+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 15

Konu: Sıffin Savaşında Taraf Tutmak.

  1. #1
    Gayyur almorlila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    Kırşehir.Antalya
    Mesajlar
    122

    Standart Sıffin Savaşında Taraf Tutmak.

    sıffin savaşında taraf tutmanın hükmü nedir?risale i nurlarda bu konu ile ilgili bilgi var mıdır?

    bildiğim kadarıyla bazı kesimler Hz. Muaviye için ona hz. denmesine karşı çıkacak kadar hakkında olumsuz düşünmektedirler.ancak Hz.Muaviye de sahabe efendilerimizden biridir.

    bu konu hakkında bildiğim tek bir cümleden ibaret oda sıffin savaşında taraf tutmanın çok yanlış olduğu ve belkide bir sahabe efendimiz hakkında yanlış şeyler düşünülebileceği.
    peki risale i nurların bu konuya bakış açısı nedir?
    Konu almorlila tarafından (07.01.09 Saat 21:16 ) değiştirilmiştir.
    Mevlam! Sen'den gelene, gelmeyene; ne şekilde belirlemişsen kaderime, bu oyundaki biçtiğin rolüme , yürekten kocaman bir EYVALLAH...


  2. #2
    Yönetici SeRDeNGeCTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Yaş
    33
    Mesajlar
    5.901

    Standart

    Hz. Muaiye'ye gelen bu tarz tepkiler, Ehl-i Sünnet çevrelerden değil de Alevi ve Şialardan geliyor genelde. Kimi abartıya kaçıyor ama kimi de kendince makul gerekçeler sunuyor, her neyse...
    Bediüzzaman, Sıffin Savaşında Hz. Muaviye'nin içtihadının hatalı olduğunu, yanlış bir yol izlediğini söylüyor. Ama onların cehennemlik olduğunu söylemiyor. Benim bildiğim, iki taraftan da vefat edenlerin şehit olduğudur, fakat kesin eminim de diyemiyorum; çünkü şuan bir delil getiremiyorum size.

    Risale-i Nur'da konuyla alakalı size yardımcı olacak şöyle bir bölüm var:


    "Hazret-i İmam-ı Ali'nin Vak'a-i Sıffin'de Hazret-i Muaviye'nin taraftarlarıyla muharebesi ise, hilâfet ve saltanatın muharebesidir. Yani, Hazret-i İmam-ı Ali, ahkâm-ı dini ve hakaik-i İslâmiyeyi ve âhireti esas tutup, saltanatın bir kısım kanunlarını ve siyasetin merhametsiz mukteziyatlarını onlara feda ediyordu. Hazret-i Muaviye ve taraftarları ise, hayat-ı içtimaiye-i İslâmiyeyi saltanat siyasetleriyle takviye etmek için azimeti bırakıp ruhsatı iltizam ettiler, siyaset âleminde kendilerini mecbur zannedip ruhsatı tercih ettiler, hataya düştüler. Amma Hazret-i Hasan ve Hüseyin'in Emevîlere karşı mücadeleleri ise, din ile milliyet muharebesi idi. Yani, Emevîler, devlet-i İslâmiyeyi Arap milliyeti üzerine istinad ettirip, rabıta-i İslâmiyeti rabıta-i milliyetten geri bıraktıklarından, iki cihetle zarar verdiler.
    Birisi: Milel-i saireyi rencide ederek tevhiş ettiler.
    Diğeri: Unsuriyet ve milliyet esasları, adaleti ve hakkı takip etmediğinden, zulmeder, adalet üzerine gitmez. Çünkü, unsuriyetperver bir hâkim, millettaşını tercih eder, adalet edemez.
    -1-
    -2-
    ferman-ı katîsiyle, rabıta-i diniye yerine rabıta-i milliye ikame edilmez. Edilse adalet edilmez, hakkaniyet gider.
    İşte, Hazret-i Hüseyin, rabıta-i diniyeyi esas tutup, muhik olarak onlara karşı mücadele etmiş, tâ makam-ı şehadeti ihraz etmiş.
    Eğer denilse: "Bu kadar haklı ve hakikatli olduğu halde neden muvaffak olmadı? Hem neden kader-i İlâhî ve rahmet-i İlâhiye onların feci bir âkıbete uğramasına müsaade etmiş?"
    Elcevap: Hazret-i Hüseyin'in yakın taraftarları değil, fakat cemaatine iltihak eden sair milletlerde, yaralanmış gurur-u milliyeleri cihetiyle, Arap milletine karşı bir fikr-i intikam bulunması, Hazret-i Hüseyin ve taraftarlarının sâfi ve parlak mesleklerine halel verip mağlûbiyetlerine sebep olmuş.
    Amma kader nokta-i nazarında feci âkıbetin hikmeti ise:
    Hasan ve Hüseyin ve onların hanedanları ve nesilleri, mânevî bir saltanata namzet idiler. Dünya saltanatı ile mânevî saltanatın cem'i gayet müşküldür. Onun için onları dünyadan küstürdü, dünyanın çirkin yüzünü gösterdi-tâ, kalben dünyaya karşı alâkaları kalmasın. Onların elleri muvakkat ve surî bir saltanattan çekildi; fakat parlak ve daimî bir saltanat-ı mâneviyeye tayin edildiler. Âdi valiler yerine, evliya aktablarına merci oldular.

    1- Müslüman olduktan sonra, Habeşli bir köle ile Kureyşli bir efendi arasında hiç bir fark yoktur. [Mana itibariyle hadistir. Bu mealde bir çok hadis mevcuttur. Mesela, Müsned, 3:338; 4:130, 202; 5:244.]
    2- İslam Cahiliyetten kalma ırkçılığı ve kabileciliği ortadan kaldırmıştır. [Mana itibariyle hadistir. Bu mealde bir çok hadis mevcuttur. Mesela, "İslam dini kendinden önceki batıl davranış ve adetleri kökünden söküp atar." Keşfü'l-Hafa, 1:127.]



    Mektubat | On Beşinci Mektup | 58
    "
    Anlamını Bilmediğiniz Kelimelerin Üzerine Çift Tıklayınız...

    Sual: Belki onlar eski hali istiyorlar?
    Cevap: Size kısa bir söz söyleyeceğim; ezber edebilirsiniz: İşte, eski hal muhal; ya yeni hal veya izmihlâl...
    (Bediüzzaman Said Nursi)


    Ne hayal, ne kuruntu hakikat istiyorum.
    Hakikat, hakikat, hakikat istiyorum!.. (Osman Yüksel SERDENGEÇTİ)




  3. #3
    Vefakar Üye Ninja Kedi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    491

    Standart

    Bismillah...

    Akaid-i ehl-i sünnete göre sahabeye ilişilmez.Aralarındaki ihtilaflarda sadece haklı olan taraf belirtilir, haksız olan tarafa ilişilmez. Cemel vakasında da, Sıffında da ehl-i sünnet tutumu budur. Hz.Ali'yi haklı bulur,lakin Şia ve benzeri görüşler gibi haksız olan tarafı tekfir ile ifrata düşmez.

    Hz.Muaviye sahabenin tenkidi hususunda bir kapıdır. O kapı açılırsa tenkid edilmedik kimse kalmaz. Bu nedenle ehl-i sünnet bu kapıyı kapalı tutmaktadır.

    vesselam

  4. #4
    Ehil Üye seyyah_salih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Şan(S)lıUrfa'DaN
    Yaş
    51
    Mesajlar
    15.435

    Standart

    Kürtçede meşhur bir söz vardır...
    Şere sehaban ra meqe kal-u qil....
    Allah o kavgalara elimize karıştırmadı..dilimizi neden karıştırıp ,karıştıralım
    Marifet ufku....

    Muhabbet denizinde çalan bir melodi gibidir

  5. #5
    Ehil Üye Müellif-e - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Bulunduğu yer
    Zindan-ı dünya'da bir garib yolcu
    Mesajlar
    4.073

    Standart

    Ömer bin Abdulaziz’e ashab arasında meydana gelen savaşlar sorulduğunda şu cevabı vermiştir:

    “O akan kanlara Allah cc elimizi bulaştırmadı.Biz neden dilimizi bulaştıralım?”

  6. #6
    Gayyur Gnbt44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    94

    Standart

    Sıffinde iki ordu karşılaşıp savaş şiddetlenince Hz. Ali tarafında bulunan Ammar bin yasir in şehit olması üzerine, karşı tarafta karşılıklar çıktı ve Hz. Alinin ordusu iyice gayrete gelerek savaşta üstün hale geldi.
    Bunun sebebide herkesçe bilinen şu hadisi şerifti(SAV); Ey Ammar seni azgın bir topluluk öldürecektir.
    Eğer şükreder ve iman ederseniz, Allah size niye azab etsin ki? Allah şükrün karşılığını verendir, hakkıyla bilendir. (Mübarek Nisa Süresi)

  7. #7
    Gayyur almorlila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    Kırşehir.Antalya
    Mesajlar
    122

    Standart

    ALLAH razı olsun.ehl-i sünnetin yolu en makbul olan muhakkak.bu kapıyı kapalı tutmak gerekiyor.her ne olursa olsun bir sahabe efendimiz hakkında

    Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
    "Sahabilerime hakaret etmeyin! Eğer biriniz Uhud dağı kadar altın verse, onlardan birinin bir avuç sadakasına ve onun yarısına ulaşamaz."
    Ebû Saîd radıyallahu anh. Buhârî.

    düsturu uyarınca yanlış söz söylemek ALLAH muhafaza hakkımızda menfi sonuçlara yol açabilir.
    Mevlam! Sen'den gelene, gelmeyene; ne şekilde belirlemişsen kaderime, bu oyundaki biçtiğin rolüme , yürekten kocaman bir EYVALLAH...


  8. #8
    Yasaklı Üye saidi_şazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Bulunduğu yer
    smyrna
    Mesajlar
    339

    Standart

    taraf olmayan bertaraf olur...

  9. #9
    Gayyur almorlila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    Kırşehir.Antalya
    Mesajlar
    122

    Standart

    Galiba bu mevzuda taraf olmak bertaraf olmamiza neden olur!
    Mevlam! Sen'den gelene, gelmeyene; ne şekilde belirlemişsen kaderime, bu oyundaki biçtiğin rolüme , yürekten kocaman bir EYVALLAH...


  10. #10
    Yasaklı Üye saidi_şazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Bulunduğu yer
    smyrna
    Mesajlar
    339

    Standart

    şimdi öyle...olayların geçtiği devirleri kastettim...

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Haramı Gizli Tutmak
    By BiKeS_ in forum Fıkıh
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 19.09.09, 08:46
  2. Takım Tutmak
    By samuelboils in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 14.12.07, 14:59
  3. Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13.10.07, 09:06
  4. Oruç Tutmak Yasak!
    By insirah in forum Gündem
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 16.09.07, 13:58
  5. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.04.07, 16:00

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0