+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 2 Sayfa var 1 2 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 17

Konu: Kur'an ve Şifreler

  1. #1
    Müdakkik Üye uSuLca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Bulunduğu yer
    Ankara & Kütahya
    Mesajlar
    877

    Exclamation Kur'an ve Şifreler

    Terennüm kardeşime (elimde olmayan nedenlerle) gecikmiş bir cevapt?r.

    Harflere birtak?m anlamlar yükleyerek sayi degerler?n? toplamak c?karmak carpmak veya bölmek suretiyle birtak?m sifreleri cozdugunu iddaa etmek Kur'an?n gönderiliş amac?n? anlamamakt?r.

    ?lahi mesaj?n vermek istediklerini göz ard? etmektir.

    ?nsanlar Kur'an?n ne demek ?sted?g?n? ne anlatt?g?n? k?saca içeriğini merak ederek onu anlamaya cal?smal?lar.

    Çesitli periyodlarla ortaya c?karak Kur'an?n s?freler? oldugunu bunlar? cozdugunu iddaa eden kişi keske boyle temel? olmayan seylerle ugrasacag?na mesaisini yuce kitab? anlamaya sarfetse daha güzel iş yapm?s olacak.

    Kur'an? Ker?m ?nsanlara rehber olarak (bakara 185)

    Onlar? karanl?ktan ayd?nl?ga c?karmak(ibrahim 1)

    En dogru yola iletmek iman edip salih amel işleyenleriilahi mukafatlar ile müjdelemek inkar edenleri ilahi azapla uyarmak(isra 9-10 Kehf 1-4)

    Müslümanlara rahmet ve mujde(Nahl 89)

    Alemler için bir ögüt olmak için(kalem 52)

    Vahiy yoluyla Hz Muhammed S.a.v e gonder?lm?s bir kitapt?r.
    Hele yazar?n 'Kur'an?n Kehanetleri' şeklinde ifadeler kullanmas? hoş olmad?g? gibi Kur'an ile de asla bagdasmamaktad?r.

    Kur'an şiir sihir büyü fal ve şifre kitab? olmad?g? gibi bir gelecegi tahmin kehanet kitab?da degildir.!

    Kur'an alemler?n Rabb?nden ?nd?r?lm?s ve asla kahin sözü degildir.(hakka 42-43)

    Kur'an apaç?kt?r.(Maide 15)

    Anlas?lmak ?c?n vard?r ve ögüt almak ?c?n de kolaylast?r?lm?st?r.(Kamer 17)

    Umar?m bu yaz? Baz?lar?m?z?n Soru işaretlerini giderir. Baz?lar?m?z?n soru işaretleri olmas?n? saglar. Baz?lar?n?da düşünmeye yöneltir. Zira insan akletmedikce dogruyu bulamaz. B?ze laz?m olan buyuker?m?z?n ded?g? g?b? Taklit degil Tahkik'tir.
    Selam ve dua ile..
    Konu uSuLca tarafından (21.01.08 Saat 14:11 ) değiştirilmiştir.
    ...

  2. #2
    Müdakkik Üye Eyüpşan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    894

    Standart

    Usulca kardeşim merhaba.

    Çok güzel bir yaz? olmuş ve hakl?s?n kat?l?yorum. Ancak bu tip esrarengiz olaylar emin ol insanlar?n ilgisini çekiyor. Ben şahs?m ad?na söyleyeyim sadece ufak bir örnekle.

    Ben mesela H?ristiyanl?ktaki gizemleri çok merak etmiştim. Bir dönem kafam o kadar çok kar?şt? ki anlatamam. ?ncili okudum, daha doğrusu ?ncil-leri okudum Daha sonra 1700 sene evvelini araşt?rd?m, ?znik konseyinden Romaya kadar, Katolik kilisesinin geçmişi vs... Çok fazla araşt?rd?m hem de. Pagan dinlerine kadar üstelik.

    Sonra düşündüm ve kendime şunu söyledim.

    "Allah beni nas?l büyük bir nimet ile lütufland?rm?ş. ?SLAM"

    Yani iman?n?z kuvvetleniyor.

    Ayn? şekilde Kuran?n şifresi tarz? şeyler her ne kadar uç noktalar olarak gelse de yine de imkâns?z gelmemekte. Belki tesadüfler zinciridir ancak Allah tesadüflere mahal vermez gibi geliyor.

    Mesela ben bir şey okumuştum ve bakm?şt?m.

    Mülk Süresi 30. Ayet

    "De ki: Suyunuz çekiliverse, söyleyin bakal?m, size kim bir akar su getirebilir? "


    Mülk Süresi, 67. süredir Kuranda.


    67 ve 30'un çarp?m? ise 2010 y?l?n? buluyor.
    Birleşmiş milletler su raporu ile susuzluğun resmi olarak başlama tarihi de 2010 senesi.


    Bu bana hakikaten ilginç gelmişti.


    Buna göre iman etmemek ve kendimizi buna odaklamamak gerekir.
    Kald? ki bu şifre meselesi ile uğraşan kişi için şunu da düşünebiliriz iyi bir taraftan bak?p.


    Adam, Kuran ile uğraş?yor. Kuran'?n yüceliğini ve mucizelerini gösteriyor.
    Amac?, Müslümanlar? değil gayrimüslümleri etkilemek.


  3. #3
    Pürheves Hatice_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    291

    Standart

    Yusufi kardeşime kat?l?yorum çünkü onun yapt?ğ?yla Kuran? eline alan insan say?s? çoğalm?ş olcak o kişinin amac? ne olursa olsun...Daha kendini iman sahibi zanneden insanlar?n bile Kuran mealini aç?p okumaktan aciz olduğunu düşünürsek (buna nefsimde dahil) o kişinin yapt?ğ? bir işe yar?yor diyebiliriz bence....

    Eğer insanoğlu edepten mahrum ise insan değildir.

    İnsanın hayvandan farkı edeptir.

    Gözünü aç ve Allah'ın bütün kelamına dikkat et.

    Ayet ayet bütün Kur'an'ın manası edeptir.

    Mevlana


  4. #4
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    peki o denilen tarihler hesab eden kişinin yanlışıyla tutmayacak olursa?
    geçmişe ait hesablarla, geleceğe ait hesablar farklıdır..
    biri yaşanmış tefsiri yapılmıştır tarihle, diğeri sırdır..
    buna bir izahı vardır mutlaka Bediüzzaman'ın r.a.

  5. #5
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Afedersiniz ama ben bu konunun neden bahsettiğini çözemedim ki..

  6. #6
    Yasaklı Üye Cennetâsâ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    5.827

    Standart

    başka bir yerde bahsi geçmiş herhalde..
    buraya hususi başl?k aç?lm?ş..

  7. #7
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    “KUR’AN-I KERİM’İN ŞİFRESİ”İSİMLİ KİTAP

    Bir anda popüler olan, televizyonlarda ve medyada tartışılır hale gelen bu kitap nedir? İddia ettiği görüşler doğru mu, yoksa sadece sansasyon yapmak için mi yazılmıştır. Tefsir ilimleri açısından kitabın artı ve eksileri nelerdir?

    Yazarın samimiyeti ve tebrik

    Yazar, gerek kitabındaki üslûbu, gerekse televizyonlardaki konuşmaları itibariyle samimi, art niyeti olmayan bir müslüman görüntüsü vermektedir. İşin doğrusunu elbetteki Allah bilir. Fakat bir ilâhiyatçı olmadığı halde Kur’an’a ilgi duyması, üzerinde ciddî kafa yorması ve bunları faydalı olur düşüncesiyle kaleme alıp neşretmesi tebrike şayan davranışlardır. Yazar bu çalışmasıyla, İlâhiyat veya Diyânet câmiasından olmayan kimselerin de Kur’an üzerinde çalışma yapabileceklerini göstermiştir. Yani bu Kur’an, sadece İlâhiyatlılara mahsus bir kitap değildir. Fakat keşke, kitabını yayınlamadan önce işin mütehassıslarına bir kontrol ettirseydi. Bu eksikliğini kendisi de hissetmiş olmalı ki, “benim yaptığım bu çalışma bir başlangıç, Arapça bilen ilâhiyatçılar daha ileri seviyede şeyler bulabilirler.” diyor.

    Yazar ve yayınevi ikilemi

    Yazarın Kur’an’a karşı samimî yaklaşımını, maalesef yayınevinde aynı şekilde göremiyoruz. Yazarın ifadesiyle, hazır olmayan notlarını yayınevine vermiş, yayınevi de kendi duygu ve düşüncesine göre önsöz yazmış, başlıklar atıp yayına hazırlamış. Böylece, yazarın da katılmayacağını zannettiğimiz bazı olumsuzluklar ortaya çıkmış. Meselâ, kitabın II. Bölüm’ünün başlığı: “Kur’an-ı Kerim’in Gerçekleşen Kehânetleri”dir. Bu başlıkla, Kur’an adeta bir kehânet kitabına benzetilmiştir. Kehânet kitabının yazarı da dolayısıyla -Mekkeli müşriklerin Peygamber Efendimiz (sas) için dediği gibi hâşâ- kâhin olacaktır. Hem Peygamberimiz kâhin olmaktan, hem de Kur’an kehânetten uzaktır. Aynı şekilde s.281’de, “..çeşitli ezoterik bilgiler ve kahinlerin söyledikleriyle bizim Kur’an-ı Kerim’in içinden çıkarttığımız yakın geleceğimizle ilgili bilgiler arasında büyük bir paralellik bulunmaktadır.” ifadesi de, Kur’an’ı kehânet kitabı seviyesine indirmektedir ki, hiç bir müslümanın kabul edemeyeceği bir iftiradır. Bu kehânet tabirleri de yazara ait gibi görünmüyor.

    Önemli bir diğer nokta da, yazar Kur’an üzerine bu kadar kafa yorduğuna göre, Kur’an’ın Allah kelâmı olduğuna inanan bir insan olduğunu gösteriyor. Bu çalışma boyunca yazarın Kur’an’a hayranlığı artmış olması gerekmektedir. Netice itibariyle de, öyleyse bu Kur’an olsa olsa, ancak Allah’ın kelâmı olabilir demesi beklenirdi. Fakat kitapta böyle bir ifadeyi bulmak mümkün değil. Sanki Kur’an’daki bu kadar tevâfuk gayet normalmiş gibi verilmektedir. Bu da yazardan ziyade, yayınevinin üslubu gibi görünüyor. Bu üslup ta, Oryantalist bir üslûba benziyor.

  8. #8
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Kitap, okuyucuların imanlarının artmasına mı yoksa azalmasına mı vesile olur?

    Her şeye rağmen, bir kaç okuyucunun; “Kur’an, madem bu kadar hadiseden bahsediyor, içinde bunlar var, öyleyse bu kitap Allah’ın kelâmıdır.” diyerek, Allah’a olan imanları ve Kur’an’a olan bağlılıkları artmışsa, o zaman bu kitap takdire şayandır diye düşünebiliriz. Fakat, Kur’an’ı kehânet kitabına benzetip, Kur’an’ın söylemediği şeyleri ona söyletip, Kur’an’a göre ileride şunlar şunlar olacak deyip, daha sonra da söylenen şeyler gerçekleşmediğinde, işte o zaman bir kaç değil, birçok insanın Kur’an’a olan imanı sarsılabilir. Çünkü tarih şahit ki, Kur’an istikbal adına ne demişse, hepsi olmuştur, olacak dediği şeyler de, zamanı gelince gerçekleşecektir(Kıyâmetin kopması, sorgu suâl, Cennet-Cehennem vs.) Kur’an yalan söylemez. Kur’an’ın söylemediği şeyleri Kur’an’a söyletmek isteyenler ise hep yanılmışlardır. Onun için büyük müfessirler hep ihtiyatlı davranmış ve Kur’an’ın müteşâbih âyetlerinin tefsirinde, ihtimalli konuşmuşlardır. Bu ayetin manası kesin şudur, dememişlerdir. Benim anladığım kadarıyla ayetin te’vili şudur, ama yine de işin doğrusunu Allah bilir demişlerdir.

    Şifreli Kitap(!)

    Kitaba, “Kur’an-ı Kerim’in Şifresi” ismi verilmekle; Kur’an, şifreli bir kitaptır, onun için de bu şifreyi bilmeyen veya çözemeyen bu kitabı anlayamaz gibi bir yanlış anlamaya yol açılmaktadır. Halbuki Kur’an, şifreli bir kitap değildir, o, “mübîn” apaçık bir kitaptır. Başta Arapça olmak üzere, belli başlı bazı ilimleri öğrenen herkes Kur’an’ı kendi ölçüsünde anlayıp istifade edebilir. Kur’an’ı anlamak için şifre çözmeye veya bulmaya ihtiyaç yoktur. Hem, bu şifre şimdiye kadar gizli kalmış ve bugün bulunmuşsa; demek ki Kur’an’ın kendisine indiği Peygamber Efendimiz(sas) başta olmak üzere Kur’an’ı kimse anlamamış demektir. Çünkü ne Peygamberimiz (sas), ne de daha sonraki asırlarda gelen müfessirler böyle bir şifreden bahsetmişlerdir. Ayrıca, böyle bir şifre aramak, müslümanlara ne farz, ne de vâciptir.

    Kitabın Ticarî Amaçla Şişirilmesi

    Kitabın hacminin büyük olması, ona göre de daha pahalı olması için elden gelen her türlü gayret sarfedilmiştir. Bu gayretlerden birisi de, sadece ilgili ayetlerin meâli verilebilecekken, ayetlerin geçtiği surenin tamamının meâli verilmiştir. Bu durum, kitaba kabaca bir bakmakla rahatlıkla görülecektir. Bu sayede kitap, yaklaşık yüz sayfa daha artmıştır.

    Tevrât’ın Şifresi İsimli Kitabı Taklit mi?

    Kur’an-ı Kerim gibi, Tevrât’ın aslı da ilâhîdir. Fakat yine Kur’an’ın ifadesiyle daha sonra Tevrât tahrif edilmiştir. Tahrif edilmiş bir kitap için belki bir şifre söz konusu olabilir ama, Kur’an için böyle bir şey söz konusu olamaz. Kitaba “Kur’an’ın Şifresi” ismi verilmek suretiyle, bu kitap hem ismen taklit edilmiş, hem de milyonlar satan bu kitap gibi çok satma amaçlanmıştır.

    Sûrelerin, nüzûl (iniş) sırasına göre numaralandırılması
    Kur’an sûreleri, iniş sırasına göre değil, bugün elimizde olan tertibe göre sıralanıp numaralandırılmıştır. Nüzûl sırasına göre de numaralandıranlar vardır, fakat bunda çok ciddî ihtilaflar meydana gelmiştir. Yani kesinlik yoktur. Kitapta bu hususta istifade edilen kaynak olmadığı için, kimin sıralamasının esas alındığı bilinmemektedir. Dolayısıyla bu sıralamayı yapanların yaptığı doğru mu, değil mi, tartışmalıdır. Tartışmalı bir sıralamayı şifrede kullanmak doğru değildir.

  9. #9
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Şifre birçok yerde tutmuyor

    Şifrenin esası, genellikle bir surede tekrar eden ayetlerden oluşuyor. Fakat birçok surede tekrar eden ayetler olmasına rağmen, buralarda şifre tutmadığından olacak, bunlara hiç temas edilmemiş. Öyleyse ya şifrede bir yanlışlık var, ya da –haşa- bu sure ve ayetlerde. Çünkü, 19 mucizesi ile ortaya çıkanlar, bunu bütün Kur’an’a tatbik etmişler, fakat Tevbe Suresinde tutmayınca son iki ayeti inkâr cihetine gitmişlerdir. Buradan hareketle, şifrenin tutmadığı yerlerde, yeni bir şifre mi bulunacak, yoksa –haşa- ayetlerde bir eksik kusur mu aranacak?

    Bazı devletlerin kuruluşuna işaret etmesi

    Bazı devletlerin kuruluşuna Kur’an’dan işaretler getirme veya bulma, meşru olmayan şeyleri meşru gösterme gayreti olabilir mi, düşüncesini akla getiriyor. Ayrıca, yarın herkes kendi kafasına göre, bazı şeyleri meşru göstermek için Kur’an’ı kullanmaya yeltenebilirler. Aslında tarihte bazı batıl mezhepler, ayetlere yanlış mana vererek ve desteksiz yorumlar yaparak batıl görüşlerine Kur’an’dan destek aramışlardır. Zorlama şifreler de aynı neticeye götürebilir.

    İslâmî alt yapının olmaması ve ciddî hatalar

    Kur’an’a duyduğu ilgi ve alaka ve göstermiş olduğu gayretten dolayı tebrik edilecek olan yazarın, islâmî alt yapısının olmaması, islâm tarihini ve üzerinde çalışma yaptığı Kur’an’ın dilini, yani Arapça’yı bilmemesi onun bazı hatalar yapmasına sebep olmuştur. Mesela, Mekke’nin fethi, hicri 13. yılda değil (s.120-124), 8. yıldadır; Hz. Yusuf (s), Mısır’ın hükümdarı değil (s.161), hazineden sorumlu bakanı olmuştur; furkân kelimesi ölçü manasında değil (s.200), ayıran, hakkı batıldan ayıran manasındadır. Bu hataları daha da çoğaltabiliriz.

    Ayrıca, tefsir kitaplarına baktığımızda, bazı âyetlerin tefsirinde büyük müfessirlerin farklı yorumlar ortaya koyduğunu görüyoruz. Buna rağmen, “Kur’an Kerim’in Şifresi” isimli kitapta, özellikle farlı yorumlara müsait ayetlerde bile ciddi bir tefsir kaynağına müracaat edilmemiştir. Sadece Türkçe yazılmış bir tefsire müracaat edilmiş ki, bu tefsir birçok yönüyle tenkit edilmiş ve reddiyeler yazılmış bir tefsirdir. Arapça bilmediği için Arapça kaynaklara müracaat edemeyen yazar, en azından Türkçe tefsirler arasında ehl-i ilim tarafından hüsn-ü kabul görmüş merhum Elmalılı M.H. Yazır’ın tefsirinden istifade edebilirdi. Böylece bir çok konuda hataya düşmezdi. Kur’an hakkında bir kitap yazarken, başta tefsir kaynakları olmak üzere, diğer islamî ilimlerdeki kaynaklardan hiçbirine müracaat edilmemesi ciddî bir eksikliktir.

    Sonuç
    Kur’an’a her şey vardır; fakat çapına, azametine, önemine, mâhiyet ve kıymetine göre vardır. Fakat Kur’an’da en önemli mesele; Tevhîd, Nübüvvet, Haşir, kulluk, ebedî saadeti kazanma, azaptan korunma... Bunlardan başka, Allah’ın kâinattaki icraatı, san’atlarının teşhiri, sıfât ve esmâsının tecellileri, sistem ve kürelerin muhteşem bir nizam ve âhenk içinde bunu ifâde etmesi... Bütün bunlar en ince ayrıntılarına kadar açık seçik anlatılmış ve şimdiye kadar müslümanlar bunlardan istifade ettiği gibi, bundan sonra da istifade etmeye devam edecektir.
    Ayrıca, belli devrelerde ortaya çıkacak ilmî gelişmeler ve teknik buluşlar da, ehemmiyet ve kıymetine göre açıkça olmasa da, ya işâreten veya remzen Kur’an’da vardır. Fakat, herkes her şeyi onda olduğu gibi göremeyeceğinden, çalışma, tefekkür ve ilhamla erbabının anlayabileceği nişanlar, işaretler, alâmetler ve ipuçları halinde vardır.
    Kur’an’ın indiği günden beri bu işin mütehassıslarından kimsenin anlayamadığı bir şifreyi bulmuş bir eda ile ortaya çıkan “Kur’an-ı Kerim’in Şifresi” isimli kitap, -eğer okunacaksa- yukarıdaki değerlendirmelerimiz çerçevesinde okunmalıdır.


    Prof. Dr Davud Aydüz

  10. #10
    Pürheves Şerbet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    153

    Standart

    Kainatta ki harikulade duzen Matematiksel formullerden olusuyor...
    Kur'an-i Kerim de Kainat kitabinin Fihristesi, anahtari.. onda nicin boyle Kavramlar olmasin..
    Ebced Hesabi diye bir hesab sistemi duymustum.. Ustad'da ilgilenmis sanirim.. pek bilgim yok, arastirmak lazim..

    ama Yusufi kardese katilmakla birlikte, bu isin saka goturmez ve gayet ciddi bir konu oldugu kanaatindeyim...
    Hakki bilerek Batila nazar etmek, kolay ve guzel, belki Hakk'a dahada yaklastirir... ama ya Batildan yola cikarak Hakk'a bakmak ?..(Felsefe gibi oldu biraz..) Batil derken, formul ve kaide yanlislari, hata paylari gibi yanlislar icermesi muhtemel bir durum varsa onu kastediyorum...isi ehil olan daha iyi bilecektir elbet, eger oyle hata paylari.. yanlis yonlendirmeler varsa, vebali de olur... (benzer Kitablarda bazi kavramlardan bahsediliyor, kehanet gibi Kur'an ozune asla uymayan seyler, ama bu yaklasimlar bilincsiz gibi geliyor bana, yada tam tersi kasitli..dikkat etmek lazim- ki bu dikkatte ancak Hakk'i bilerek olusuyor..yanlis yorum ve kotu emellere acik bir konu gibi..)

    ama genel olarak boyle calismalari olumlu karsiliyorum.. isabetli ince hesap yada tevafuk.. her neyse.. Fesubhanallah dedirtiyor.. Kainatta ki Acib duzene bir ayna oluyor... Beser her nekadar bazen sassa da Dusunmeye Memur... Dusunen ugrasan yapiyor iste birseyler...
    ama Kur'an in ozune uymayan kelime ve manalarla bir araya konmadan, gayretli ve ihlasli olsa bu tur calismalar, akillarda soru isareti yerine Kalplerde mana biraksa daha iyi olur...
    acizane kanaatim boyle...itidal bir gorus oldu herhal...

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Kainattaki Bilimsel Şifreler
    By GÜLİZAR NUR AYDIN in forum Bilişim Haberleri ve Bilimsel Makaleler
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 20.08.08, 12:55
  2. ÖSS için Şifreler Burada ;)
    By KosovaLı in forum Eğitim
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 18.01.08, 22:33

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0