+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: Hakimiyet Allahindir

  1. #1
    Yasaklı Üye emre-koc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar
    6

    Standart Hakimiyet Allahindir

    HAKIMIYET ALLAHINDIR
    HÜKÜM KİMİN VE
    MUHAKEME OLMAK KİME?


    İslam'a göre yeryüzünde ve gökte hakimiyet sultası yalnız Allah'a aittir. O'ndan başka hiçbir kimseye hakimiyet konusunda herhangi bir pay yoktur.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Hiç yaratan yaratmayana denk olur mu? İbret almaz mısınız?» (Nahl: 17)

    İnsanları yaratan, yarattığı insanların maslahatını herkesten daha iyi bilir ve onları idare etmek için koyduğu kanunlar da en faydalı olan kanunlardır. Yaratıcının yarattıkları üzerine koyduğu kanunlar, hiçbir şey yaratmayan, bilakis kendisi yaratılmış olanın koyduğu kanunlara denk olur mu? Şüphesiz denk değildir. Bunu ancak akıl sahipleri anlar.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Yoksa Allah'a, Allah gibi yaratması olan ortaklar buldular da yaratmaları birbirine mi benzettiller?» (Ra'd:16)

    Acaba Allah gibi yaratıcılar mı buldular da, yalnız yaratıcının hakkı olan ibadet edilme ve hüküm koyma yetkisini onlara veriyorlar? Oysa bu yetkiler yalnız yaratıcıya aittir.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Ey Muhammed! De ki; Allah'ı bırakıp taptığınız şeyleri görüyor musunuz? Yeryüzünde ne yaratmışlar bana göstersenize.» (Ahkaf: 4)

    Allah dışında veya Allah ile beraber ibadet edip hükmüne tabi olduğunuz şeyler yeryüzünde herhangi birşey yarattılar mı ki bu hakkı kazansınlar? Oysa bu hak yalnız yaratana aittir.

    «Bilmez misin ki; yer ve göklerin mülkü Allah' ındır?» (Bakara:107)

    «Yerin ve göklerin mülkü Allah'ındır. Bütün işler Allah'a döndürülür.» (Hadid: 5)

    Göklerin ve yerlerin sahibi Allah olduğuna ve bu konuda hiç bir ortağı olmadığına göre yerlerde ve göklerde kanun koyma hakkı da yalnız O'na aittir.

    «Mülkte O'na ortak yoktur.» (Furkan: 2)

    Yüce yaratıcının mülkte nasıl ki ortağı bulunmuyorsa aynı şekilde o mülkte kanun koyma hususunda da ortağı olmaması gerekir.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «O Allah ki; O'ndan başka ibadete layık ilah yoktur. Dünyada ve ahirette hamd O'nadır. Hüküm de O'nundur ve O'na döndürüleceksiniz.»

    (Kasas:70)

    «Hüküm vermek yalnız Allah'a aittir.»

    (Yusuf: 40)

    Bu ayetlerde hükmün yalnız Allah'a ait olduğu ve bu konuda hiç kimsenin pay sahibi olmadığı şüphe ve te' vile mahal bırakmaksızın bizlere apaçık bir şekilde bildirilmektedir.



    «Evvelde ve ahirde emir Allah'ındır.» (Rum: 4)

    Bu ayet, her zaman, geçmişte ve gelecekte, kıyamete kadar ve kıyametten sonra, dünyada ve ahirette hüküm verme yetkisinin yalnız Allah'a ait olduğunu göstermektedir.



    Bütün alimler «hükmün yalnız Allah'a ait olduğu» konusunda hiçbir surette ihtilaf etmemişlerdir.



    Prof. Ali Hasbullah şöyle diyor:

    «Allah'ın kulları üzerinde hüküm sahibi olduğu, onlara emir ve yasaklar şeklinde ölçüler koyduğu müslümanlar arasında tartışmasız kabul edilmiştir. Kullara itaat düşer. İtaate karşılık sevap, itaatsizliğe karşılık da ceza vardır.»

    (Usul el Teşri el İslami-İslamda Teşriin Esasları s:379)

    Şu da bir gerçektir ki; hüküm ve yasamanın yalnız Allah'a ait olması tevhidin bir gereğidir.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Hüküm koymada Allah'a ortaklık yoktur.»

    (Kehf: 26)



    Şeyh Muhammed Emin Şankıtiy[2] bu ayetin tefsirinde şöyle demiştir:

    «Allah hüküm ve yasama konusunda hiçbir ortak kabul etmez. Hüküm yalnız O'na aittir. Hüküm vermede başkasının hiçbir yetkisi yoktur. Helal (serbest) Allah'ın helal kıldığı, haram (yasak) da Allah'ın haram kıldığıdır. Geçerli olan din Allah'ın indirdiği dindir. Geçerli olan hüküm de Allah'ın koyduğu hükümdür.

    Allah'ın bu ayetindeki hüküm kavramı Allah'ın emrettiği herşeyi kapsar. Teşri (kanun koyma) da buna dahildir. Bu manayı te'kid eden başka ayetler de vardır.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Hüküm vermek yalnız Allah'a aittir. O'ndan başkasına değil yalnız kendisine ibadet etmenizi emretmiştir. Dosdoğru din budur. Ancak insanların çoğu bilmez.» (Yusuf:40)



    «Hüküm yalnız Allah'a aittir. O'na güvendim. Güvenenler de O'na güvensin.» (Yusuf: 67)



    «İhtilafa düştüğünüz herşeyin hükmünü Allah' tan alın..» (Şura: 10)



    «Yalnız Allah'ın hükmüne çağrıldığınız zaman kabul etmiyorsunuz. Fakat (bununla birlikte, şirk unsuru olan) başka hükümler sözkonusu olunca kabul ediyorsunuz. Oysa, hüküm yalnız herşeye gücü yeten Allah'a aittir.» (Mü'min: 12)



    «Dünyada ve ahirette hamd Allah'adır. Hüküm O'nundur ve O'na döndürüleceksiniz.» (Kasas: 70)

    «Allah'tan başka herşey yok olacaktır. Hüküm O'nundur. O'na döndürüleceksiniz.» (Kasas: 8



    «(Hak onlara apaçık geldikten sonra) Onlar cahiliyyenin hükmünü (Allah'ın hükmünden başka bir hüküm) mü istiyorlar? İnanmış bir topluluk için Allah'tan daha iyi hüküm veren kim vardır?»

    (Maide: 50)



    «Size apaçık (her şeyi açıklayan) kitabı indiren Allah'ın hükmünden başka bir hüküm kabul eder miyim?» (En'am: 114)

    İşte bunlara benzer ayetler çoktur.

    (Edvaul Beyan Tefsiri c:1, s:292)



    İşte! Tevhid devleti bu esaslara dayanır. İslam, ferd olsun, zümre olsun hiçbir beşeri güce yasama hakkı tanıyarak insanları kendilerine kul ettirmelerine izin vermez. Bu hak yalnız yaratıcıları olan Allah'a aittir.

    Allah (c.c) şöyle buyuruyor:

    «Hüküm vermek yalnız Allah'a aittir. Kendisinden başkasına değil, yalnız O'na ibadet etmenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din de budur. Fakat insanların çoğu bilmez.» (Yusuf: 40)

    Allah (c.c) bu ayeti kerimede bize hüküm vermenin yalnız kendisine ait olduğunu, yalnızca kendisinin hükmüne itaat edilmesi gerektiğini ve hükümlerine itaatin de bir ibadet olduğunu bu nedenle kedisinden başkasının hükmüne itaat etmenin de şirk olduğunu bildiriyor. Ayetin devamında ise bunun yani yalnız Allah'ın hükümlerine itaatin ibadet olduğunu insanların çoğunun bilmediğini belirtiyor. Fakat Allah katında geçerli olan ve sağlam olan dinin ancak hükmün tamamen Allah'a tanındığında mümkün olacağını «dosdoğru din budur» sözüyle ifade ediyor.

    Hüküm ancak gerçek ilahlık sıfatına sahip olan varlığa aittir. Çünkü bu hak Allah'tan başkasına verildiğinde o kişiye ibadet edilmiş olunur. Halbuki Allah yalnız kendisine ibadet edilmesini emrediyor. «Yalnız O'na ibadet etmenizi emretti.»

    Allah'ın hakkı olan hüküm verme yetkisi ister Allah'la beraber başka birine, isterse sadece Allah'ın dışındaki birine verilsin bu hak kime tanınırsa O'na ilahlık sıfatı verilmiş olur. Velev ki ona «sen ilahımızsın» denmese bile. Çünkü bu hak ona verildiğinde ona ibadet edilmiş olunur. İnsaların çoğu Allah'tan başka bir varlığa namaz kılındığında onun için oruç tutulduğunda veya onun için haccedildiğinde ona ibadet edilmiş olunacağını kabul ediyorlar. Fakat bunlar gibi bir ibadet olan hüküm verme yetkisinin Allah'tan başkasına verilmesinin ona ibadet olduğunu anlayamıyorlar.

    Allah (c.c) işte bu ayette bu gerçeğe işaret ediyor: «İnsanların çoğu bilmezler.» Yani insanların çoğu hüküm verme yetkisini tanıdığı kişi ya da kişilere ibadet ettiklerini bilmiyorlar. Fakat Allah (c.c) onların dosdoğru din üzerinde olmadıklarını bildiriyor. Dosdoğru din ise ancak bütün hüküm verme yetkisinin yalnız Allah'a verilmesiyle sağlanabilir. İşte ayette geçen «dosdoğru din»in manası budur.


  2. #2
    Yasaklı Üye halenur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    2.932

    Standart

    Iyi güzel bir yazi da...

    Bu simdi "Insanlarin dünyada kanun yapmalari yasak" anlaminda mi /derlendi yazildi?

    Yaziya biraz göz gezdirdim, hepsini tam okuyamadim, vaktim KISITLI, belki cevabi yazida yaziyordur...

    Kur'an'dan bazi ayetleri (bir anlam seridinden eksiltip) cikarip, tek anlami oymus gibi , veya "Anlami budur" demek dogru mudur?
    Yoksa günaha girer miyiz?

  3. #3
    Yasaklı Üye emre-koc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Mesajlar
    6

    Standart

    Mesel Atrafik Kanunlari Yapilabilir Ama Allahin Hukmune Ters Kanun Yapilamaz.mesele Turbani Yasaklama Vs Gibi.

  4. #4
    Yasaklı Üye halenur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    2.932

    Standart

    Evet, ben de bunu demek istiyordum...

    Insanlar kanun yapabilirler...Fakat bosanma, evlenme, miras kanunu gibi Kur'an'da cok net sekilde yazilmis olan kanunlar degistirilemez...

    Alıntı emre-koc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mesel Atrafik Kanunlari Yapilabilir Ama Allahin Hukmune Ters Kanun Yapilamaz.mesele Turbani Yasaklama Vs Gibi.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Meşrutiyet Hakimiyet-i Millettir
    By 1kul in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 23.04.09, 08:00
  2. İrade Terbiyesi ve Nefse Hakimiyet
    By istiğna in forum Bediüzzaman'ın Talebeleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 09.01.09, 13:24
  3. Nefsin Hakimiyet Sahasi
    By KERRÂ_ in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02.07.08, 23:12
  4. Kur'an'ın Hakimiyet-i Mutlakası
    By shacird in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 14.11.07, 13:16
  5. Aile İçerisinde Hakimiyet Hakkı Erkeğin
    By Meyvenin Zeyli in forum İslam'a Göre Kadın ve Aile
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 17.10.07, 09:53

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0