+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 15 Sayfa var 1 2 3 11 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 142

Konu: Kur'an'ı Mealiyle Okumak.

  1. #1
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Exclamation Kur'an'ı Mealiyle Okumak.

    Bismihi...
    Ön yargısız olarak bu yazımı okumanızı rica ediyorum.
    Sual : Neden nur cemaatinin sohbetlerinde hiç meal okunmaz ?
    Bu sualime çeşitli cevaplar verilebilir. O cevaplardan bir kısmını sıralayacağım. Her cevaba da benim itirazımı koyu renkli olarak yazacağım.
    Cevap 1: Meallerde çok eksikler ve hatalar var. Her önüne gelen bir meal yazmış. Hiç birisi diğerine uymuyor.
    Böyle bir cevaba benim vereceğim cevap : Çok muteber alimlerin yazdığı mealler de var elimizde. Bu mealleri okuyabiliriz.
    Cevap 2: "Meal okumak", "Kur'an okumak" değildir. Her harfine asgari 10 sevap olan Kur'an okumak yerine meal okunmaz.
    Sadece "meal" okunsun demiyorum. "Evvela Kur'an okunsun. Zaman zaman da, meal okunsun." diyorum. Benim itirazım mealin hiç okunmamasıdır.
    Cevap 3: Neden ille sohbet oturmalarında "meal" okunmasında ısrar ediyorsun ? Bizim sohbetlerimizde ki gayemiz risale okumaktır. Eğer herkesin önerisini dikkate alsak, risalelere yeterli zamanı ayıramayabiliriz. Kimi senin gibi "meal" okuyalım der. Kimi "hadis" okuyalım der. Kimi "ilmihal" okuyalım der. Bunların hepsi çok önemlidir. Biz bunlar okunmasın demiyoruz. Herkes ihtiyacına göre ferdi olarak evinde okuyabilir. Fakat biz derslerimizde sadece risale okuruz.
    Bediüzzaman'ın "birinci ve en birinci talebem" dediği ve "varisim" dediği, ve "kimse benim Hulusime yetişemiyor" dediği rahmetli Hacı Hulusi Yahyagil, Risale-i nur derslerinde ayet ve hadis mealleri okuyorsa, ilmihal okuyorsa, acaba biz O'ndan daha çok nurcumuyuz ki, O'nun zaman ayırdığı bu mühim konulara biz derslerimizde zaman ayıramıyoruz. Hiç istisnasız tüm risale derslerimizde bir kerecik olsun, ağzımızdan düşürmediğimiz surelerin manalarını okumuyoruz.
    Cevap 4: Nur talebelerinin "meal" bilgisi yeterli düzeydedir. Okunan surelerin manalarını fehmederler.
    Az sayıdaki insan için geçerlidir bu. Sohbetlere gelen insanların ciddi bir kısmı, her rekatta okuduğu "fatiha" nın dahi manasını anlamıyorsa, demekki bu konuda çok ciddi bir ihtiyaç söz konusudur.
    Cevap 5: İnsan sadece akıldan ibaret değil ki, illede ayetlerin manalarını anlamak zorunda olsun. Aklı anlamasa da kalbi, ruhu ve diğer latifeleri hissesiz kalmaz.
    Buna itiraz eden yok. Fakat insan sadece akıldan ibaret olmadığı gibi, akılsız da değildir. Aklın gıdasını ihmal etmek niye ? Neden muteber alimlerin yazdığı mealler okunmasın. Kalp ve ruh ile beraber, akılda hissedar olmasın.
    Cevap 6: Risale-i Nur herşeyi halletmiştir. Biz sadece risale okuruz.
    Namazın içindeki ve dışındaki şartlar risalelerde var mıdır ? Peki bu şartları tam bilmeyen bir adam, risaleleri 100 kere de okusa, kıldığı namazların hali nice olur ? Bu en basit örnekten de anlaşılacağı gibi, risaleler dışında da alimlerimizin yazdığı bir çok esere muhtacız. Bunların da başında, ilmihal ve meal (yani okuduğumuz ayetlerin manalarını anlamak) gelir. Tamam kabul ediyorum. Risaleler bu zamanın en mühim ihtiyacı olan "iman" konusunu işliyor. Onu çok okumalıyız. Amma "sadece risale" diyenler, yukarıdaki sorularıma cevap vermeleri lazımdır. Üstad mektubatta Kur'an çevirileri hakkında bir yerde, hiç olmazsa namazlık kısa surelerin icmali manalarını öğrenmeyen adamlara kızıyor. İsteyen olursa orjinalinden de yazarım o mektubu.
    Bazıları üstad'ın Kur'an tercümeleri hakkında ki yazılarından hareketle meal okumalarına sıcak bakmıyorlar. Üstad, Kur'an yerine tercümelerin okunmasına karşı çıkmıştır. İbadetin türkçe olmasını savunanlara karşı mücadele etmiştir. Yoksa, ayetlerin manalarını öğrenmek için meal okunmasına karşı çıkmak bir yana, bir çok risalelerinde direk yada dolaylı bir şekilde emir ve tavsiyeleri vardır. Hatta bir çok risalelerde (özellikle işaratul icaz) ayetle beraber meal de zikredilmiştir.
    Cevap 7: Meale karşı çıkan filan yok. Nerden çıkarıyorsun bunu ?
    Ben çıkartmıyorum bunu. Hali hazırdaki uygulamardan bazı nurcu kardeşler bu vaziyeti ortaya çıkardı. Denemesi bedava.
    Devam ettiğiniz mahalle derslerinden ilkinde öneri olarak deyin ki :"Arkadaşlar sadece ve sadece 15 dakika kısa bir surenin mealini okuyalım" Eğer bu öneriniz kabul edilirse sorun yok demektir. Aksi takdirde hangi gerekçeyle bunu reddecekler.
    "vakit yok, herkes evinde okusun" mu diyecekler.
    Halbuki "filan abinin filan hatırası" na saatlerce vakit bulunabiliyor da sadece 15 dakika yüce kitabımız Kur'an'da "Rabbimiz bize ne diyor, biz den ne istiyor ?" öğrenmemiz için meale zaman kalmıyorsa, bunun hesabını kendimize bile veremeyiz.
    AKIL VE İNSAF SAHİBİ TÜM KARDEŞLERİME...

  2. #2
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı abdussamedfani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bismihi...
    Ön yargısız olarak bu yazımı okumanızı rica ediyorum.
    Sual : Neden nur cemaatinin sohbetlerinde hiç meal okunmaz ?
    Bu sualime çeşitli cevaplar verilebilir. O cevaplardan bir kısmını sıralayacağım. Her cevaba da benim itirazımı koyu renkli olarak yazacağım.
    Cevap 1: Meallerde çok eksikler ve hatalar var. Her önüne gelen bir meal yazmış. Hiç birisi diğerine uymuyor.
    Böyle bir cevaba benim vereceğim cevap : Çok muteber alimlerin yazdığı mealler de var elimizde. Bu mealleri okuyabiliriz.
    Cevap 2: "Meal okumak", "Kur'an okumak" değildir. Her harfine asgari 10 sevap olan Kur'an okumak yerine meal okunmaz.
    Sadece "meal" okunsun demiyorum. "Evvela Kur'an okunsun. Zaman zaman da, meal okunsun." diyorum. Benim itirazım mealin hiç okunmamasıdır.
    Cevap 3: Neden ille sohbet oturmalarında "meal" okunmasında ısrar ediyorsun ? Bizim sohbetlerimizde ki gayemiz risale okumaktır. Eğer herkesin önerisini dikkate alsak, risalelere yeterli zamanı ayıramayabiliriz. Kimi senin gibi "meal" okuyalım der. Kimi "hadis" okuyalım der. Kimi "ilmihal" okuyalım der. Bunların hepsi çok önemlidir. Biz bunlar okunmasın demiyoruz. Herkes ihtiyacına göre ferdi olarak evinde okuyabilir. Fakat biz derslerimizde sadece risale okuruz.
    Bediüzzaman'ın "birinci ve en birinci talebem" dediği ve "varisim" dediği, ve "kimse benim Hulusime yetişemiyor" dediği rahmetli Hacı Hulusi Yahyagil, Risale-i nur derslerinde ayet ve hadis mealleri okuyorsa, ilmihal okuyorsa, acaba biz O'ndan daha çok nurcumuyuz ki, O'nun zaman ayırdığı bu mühim konulara biz derslerimizde zaman ayıramıyoruz. Hiç istisnasız tüm risale derslerimizde bir kerecik olsun, ağzımızdan düşürmediğimiz surelerin manalarını okumuyoruz.
    Cevap 4: Nur talebelerinin "meal" bilgisi yeterli düzeydedir. Okunan surelerin manalarını fehmederler.
    Az sayıdaki insan için geçerlidir bu. Sohbetlere gelen insanların ciddi bir kısmı, her rekatta okuduğu "fatiha" nın dahi manasını anlamıyorsa, demekki bu konuda çok ciddi bir ihtiyaç söz konusudur.
    Cevap 5: İnsan sadece akıldan ibaret değil ki, illede ayetlerin manalarını anlamak zorunda olsun. Aklı anlamasa da kalbi, ruhu ve diğer latifeleri hissesiz kalmaz.
    Buna itiraz eden yok. Fakat insan sadece akıldan ibaret olmadığı gibi, akılsız da değildir. Aklın gıdasını ihmal etmek niye ? Neden muteber alimlerin yazdığı mealler okunmasın. Kalp ve ruh ile beraber, akılda hissedar olmasın.
    Cevap 6: Risale-i Nur herşeyi halletmiştir. Biz sadece risale okuruz.
    Namazın içindeki ve dışındaki şartlar risalelerde var mıdır ? Peki bu şartları tam bilmeyen bir adam, risaleleri 100 kere de okusa, kıldığı namazların hali nice olur ? Bu en basit örnekten de anlaşılacağı gibi, risaleler dışında da alimlerimizin yazdığı bir çok esere muhtacız. Bunların da başında, ilmihal ve meal (yani okuduğumuz ayetlerin manalarını anlamak) gelir. Tamam kabul ediyorum. Risaleler bu zamanın en mühim ihtiyacı olan "iman" konusunu işliyor. Onu çok okumalıyız. Amma "sadece risale" diyenler, yukarıdaki sorularıma cevap vermeleri lazımdır. Üstad mektubatta Kur'an çevirileri hakkında bir yerde, hiç olmazsa namazlık kısa surelerin icmali manalarını öğrenmeyen adamlara kızıyor. İsteyen olursa orjinalinden de yazarım o mektubu.
    Bazıları üstad'ın Kur'an tercümeleri hakkında ki yazılarından hareketle meal okumalarına sıcak bakmıyorlar. Üstad, Kur'an yerine tercümelerin okunmasına karşı çıkmıştır. İbadetin türkçe olmasını savunanlara karşı mücadele etmiştir. Yoksa, ayetlerin manalarını öğrenmek için meal okunmasına karşı çıkmak bir yana, bir çok risalelerinde direk yada dolaylı bir şekilde emir ve tavsiyeleri vardır. Hatta bir çok risalelerde (özellikle işaratul icaz) ayetle beraber meal de zikredilmiştir.
    Cevap 7: Meale karşı çıkan filan yok. Nerden çıkarıyorsun bunu ?
    Ben çıkartmıyorum bunu. Hali hazırdaki uygulamardan bazı nurcu kardeşler bu vaziyeti ortaya çıkardı. Denemesi bedava.
    Devam ettiğiniz mahalle derslerinden ilkinde öneri olarak deyin ki :"Arkadaşlar sadece ve sadece 15 dakika kısa bir surenin mealini okuyalım" Eğer bu öneriniz kabul edilirse sorun yok demektir. Aksi takdirde hangi gerekçeyle bunu reddecekler.
    "vakit yok, herkes evinde okusun" mu diyecekler.
    Halbuki "filan abinin filan hatırası" na saatlerce vakit bulunabiliyor da sadece 15 dakika yüce kitabımız Kur'an'da "Rabbimiz bize ne diyor, biz den ne istiyor ?" öğrenmemiz için meale zaman kalmıyorsa, bunun hesabını kendimize bile veremeyiz.
    AKIL VE İNSAF SAHİBİ TÜM KARDEŞLERİME...

    Allah razı olsun kardeş çok istifade ettim.

    Kur'anı anlamak ve ıhlas ile yaşamak en birinci hedefimiz olmalı.

    VE muteber meal veya kur'an tefsirlerini çok yoklamalıyız.

    Risale-i nur bir çeşit anahtardır.

    O kutsi hazinelerin kilitlerini açacak anahtarları bizleri verir.

    Nasılki anahtarı buldum diyen hazineyide elde etmiş anlamına gelmediği gibi. Öylede sadece risale-i nuru okurum bana o yeter demeklede o hazinelerine nufuz etmemmiş o deryalara dalmamış oluruz.

    Risale-i nur bize öyle bir metod ve yaklaşım veriyorki Kur'anın hakikatini anlamada,Hadis- şeriflerin hakikatlerini anlama ve yorumlamada,Geçmiş büyük ehli tahkik ve müçtehid ve mutasavvıfların eserlerinin hakikatlerini anlamada ,Ve müsbet ilimlerin sahibi olan alimlerin ortaya koyduğu eserleri anlamada, en üst seviyeden bir bakış açısı ve bir nev-i o hazineleri açacak anahtar hükmüne geçmekte,Bu eserler yok sayılmamalıdır.Okunmalıdır.

    Başta Kur'an-ı azümüşşan her vakit lafzen ve mealen okunmalıdır.

    Bu eserleri okumayan o hazinelere dalamaz keşfedemez,mahrum kalır.

    ancak risale-i nur , okuyanada kafi gelir.Kifayet eder.Oda başlı başına bir hazinedir.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  3. #3
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    Allah razı olsun, ne muradınız varsa versin.

  4. #4
    Yasaklı Üye beklenen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    bingöl
    Yaş
    35
    Mesajlar
    718

    Standart

    çok faydalı ve gerekli bir yazı emeğin için teşekkürler.

  5. #5
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı abdussamedfani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah razı olsun, ne muradınız varsa versin.
    Bil mukabele kardeşim.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  6. #6
    Ehil Üye _MerHeM_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    Alem-i şehadet
    Mesajlar
    2.225

    Standart

    Alıntı beklenen12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok faydal? ve gerekli bir yaz? emeğin için teşekkürler.

    bu konu çok mühimdir inşaallah sizlerinde fikirlerinzden istifade etmek istiyoruz.

    Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.

    Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok.

    Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.


  7. #7
    Yasaklı Üye halenur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Mesajlar
    2.932

    Standart

    Alıntı abdussamedfani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Üstad, Kur'an yerine tercümelerin okunmasına karşı çıkmıştır.
    Buna delil olan bir yer var mi Külliyatta?

    Ben sizin yazdiklariniza katiliyorum.

    Fakat sunu da bilmek gerekir.

    Talebe ve gruplarin icinde HER TÜRLÜ insan var.

    Bir grubun veya tek bir talebenin dedigini/uyguladigini HERKES böyle yapiyor, dememek lazim.Yani genellestirme yapilmamasi lazim...

  8. #8
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    Külliyattan delil istiyorsunuz:

    Meyve Risalesi:

    "Bundan on iki sene evvel işittim ki, en dehşetli ve muannid bir zındık, Kur'ân'a karşı sû-i kastını, tercümesiyle yapmaya başlamış. Ve demiş ki: "Kur'ân tercüme edilsin, tâ ne mal olduğu bilinsin." Yani, lüzumsuz tekrarâtı herkes görsün ve tercümesi onun yerinde okunsun diye dehşetli bir plân çevirmiş.
    Fakat Risâle-i Nur'un cerh edilmez hüccetleri katî ispat etmiş ki, Kur'ân'ın hakîki tercümesi kâbil değil. Ve lisân-ı nahvî olan lisân-ı Arabî yerinde Kur'ân'ın meziyetlerini ve nüktelerini başka lisân muhâfaza edemez. Ve herbir harfi on adetten bine kadar sevap veren kelimât-ı Kur'âniyenin mu'cizâne ve cemiyetli tâbirlerinin yerinde beşerin âdi ve cüz'î tercümeleri tutamaz, onun yerinde câmilerde okunmaz, diye Risâle-i Nur her tarafta intişârıyla o dehşetli plânı akîm bıraktı. "

    Buradan anlaşıldığı gibi üstad tercümelerin "KURAN YERİNDE" okunmasna karşı.
    Yoksa bir çok risalelerde emir ve tavsiye ettiği gibi "meal" okumaya karşı değil.

    İkinci itirazınıza gelince.
    Ben genelleme yapmıyorum.
    Hali hazırda devam eden uygulamayı naklediyorum.

  9. #9
    Yasaklı Üye beklenen12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    bingöl
    Yaş
    35
    Mesajlar
    718

    Standart

    üstad tercümeaye karşı çıkmıştır demek daha doğruisu bu ifade yanlıştır. tercüme kuranı daha iyi anlamamıza ondan daha bilinçli bir şekilde istifade etmemize yarar ve tam bi müslümanlık için zaruridir. üstadın dediği şey tercüme karşıtlığı değildir. sadece tercümeyi kullanarak kuranı değiştirmeye ve küçült meye çalışanlara bi itiraz müminlere bi ikazdır ayrıca kuranın aslının tercümesiyle aynı manevi değeri karşılamayacağını söyleyerek tercümeyi çıkarıp orjinal kuranı kaldırmak isteyenlere karşı çıkışını göstermiştir. iyi yorumlamak gerek sözlerini

  10. #10
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart

    kardeşim ALLAH raz? olsun amin..

    evvela ben kendimden biliyorum risaleleri okumadan evvel aray?ş içerisinde iken meal okumuşluğum zamanlar?nda şunu diyordum… Kur’an böyle olmamal?… bu denli bayat olmamal?… s?ğ olmamal?… diyordum… ve mealden bir feyiz alamaman?n ac?s?nda idim…
    yani aray?ş içerisinde olan bana en evvel dayanacağ?m RABB-ül Alemin’in hitab?n?n; bana verecek bir şeyi olmad?ğ?na(meali Kur'an'?n tamam tercümesi sanarak) çok üzülürdüm… ve ayn? ifdeleri arkadaşlar?mdan da işitirdim…

    şimdi siz demiyorsunuz ki sadece meal okunsun… Risale-i Nur lar ile beraber meal de okunsun diyorsunuz…

    bak?n?z kişi diğerlerine bakarken o kişilerin durumuna göre k?yas yapar dindar birini görünce de maalesef kendi alemindeki mükemmel ile k?yasl?yor ve eksiklerini (kendi alemindeki) ç?karma başl?yor…
    bir gün bana biri ‘’neden Kur’an okumuyorsunuz da sadece Risale-i Nur okuyosunuz…’’ hizmetimizi tezyifkarane dedi.. ben de ne kadar Kur’an okuduğumu söyledim ona… oysa o kişi Kur’an okumay? bilmiyor… hem bir meal bulmuş (sadece latince) onu okuyor… asl?nda ona sorulmal? neden Kur’an öğrenmiyorsun… ve bana o noktadan bir şaibe yak?şt?ramad?ğ? için bu sefer de sen neden haf?z olmaya çal?şm?yorsun diyor…

    sizin dediğinize gelince meal okunmas?n? neyi kazanmak için teklif ediyorsunuz… muhtasar manalar?n? öğrenmek için mi? eğer böyle ise baş üstüne..
    yok eğer Risalede bulamad?ğ?n?z iman? bulmak için ise va esefa…

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Niçin Okumak?
    By m_safiturk in forum Beyin Fırtınaları
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 07.11.09, 18:41
  2. Cevaplar: 56
    Son Mesaj: 02.01.09, 16:42
  3. Kur'an Okumak
    By yahyakusoglu in forum Hadis-i Şerifler
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 25.11.08, 16:19
  4. Kendini Okumak
    By EnVaR in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 28.08.08, 22:32
  5. Haydi Kur'an-ı Kerim Dinlemeye..(7 Dilde Mealiyle 6 Kari'den..)
    By delailinnur in forum Ezgi, İlahi ve Kur'an-ı Kerim Tilavetleri
    Cevaplar: 25
    Son Mesaj: 14.07.08, 07:42

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0