+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 15
Like Tree1Beğeni

Konu: Evimizi Dersane Yapalım...

  1. #1
    Gayyur Barbaros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    90

    Standart

    "Herbir adam eğer hanesinde dört beş çoluk çocuğu bulunsa kendi hanesini bir küçük medrese-i Nuriyeye çevirsin. Eğer yoksa, yaln?z ise, çok alâkadar komşular?ndan üç-dört zat birleşsin ve bu heyet bulunduklar? haneyi küçük bir medrese-i Nuriye ittihaz etsin. Hiç olmazsa işleri ve vazifeleri olmad?ğ? vakitlerde, beş on dakika dahi olsa Risale-i Nur’u okumak veya dinlemek veya yazmak cihetiyle bir miktar meşgul olsalar, hakikî talebe-i ulûmun sevaplar?na ve şereflerine mazhar olduklar? gibi, ?hlâs Risalesinde yaz?lan beş nevi ibadete de mazhar olurlar. Hakikî ilim talebeleri gibi, onlar?n maişetlerini temin hususundaki âdi muameleleri de bir nevi ibadet hükmüne geçebilir" diye kalbe ihtar edildi. Ben de kardeşlerime beyan ediyorum.

    Hasta Kardeşiniz
    Said Nursî

    Evet değerli kardeşlerim...Üstad hazretlerinin dediği gibi hakiki talebe-i ulumun sevaplar?na ve şerefine bir nebze mazhar olmak için evlerimizi ve bulunduğumuz mekanlar? bir dershane yapmaya çal?şmal?y?z.
    Özellikle bu yaz zaman?nda okuman?n müthiş önemi var.Öğrenciler boş bir dönemde kal?yor.Malum kainat boşuk kabul etmez.Kardeşlerimizi Risale-i Nur'un yüksek hakikatleriyle donatmal?y?z.

    Her akşam eve giderken götüreceğimiz küçük bir sürpriz hediye(mesela dersten sonraki çayda ikram edilecek çikolata,cips veya bisküvi gibi) çocuklar?n ilgisini çekecek şeyler dersin aktar?lmas?na ve kardeşlerimizle iletişim kurmam?za yard?mc? olacak küçük ayr?nt?lard?r.

    Eğer bunu yapam?yorsak ders arkadaşlar?m?z ve kardeşlerimizi asla tenkit etmeden sürekli güleryüz göstererek yaklaşmal?y?z.Ne olursa olsun her insanda takdire şayan birkaç haslet bulunabilir.Nokta kadar da olsa bulup ondan bahsetmeli ve ders arkadaşlar?m?z? tebrik ve teşvik etmeliyiz.

    Bu sayede bizi dinlemeye(yani nurlar? dinlemeye)müheyya olan küçüklerimize(veya büyüklere)yar?m saat de olsa üzerinde yoğunlaşt?ğ?m?z bir Risale-i Nur dersini anlatabiliriz.Bize yar?m saat ve küçük dersler önemsiz gelebilir ama emin olun bir tohum mahiyetinde zihinlere ektiğiniz bu nur çekirdekleri uygun zeminlerde sümbüllenecek ve o kişinin ömründe belki de bir şecere-i tuba olacakt?r.

    Bu uğraş? sayasinde özellikle dershanede kalan talebe kardeşlerimiz sürekli bir Nur meşgalesi edinip insanlarla iletişim kurman?n da faydal? bereketli bir talimini yapm?ş olurlar.


    Baki Selamlar...

    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:06 ) değiştirilmiştir.
    Umut Yaşar bunu beğendi.

  2. #2
    Yönetici HakanBa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Gaziantep
    Yaş
    33
    Mesajlar
    2.566

    Standart

    "Özellikle bu yaz zaman?nda okuman?n müthiş önemi var.Öğrenciler boş bir dönemde kal?yor.Malum kainat boşuk kabul etmez.Kardeşlerimizi Risale-i Nur'un yüksek hakikatleriyle donatmal?y?z."
    gerçekten çok güzel söylemişsin. ?nsan bu zamanlar ders falanda olmay?nca çok boşta kal?yor. Risalelere yoğunlaşman?n tam vaktidir... Allah yard?mc?n?z olsun
    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:07 ) değiştirilmiştir.
    "Eğer komünistler mürekkep ve kağıdı yok etmek imkanını da bulsalar, benim gibi birçok gençler ve büyükler fedai olup hakikat hazinesi olan Risale-i Nurun neşri için, mümkün olsa derimizi kağıt, kanımızı mürekkep yapacağız."

    -Zübeyir Gündüzalp-


  3. #3
    Gayyur aciz_fakirim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Konya
    Mesajlar
    65

    Standart

    'zaman,iman kurtarma zamanıodır..' diyen üstadımız herzamanki gibi haklı..evet bu yaz zamanı günlerin uzunluğunu imanla donatmalıyızki sonumuz hayr olsun .a.e.o.
    hayat uzun gibi görünsede,gün kısa...

  4. #4
    Gayyur aksiyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ýstanbul
    Mesajlar
    57

    Standart



    tatil rehavetiyle insan bi salıo kendini hakkatten..inş daha dikkatli olmaya çalışacam kendi adıma
    içimizden kopup gelmeyen emanet ifadelerle kendimizi anlatmaya çalışmamız beyhude bir çabadır.Her söylediğimiz ve yaptığımız içimizin sesi olmalı...

  5. #5
    Vefakar Üye yuksek-Sadakat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    313

    Standart

    Teşekkürler Barbaros..

    Özellikle yaz aylar?nda daha çok ihmale uğrayan bir konu.." Evlerimizi Nur dersanesi yapabilmek".. Burada bu konuda engel teşkil eden baz? araçlardan bahsetmek istiyorum.
    Özellikle Televizyon,Bilgisayar,Popüler kültürün s?kça kulland?ğ? duygular? (h?rs,şehvet...vb.) harekete geçiren yay?nlar..Bunlar?n evde kontrol alt?na al?nmas? gerekiyor...Nur Dersanesi olmak için ad?m atan Hane sakinleri;hem dünyal?k birikime hemde ahiret birikimine ulaşabilecektir inşallah..
    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:07 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Dost yeşilemavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Bursa
    Mesajlar
    8

    Standart

    selam kardeş kat?l?yuom sana
    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:07 ) değiştirilmiştir.
    aşk imiş her ne var alemde
    ilm kıyl-u kal imiş sadece

  7. #7
    Vefakar Üye yuksek-Sadakat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    313

    Standart

    Alıntı hizanurs Nickli Üyeden Alıntı
    bu mektupla ilgili bizzat yaşad?g?m bi hadiseyi siznle paylaşmak istiyorum: biizm hizmet ehli bi abiyle oturumuş hakikatlerden konuşuyorduk.abi telefonu eline ald? hasan abi diye vak?f bir abiyi arad?.selam kelam derken hasan abi dediki '' abi emirdag lahikas?ndan sayfa 104 deki mektubu oku.'' abim telefonu kapatt?.ve biz hemen emirdag lahikas?na sar?ld?k.ama dediki abim ''bak kardeş göreceksin ki hasan abi bir keramet göstercek.'' neyse emirdag lahikas?n? açt?k ki bu mektup var sayfa 104 de.ve biz abimle telefon görüşmesinden önce nisa taifesnin hizmetinin şehrimizde geri kald?g?n? falan konuşuyorduk.yani gerektende hasan abi keramet göstermişti.......
    Hizanur Kardeşim..Hasan abiden ziyade olsa olsa Risale-i Nur'un kerametidir..HAsan aBin bu olayda bir vesile olmuştur..Üstad?n dediği gibi.."olsa olsa Risale- Nur'un kerametidir.."
    Allaha emanet..
    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:08 ) değiştirilmiştir.

  8. #8
    Dost Lema - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    12

    Standart

    Allah razı olsun Rabbim evlerimizi medrese yapmayı nasip eylesin..

    Sanırım denizlili Musa abinin anlattığı bir hatıra vardır ; İmandan uzaklasmıs bir kardeşin Risale-i Nur Talebesi bir arkadasının ona altı gün boyunca tavuk yedirmesi ile Risale-i Nur Hakikatlerini öğrenmesine ve imanını tahkikileştirmesine neden olmusdu..


  9. #9
    Dost eylul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Mesajlar
    23

    Standart

    Allah razi olsun...

  10. #10
    Pürheves fem_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2007
    Mesajlar
    263

    Standart

    Alıntı eylul Nickli Üyeden Alıntı
    Allah razi olsun...
    Rahmetli Bayram Yüksel Ağabey'in, Hazret-i Üstad'la alakal? hat?ralar?ndan bir tanesimealen şöyle:

    " Hazret-i Üstad vefat?ndan çok k?sa bir süre evvel,( Urfa yolculuğu öncesi ), bir nevivedalaşma sadedinde 3-4 hizmet merkezini dolaş?rken, oradaki Nur talebelerine ve yan?nda bulunan hizmetkarlar?na diyor ki;

    ' Kardaşlar?m, Anadolu'nun her karye, kaza ve şehir'inde 3-5 Medrese-i Nuriye aç?lmas?çok ehemmiyetlidir. Ama esas olan her EV?N bir Medrese-i Nuriye haline gelmesidir.Sizler bunun tahakkuku için çal?şmal?s?n?z.' "
    Konu MuhammedSaid tarafından (28.05.07 Saat 06:08 ) değiştirilmiştir.
    Asya'nın Bahtının Miftahı Meşveret ve Şuradır.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kendi Televizyonumuzu Yapalım
    By sensenol in forum İstek, Öneri ve Forum Yardımı
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 02.11.09, 22:40
  2. Ezber Yapalım mı ?
    By gulsah in forum Risale-i Nur'u Yeni Tanıyanlara
    Cevaplar: 89
    Son Mesaj: 31.07.08, 14:45
  3. Beyin Fırtınası Yapalım..
    By mana_iharfi in forum İstek, Öneri ve Forum Yardımı
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 04.11.07, 19:44

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Var
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0