TURKUAZ Nickli Üyeden Alıntı
mezhepsiz
mezhepleri din olarak mı kabul etmek lazım,islam dini mezheplerin içinde olmaz,mezhepler islamın içinde olabilir buna binaen mezhepsizlik dizsizlik değildir
mezhepsizlik dinsizlik mi dedik ?
Mezhepsizlik demek, senin benim gibi cahil kişilerin kendi kafalarına göre ayetlere mana verip, Resulullah(sav) varisi alimlerin rehberliğinden ayrılıp, şahsi bir yol tutturmasıdır..Aslında "mezhepsiz" dediğimiz kişilerin de mezhebi vardır..Yani onlar da kendi yollarını tutturdukları için onlar da kendi şahsi mezheplerini edinmişlerdir, fakat mevcut hak mezheplerden birisine tabi olmadıkları için "mezhepsiz" olarak tesmiye edilirler..
TURKUAZ Nickli Üyeden Alıntı
kabir azabı ehli sünnete göre haktır ama mutezile buna muhalefet etmiştir,
Mutezile sadece buna değil, ehl-i sünnete birçok konuda muhalefet etmiştir..Ayrıca bozuk bir itikaddır..Burada bize mutezilenin görüşlerini kabul ettiğini söylemiyeceksin herhalde..Ona bakarsan 70 küsur batıl fırka vardır..İçlerinde Hz.Ali'ye peygamber diyen de vardır,daha neler vardır neler..Bu batıl fırkalardan örnek verip, "bakın bu fırka böyle diyor" demek abesle iştigaldir..Biz ehl-i sünnet itikadında ki müslümanlar olarak, ehl-i sünnet alimlerinin fetvalarına ve hükümlerine bakarız..
Şii ve caferi alimlerden örnek vermemin sebebi ise, senin şiiliğe karşı olan bir muhabbetini gördüğüm içindi..
Yoksa şii ve caferi alimlerin fetvaları beni enterese etmiyor..
Seni enterese eder mi etmez mi bilemiyorum..orası sana kalmış..
TURKUAZ Nickli Üyeden Alıntı
yukarda tılsımın firevun için gönderdiği kabir azabı ayetini anlamak için hemen arkasından gelen ayeti okumak yeterli
ordaki azabtan kasıt cehennem azabıdır.ayetler birlikte okunduğunda firevun ailesini kuşatan azabın ateş olduğu ve sabah-akşam ona girecekleri arzolunacakları anlatılıyor. ennar yani ateş kelimesi kuranda hep cehennem veya cehennemdeki ateş anlamında kullanılmıştır
aeo
Senin ayetlere mana verme ehliyetin olmadığı için, yaptığın yorum merduddur..Önce bir müfessir , müctehid makamına çık..Sonra belki dikkate alırız..Yoksa, boş yorumlara kulağımız tıkalıdır..
Not:
İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin Fıkh-ül Ekber adlı eserinden :
Kabirde Münker ve Nekir'in sualleri haktır. Kabirde ruhun cesede iade edilmesi haktır. Bütün kâfirler ve asi mü'minler için kabir sıkıntısı ve azabı haktır.