+ Konu Cevaplama Paneli
11. Sayfa - Toplam 17 Sayfa var BirinciBirinci ... 9 10 11 12 13 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 101 ile 110 ve 162

Konu: Kadiri Tarikatı Nedir?

  1. #101
    Dost nesai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    27

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Resulullah(sav)'ın açıkça yasaklamadığına dair sahih bir rivayet var mı ? var..

    Fıkıh alimleri bu hadis-i şerife binaen caiz olduğuna dair hüküm vermişler mi? vermişler ..

    Senin ise "Resulullah(sav)'ın hadisini bırakın, İbn-i Abbas'dan rivayet olunana uyun" demen de kendi içinde bir çelişkidir..
    Zira resulullah(sav)'ın yasakladığına dair bir rivayet yok..
    İbni Mesud radiyallahu anh dedi ki; “Sizden biriniz dininde bir kimseyi taklid etmesin! Zira o iman etmişse iman etmiş, küfretmişse küfretmiş olur. İlle de birine uyacaksanız ölmüş olan sahabelere uyunuz. Zira hayatta olanın fitneye düşmesinden emin olunamaz.
    Taberani (9/152) ricali sahih ile rivâyet etmiştir; Mecmauz Zevaid (1/180) Beyhaki (10/116) Lalekai İtikadı Ehlis Sunne (1/93) İbni Hazm el-İhkam (6/255) Hilye (1/136) Safvetus Safve (1/421)

    amman sakın ola söylediklerime ihtilaf edeyim derken sünneti rivayet eden sahabilerede yanlışlıkla ters bir söz söyleme.
    Konu nesai tarafından (07.02.09 Saat 15:06 ) değiştirilmiştir.

  2. #102
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı nesai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [
    Bir alimin hata yapabilme olasılığı hakkında mezheb imamlarının kendi sözleriyle delil sunmak daha hayırlı olur inşallah..
    "hata yapabilme olasılığı" ile "hata yapmıştır" hükmü farklıdır..hata yapabilme olasılığı elbette mevcuttur..zaten hadis-i şerifte hata yapmaz demiyor..
    hata yapsa da sevap alır diyor..

    "Müctehid, ictihadında isabet ederse iki, yanılırsa bir sevap alır" Buhari

    Zaten bu yanılmaları cüzi konulardadır..En mühim konularda hata yapacak kişi zaten müctehid olamaz..


    Alıntı nesai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [
    Öncelikle yine ihtilaf konusundaki tutarsızlığa binaen imam Malik şöyle der ;

    ''Eşheb de diyor ki: “Malik'e soruldu: Güvenilir ravilerin sahâbîlerden bir aktardıkları iki ayrı hadis ile amel eden kişinin durumunu genişlik olarak görür müsün?”
    Dedi ki: Allah'a yemin olsun ki, hakka isabet etmedikçe hayır. Hak ancak bir tanedir. İki farklı görüşün ikisi de aynı zamanda doğru mu olacak?! Hayır! Doğru sadece bir tanedir.'' İbn Abdilberr, Câmiu Beyani'l-İlm(2/82,88-89)

    İhtilafın rahmet olmadığını onlarda zikrediyorlar. .
    Ayrıca Harun Reşid'in İmam-ı Malik 'in ictihadlarının bütün ülkede uygulanmasını teklif ettiğini fakat İmam Malik'in "farklı ictihadlar rahmettir" deyip bunu reddettiğini de biliyor olmalısın..

    Nitekim 4 mezhep alimleri de birbirine karşı saygılı ve hürmetli olmuşlardır, birbirlerinin hükümlerine karşı kesin bir itiraz yöneltmemişlredir..
    İmam-ı Şafi'nin İmam-ı Azam'ın mescidinde kendi ictihadını terkedip, İmam-ı Azam'ın ictihadıyla amel etmesi gibi..

    hem hadis-i şerifte rahmet diyor..Devamlı hadis-i şeriflere uymamızı ve itimat etmemizi söyleyen sen, şimdi ne oldu da bu hadis-i şeriften çark ediyorsun..

    "Müctehid âlimlerin farklı ictihadları rahmettir " Beyheki

    "Eshabım gökteki yıldızlar gibidir. Hangisine uyarsanız hidayete erersiniz. Eshabımın ihtilafı sizin için rahmettir." [Taberani, Beyheki, İbni Asakir, Hatib, Deylemi, Darimi, İ. Münavi, İbni Adiy]


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  3. #103
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.452

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fahreddin Razi'nin beyan etmemesi, olmamasına delil değildir, zira beyan eden diğer alimler var..
    Üstad şu manada diyor ya, her müfessir bir ayetin bir vechesini beyan edebilir..
    Üstad da bazı ayetlerin değişik vechelerini beyan etmiştir..

    Mesela rabıtaya dair bir işaret..

    Hz. Hasan , dayısı Hind b. Ebî Hâle'den Hz. Peygamber'in hilyesini sormasıdır. Hz. Hasan'ın: "onun özelliklerini dikkate alıp kalbi bir bağ kurmak için onu bana tasvir etmeni istiyorum." (bk. Buharî, Enbiya, 54: Müslim, Cihad, 105)
    1-Al-i İmran 200'de geçen Rabitu'ya dair tefsirlere baktım,onlarda naklettigim görüşlerden gayri görüş yoktu.Sadece F.Razi degil..Kim ki Al-i İmran 200'deki ve hadislerdeki "rabitu" emrine tarikatvari bir yorum eklerse bid'at bir yorum yapmış olur,bu da reddedilir..

    2-Naklettigin rivayete dair Sahih-i Müslim ve Sahih-i Buhari'ye baktım fakat buna rastlamadım,kontrol edebilir misiniz,belki yanlış vermişsinizdir numarayı?

    3-Mezkur rivayetteki "Hasan" ın talebinin,müridin şeyhle olan rabıtayla ne alakası var?Gerçekten bu rivayet nakledilmişse bunu kitaplarına geçiren eşhas neden Resulullah'ı düşünmüyorlar vs de şeyhlerini vs düşünüyorlar,rabıta yapıyorlar?

  4. #104
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı nesai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İbni Mesud radiyallahu anh dedi ki; “Sizden biriniz dininde bir kimseyi taklid etmesin! Zira o iman etmişse iman etmiş, küfretmişse küfretmiş olur. İlle de birine uyacaksanız ölmüş olan sahabelere uyunuz. Zira hayatta olanın fitneye düşmesinden emin olunamaz.
    Taberani (9/152) ricali sahih ile rivâyet etmiştir; Mecmauz Zevaid (1/180) Beyhaki (10/116) Lalekai İtikadı Ehlis Sunne (1/93) İbni Hazm el-İhkam (6/255) Hilye (1/136) Safvetus Safve (1/421).
    buradaki taklid, belki olur olmadık herkesi taklit etmeyie girer..Zira, alimler rehberlerdir ve elbette rehberlere uyulur ve onlar taklit edilir..
    Mesela sen İbn-i Abbas'ın hükümlerini taklid etmeye çalışıyorsun..Şimdi bu taklit kötü mü?
    elbette değil..
    Mezhep imamları da ilimlerini sahabelerden ve onların rivayetlerinden almışlardır..Sahabeler de, Resulullah(sav)'dan almıştır..

    Alıntı nesai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amman sakın ola söylediklerime ihtilaf edeyim derken sünneti rivayet eden sahabilerede yanlışlıkla ters bir söz söyleme.
    "zannın çoğundan kaçının" ilahi emrini zihnine nakşetmeni söylemiştim ama sen hala zandan kaçınmıyorsun..Bu da apayrı bir çelişki..
    Söylediklerinle yaptıkların birbirinr uymuyor..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  5. #105
    Dost nesai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    27

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    "Eshabım gökteki yıldızlar gibidir. Hangisine uyarsanız hidayete erersiniz. Eshabımın ihtilafı sizin için rahmettir." [Taberani, Beyheki, İbni Asakir, Hatib, Deylemi, Darimi, İ. Münavi, İbni Adiy]

    Fazla uzatmaya niyetim yok. Uyumalıyım.
    bu hadis uydurmadır. ravilerden olan Sellam b. suleyman yalancı olup, ibn Hibban2ında dediği gibi uydurma hadisler rivayet etmiştir. diğer bir ravi olan Haris b. Gusayn ise bilinmemektedir.
    Buna ragmen Şarani ; ''Bu hadis hakkında muhaddisler (zayıflığına dair) konuşmuş olsalar bile keşif ehline göre sahihtir!'' Mizan 1/28

    Ancak Şarani'nin bu sözü hiç şuphe yok ki batıldır. Çünkü keşif yoluyla hadisleri tashih eidlmesi tasavvufi bir bidattır.

    İbn Hazım da buna benzer rivayetlerin batıl oldugunu söyler.


    selametle..

  6. #106
    Dost nesai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    27

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    2-Naklettigin rivayete dair Sahih-i Müslim ve Sahih-i Buhari'ye baktım fakat buna rastlamadım,kontrol edebilir misiniz,belki yanlış vermişsinizdir numarayı?

    bende bulamamıştım.

  7. #107
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1-Al-i İmran 200'de geçen Rabitu'ya dair tefsirlere baktım,onlarda naklettigim görüşlerden gayri görüş yoktu.Sadece F.Razi degil..Kim ki Al-i İmran 200'deki ve hadislerdeki "rabitu" emrine tarikatvari bir yorum eklerse bid'at bir yorum yapmış olur,bu da reddedilir..?
    O yorumu yapanlar, belli delillere göre yapmışlarsa bidat olmaz..Bidat olması için, o yoruma mahal verecek bir delil olmaması icap eder..
    Halbuki rabıtaya dair yazılan ulemanın eserleri , ayet-i kerimelerle ve hadis-i şeriflerle ve sahabelerin fiiliyatıyla desteklenmiş..

    Bidat konusunda en duyarlı alimlerden olan İmam-ı Rabbani hazretlerinin de , rabıta konusuna menfi bir söz söylememiş olması ve rabıtayı teşvik etmesi de rabıtanın bidat olmadığına delildir..
    Tabi İmam-ı Rabbani'nin alimliğini kabul etmeyenler sözümüz harici..
    Üstad hazretleri de bidat olur dememiş..Üstad'ın babası da sofi idi..yani Nakşi idi..Üstad'ın Nakşilerin bu tür uygulamasına dair bir sözü olmuş mu?
    Yoksa Üstad da mı bidatlere taraftardı..?


    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    2-Naklettigin rivayete dair Sahih-i Müslim ve Sahih-i Buhari'ye baktım fakat buna rastlamadım,kontrol edebilir misiniz,belki yanlış vermişsinizdir numarayı?

    3-Mezkur rivayetteki "Hasan" ın talebinin,müridin şeyhle olan rabıtayla ne alakası var?Gerçekten bu rivayet nakledilmişse bunu kitaplarına geçiren eşhas neden Resulullah'ı düşünmüyorlar vs de şeyhlerini vs düşünüyorlar,rabıta yapıyorlar?
    Bu rivayet ve başka rivayetler de var elbette..Merhum Esad Coşan'ın yazısı da güzel..
    internetten arattırırsanız başka rivayetler de bulabilirsiniz..
    Rabıta konusuna Osmanlı şeyhülislamları dahil büyük alimler de menfi bir şey söylememişler..
    Sadece nasıl bakıldığı ile alakalı..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  8. #108
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı nesai Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fazla uzatmaya niyetim yok. Uyumalıyım.
    bu hadis uydurmadır. ..
    sahih olduğuna hükmeden alimler var..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  9. #109
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.452

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O yorumu yapanlar, belli delillere göre yapmışlarsa bidat olmaz..Bidat olması için, o yoruma mahal verecek bir delil olmaması icap eder..
    Halbuki rabıtaya dair yazılan ulemanın eserleri , ayet-i kerimelerle ve hadis-i şeriflerle ve sahabelerin fiiliyatıyla desteklenmiş..

    Bidat konusunda en duyarlı alimlerden olan İmam-ı Rabbani hazretlerinin de , rabıta konusuna menfi bir söz söylememiş olması ve rabıtayı teşvik etmesi de rabıtanın bidat olmadığına delildir..
    Tabi İmam-ı Rabbani'nin alimliğini kabul etmeyenler sözümüz harici..
    Üstad hazretleri de bidat olur dememiş..Üstad'ın babası da sofi idi..yani Nakşi idi..Üstad'ın Nakşilerin bu tür uygulamasına dair bir sözü olmuş mu?
    Yoksa Üstad da mı bidatlere taraftardı..?..
    Allah Allah,ya hu buraya onlarca tefsirden naklederim Al-i İmran 200'e dair.Hiçbirinde yoktur şeyh ve mürid arasındaki bağdan.Nasıl da batıl yorumlar yapılıyor!!!

  10. #110
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah Allah,ya hu buraya onlarca tefsirden naklederim Al-i İmran 200'e dair.Hiçbirinde yoktur şeyh ve mürid arasındaki bağdan.Nasıl da batıl yorumlar yapılıyor!!!
    Kardeşim, tasavvuf alimleri o ayeti öyle yorumlayıp ve bazı deliller sunmuşlardır..
    Zira İslam tarihinde onlarca tefsir değil, yüzbinlerce tefsir vardır..
    Hepsini didik didik edip, (tasavvuf alimlerinin yazdıkları tefsirler de dahil olmak üzere ) hiç bir tane bulamayıp sonra kesinkes inkar etmek lazım..

    Telvihat-ı Tis'a yı güzel okumak lazım :
    "...had ve hesaba gelmeyen ehl-i velâyetin yazdıkları milyonlarla nuranî kitaplar gösteriyorlar. "

    O nurani kitaplarda rabıta da anlatılmaktadır..
    O büyük Zat'ların bidatlerle işleri yoktur..
    Üstad da tarikattaki rabıtanın bidat olduğuna dair bir beyanı yoktur tam aksine tarikatları güzel bir şekilde anlatır..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Risale-i Nur Mesleği Nedir? Meşreb Nedir? Mizac Nedir?
    By MuM in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28.07.09, 15:35
  2. Ip Gizleyin Ip Nedir? Host-hostin Nedir? Dns Nedir?
    By zeet06 in forum Bilişim Haberleri ve Bilimsel Makaleler
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 11.04.09, 17:49
  3. Kadiri Tarikatının Muhammediyye Kolu devran
    By Ehl-i telvin in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 03.03.09, 14:41
  4. Kısa Bir Kadiri Zikri(Katiyetle Tavsiyemdir)
    By Ehl-i telvin in forum Klip, Video, Film ve Animasyon
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 18.02.07, 22:16

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0