+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Bediüzzaman:Ahirzaman Bir Fetret Devridir

  1. #1
    Pürheves dertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart

    Bediüzzaman'a göre Ahirzaman bir Fetret devridir. Yazar Dr. Emin Şimşek Fetret devri, peygamberler aras?ndaki boşluk demektir. Daha çok da, Peygamberimizle Hz. ?sa aras?ndaki boşluk kastedilir. Evet, Hz. Mesih’in getirdiği esaslar unutulup, onunla gelen ?ş?k hüzmelerinin Efendimiz’e (sav) kadar ulaşamad?ğ? o dönemdir ki, insanl?k o dönemde karanl?klar içindedir veya o dönemdir ki, Hz. Mesih ile Efendimiz’in (sav) ayd?nl?klar? birbirine bitişememiş ve arada karanl?k bir boşluk kalm?şt?r ve işte bu boşluk devresi fetret devri, bu karanl?k devrede yaşayan insanlar da fetret devri insanlar?d?r.
    Bediüzzaman Hazretleri işte bu zaviyeden olay? değerlendirirken : “Çünki âhir zamanda mâdem fetret derecesinde din ve dîn-i Muhammedi'ye Aleyhissalâtü Vesselama bir lâkaydl?k perdesi gelmiş ...." demekte ve Ahirzaman'?n bir Fetret dönemine benzer bir dönem olduğunu beyanm etmektedir.Bu mevzuda, zannediyorum Üstad Hazretleri yaln?z da değil :M. Hamidullah Hoca, Allame Muhammed Ebu Zehre.. gibi alimler de günümüzü bir fetret dönemi olarak değerlendirmektedirler. Zira ?slam'?n zuhur ettiği andan bu yana, tarihin hiçbir döneminde insanl?k dine karş? bu kadar yabanc? hale getirilmemiş ve bu kadar ilhada itilmemiştir. Dolay?s?yla küfür ve dalaletin ilim fermanl? olduğu böyle bir dönemde fetret mülahazas?n? nazara almamak ifrat olur zannediyorum.
    Efendimiz (SAV) 'min konu ile ilgili bir Hadis-i Şeriflerinde (mealen) :
    Benden sonra ümmetim içinde fetret devri olacak. O devirde herkes helali aramadan mal talebinde bulunacak, kanlar ak?t?lacak ve şiir Kur'an'a bedel tutulacak. demiştir ! “Biz peygamber göndermedikten sonra azap edicilerden değiliz.” (?srâ, 17/15) Ayet-i Kerimesine istinaden , Ehl-i Sünnette ?tikat Mezheb ?mamlar?m?zdan ;
    ?mam-? Maturidye göre ; kendilerine bir peygamber'in daveti ulaşmayan kimseler de Allâh'a iman ile mükelleftir.Yani, kâinatta, her biri bir kitap binlerce delil varken Allah’? bilmeyen mâzur olamaz !
    ?mam? Eşariyye ye göre ;kendilerine bir peygamber'in daveti ulaşmayan kimseler de Allâh'a iman ile mükellef değildir , azaba müstahak olman?n, tebliği müteakip olacağ? hususunu esas al?rlar.
    Bu çerçevede ;
    1-) Bir kimse hiçbir peygamber görmemiş ve fakat inkâr mesleğine girerek puta da tapmam?şsa, ehl-i necâtt?r. Zira, insanlar aras?nda öyleleri vard?r ki, hiçbir terkip ve tahlil kabiliyetine sahip olmad?ğ? gibi, eşya ve hâdiselerin seyrinden de bir mânâ ç?karmas? mümkün değildir. Binâenaleyh, böyle biri, evvelâ irşat edilir, ondan sonra davran?şlar?na göre ceza veya mükâfat verilir.

    2-) Ama bir insan, küfrü meslek ittihaz ederek, onun felsefesini yap?yor ve bilerek Allah’a karş? ilân-? harp ediyorsa, o, dünyan?n en ücra yerinde dahi olsa, inkâr ve ilhad?n?n cezas?n? görecektir.

    3-) Netice olarak diyebiliriz ki: Allah’?n peygamber göndermediği boş bir k?t’a olmad?ğ? gibi, içinde peygamber gelmeyen uzun bir fetret devri de mevcut değildir. Hemen her devrin insan?, az-çok bir nebînin estirdiği meltemden nasibini alm?ş gibidir. Peygamberlerin ad?n?n tamamen unutulduğu ve eserlerini zaman?n aş?nd?rd?ğ? yerlerde ise, ikinci bir peygamber gönderilinceye kadar, o devre “fetret devri” denmiş ve o devrin insanlar?n?n azaptan bağ?şlanacağ? ifade edilmiştir. Elverir ki, bilerek ve şuurlu olarak inkâr-? ulûhiyete sap?lmas?n.

    4-) Baliğ olmayan Kafir bir çocuk, mesul olmad?ğ?ndan küfür üzerine ölse bile ehl-i necatt?r ve inşallah kurtulur! (Her şeyin doğrusunu ilmiyle eşyay? muhît olan Allah bilir.)
    Benzer bir yaklaş?m? ?mam-? Gazalidede görmek mümkündür :

    “Peygamberin gönderildiğini bilmeyenler; bunlar ehl-i necatt?r. Bilip de inkâr edenler; bunlar ehl-i cehennemdir. Duyan fakat tahkik etmeyen, yanl?ş işitenler; bunlar?n da necat ehli olmas? ümit edilir.” demektedir .
    Bu konuda , son olarak şunu da belirtmek laz?m : Günümüzün fetret devri olduğunu ifade ederek cehaletin mazeret olabileceğini söylemek, insanlara su-i istimal kap?s?n? açmak demektir. Bu ise önü al?namayacak hatalar?n doğmas?na sebebiyet verebilir endişesini taş?mal?y?z
    Konu MuhammedSaid tarafından (27.05.07 Saat 00:49 ) değiştirilmiştir.
    Burada vazifelerini aksatanlar,berzahta ve
    sıratta da aksayarak seke
    seke yürürler...

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Risale-i Nurda FETRET Meselesi *ÖNEMLİ*
    By asayı_musa in forum Gündem
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 21.01.08, 15:19
  2. Risale-i Nurda FETRET Meselesi
    By ابو يحيى in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 18.01.08, 20:38
  3. Ali Vapurlu - Bediüzzaman'ın Müceddid-i Ahirzaman Kimliği
    By SeRDeNGeCTi in forum Sesli ve Görüntülü Risale-i Nur Sohbetleri
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 15.06.07, 13:06
  4. Fetret Kavramı ve Bediüzzaman'ın Yorumu
    By Meyvenin Zeyli in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.02.07, 21:11

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0