YARATILIŞ
Bu meselenin can alıcı noktası şecereye yaklaşma olayıdır . Şecereden kasıt acaba bitkisel bir agac mı yoksa şecere-i nesilmi ..Bir bitki ise KURANDA NEDEN İSMİ BELİRTİLMEDİ . Veya hz Adem bu bitkinin ismini neden sormsdı. Çünki sayısız agaç var.Hem şecere denilmiş,şecerenin meyvesi söz konusu degil.i
İnsan agac yiyemez sindirim sistemi buna uygun degil.Demek şecerenin manası bitki ,degil daha anlamlı bir şeydir .HZ ademin müthiş sınavı nefis ve şeytan,ile degil de neden essrengiz bir bitkiyle olsun. Adeta botanik bahçesi olan yeryüzünde hangi zararlı agaç vardır Hz adem ve havva beraberce şecereden zevklendigindekendilerini çıplak ve avretlerini açıkta görüyorlarve utanıyorla ,o yiyip ,içtiklerinde çıplak kalmıyorlarda ana kadar ,neden şecereden zevklendiklerinde üryan kalıyorlar.Gıda ile çıplaklık bagdaşmaz. Öyleyse bu şecere bitki olamaz."şecereye yaklaşmayın "ifadesindeki yaklaşmayın Takrebe kelimesi ilginç tir.Yaklaştıkları anda zalim olmaları söz konusudur,şecere şayet,bitki olsa,o bitkiye dokunmak bir yana ,yakınına gitmek bile büyük suç teşkil etmesi gayet anlamsızdır.Bu bitkiden uzaklaşmak gayet kolaydır.hz adem gibi çiddi bir peygamber böyle basit bir suçu işlesin.Demek şecere agaç degildir.Daha mühim bir şeydir .Kuranda şecerenin agaç oldugunu belirten hiç bir ayet yoktur .şecere tesbihtir mühim bir yeri bildirir.Zaten kurannın yüzde doksanı teşbihtir. Aşagıdaki ayetler "şecerenin"cinsel organlar,"yaklaşma" ise çisel temas oldugunu açıkça anlatır. Zeki olanlar anlar.