+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 ve 4

Konu: Cevşen'ül Kebir ve Hadis Hassasiyeti

  1. #1
    Dost infinity26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    6

    Standart Cevşen'ül Kebir ve Hadis Hassasiyeti

    cevşen okuyan herkes bilirki 24. bölüm 11 tane 73 ve 86. bölüm ise 9 ar tanedir
    üstad said nursi bu duadan bahsinde "1001 esmai ilahi "diye bahseder fakat topladığınızda bu esma-i ilahi cevşende 999 da kalır. neyse uzatmayayım zaten bunlar biliniyor
    benim söyleyecegim cevşenin 86. ukdesi 7. şua'nın mukaddimesinde de yazılmış fakat orada 10 tane.
    hizbül hakaik kitaplarında ise 9 tane
    1980 basım mecmuatül ahzap tada yine 9 tane isim mevcut
    Yakın zamanda bu konuda ki düzeltme ve açıklama "evradı nuriye"de mevcut oradaki çalışmada (ki önsözündede açıklaması var ) cevşenin tamamı var
    yani 73 ve 86 on aded isim mevcut
    haddim olmasada
    cevşenin hadis i şerif olmasına binaen bu konuda hassasiyetimizin sergilenmesi gerektiğini ve eksik basılmış olan bütün cevşen lerde bu eksikliğin giderilmesinin lüzumunu beyan etmek istedim

  2. #2
    Yasaklı Üye mustacet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    34

    Standart

    maşaallah çok güzel bir tesbit. benim de hep kafama takılırdı, evrad-ı nuriyede ben de aynı şeyi okudum. ama bildiğim kadarıyla hizbül hakaik üstadın ra tanzimiyledir, ol sebeple bir hikmet olabilir 999 isimli tanzimlerde. bir ikinci nokta ise 1001; çokluktan kinaye olabilir. vesselam..

  3. #3
    Yasaklı Üye abdussamedfani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    kayseri
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.195

    Standart

    bir sözün hadis olup olmadığına ne ile karar verebiliriz ?
    veya hadisin doğru metnine nereden ulaşabiliriz ?
    eğer bu soruya cevabımız ; kütübü sitte ve diğer sünni hadis kitaplarını ölçü alarak karar veririz" diye cevap verecek olursanız, çevşeni kütübü sitte ve diğer sahih hadis kitaplarında bulamayız. bu yüzden cevşeni bir çok cemaat kabul etmez.
    eğer bu soruya cevabımız; "güvendiğimiz alimlerin kitaplarına müracat ederiz, velev bu kitaplar hadis kitabları olmasa da" şeklinde cevap verirsek, bu cevap hadis usulünce, fıkıh usulünce geçerli bir cevap olmayıp, medrese ehlincede kabul gören bir yaklaşım değildir. Gazali, rabbani başta olmak üzere, ümmetin güvendiği bir çok alimin eserlerinde, hadis ulemasınca kabul edilmeyen, hatta mevzu hadis olarak beyan edilen çok sayıda hadisler vardır. hatta "ihya'da ki mevzu hadisler" diye meşhur bir eserde vardır .. ehl-i tarikatın kitaplarındaki hadislerin bir çoğu, hadis alimlerince mevzu (uydurma hadis) kabul edilmiştir.
    bu gün, sünni hadis alimleri ve fakihlerince cevşen vb. bir çok hadis mevzu hadis olarak kabul edilir. fakat ehl-i tarikat ve nur cemaati, eğer kendi üstadları veya mürşidlerinin kitaplarında yer alıyorsa, hadis alimlerinin mevzu demelerine rağmen o hadisleri muteber kabul eder ve amel ederler. nakşiler, kadiriler ve nurcular da bu şekilde kabul etmektedirler. bu kabul tarzına çok şiddetle karşı çıkan ehl-i medrese olduğu gibi, akaid ve fıkıh konularında olmamak şartıyla, ahlak, zikir, dua vb. konularda bu tip mevzu hadislerle amel etmenin zarar vermeyeceği düşüncesiyle karşı çıkmamaktadırlar. fakat buna ancak ve ancak, akaid ve ahkam ile alakalı olmamak şartıyla bir kayıt koymaktadırlar.

    konu ile alakalı olması dolayısıyla bu ansiklopedik malumat tarzındaki bilgileri yazayım dedim.

  4. #4
    Yasaklı Üye mustacet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesajlar
    34

    Standart

    Allah razı olsun. cevşen ehl-i beyt kanalıyla gelmekte, sahih hadislerde de parça parça yer almakta (müracaat: risale-i nurun kudsi kaynakları-abdülkadir badıllı). ahirzamanda sünnet-i seniyyeden bir ferdin dahi ihyasıyla yüz şehid sevabı hususundaki hadisin bir masadakı olarak üsatd'ı görmekteyim bu hususta. Rabbim'i cevşenle öyle bir tanımaktayım ki, ayet-ül kübradaki o seyyah gibi hissediyorum kendimi bazen cevşeni okudukça. böyle cami bir tavsif de ancak nebevi menşe'li olabilir (dolayısıyla vahy kaynaklı olabilir).

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Şubat Ayı Cevşen'ül Kebir Hatmimiz
    By ecma in forum Hatim Kampanyaları
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 07.02.12, 16:58
  2. Cevşen-ül Kebir Duası
    By ASHAB-I BEDR in forum Program İndirme
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.11.11, 21:37
  3. Cevşen-ül Kebir
    By adnadn in forum Resim - Fotoğraf Galeri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 15.02.09, 11:25
  4. Cevşen-ül Kebir'den...
    By elff in forum Dualar
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 02.02.09, 09:23
  5. Cevşen'ül Kebir Hatimlerimiz
    By elff in forum Hatim Kampanyaları
    Cevaplar: 79
    Son Mesaj: 30.08.08, 21:53

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0