+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 1 ve 1

Konu: Mirac ve Zaman

  1. #1
    Dost zeynelabidin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Bulunduğu yer
    Ordu
    Mesajlar
    10

    Standart

    Zaman?n izafî olduğuna dair en önemli hadise hiç kuşkusuz Mirac hadisesidir. Zira Mirac yolu ile Resûl-i Ekrem (asm) beka âlemine girmiş, birkaç dakikal?k bir zaman dilimi içinde binlerce seneyi içine alan bir seyahat gerçekleşmiştir. Şimdi Mirac hadisesinin zaman ile alâkal? hususlar?n? tasnif etmeye çal?şal?m.

    Mirac içindeki zaman hadisesini beş bölüm içinde düşünmek pekâla mümkün:

    1- Resûl-i Ekrem’in (asm) göğsünün yar?lmas?.

    2- Mekke’den Mescid-i Aksa’ya seyahat (?srâ hadisesi).

    3- Mescid-i Aksa’dan semaya yükselme, yani Mirac.

    4- Sema âlemlerinde seyahat.

    5- Sidretü’l-Münteha ve Kab-? Kavseyn makam?na ç?k?ş.

    Birinci hadise Resûl-i Ekrem’in (asm) göğsünün yar?lmas? hadisesidir. Rivayetlere göre Cebrail (as) Mirac öncesi Peygamberimizin göğsünü yarm?ş, kalbini y?kam?ş, göğsünü hikmet ve iman nuru ile doldurup kapatm?şt?r. Bu ameliye ?slâm ulemas? taraf?ndan farkl? şekillerde yorumlanm?şt?r. Bu farkl? yorumlar? ehline havale ederek meselenin zaman cihetine dikkat çekmek istiyoruz. Risâle-i Nur’da ‘Ruh süratinde hareket’ tabirleri bir çok yerde geçer. ?şte Resûl-i Ekrem (asm) için de yine “lâtîf cismi, urûcda sür’atli olan ulvî ruhuna tâbi olmuş, ruh süratinde hareketi” tâbiri vard?r. Mirac bir nevî ‘ruh süratinde’ yap?lm?şt?r. Ruh süratinde hareket için cismin bu harekete uyum sağlamas? gerekir. ?şte bu hikmet için Resûl-i Ekrem’in (asm) vücudunda Mirac seyahati öncesi manevî bir ameliyat yap?larak cism-i mübareki ruhunun süratine uygun hale getirilmiştir. Yani cisim ruha tabi olacak derecede ve ruhla hareket edebilecek şekilde tam olarak nuraniyet kazanm?şt?r. Rivayetlerde ‘göğsü iman nuru ile dolduruldu’ tâbiri bu hakikate işaret eder.

    ?kinci hadise ise Mekke’den Mescid-i Aksa’ya seyahattir. Buna ?srâ hadisesi de denir. ?srâ, gece yürüyüşü mânâs?n? da ihtiva eder. Ayn? isimli sûrede Peygamberimizin (asm) Mekke’den Kudüs’e seyahati bizlere bildirilmiştir.

    Bu olay şu şekilde rivayet edilmekte:

    “Daha sonra kat?rdan küçük ve merkepten büyük beyaz bir binit getirildi.—Râvî (Enes ?bn-i Mâlik): ‘Bunun ad? Burak’t?r ki o, ad?m?n? gözünün erişebildiği yerin müntehâs?na atard?’ demişti—Ben bunu üzerine bindirildim. Cibrîl de benimle yolland?, bana refâkat etti. Sonra ben Cibrîl ile berâber Beyt-i Makdis’e vard?m. Namaz k?ld?m. Bütün peygamberler de benimle k?ld?lar.” (Sahih-i Buhari, hadis no:1551)

    Evet, Resûl-i Ekrem (asm) Burak denilen bir bineğe binerek, Mekke’den Kudüs’e seyahat etmiştir. Bu seyahat belki de birkaç dakika içinde gerçekleşmiştir. Zira tüm Miraç hadisesinin ‘yatak soğuma’ zaman? kadar sürdüğü düşünülürse, mirac?n ilk seferine ancak birkaç dakika düşer.

    Peki buradaki ‘Burak’ nas?l bir binektir? Bu bineğin mahiyetini bilmiyoruz. Fakat burada ?ş?k h?z?na dair önemli bir işaret var. Zira bineğin tan?m? yap?l?rken ‘beyaz bir binit’ tabiri kullan?l?yor. Beyazl?k ?ş?k h?z?na işarettir. Zira ?ş?k beyazd?r. Zaten ‘Burak’ tabiri de Arapça gramerinde ‘Berk’ kökünden gelmektedir. Berk ise şimşek demektir. Şimşek ise ?ş?k ve ?ş?k h?z?n?n semadaki göstergesidir. Zaten Bediüzzaman Hazretleri de “burak-? tevfîk-? ?lâhîye biner, berk gibi, bütün daire-i mümkinât? kat edip” ifadesiyle mezkur hakikate işaret eder.

    ?şte Resûl-i Ekrem’in (asm) Mekke’den Kudüs’e seyahati, ?ş?k h?z? şartlar?nda, belki bir miktar alt?nda olmuştur. ‘Beyaz binit’ tâbiri bir ölçüde ?ş?k h?z?n? tan?mlar. Gözünün gördüğü yere ad?m?n? atmas? da ?ş?ğ?n görünme mesafesine işaret ediyor olabilir.

    Üçüncü safha ise Kudüs’ten semaya yap?lan yükseliş ve Mirac’d?r.

    Bu yükselişte şartlar?n biraz değiştiği görülüyor. Zira Mekke’den Kudüs’e Burak ile gelinirken, Kudüs’ten semaya yükselişte Mirac tabiri kullan?lm?şt?r. Mirac hem yükseliş, hem de merdiven mânâs?na gelmektedir. Peki buradan yükseliş nas?l olmuştur? Peygamberimizin yükseliş h?z? nedir? Iş?k h?z? ile mi yükselme olmuş, yoksa farkl? bir h?z m? vard?r?

    Bu yükselişte ?ş?k h?z? ile bir yükseliş olmad?ğ? aç?k. Zira bilindiği üzere ?ş?k h?z? saniyede üç yüz bin kilometre yol al?r. Bu gün kâinat?n çap?n?n 30 milyar ?ş?k y?l? olduğu tahmin edilmektedir. Miraçta ç?k?lan ilk durak dünya semas?, yani âlem-i şehadetin semas? olduğuna göre ?ş?k y?l? ile hareket edilse bu süre yüzy?llar? alacakt?r. Bu durumda daha yüksek bir h?z gerekir. Peki bu h?z nedir? Bediüzzaman Hazretleri bu h?z? bir saat misâli ile aç?kl?yor. Mirac Risâlesi diye adland?r?lan 31. Söz’de on ibreli bir saat tasavvur ediyor. Bu misâle göre h?z hesapland?ğ?nda ?ş?k h?z?n?n 2015539200 kat? bir h?z ortaya ç?kmaktad?r. ?şte bu h?z Mirac hadisesinin ?ş?k h?z?n?n yaklaş?k iki milyar kat? bir h?zla meydana geldiğini ifade etmektedir. Belki bu rakam eksik veya fazla olabilir, ama her halükârda Mirac?n ?ş?k h?z?ndan çok daha fazla olduğu aç?kt?r. Üstelik bu h?z geçişleri s?çrama şeklinde olduğu da Mirac?n meydana gelme şekline uygun gözüküyor. Zira Mirac merdiven demektir. Merdiven ise bir yukar?, bir de yatay giden bir göstergedir. Bu da zaman içinde bir s?çrama ile ?ş?k h?z? üstüne ç?k?ld?ğ?n?n işareti olabilir. Tabiî ki bunlar birer tahmin ve ak?l yürütmedir. Gayb? ancak Allah bilir.

    Dördüncü safha ise sema âlemlerinde bir seyahattir ki, buradaki h?z, ?ş?k h?z?n?n çok üstünde, belki de zaman denilen mefhum tersine işlemekte. Her bir semada Peygamberlerle görüşen Resûl-i Ekrem (asm), o semada tecellî eden her bir ?lâhî ismin cilvelerini göz ile görmüş, kulağ? ile duymuş, ruhu ile hissetmiş, tüm lâtife ve hassalar? ile o hakikatleri massetmiştir. Yine Risâle-i Nur’un işaretine göre bu âlemler, âlem-i melekût içinde dahil olan âlemlerdir.

    Zaman aç?s?ndan Mirac’?n son safhas? ise Sidretü’l-Münteha ve Kab-? Kavseyn makam?na ç?k?şt?r. Art?k buralarda zaman, mekân, h?z vs. gibi kavramlar bir ölçüde anlam?n? kaybetme noktas?na gelmiştir. Buradaki zaman, bildiğimiz zaman değil, mekân da bildiğimiz mekân değildir. Mirac’?n son noktas? buras?d?r.

    ?şte bu nedenle Mirac, zamandan zamans?zl?ğa, mekândan mekans?zl?ğa doğru bir yolculuktur. Ve yine işte bu nedenledir ki, zamandan ve mekândan münezzeh olan Allah ile sohbet ve görüşmeye mahzar olan Resûl-i Ekrem öyle bir kurbiyet kazanm?ş ki, bir anda geri dönüp gelmiş.

    Sidretü’l-Münteha ve Kab-? Kavseyn makamlar?ndaki halleri de inşaallah başka bir yaz?m?zda ele almaya çal?şal?m.


    iakgun@tnn.net

    Halil AKGÜNLER
    Konu MuhammedSaid tarafından (06.06.07 Saat 22:36 ) değiştirilmiştir.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Zaman Nedir? Hakikat-ı Zaman Ve Zamanı Genişletmek.
    By MuM in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.01.09, 10:56
  2. Miraç
    By *ruveyda* in forum Şiirler
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 15.03.08, 13:57
  3. Bastı Zaman Veya Zaman Genişlemesi
    By Ebu Hasan in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 15.11.06, 16:03
  4. Miraç!!!
    By nihannn in forum Şiirler
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 25.08.06, 16:25
  5. Miraç Nedir?Bu Pazar Miraç Kandili;)
    By elff in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 16.08.06, 17:11

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0