+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 6 ve 6

Konu: Mezhebi Sünnetin Önüne Gecirmek

  1. #1
    Dost Sünnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    18

    Standart Mezhebi Sünnetin Önüne Gecirmek

    Dört mezhebin hepsi haktir.Allah dört imamin hepsinden razi olsun,onlarki bu ümmetin yol göstericileri olmuslar ve önderlik yapmislardir.allah bizleri onlarin yolundan ayirmasin.Kisi diger baska bir mezheptende alabilir,eger o belli bir konuda diger mezhebin görüsü ona daha uygun düsüyorsa ,sünnete daha uygun ise ,almasinda sakinca yoktur.Mesela imam ahmede göre kizin rizasini almadan evlilik caizdir (eger yanlisim varsa düzeltin).Simdi bir hanbelinin kalkipta bu görüsü kabullenmemesi normaldir ve caizdir,ki dogru olan görüste budur.Ulemanin cumhuru bunu söylemislerdir.Bunun caiz olmadigina dair sahih hadiste vardir.Simdi bu sahih hadisi birakip imam ahmedin görüsüne baglanmak ne kadar dogrudur,siz karar verin.Halbuki imam ahmed en büyük hadis alimlerindendir ve hadis ilmi cok derindir.Fakat sonucta insandir ve hatalari olmustur,masum degildir.Anlasilan bu hadis imam ahmede ulasmamisti.Allah en dogrusunu bilir.

  2. #2
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı Sünnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dört mezhebin hepsi haktir.

    Allah dört imamin hepsinden razi olsun,onlarki bu ümmetin yol göstericileri olmuslar ve önderlik yapmislardir.allah bizleri onlarin yolundan ayirmasin.Kisi diger baska bir mezheptende alabilir,eger o belli bir konuda diger mezhebin görüsü ona daha uygun düsüyorsa ,sünnete daha uygun ise ,almasinda sakinca yoktur.Mesela imam ahmede göre kizin rizasini almadan evlilik caizdir (eger yanlisim varsa düzeltin).Simdi bir hanbelinin kalkipta bu görüsü kabullenmemesi normaldir ve caizdir,ki dogru olan görüste budur.Ulemanin cumhuru bunu söylemislerdir.Bunun caiz olmadigina dair sahih hadiste vardir.Simdi bu sahih hadisi birakip imam ahmedin görüsüne baglanmak ne kadar dogrudur,siz karar verin.Halbuki imam ahmed en büyük hadis alimlerindendir ve hadis ilmi cok derindir.Fakat sonucta insandir ve hatalari olmustur,masum degildir.Anlasilan bu hadis imam ahmede ulasmamisti.Allah en dogrusunu bilir.
    bu tezin yanlıştır..Zira İmam-ı Ahmed, bütün mezhep imamlarından faydalanmıştır..Diğer 3 mezhepten sonra ,Hanbeli mezhebi tedvin edilmiştir..en son tedvin edilen O'nun mezhebiydi..
    Bahsettiğin fıkhi konunun ayrıntılarını tam bilemiyorum, hanbeli mezhebindeki hükmü nedir,nasıldır ?
    Fakat o büyük imamlar bir delile dayanmadan asla fetva vermezler..bunu hiç unutmayalım..

    İlk başta da dediğin gibi, "Dört mezhebin hepsi de haktır" deyip, o büyük imamları, kendi sığ ilmimizle sorgulamaktan kaçınmalıyız..


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  3. #3
    Dost Sünnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Yaş
    33
    Mesajlar
    18

    Standart

    sagol kardes düzeltmen icin,fakat ben bu konuyu arastiracagim,imam ahmedin neden bu görüse tabi olmadigini.

  4. #4
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Üstad Hazretleri, İmam-ı Ahmed için "Bir milyon hadisi hıfzına alan İmam-ı Ahmed ibn-i Hanbel... (Şualar)" tarifinde bulunur.

    İmam-ı Ahmed, çalışmasının büyük ekseriyetini hadis ilmine vakfetmiş. Hadis rivayet edenlerin dürüstlüğüne özel önem vererek, emin olmadığı ravilerden hadis rivayet etmemeye çalışmış ve sıhhatinden emin olmadığı rivayetlerle amel etmemiş.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  5. #5
    Dost NuruLikA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesajlar
    4

    Standart

    Alıntı Sünnetci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dört mezhebin hepsi haktir.Allah dört imamin hepsinden razi olsun,onlarki bu ümmetin yol göstericileri olmuslar ve önderlik yapmislardir.allah bizleri onlarin yolundan ayirmasin.Kisi diger baska bir mezheptende alabilir,eger o belli bir konuda diger mezhebin görüsü ona daha uygun düsüyorsa ,sünnete daha uygun ise ,almasinda sakinca yoktur.Mesela imam ahmede göre kizin rizasini almadan evlilik caizdir (eger yanlisim varsa düzeltin).Simdi bir hanbelinin kalkipta bu görüsü kabullenmemesi normaldir ve caizdir,ki dogru olan görüste budur.Ulemanin cumhuru bunu söylemislerdir.Bunun caiz olmadigina dair sahih hadiste vardir.Simdi bu sahih hadisi birakip imam ahmedin görüsüne baglanmak ne kadar dogrudur,siz karar verin.Halbuki imam ahmed en büyük hadis alimlerindendir ve hadis ilmi cok derindir.Fakat sonucta insandir ve hatalari olmustur,masum degildir.Anlasilan bu hadis imam ahmede ulasmamisti.Allah en dogrusunu bilir.
    Yorumun için teşekr edrm azizim yalnız bir kaç noktada sehivin var

    Muhammed Hadimi hazretleri demiş ki:

    Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim içindelil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir,başka bir âyet veya hadisle değişmiş olabilir veya bilmediğimiz birtevili vardır.(Berika s. 94)


    Aynı zamanda imamı rabbani gibi muceddidi el sani buyur muş ki:

    Hadislerle amel etmek, bize caiz olmaz.Mezhebimizin hükmüne aykırı görünen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz. Bir Hanefi’nin, imam arkasında Fatiha okuması ilhaddır. (1/ 312, Mebde ve Mead 31)

    O yüzden mezhebimizin bazı kaidelerine ters gibi gözüken şeyleri başka bir hadisi şerif ile kıyaslamak her zaman dogru sonuç vermez.muteşabih hadisler vardrı.allah resulu muteşabihler hakkında dikkatli olmamız gerektiğini buyurmuşlardır.

    üstad zaten muteşabihler hakkında beyanı mevcuttur

    Allahu A'lem
    Can bir yana, ten bir yana; senin sevdan (a.s) bir yana…

  6. #6
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    http://www.sorularlaislamiyet.com/subpage.php?s=show_qna&id=2415

    Burdaki bilgiye göre bahsettiginiz konu hanefi mezhebine göredir,Hanbeliye göre degil kardeşim.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. ışığı önüne al yürü
    By BiRDüNYaUMuT in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.08.14, 16:20
  2. ..Işığı önüne al yürü
    By BiRDüNYaUMuT in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13.09.13, 22:54
  3. Kim Mezarda Bir Gece Geçirmek İster?
    By *ruveyda* in forum Kıssadan Hisseler, İbretli Öyküler
    Cevaplar: 36
    Son Mesaj: 21.12.09, 16:00
  4. Düşüncelerinizi Gözden Geçirmek İster misiniz?
    By Ene-Zerre in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 21.02.09, 02:10
  5. Şafii Mezhebi
    By muntehab in forum Fıkıh
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 22.01.07, 13:41

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0