+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 7 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 61

Konu: Ümmetin İhtilafı Hakkında

  1. #1
    Dost ابو يحيى - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    40

    Standart Ümmetin İhtilafı Hakkında

    كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَوَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِفِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِمَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْلِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَىصِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ


    ?nsanlar bir cemaatti. Hepsi kafirlerdi veya mü’minlerdi. Adem ile Nuh’a kadar hepsi mü’min idi. Sonra hepsi kafir olup, onlara peygamberler gönderildi. O peygamberleri hem dünya ahiret saadetiyle tebşir veya o kafirlere dünya ahiret saadetsiziliği için gönderdi. Kafir olanlar dünyada k?l?çtan geçirildi veya helak oldular. Kavm-i Nuh, kavm-i ad, kavm-i semud gibi. Rasul-i Ekrem, Hz. Davud ve Hz. Süleyman’?n zaman?nda da k?l?çtan geçirildiler. Peygamberlerin içinde mağlub olanlar yoktur. Zahiren Hz. Zekeriya ile Hz. Yahya olmuş. Hikmeti; ta farisler ve ahirzaman nebisi gelsin onlar?n intikam?n? als?n. Nitekim intikamlar? al?nd? da… Rumlarda onlar? perişan etmiştir. Peygamber ya tekvinî olarak –bela gibi-, ya da teklifî olarak illa galib gelir. Ahirzaman’da yahudi ve nasara bitmeden ve ?slamiyet hakim olmadan k?yamet kopmaz. Hadis-i sahihdir. K?yamete kadar mü’min kafirle birleşmez. Cenab-? Hak kitab? onlara hakk ile indirdi. Ne için? Taki Allah insanlar aras?nda ihtilaf ettikleri şeyde hükmetsin diye. Peygamberlerin gönderiliş gayesi, hem hayat-? şahsiye de, hem hayat-? ictimaiyede vs. insanlar?n ihtilaf ettikleri şeyde aralar?nda hükmetsin. Allah’?n adetidir, hangi peygamber göndermişse, hemen ihtilaf ç?kar. Sonra Allah yeni bir peygamber gönderir. O haks?zl?klar? giderir. Rasul-i Ekrem’den sonra da hemen ihtilaf ç?km?şt?r. Allah u Teala da müctehidleri göndermiştir. Beyyinat geldikten sonra bile bile ihtilaf ediyorlar. Yahudiler 71, hristiyanlar 72, müslümanlar 73 f?rka oldular. Allah her yüz sene de müceddid gönderirin manas?, her yüz y?l?n baş?nda bir tane gönderir demek değildir. Bir yüz y?lda, kendi dal?nda bazan yüz tane, iki yüz tane birden de gönderir. Bazen beş tane, bazen on tane gönderir. Fert değil, cem’iyet manas? muradd?r. Bir tane diye inhisar alt?na al?nmaz. F?k?hta, Tasavvufta, Tefsirde, Siyasette vs.. hepsinde laz?md?r. Bugün harb aleminde ateş yanm?ş, cihad ediyorlar. Onlar şuanda siyaset aleminde tecdid yap?yorlar. Biz burada Risale dersleri ve Kur’an dersleriyle tecdid ediyoruz. En zor dönem bu dönemdir. Üstad ve Hacibey’in dönemi de çok zordu. Üstad tecdid yaparken, Seyyid Kutub benim tasarrufum alt?ndad?r. O da tecdid yap?yor Cüz’i hatalarla beraber tecdid yap?yor, ama fark?nda değildir, diyordu. Müceddid dediğimiz zaman bir dalda değil, bu amm’d?r. Bunlar dünyay? global yapacağ?z, diyorlar. Bunlar dedelerini de geçtiler. ?şte bunlar sadece zulüm olsun diye böyle yapt?lar. Allah ehl-i iman? her as?rda hidayet ettirir. Hidayet Allah’?n hassas?d?r. Allah dilediğini s?rat-? müstakime getirir. Yani vahye dayand?r?r. Mesela, k?ble meselesini, Ka’be’ye getirdi. Ahkam meselesinde, Tevrat ve ?ncildeki baz? ağ?r ahkamlar? hafifletti, baz?lar?n? kald?rd?. ?htilafl? meselelerin cümlesini Kur’an halletti. Maalesef o as?rdaki insanlardan baz?lar? O’na itaat etmedi. Allah hidayeti sevdiği kişiye verir. Muhabbet manas?nda, istidrac değil, gerçek ni’met olarak veriyor.
    Konu Ebu Hasan tarafından (03.11.07 Saat 09:53 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Aç?kças? toparlayamad?m paragraf?. Daldan dala atlam?ş sanki. Ya da ben konu bütünlüğü yakalayamad?m. Kaynağ? nedir? veya sizin yorumunuz mu?

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  3. #3
    Dost ابو يحيى - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    40

    Standart

    bi daha ayetle beraber birleştirerek okursan?z anlaş?l?r san?r?m

  4. #4
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    Alıntı ابو يحيى Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَوَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِفِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِمَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْلِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَىصِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ


    İnsanlar bir cemaatti. Hepsi kafirlerdi veya mü’minlerdi. Adem ile Nuh’a kadar hepsi mü’min idi. Sonra hepsi kafir olup, onlara peygamberler gönderildi.

    O peygamberleri hem dünya ahiret saadetiyle tebşir veya o kafirlere dünya ahiret saadetsiziliği için gönderdi. Kafir olanlar dünyada kılıçtan geçirildi veya helak oldular.

    Kavm-i Nuh, kavm-i ad, kavm-i semud gibi. Rasul-i Ekrem, Hz. Davud ve Hz. Süleyman’ın zamanında da kılıçtan geçirildiler. Peygamberlerin içinde mağlub olanlar yoktur.

    Zahiren Hz. Zekeriya ile Hz. Yahya olmuş. Hikmeti; ta farisler ve ahirzaman nebisi gelsin onların intikamını alsın. Nitekim intikamları alındı da…

    Rumlarda onları perişan etmiştir. Peygamber ya tekvinî olarak –bela gibi-, ya da teklifî olarak illa galib gelir. Ahirzaman’da yahudi ve nasara bitmeden ve İslamiyet hakim olmadan kıyamet kopmaz. Hadis-i sahihdir. Kıyamete kadar mü’min kafirle birleşmez.

    Cenab-ı Hak kitabı onlara hakk ile indirdi. Ne için? Taki Allah insanlar arasında ihtilaf ettikleri şeyde hükmetsin diye. Peygamberlerin gönderiliş gayesi, hem hayat-ı şahsiye de, hem hayat-ı ictimaiyede vs. insanların ihtilaf ettikleri şeyde aralarında hükmetsin. Allah’ın adetidir, hangi peygamber göndermişse, hemen ihtilaf çıkar. Sonra Allah yeni bir peygamber gönderir. O haksızlıkları giderir.

    Rasul-i Ekrem’den sonra da hemen ihtilaf çıkmıştır. Allah u Teala da müctehidleri göndermiştir. Beyyinat geldikten sonra bile bile ihtilaf ediyorlar. Yahudiler 71, hristiyanlar 72, müslümanlar 73 fırka oldular.

    Allah her yüz sene de müceddid gönderirin manası, her yüz yılın başında bir tane gönderir demek değildir. Bir yüz yılda, kendi dalında bazan yüz tane, iki yüz tane birden de gönderir. Bazen beş tane, bazen on tane gönderir.

    Fert değil, cem’iyet manası muraddır. Bir tane diye inhisar altına alınmaz. Fıkıhta, Tasavvufta, Tefsirde, Siyasette vs.. hepsinde lazımdır. Bugün harb aleminde ateş yanmış, cihad ediyorlar. Onlar şuanda siyaset aleminde tecdid yapıyorlar. Biz burada Risale dersleri ve Kur’an dersleriyle tecdid ediyoruz.

    En zor dönem bu dönemdir. Üstad ve Hacibey’in dönemi de çok zordu. Üstad tecdid yaparken, Seyyid Kutub benim tasarrufum altındadır. O da tecdid yapıyor Cüz’i hatalarla beraber tecdid yapıyor, ama farkında değildir, diyordu. Müceddid dediğimiz zaman bir dalda değil, bu amm’dır. Bunlar dünyayı global yapacağız, diyorlar.

    Bunlar dedelerini de geçtiler. İşte bunlar sadece zulüm olsun diye böyle yaptılar. Allah ehl-i imanı her asırda hidayet ettirir. Hidayet Allah’ın hassasıdır. Allah dilediğini sırat-ı müstakime getirir. Yani vahye dayandırır. Mesela, kıble meselesini, Ka’be’ye getirdi. Ahkam meselesinde, Tevrat ve İncildeki bazı ağır ahkamları hafifletti, bazılarını kaldırdı. İhtilaflı meselelerin cümlesini Kur’an halletti. Maalesef o asırdaki insanlardan bazıları O’na itaat etmedi. Allah hidayeti sevdiği kişiye verir. Muhabbet manasında, istidrac değil, gerçek ni’met olarak veriyor.
    Allah razı olsun.. Ayete güzel bir izah olmuş..

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  5. #5
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ابو يحيى Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَوَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِفِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِمَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْلِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَىصِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ


    İnsanlar bir cemaatti. Hepsi kafirlerdi veya mü’minlerdi. Adem ile Nuh’a kadar hepsi mü’min idi. Sonra hepsi kafir olup, onlara peygamberler gönderildi. O peygamberleri hem dünya ahiret saadetiyle tebşir veya o kafirlere dünya ahiret saadetsiziliği için gönderdi.
    1-Yani Hz Adem ile Hz . Nuh peygamber değil miydi? Peygamberlik müessesesi daha sonra mı gündeme geldi..Ezcümle:
    "Âlem-i insâniyette, zaman-ı âdem'den şimdiye kadar iki cereyan-ı azîm, iki silsile-i efkâr; her tarafta ve her tabaka-i insâniyyede dal budak salmış, iki şecere-i azîme hükmünde... Biri, silsile-i Nübüvvet ve diyanet; diğeri, silsile-i felsefe ve hikmet, gelmiş gidiyor."

    2-Allah hiç bir peygamberi kafirleri dünyada da ahirette de saadetsizliğe erdirmek için göndermemiş, bilakis onlara uyarıcı ve saadet bahşetmek için rahmetini göndermiştir. Ancak onlar lehine olan durumu alyhlerine çevirmişlerdir.

    Not: Bu yazının gerisini de kale almıyorum. İlk cümleler buysa gerisini siz de düşünmeyin...

  6. #6
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ابو يحيى Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah hidayeti sevdiği kişiye verir.

    Allah kişiye hidayet verdiği için sever...Yoksa çifte standart olur...


  7. #7
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı ابو يحيى Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    كَانَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَوَمُنذِرِينَ وَأَنزَلَ مَعَهُمُ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِفِيمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ وَمَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِن بَعْدِمَا جَاءتْهُمُ الْبَيِّنَاتُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللّهُ الَّذِينَ آمَنُواْلِمَا اخْتَلَفُواْ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَاللّهُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَىصِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ



    İnsanlar bir cemaatti. Hepsi kafirlerdi veya mü’minlerdi. Adem ile Nuh’a kadar hepsi mü’min idi. Sonra hepsi kafir olup, onlara peygamberler gönderildi....
    Allah her yüz sene de müceddid gönderirin manası, her yüz yılın başında bir tane gönderir demek değildir. Bir yüz yılda, kendi dalında bazan yüz tane, iki yüz tane birden de gönderir. Bazen beş tane, bazen on tane gönderir. Fert değil, cem’iyet manası muraddır. Bir tane diye inhisar altına alınmaz. Fıkıhta, Tasavvufta, Tefsirde, Siyasette vs.. hepsinde lazımdır. Bugün harb aleminde ateş yanmış, cihad ediyorlar. Onlar şuanda siyaset aleminde tecdid yapıyorlar. Biz burada Risale dersleri ve Kur’an dersleriyle tecdid ediyoruz. En zor dönem bu dönemdir. Üstad ve Hacibey’in dönemi de çok zordu. Üstad tecdid yaparken, Seyyid Kutub benim tasarrufum altındadır. O da tecdid yapıyor Cüz’i hatalarla beraber tecdid yapıyor, ama farkında değildir, diyordu. Müceddid dediğimiz zaman bir dalda değil, bu amm’dır. Bunlar dünyayı global yapacağız, diyorlar. Bunlar dedelerini de geçtiler. İşte bunlar sadece zulüm olsun diye böyle yaptılar. Allah ehl-i imanı her asırda hidayet ettirir. Hidayet Allah’ın hassasıdır. Allah dilediğini sırat-ı müstakime getirir. Yani vahye dayandırır. Mesela, kıble meselesini, Ka’be’ye getirdi. Ahkam meselesinde, Tevrat ve İncildeki bazı ağır ahkamları hafifletti, bazılarını kaldırdı. İhtilaflı meselelerin cümlesini Kur’an halletti. Maalesef o asırdaki insanlardan bazıları O’na itaat etmedi. Allah hidayeti sevdiği kişiye verir. Muhabbet manasında, istidrac değil, gerçek ni’met olarak veriyor.
    Meyvenin zeyli ve acizizfakiriz kardeşlerin dediği gibi ben de tam kavrayamadım..Yani yazılanlar ,ehli sünnet alimlerinin bildirdikleriyle pek uyuşmuyor gibi göründü bana..Daha çok 2004 yılında Suud hükümeti tarafından hacılara bedava dağıtılan "ehli sünnet vel cemaat inancı" kitabındaki bilgilere benziyor..Biliyorsunuz Suud hükümeti vehhabimeşrep bir itikada sahip..Tabi burada yazan arkadaşın niyeti iyi olabilir ama yazının içinde yanlış anlamalara sebep verebilecek ifadeler geçiyor..."Adem ve Nuha kadar hepsi mümindi sonra hepsi kafir olup" ifadesi bi kere zaten yanlış..Bunu kimse söyleyemez..Çünkü Adem ile Nuh arasında da peygamberler oldu kafirler de oldu..Yani yüzdeyüz mümin yüzde yüz kafir durumu söylenemez ifrata kaçar..
    Bi de Üstad'ın seyyid kutup için "benim tasarrufum altındadır" sözünü nerden nakil ediyor arkadaş bi söylerse iyi olur..Ben duymadım da hiç o yüzden..
    Hidayet meselesi de ,kişinin kendi iradesiyle isteyip Allah'ın o kulun kalbine ilka ettiği bir nurdur diyor ehli sünnet alimlerimiz..
    (Dilediğini sapık yolda bırakır, dilediğine de, hidayet eder.) [Fatır 8]
    (Allahü teâlâ buyurdu ki: Ey kullarım! Benim hidayet ettiklerim hariç, hepiniz yanlış yoldasınız. Benden hidayet isteyiniz ki, sizi doğru yola eriştireyim.) [Müslim]


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  8. #8
    Vefakar Üye sultanhani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Mesajlar
    435

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi de Üstad'?n seyyid kutup için "benim tasarrufum alt?ndad?r" sözünü nerden nakil ediyor arkadaş bi söylerse iyi olur..Ben duymad?m da hiç o yüzden..
    Hulisi Abi tariki ile ehli itimat zatlardan ben duymuşum.(Diyar? ahar da iki kişi için kullan?lm?şt?r.)
    Ey derde derman isteyen, yetmez mi dert derman sana” diyen zat gibi bizde “Ey bu asrın manevi elemini nefsine çektiren ...kardeş; Yetmez mi Kur’an ve iman hizmeti sana?”diyoruz.
    Hulusi Ağabey


  9. #9
    Yasaklı Üye katre_44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    99

    Standart

    Kur'an nurunu verdiğinde mü'min feyz alır fasık veya kafir küfrünü arttırır

  10. #10
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Alıntı katre_44 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kur'an nurunu verdiğinde mü'min feyz alır fasık veya kafir küfrünü arttırır
    Açar mısınız bunu biraz?

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 02.04.14, 16:09
  2. Ümmetin ihtilafı nasıl rahmet olabilir
    By YİĞİDO in forum Risale-i Nur'dan Vecize ve Anekdotlar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 06.10.11, 15:22
  3. Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 21.01.09, 11:20
  4. Ümmetin İlkleri mi, Sondakileri mi Daha Hayırlıdır?
    By Ene-Zerre in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 02.12.08, 18:14
  5. Ümmetin En Hayırlı Dönemi.
    By AsiL_NuR in forum Sahabeler ve Sünnet-i Seniyye
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 22.11.06, 15:39

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0