+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Bir Ayetin Tefsiri

  1. #1
    Gayyur renasnur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Mesajlar
    88

    Standart Bir Ayetin Tefsiri

    S.A.
    Kardeşler size bir sorum olacak Aşağı daki ayette bir şey dikkatimi cekiyor.Bana anlatırsanız sevinirim.
    "Hani Rabbin, Meleklere: 'Muhakkak ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim' demişti. Onlar da: 'Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kan dökecek birini mi var edeceksin?' dediler. (Allah 'Şüphesiz sizin bilmediğinizi ben bilirim' dedi."
    Bakara(30)
    Bu AYETTE Allah(c.c) Ben yeryüzünde halife yaratacağı diyor Meleklerde yeryüzünde kan dökecek birinimi yaratcaksın diyorlar.
    Melekler bunu nerden biliyorlar.?Evet biz insan oğlu olarak kan döktük ama bunu olmadan melekler nasıl biliyorlar?
    Melekler Allahın öğrettiğinden fazlasını bilemezler değil mi?
    Bana acıklama getirirseniz sevinirim
    "Hakiki Sevgi İyilik Gördüğünde Artmayan,Kötülük Gördüğünde İse Azalmayandır"
    "Yahya bin Muaz"

  2. #2
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Kardeşçiğim ?ki türlü tefsiri var....

    Ben bir tanesini aktaracağ?m(ikinci tefsir de şu Daha önce Cinleri yaratm?şt?r..Onlarda bozgunculuk ç?kard?ğ?ndan Melekler böyle düşünmüşler) Benim aktaracağ?m ise farkl? bir buuddan meseleyi izah etmiş



    "Bir zaman Rabb'in meleklere 'şüphesiz Ben yeryüzünde birini halife k?lacağ?m' demişti. (Melekler) Orada bozgunculuk yapacak, yeryüzünü fesada verecek, kan dökecek birisini mi yaratacaks?n demişlerdi." (Bakara, 2/30)
    Melekler bunu bir ilm-i has ile bilmişlerdir. Bu ise, onlar?n bir ölçüde levh-i mahv ve ispat'a ?tt?lalar? demektir. ?lm-i ilahide evvel-âhir, cenin-tam insan, iyon-çekirdek..vs. hepsi ayn? anda bilinir ve ihata edilir.

    Melekler levh-i mahv ve ispat'tan insanlar?n kan dökücü, fesad ç?kar?c? özelliklerine muttali olmuş ve bu sebeple böyle bir istifsarda bulunmuşlard?r. T?pk? bizim bugün çarş?ya ç?k?p da bir sürü eracif karş?s?nda "Allah bunlar? niye yaratt? ki" dememiz gibi... ihtimal onlar ayn? insanlar aras?nda zuhur edecek enbiya, asfiya ve evliya gibi insanl?ğ?n aylar?, güneşleri say?lan büyüklere tam muttali olamam?şlard?..
    Zaten bundan dolay? da Allah "Kâle innî a'lemü mâ lâ ta'lemûn; ben sizin bilmediğinizi biliyorum" diyerek onlara karş?l?k vermemiş miydi..!
    Allah taraf?ndan insana bahşedilen böyle bir hilafet, belli ölçüde, bütün varl?k ve hadiselere nisbi bir müdahale mânâs?na hamledileceği gibi, Cenab-? Hakk'?n irade ve kudretinden bir k?s?m tecellilerle onlar? hem birbirleri aras?nda hem de topyekün varl?k karş?s?nda hakim duruma getirmesi şeklinde de yorumlanabilir. Böyle bir imtiyaz ve hususiyet, her şeyi Allah'a nisbet etmek ve O'ndan bilmek şart?yla, O'na niyâbeten ellerinin ulaşabildiği her yerde bir k?s?m tasarruflarda bulunabilme demektir ki O'nun nam?na hareket edecek, O'nun nam?na işleyecek, O'nun nam?na başlayacak ve her işinde O'nun nâibi, varl?k kitab?n?n tezhibinde O'nun f?rças?, küre-i arz bostan?nda O'nun bahç?van? ve bütün dünyevi işlerde O'nun ç?rağ? gibi hareket edecek ve bundan öte herhangi bir tesahüp düşüncesini de haddini bilmezlik kabul edecek.

    ?htimal, melaike-i kiram?n istifsar (işin asl?n? sorup öğrenme)ler?n?n arkas?ndaki hususlardan biri de, niyâbeten yap?lacak şeylerin, asaleten yap?lan işlere kar?şt?r?lacağ? endişesinden kaynaklan?yordu ki, onlar?n bu zahiri mülahazalar?n?n; beşerin mâyesinde, hayr?n yan?nda şerrin, iyinin nüveleri yan?nda fenal?k çekirdeklerinin; kalb, irade, his, şuur halitas?, vicdani mekanizma yan?ndaki, nefret, şehvet, öfke, h?rs..vs gibi şeylerden mürekkeb nefsani bir sistemin bulunmas? da oldukça müessirdi denebilir. Zaten "herhalde ben sizin bilemeyeceğiniz şeyleri bilirim" şeklinde vaki olan ilahi cevab da hem bilinmesi gerekli olan şeyin çok derin olduğunu hem de meleklerin mazeretinin kabul edileceğini iş'ar gibidir.

  3. #3
    Gayyur beldusin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    128

    Standart

    Fesad?n "isyan"a bedel zikri, isyanlar?n?n nizam-? alemin fesad?na sebep olacağ?na işarettir. Devam ile teceddüdü ifade eden muzari sigas?yla fesad?n zikredilmesi, melaikenin as?l istemedikleri ve inkar ettikleri, ancak isyanlar?n?n devam ve istimrar ile vukua geleceğine ait olduğuna işarettir. Melaike, beşerin isyanlar?n?n devam ve istimrar?n?, ya Cenab-? Hakk?n i'lam?yla bilmişlerdir veya Levh-i Mahfuza bak?p ondan alm?şlard?r veyahut insanlardaki kuvve-i gazabiye ve şeheviyeden anlam?şlard?r.
    http://www.risaleara.com/oku.asp?id=2756

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kur'an-ı Kerim Tefsiri 3D E-Kitap
    By kurt26 in forum Program İndirme
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 20.10.14, 23:29
  2. Şu büyük ve geniş âyetin hazinesinden yalnız bir tek cevherini göstereceğiz.
    By fanidünya... in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 10.07.14, 21:11
  3. Ahmet Hakan Hangi Ayetin Tecellisi?
    By elips in forum Gündem
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 12.10.08, 12:07
  4. Bal Tefsiri
    By cihaderi in forum Sahabeler ve Sünnet-i Seniyye
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 06.12.07, 22:19
  5. Sure-i Rahman'ın Tefsiri
    By nurçi38 in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 42
    Son Mesaj: 28.07.07, 23:13

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0