+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 26

Konu: Ey Rabbim! Muhakkak ki Benim Kavmim,Bu Kur’ân’dan Ayrıldı (Kur’ân’ı Terketti)Ayeti...

  1. #1
    Dost sahabe86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    21

    Standart Ey Rabbim! Muhakkak ki Benim Kavmim,Bu Kur’ân’dan Ayrıldı (Kur’ân’ı Terketti)Ayeti...

    25/FURKÂN-30: Ve kâler resûlu yâ rabbi inne kavmîttehazû hâzel kur’âne mehcûrâ(mehcûran).
    Ve resûl: “Ey Rabbim! Muhakkak ki benim kavmim, bu Kur’ân’dan ayrıldı (Kur’ân’ı terketti).” dedi.
    savrvb kardeşlerim!bu ayet te gecen resul mehdi as mı yoksa peygamber efendimiz mi?bu ayet üzerine biraz tezekkür edelim inş....aro

  2. #2
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    Birinci muhatap peygamberimiz olduğu için O'dur. (a.s.m). Bununla birlikte bu ayet her asra baktığı ve bunlara da Peygamberimiz vakıf olduğu ve her asrın dersini insanlara anlatacak olan kişiler de bu dersi Peygamberimizden alacağı için birinci planda daima Peygamberimiz, dolayıs ile de vazifeli olan zavat-ı muakbulindir.

  3. #3
    Biz
    Biz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
    Yasaklı Üye Biz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2008
    Mesajlar
    1.668

    Standart

    Peygamber de, Ya Rab! demekte, yani bir taraftan da Peygamber Allah'a şöyle şikayet etmektedir: Kavmim bu Kur'ân'ı mehcur tuttular.

    Mehcur tutmak iki anlama gelir birisi: terkedip uzak durmak, onunla amel etmemektir. Zira bir hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Her kim de Kur'ân'ı öğrenir de Mushaf'ını asar, ilgilenmez ve bakmazsa; kıyamet günü gelir, yakasına sarılır 'ya Rab! Bu kulun beni mehcûr tuttu (beni terkedip uzak kaldı, benimle amel etmedi), benimle arasında hüküm ver' der."

    Diğer anlamı ise; hakkında saçma sapan konuştular, evvelkilerin uydurma masalları dediler, demektir. Peygamberin bu şekilde şikayetini söylemek büyük bir tehdittir. Çünkü peygamberler kavmini Allah'a şikayet ettikleri zaman haklarında azab çabuklaştırılmış olur. Alıntı

  4. #4
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    İyi de güzel kardeşim neden ayeti bağımsız değerlendirmeye alıyorsunuz...Siyak sibaka dikkat etmek gerekiyor....Orada Mahşerden bir tablo anlatılıyor Mehdi aleyhisselamla ne alakası var...İlk 29 ayetten bağımsız düşünemezsiniz...

  5. #5
    Dost sahabe86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    21

    Standart

    Peygamberimizden alacağı için birinci planda daima Peygamberimiz, dolayıs ile de vazifeli olan zavat-ı muakbulindir. güzel değinmişsiniz bana göre.natuvan kardeşim mahşerde bir tablo anlatılıyor derken demek istediğinizi anlamadım gerceği.
    peygamber efendimiz zamanında kuran tam indirilmmemişti.ayet ayet iniyordu.sizlerde biliyorsunuz halifeler zamanında kitab haline getirildi ve coğaltıldı.peygamberimiz zamanında kuran terk edildimi acaba?sahabe kuarnımı terk ettimi ki.nasıl ki peygamber efendimiz yürüyen bir kur!an sa onlarda öyle idiler.onlar kuranın bir kısmına değilde tamamına tabi idiler. bu durumda peygamberimiz zamanında kuran terk edilmemştr.aksine yaşanıldı.

  6. #6
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Çok aziz ve muhterem kardeşim ayetin evvelini yani öncesini okudunuz mu bakın ben size aktarayım

    22- Melekleri görecekleri gün, işte o gün, günahkarlara hiçbir sevinç haberi yoktur. Ve yasak yasak, diyeceklerdir.
    23- Onların yaptıkları her bir iyi işi dikkate alırız, fakat onu saçılmış zerreler haline getiririz.
    24- O gün cennetliklerin kalacakları yer çok iyi, dinlenecekleri yer pek güzeldir.
    25- O gün gökyüzü beyaz bulutlar halinde yarılacak ve melekler bölük bölük indirileceklerdir.
    26- İşte o gün gerçek hükümranlık, çok merhametli olan Allah'ındır. Kâfirler için ise o, pek çetin bir gündür.
    27- O gün zalim kimse ellerini ısıracak: "Eyvah!" diyecek, "keşke Peygamberin yanında bir yol tutsaydım!"

    28- "Eyvah!" diyecek, "keşke falancayı dost edinmeseydim.
    29- Çünkü zikir (Kur'ân) bana gelmişken o, hakikaten beni ondan saptırdı. Şeytan insanı (uçuruma sürükleyip sonra) yapayalnız ve yardımcısız bırakmaktadır.
    30- Peygamber dedi ki: "Ey Rabbim! Kavmim bu Kur'ân'ı terkedilmiş (bir şey yerinde) tuttular."

  7. #7
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Taberi Tefsirinde bakın nasıl anlatılmış...

    Allah Teala bu âyet-i kerimede. Hz. Muhammed (s.a.v.)in, kavminden şikâyetçi olduğunu beyan etmektedir. Çünkü müşrikler, Kur´an okunurken onu dinlemiyor bilakis Kur´an´ın dinlenilmemesi için gürültü yapıyorlardı. Bu husuta başka bir âyette de şöyle Duyuruluyor: "Kâfirler birbirlerine şöyle dediler: "Bu Kur´an´! dinlemeyin, okunurken gürültü yapın. Belki bu yolla galip gelirsiniz

  8. #8
    Dost sahabe86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    21

    Standart

    bu durumda kuranı kerim sadece peygamber efendimizin zamanınamı hitap ediyor.bu gün kuranın terk edilmediğini mi düşüniyorsunuz.o ysa ki kuran gelmiş gecmiş bütün zaman dilimlerine hitap ediyor.yani bu ayet ahir zamana hitap etmiyor mu?kuran sadece peygamber efendimizn hitap etmiyor sevgili kardeşim...aro inş

  9. #9
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Ah aziz kardeşim. Mehdi aleyhısselamla alakası yok diyorum...Başka da bir şey demiyorum...

  10. #10
    Dost sahabe86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    21

    Standart

    sevgili kardeşim sizin bir şey dememekle ayetin hükmü değişmez inş.....eger bu konuda bir bilginiz yoksa kendinizi yormanıza gerek yok.bizler de bir bilgi sahibi değiliz.ama öğrenmeye calışıyoruz inş...nahnü kardeşimiz bence güzel bir acıklama getirmş bana göre.aro....

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 30.08.15, 13:04
  2. Türkiye’de ve Alem-i İslam’da İttihad, Risale-i Nur’un Farz Vazifesidir
    By SeRDeNGeCTi in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.05.11, 10:11
  3. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 01.12.08, 14:39

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0