isparta'da yeni bir kardeşimiz bulunacak, vicdanen hissediyordum. İnşaallah, bu Sezâi, o olacak. Ben onu işittiğim vakit, hissettiğim şahıs tevehhüm ettim. Eğer tasavvurum gibi ise zaten iyi; olmasa öyle olmaya çalışsın. Eğer Zekâi nasıl adamdır merak ederse, Yirmi Yedinci Mektubun fıkralarında Zekâi'nin mahiyetini ve ne derece samimî olduğunu göserir fıkraları var, baksın.
    Kapınpederin Hacı İbrahim Efendiye çok selâm ediyorum. O zatı ciddî bir âhiret kardeşi telâki etmişim. İnşaallah senin bu yeni gayret ve sa'yinden o da hissedardır.

    Bedreddin'in küçüklüğüyle beraber, büyük talebeler dairesine dahil etmişim. O, küçüklerin büyüğüdür. Ve inşaallah Cenab-ı Hak onun emsâlini çoğaltsın. Bedreddin'in validesine dua ediyorum. Elbette Bedreddin'in hüsn-ü terbiyesinde en mühim hisse onundur. Çünkü onun en birinci üstadı odur.
    Bekir Ağa, Lütfü Efendi, Hafız Ahmed, Sezai gibi kardeşlere selâm ediyorum.

    Kardeşiniz
    Said Nursî

  9. #9
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    33
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    http://www.risaleforum.com/showthread.php?t=11931
    konu daha önce açılmıştı... Lütfen yeni konu açmadan önce forumun arama fonksiyonunu kullanmayı ihmal etmeyelim...
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




Konu Kapatılmıştır

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Neden Hep Risaleler Okunmakta?
    By EnVaR in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 04.02.09, 10:49
  2. Neden Sadece Risaleler?
    By elff in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.04.07, 10:05
  3. Neden Hep Risaleler Okunmakta?
    By Meyvenin Zeyli in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 06.11.06, 10:49
  4. Neden Hep Risaleler Okunmakta?
    By Şakird in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 14.09.06, 17:34

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0