+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: ''Allah'' Adının İşareti

  1. #1
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    "ALLAH" ADININ ?ŞARET?

    Besmele, bilindiği üzere, “Allah” ismiyle, diyerek bu kelimenin bir isim olduğuna işaret eder.

    ?sim, isimlenmiş olana işaret eder bazen birkaç yönden...

    Biz, “Allah” ad?yla işaret edilen, diyerek bu konuya değişik bir bak?ş aç?s? göstermiştik.

    ?sterseniz şimdi de “Allah” isminin Arapça orijinal yaz?l?m?na dayal? bir başka bak?ş aç?s? üzerinde daha dural?m.

    Tasavvuf ile ilgilenen herkesin iyi bildiği üzere âlemler dörde ayr?l?r... Zât âlemi, s?fat âlemi, esmâ âlemi ve Efâl alemi... Bu âlemlerde yaşanarak urûç yap?l?r ve kişi hakikatini tan?r.

    Şimdi bu k?sa hat?rlatmadan sonra konumuza girelim...

    “Allah” ismi bilindiği üzere Arapça harfler ile yaz?ld?ğ?nda, başta kendisinden sonra gelen tüm harflerden bağ?ms?z, tek duran “Elif” ile;” yan?nda birbirine bağl? iki “Lâm” harfi ve ikinci “Lâm”a bağl? daire (veya kûfi yaz?l?mda dört köşe) “H” harfinden ibarettir. Bir de ikinci “Lâm” ile “H” aras?nda görünmez ama okunur “Elif” vard?r ki bu da “A” sesini verir.

    Şimdi bu harflerin temsil ettiği ve işaret ettiği anlamlara bir bakal?m isterseniz.

    Elbette bu değerlendirme, keşif ehlinin kendi keşiflerine dayanmaktad?r ve kimseyi bağlamaz. Ama bilgi olarak baz? değerlendirmelerimize yararl? olur diyerek nakledelim..

    Birinci “Elif” ehline göre “Allah” ismiyle işaret edilenin Ahadiyetine yani Zât?na işaret eder. Zat mutlak bağ?ms?zl?ğ? ve s?fatlardan kay?ts?zl?ğ? itibariyle hiç bir fikre ve düşünceye bağlanmaz. Öyle bir H?Ç’liktir ki, üzerinde ne tefekkür olur ne tahayyül veya ne de târif!. ?şte bu duruma yaz?l?mda, ancak mutlak bağ?ms?z, noktan?n uzam?ş hâli olan “Elif” işaret eder.

    Gelelim birinci “Lâm”a... Birinci “Lâm” s?fat âlemine işaret eder. Var olan her şey, bu s?fat mertebesinin özellikleriyle hayat bulur, şuurlan?r, kudrete kavuşur!. Tüm âlemler, s?fat mertebesinin özelliklerinin sonucu olarak meydana gelen esma(isimler) mertebesinin aç?l?m?ndan meydana gelmiştir. ?şte bu yüzden de birinci “Lâm” yani “L” yaz?l?mda ikinci “Lâm”a yani “L” ye bağlanm?şt?r.

    ?kinci “Lâm”... ?kinci “Lâm” yani “L” yaz?l?mda birinci “Lâm”a bağl?d?r çünkü varl?k birinci “Lâm” ile yani s?fat mertebesinin özellikleri ile oluşmuştur ve onunla kâimdir. Esmâ mertebesinde mevcut bulunan tüm isimlerin özellikleri varl?ğ?n? s?fat mertebesindeki s?fatlardan al?rlar. Bu sebeple de ikinci “Lâm” birincinin sanki tekrar?, ama detay ve aç?l?m? olarak da ayr? bir görünümle ikinci defa olarak bu işaret kelimesi içinde yerini al?r. Evet, ikinci “Lâm”, varl?ğ?n? birinciden almas? hasebiyle birincinin tekrar? olarak, ama buna karş?n da say?s?z aç?l?mlar? meydana getiren farkl? bir mertebeye işareti dolay?s?yla da ikinci defa tekrarlanan bir “Lâm” görülmektedir.

    Gelelim “H” harfine... ?ster as?rlard?r yaz?la gelen ikinci “Lâm”a bağl? daire şekliyle, ister de ?slâm’?n ilk y?llarda kullan?lan Kûfi yaz? karakteriyle dört köşe haliyle şuna işaret eder...

    S?fat ve esmâ âleminden her an aç?ğa ç?kan, baş? ve sonu olmayan özellikleri, devaml? bir dönüşüm hâliyle ortaya koyan efâl âlemi yani fiiller âlemi; yani, evren içre say?s?z evrenler ve onlarda alg?lananlar?n tümü!

    Bu “H”nin iki gözlü veya kûfi yaz?l?şa göre üstte iki noktal? olmas? da efâl âleminin, alg?layan?n boyutuna göre zâhir ve gayb âlemi olarak iki yönlü mütalâa edilmesidir.

    “H” harfi ikinci “Lâm”a bağl?d?r, çünkü, efâl aleminin esma ve s?fat âleminden bağ?ms?z bir varl?ğ? yoktur; ve dahi varl?ğ? ancak kendisinde aç?ğa ç?kan s?fat ve esma mertebelerindeki özelliklerin varl?ğ? ile kâimdir.

    Bir de bu arada, yani ikinci “Lâm” ile “H” aras?nda görünmeyen, ama buna karş?n varl?ğ? her okunuşta itiraf edilen gizli “Elif” mevcuttur. Bu da efâl âleminin, zât?n varl?ğ? ve dilemesiyle, O’nun ilminde, O’nun s?fat ve esmâs?n?n varl?ğ?yla varolup, süregitmekte olduğuna işaret eder.

    Ehli, elbette bu keşif ehlinden naklettiklerimizi çok daha kapsaml? olarak fark edecek ve “Allah” isminin işaret ettiğine, niçin “bu ismin” uygun görülüp seçildiğini böylece daha iyi değerlendireceklerdir.

    Umar?m keşfen sâbit bu bilgi, “Allah” ad?ndaki inceliği daha iyi anlamam?za ve bu kelimeyi bundan sonra daha yerli yerince kullanmay? bize nasip eder.
    Konu MuhammedSaid tarafından (26.05.07 Saat 13:42 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #2
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ON DÖRDÜNCÜ LEM'A
    Arkadaş! Mevcudat, Cenab-? Hakk?n vücub-u vücud ve vahdetine şehadet ettiği gibi, celâlî, cemalî, kemalî olan cemî s?fât?na da delâlet etmekle, Hâl?k?n zat?nda naks ve kusur olmad?ğ?n? ve şuûnat?nda, s?fât?nda ve esmâs?nda ve ef'âlinde de naks ve kusur bulunmad?ğ?n? ilân ediyor.
    Zira, eserin kemali bilmüşahede fiilin kemaline, fiilin kemali bilbedâhe ismin kemaline, ismin kemali bizzarure s?fat?n kemaline, s?fat?n kemali hads-i yakînle şuûnat?n kemaline delâlet eder. Şe'nin kemali ise, hakkalyakîn bir sûretle Zât?n kemalini gösterir.
    Binaenaleyh, bir kasr?n ve bir saray?n nukuş ve tezyinat?ndaki mükemmeliyet, sâni ve mühendisin yapt?klar? o nak?şlar üstünde ve tezyinat alt?nda görünen ef'âlin mükemmeliyetine delâlet eder.
    Ef'âlin mükemmeliyeti dahi, o sâniin takt?ğ? isim ve lâkaplar?n mükemmeliyetini gösterir. Esmân?n mükemmeliyeti, s?fât?n mükemmeliyetine delâlet eder. S?fât?n mükemmeliyeti, şuûnat?n mükemmeliyetini tasrih eder. Şuûnat?n mükemmeliyeti dahi, o nakkaş?n mükemmeliyet-i zât?na delâlet eder.
    Kezalik, kâinatta görünen âsâr?n kemali, hadsî bir müşahedeyle, ef'âlin mükemmeliyetine, ef'âlin kemali de fâilin kemal-i esmâs?na, esmân?n kemali s?fât?n kemaline, s?fât?n kemali şuûnat-? zatiyenin kemaline, şuunat?n kemali Zât-? Zülcelâlin kemaline delâlet eder.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=2305&a=isim&t=2&b=2&k=5&sp=&ep=&s=10&l= 2
    Konu MuhammedSaid tarafından (26.05.07 Saat 13:43 ) değiştirilmiştir.
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 30.06.12, 23:03
  2. Allah Şaşırtmasın İİfadesini Kullanmak Doğru mudur. Allah İnsanı Şaşırtır mı?
    By Asrisaadete-Hasret in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 10.08.08, 10:18
  3. Risalede Allah İsminin İşareti
    By ademyakup in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 12.01.07, 09:20
  4. Yuhanna İncil'inin Hz.Muhammed'e(asm)İşareti
    By nurlu dağ in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03.12.06, 18:47
  5. Kafalarda Bir Soru İşareti Kalmaması Adına...
    By edeb_ya_Huu in forum Gündem
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 23.09.06, 17:34

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0