+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 30

Konu: Hz Adem ve Şecere Meselesi

  1. #1
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart Hz Adem ve Şecere Meselesi

    YARATILIŞ
    Bu meselenin can alıcı noktası şecereye yaklaşma olayıdır . Şecereden kasıt acaba bitkisel bir agac mı yoksa şecere-i nesilmi ..Bir bitki ise KURANDA NEDEN İSMİ BELİRTİLMEDİ . Veya hz Adem bu bitkinin ismini neden sormsdı. Çünki sayısız agaç var.Hem şecere denilmiş,şecerenin meyvesi söz konusu degil.i
    İnsan agac yiyemez sindirim sistemi buna uygun degil.Demek şecerenin manası bitki ,degil daha anlamlı bir şeydir .HZ ademin müthiş sınavı nefis ve şeytan,ile degil de neden essrengiz bir bitkiyle olsun. Adeta botanik bahçesi olan yeryüzünde hangi zararlı agaç vardır Hz adem ve havva beraberce şecereden zevklendigindekendilerini çıplak ve avretlerini açıkta görüyorlarve utanıyorla ,o yiyip ,içtiklerinde çıplak kalmıyorlarda ana kadar ,neden şecereden zevklendiklerinde üryan kalıyorlar.Gıda ile çıplaklık bagdaşmaz. Öyleyse bu şecere bitki olamaz."şecereye yaklaşmayın "ifadesindeki yaklaşmayın Takrebe kelimesi ilginç tir.Yaklaştıkları anda zalim olmaları söz konusudur,şecere şayet,bitki olsa,o bitkiye dokunmak bir yana ,yakınına gitmek bile büyük suç teşkil etmesi gayet anlamsızdır.Bu bitkiden uzaklaşmak gayet kolaydır.hz adem gibi çiddi bir peygamber böyle basit bir suçu işlesin.Demek şecere agaç degildir.Daha mühim bir şeydir .Kuranda şecerenin agaç oldugunu belirten hiç bir ayet yoktur .şecere tesbihtir mühim bir yeri bildirir.Zaten kurannın yüzde doksanı teşbihtir. Aşagıdaki ayetler "şecerenin"cinsel organlar,"yaklaşma" ise çisel temas oldugunu açıkça anlatır. Zeki olanlar anlar.

  2. #2
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart yaratılış hakikati

    araf suresi ayet 19-28
    19 allah buyurduki:ey adem sen ve eşin cennete yerleşip dilediginiz yerden yiyin .ancak şu şecereye yaklaşmayın .sonra zalimlerden olursunuz
    20şeytan ise birbirlerine kapalı olan yerlerini kendilerine göstermek için onlara vesvese verdi ve: rabbiniz size bu şecereyi sırf melek olursunuz veya ebedi kalanlardan olursunuz diye yaskladı.dedi
    21ve onlara :ben size kercekten ögüt verenlerdenim .diye yemin etti
    22böylece onları hile ile aldattı. şecereden zevklendiklerinde ayıp yerleri onlara göründü, ve çennet yapraklarından üzerlerini örtmeye başladılar rableri onlara: ben size o şecereyi yasaklamadımmı ve şeytan size apacık bir düşmandır demedimmi... diye nida etti
    23 adem ile eşi dedilerki:ey rabbimiz biz kendimize zulm ettik eger bizi bagışlamas ve bize acımassan mutlaka ziyan edenlerden oluruz
    24 allah :birbirinize düşman olarak inin İHBİTU sizin içn yer yüzünde bir süreye kadar,yerleşme ve faydalanma vardır,buyurdu.
    27 ey adem ogulları..şeytan ana ve babanızın avret yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak cenetten cıkardıgı gibi sizide aldatmasın çünki o ve yandaşları sizin göremeyeceginiz yerden sizi görürler .şüphesiz biz şeytanları inanmayanların dostu kıldık.
    28 onlar fuhuş işlediklerinden: "babalarımızı bu yolda bulduk. allah ta bize bunu emretti,"derler deki :"allah kötülügü emretmez. allaha karşı bilemediginiz şeylerimi söylüyor5sunuz
    taha 120"derken şeytan onun aklını karıştırıp ey adem dedi sana ebedilik şeceresini ve sonu gelmez bir saltanatı götereyimmi.
    taha 121 "nihayet ondan yediler. bunun üzerine avret yerleri kendilerine göründü.üstlerini çennet yapraklarıyla örtmeye başladılar.bu suretle adem rabbine asi olup yolunu şaşırdı".
    mezkur ayetlerden özellikle araf 20, olayın noktai mihrakiyesini gösteriyor. meger şecere hz adem ve havvanın avret yerleriymiş.yani üreme organlarıdır üreme organları ise şecerei nesilin yani soy agaçının menbaıdır. şecerei nesil oradan nebean eder.şecereye yaklaşıp zeklenmek için elbette çıplak olmak gerekiyor,sonra utanma terettüp ediyor. sonra hamilelik dogum ve cocuk gibi alısık olmadıklrı hadiseler ortaya cıkar. bunu baska cocuklar takip eder seytan ise arzusuna kavuşmuştur artıq kandıracagı baskaları var hz adem ve havvayı ancak bir tek sefer kandıra bilen seytan ademin şecere-i neslinden cogunu kandırı, cehennemlik yapar. şayet hz adem ve havva secereye yaklaşmayıp bekar kalsalardı şecere-i nesil ortaya cıkmıycaktı. kişisel olarak cennet gibi bi makamda kalacak ve vefattan sonra ebedi cennette melek gibi kalacaklardı .fakar hz adem secereye yaklasırsa neslinen ötürü sonu gelemez bir saltanata kavuşacaktı. işte şecereye yaklaşma olayı boyle buyuk bir milattır. olmak ve olmamak meselesidir. boylesi onemli bir baslangıc ancaç ALLAH ın emriyle olmalıydı. falat fıtrattan mundemiç kuvve-i şeheviyeni çoq güçlü cazibesiyle ve seytanın onlenemeyen aralıksız telkinleri sayesinde emir gelmeden once secere start almış ve hz adem ve havva evvelki hayata gore çok sıkıntılı gececek yeni hayata baslamışlardır. ALLAH her üçüne birden cennetten çıkın (ihbite) demesi bunun ifadesidir. aslında hz adem bekar olarak vefat etseydi şeytan daha gunah işlememiş olacagından cennetlik olacaktı belki cehenneme gitmiycekti.
    şecere olayı olmuş bitmiş bir tarihi hadise degil bir bitki hiç degil belki buttun beşere şamil umumi bir kanunun ucudur. hadise halen devam ediyor ve bizde buna dahiliz. bekarlıktan evlilige adım atan yeni secereye yaklasan her insanın karşılaştıgı sorunlarher kesin malumudur. geçim sorunu cocuk egitimi vs gibi meşgalelerle bir nevi ihbiteye muhatap oluyor ve dunyaya dalıyoruz. mecburen ibadet tefekküratta tenkisat hasıl oluyor. şeytan ve nefis daima insanları secereden zevklenmeye cezbeder turemeye zemin ihzar eder. taki soyumuz seceremiz ona ugrasma alanı teşkil etmiş.
    bu mevzuda hadis-i şerif dahil kuranda hiç bir ayet şecerenin bitkisel bir agac oldugunu ima bile etmiyor bugday arpa misir vs gibi iddialar tamamen israiliyattır. muharref tevrat kaynaklıdır bitki iddiası ciddiyetsiz manasiz soylentiden ibarettir bazı buyuk alimler müfersirler secerenin seceri nesi oldugunu acıkca solylermişler fakat malesef uydurma hikayelerin tesirini kıramamışlar halen bazı islami k itaplardan bu uydurma israili hikayeler yer alıyor hatta tefsirlere dair girmiş.
    HASAN HUSEYİN

  3. #3
    Dost T@LH@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    25

    Standart

    83.Onlara güvenlik veya korkuya dair bir haber geldiğinde doğru olup olmad?ğ?n? araşt?rmadan ve yaymakta mahzur bulunup bulunmad?ğ?n? dan?şmadan hemen onu yayarlar. Halbuki onlar bu haberi Peygambere ve aralar?ndaki yetkili zatlara arzetselerdi elbette işin içyüzünü araşt?r?p ortaya ç?karanlar, onun mahiyetini, haberin neye delâlet ettiğini bilirlerdi. Eğer Allah�?n lütuf ve rahmeti üzerinizde olmasayd?, pek az?n?z hariç hepiniz şeytana uymuş gitmiştiniz.(Nisa Süresi)



    Soru

    hz. adem ve havvan?n cennetten kovulmas?na sebeb olan yasak meyvenin cinsel ilişki olduğu söyleniyor? şimdi sorum şu 1) hz. adem ve havva cinsel ilişkiye girmeden önce nilahl?larm?yd?? 2) nikahl?larsa cinsellik neden yasakt?? 3) yoksa nikahs?z ilişkiye girerek zina m? yapt?larki allah cennetten kovuldular?

    11-Aral?k-2006 - 08:47:43

    Cevab?m?z


    Değerli Kardeşimiz;

    Hz. Ademle havvan?n cennetten ç?kar?lmas?na sebeb olan şey cinsi münasebette bulunmalar? değildir. Cenetten ç?kar?lmalar?na sebeb olan şey yasak meyveyi yemeleridir. Hz.Havva Hz. Ademin eşidir. Bu kur'an? kerimde "zevce "kelimesiyle bakara suresi 35.ayette şöyle belirtilmiştir:

    Dedik ki: “Ey Âdem! Sen ve eşin cennete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi bol bol yiyin, ama şu ağaca yaklaşmay?n, yoksa zalimlerden olursunuz.”

    Bu yasak meyvenin ismi kur'an-? kerimde Allah taraf?ndan sarih bir şekilde bildirilmemiştir. Ancak bunun cennette belirli bir ağaç olduğunu ve Adem ( a.s)'?n huzur ve saadetinin değişmesine sebep olmak hassas?n?n bulunduğu belirtilmiştir. bu nedenle daha fazlas?n? bilmemizde bir k?ymeti yoktur ve şimdilik mümkünde değildir. muhakkikler ve müfessirlerin tercihi budur.

    Bununla beraber, buğday, incir veya üzüm olduğu yolunda baz? rivayetlerde vard?r.

    Kaynak: Elmal?l? Hamdi Yaz?r, Hak dini Kur'an Dili , Eser Neşriyat ve Dağ?t?m, Cilt : 1 , s: 322
    Selam ve dua ile...
    Sorularla ?slamiyet Editör

  4. #4
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart

    hz adem hz havvailişkiye girmeden önçe nikahlılarmıydı ,nikahlıysalar neden yasaklanmıştır:bilirsinizki en büyük sınav nefis ve şeytan olmalıdır yoksa ismi dahi belirtilmemiş bir meyve olamaz . ALLAH cc belirlenmiş olan bir süreye kadar şecereye yaklaşmayın yani ilişkiye girmeyin demektedir .şeytanın ısrarlı telkinleriyle ALLAın emrinden çıkıp ilişkiye girmişlerdir ve şecerei nesil yani çoçuk olayı izin verilmeden gerçekleşmiştir. böylesine büyük bir olay ançak ALLAHIN izni dahilinde olmalıydı .
    bilindigi gibi bu kural bizler içinde gecerlidir .birbirini seven iki genç anene ve babalarının rızası dogrultusunda onların belirlemiş oldugu ay ve tarihte nikahları kıyılır.şecerei nesil yani çoçuk olayı gercekleşir .büyüklerimizin izni dışında gerçekleşecek herhengi bir ilişkiye girmek hele birde çoçugun olmasıyla hem ahlaken hemde toplumumuzun yapı taşı olan aile kavramının korunmasından dolayı pek hoş karşılanmaz.
    selametle

  5. #5
    Dost T@LH@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Mesajlar
    25

    Standart

    Alıntı dilşah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hz adem hz havvailişkiye girmeden önçe nikahlılarmıydı ,nikahlıysalar neden yasaklanmıştır:bilirsinizki en büyük sınav nefis ve şeytan olmalıdır yoksa ismi dahi belirtilmemiş bir meyve olamaz . ALLAH cc belirlenmiş olan bir süreye kadar şecereye yaklaşmayın yani ilişkiye girmeyin demektedir .şeytanın ısrarlı telkinleriyle ALLAın emrinden çıkıp ilişkiye girmişlerdir ve şecerei nesil yani çoçuk olayı izin verilmeden gerçekleşmiştir. böylesine büyük bir olay ançak ALLAHIN izni dahilinde olmalıydı .
    bilindigi gibi bu kural bizler içinde gecerlidir .birbirini seven iki genç anene ve babalarının rızası dogrultusunda onların belirlemiş oldugu ay ve tarihte nikahları kıyılır.şecerei nesil yani çoçuk olayı gercekleşir .büyüklerimizin izni dışında gerçekleşecek herhengi bir ilişkiye girmek hele birde çoçugun olmasıyla hem ahlaken hemde toplumumuzun yapı taşı olan aile kavramının korunmasından dolayı pek hoş karşılanmaz.
    selametle
    Yukarıda gerekli açıklamayı yapdık bu sadece sizin düşünceniz Kuranı azimüşşanın böle demediğini ve şecereninde bir ağaç olduğunu anlıyoruz...
    En halis ve en selametli ve en mühim ve en muvaffakıyetli hizmet risale-i nur şakirtlerinin daireleri içindeki kudsi hizmettir.

  6. #6
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    insan?n kendi zevcesiyle cinsel ilişkisi zina m? oluyor ki ? Acip..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  7. #7
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart

    şecereyi agaç diye nitelendiren kendini alim ilan eden şah?slard?r talha kadeşim bu benim düşünçem degildir kuranla sabitlenmiş kay?p veya tahrib edilmiş kaynaGI ÜSTADIN 130 adet kitaplar?ndan al?narak nur hizmetkar? olan hasan hüseyin taraf?ndan haz?rlanm?şt?r

  8. #8
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart

    alanyal? allah?n izni gelmeden yap?l?yorsa evet zinad?r çünki izin verilmedikçe nikah k?y?lamaz ALLAH kullar?n? baş? boş b?rakmaz elbette böylesine büyük bir olay ALLAHIN izini dahilinde olmas? gerekir yan?lm?yorsam ayn? kural biz insanlar içinde geçerlidir

  9. #9
    Gayyur dilşah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Mesajlar
    62

    Standart

    alanyal? kardeşim dikkatli okursan bunu anlars?n
    selametle

  10. #10
    Pürheves ceyhun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    257

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    insanın kendi zevcesiyle cinsel ilişkisi zina mı oluyor ki ? Acip..
    İnsanların çoğunun muteşabih ayetleri anlayamayıp haktan sapacağı Kur'an'ın hükmüdür.
    " Sohbet sünnet-i müekkededir ; en az iki günde bir bu sünnet yerine getirilmeli... "

    Hace Alauddin ATTAR

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Hz. ADEM
    By fanidünya... in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 07.10.15, 09:20
  2. Adem-i zade eğer bildebest adem nist
    By *SAHRA* in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21.08.13, 23:47
  3. Adem-ı Kabul ve Kabul-ü Adem Kavramları Arasındaki Fark
    By yakaza in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.07.09, 08:21
  4. Kabul-i Adem,Adem-i Kabul Meselesi İle İlgili Anladıklarımızı Paylaşabilir miyiz ?
    By *reşha* in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 09.03.09, 18:45
  5. Adem
    By irfanakgul in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 08.04.08, 18:01

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0