+ Konu Cevaplama Paneli
3. Sayfa - Toplam 8 Sayfa var BirinciBirinci 1 2 3 4 5 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 ve 73

Konu: Hüsn-ü Zannın Sınırları

  1. #21
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart

    ''Üstadımız, ne kimseyi zemmeder ve ne de yanında kimseyi gıybet ettirir. Bunlardan asla hoşlanmaz. Kusur ve hataları setrederler. Hem, o kadar hüsn-ü zanna maliktir ki, hatta kendisi hakkında bir naseza söz tebliğ edene, "Haşa! Bu yalandır. Bu sözü söyledi dediğin zat, böyle söylemez" buyururlar.''
    (Tarihçe-i Hayat)

  2. #22
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Alıntı sultanhani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sü-i zan yaparak insanlardan gelebilecek zararlardan korunmak Peygamber efendimizin bir emri imiş. Bu zararlar ne olabilir? "Bir alış verişte satıcı malını göklere çıkarıyor.Bana düşen bu kadar olmayabilir,aldatılabilirim,hemen almayayım bir piyasa araştırması yapayım" veya "Bu asırda hoca çoktur ve ehli bida fetvalarda veriliyor.Hoca böyle dedi ama birde ana kaynaklardan tedkik edeyim" gib. Bunun bir adıda ihtiyatlı olmaktır. Niçin ihtiyat ederiz "Filan hizmetimize zarar getirebilir" bunlar su-i zandır ve zararıda yoktur belki azim faydası vardır.
    Bir kişi emr-i ilahi-yi yerine getiriyor bu gibi meselelerde su-i zan etmemek gerekir. Suizanın hedefi gelebilecek tehlikelerden korunmaktır. Yoksa hükme bağlamak değildir.
    Su-i zannın faydası olamaz. Biz buna hüsn-ü zan adem-i itimat veya acizizfakiriz kardeşin ifadesiyle azami tedbir diyoruz. Ama hüsn-ü zannı elden bırakmıyoruz Üstadımız sıkı tembihleri dolayısıyla inşaallah.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  3. #23
    Ehil Üye nâme-i nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Mesajlar
    1.460

    Standart

    konu ile alakası var diye düşünüyorum...

    Mânevî bir ihtarla bir iki ince meseleyi size yazıyorum.
    BİRİNCİSİ
    Geçen Ramazan-ı Şerifte, Ehl-i Sünnetin selamet ve necatı için edilen pek çok duaların şimdilik âşikâre kabulleri görünmemesine hususi iki sebep ihtar edildi.
    Birincisi: Bu asrın acip bir hassasıdır.
    HAŞİYE Bu asırdaki ehl-i İslamın fevkalade safderunluğu ve dehşetli cânileri de âlicenâbâne affetmesi ve bir tek haseneyi, binler seyyiatı işleyen ve binler manevi ve maddî hukuk-u ibâdı mahveden adamdan görse, ona bir nevi taraftar çıkmasıdır. Bu suretle, ekall-i kalîl olan ehl-i dalâlet ve tuğyan, safdil taraftarla ekseriyet teşkil ederek, ekseriyetin hatasına terettüp eden musibet-i âmmenin devamına ve idamesine, belki teşdidine kader-i İlahiyeye fetva verirler; "Biz buna müstehakız" derler.
    Evet, elması bildiği (ahiret ve iman gibi) halde, yalnız zaruret-i kat’iye suretinde şişeyi (dünya ve mal gibi) ona tercih etmek ruhsat-ı şer’iye var. Yoksa, küçük bir ihtiyaçla veya hevesle veya tamâh ve hafif bir korkuyla tercih edilse, eblehâne bir cehalet ve hasârettir, tokata müstehak eder.
    Hem âlicenâbâne affetmek ise, yalnız kendine karşı cinayetini affedebilir. Kendi hakkından vazgeçse hakkı var; yoksa başkalarının hukukunu çiğneyen cânilere afüvkârâne bakmaya hakkı yoktur, zulme şerik olur.
    İkinci sebep: Yazmaya izin olmadığından yazılmadı.

    HAŞİYE
    Yani, elması elmas bildiği halde, camı ona tercih eder.

    (Kastamonu L.)

  4. #24
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hasan-ı Basri hazretlerinin katılmadığım ' sözüne ' ait getirdiğim gerekçelerden bahsetmemeniz beni üzdü. Yani sadece '' katılmamak '' fiilimi zikretmiş ve ona dikkat etmiş fakat neden katılmadığım hakkında getirdiğim bölümleri hiç kale almamışsınız. Ne yalan söyliyim Allah biliyor ya forumdan tanıdığım Nurçi kardeşim beni yine yanıltmadı .

    Evvela Hasan-ı Basri Hazretlerinin sadece '' bu cümlesine katılmıyorum '' dedim.
    Hasan-ı basri ' nin tefsirini okumuş değilim vede okuyup Risale-i Nur ile mihenge vuracak bir kabiliyetede şuan ulaşmış değilim. Yanlız Hazretin belirttiğiniz sözünü Risale-i Nur ' un ölçüleri ile bağdaştırmadığı belirttim.

    siz meal-i alilerini okumaya devam ediniz Allah istifadenizi ziyadeleştirsin fakat ben şuan meal-i alilerini okuyamıyorum , Risale-i Nur mizanlarına tam sahip olduğumu hissettiğim zaman inş. Sizin tavsiye edeceğiniz bir meal bende okurum . Henüz en birinci meal-i hakikilerinden olan Risale-i Nur ' u anlamış değilim , himmetim ve zamanım ise iki esere bölünmeye yeterli değil . Fakat üstadın muhakemat adlı eserinde vermiş olduğu tefsir usullerini okumak vede geçmişde bazı müfessirlerin nasıl dengeyi kaçırıp ifrat ve tefrite kapı açtığını hatta islamın yayılmasına engel olmak derecesine varırcasına islam güneşine gölge olduklarını zaten okumuşsunuzdur. Kasdım bu tefsirler idi. Aslında siz kasdımıda biliyorsunuz ya ...

    Kuran ' ın zamana en uygun bir tefsirini sormuşsunuz.
    Risale-i Nur , zamana ve gelecek zamanlara en uygun bir tefsirdir. İstikameti hep sürdürmüş , asrın ihtiyaçlarına tam cevap verir ve sadık muhatabını zamanın bir alimi yapabilecek bir mahiyettedir . Allah istifademizi ve feyzimizi ziyadeleştirsin .
    Ben Kur'an'ı tefsirini okumadan sadece meal-i alisiyle malesef anlayamıyorum..

    Sizler "zamanın ihtiyaçlarını karşılamayacak" tefsirleri belirtip bizi ayılttınız..

    Ben Üstad'ımın nehyi ile salt (yani yalnız) meal okuyamıyorum. Sizin de ifadenizde yer bulduğu gibi "yegane mürşidimiz Kur'an-sünnet, Risale-i Nur" olduğuna göre "zamana uygun şekilde" yazılmış olan tefsirleri benimle paylaşır iseniz minnettar kalırım..


    Beni tanımadan önce bir kez daha yazımı dikkatlice okuyup öyle cevap yazmak daha doğru değil miydi?

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  5. #25
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Kur'an, zaruriyat-? diniyedendir. Zaruriyatta ihtilaf olamaz. Halbuki müfessirlerce verilen ayr? ayr? manalar?n bir k?sm? birbirine muhaliftir.
    Cevap: Azizim! Kur'an'?n herbir kelam?, üç kaziyeyi müştemildir.
    Birincisi: Bu, Allah'?n kelam?d?r.
    ?kincisi: Allah'ca murad olan mana, hakt?r.
    Üçüncüsü: Mana-y? murad, budur.

    Eğer Kur'an'?n o kelam?, başka bir manaya ihtimali olmayan muhkemattan olursa veya Kur'an'?n başka bir yerinde beyan edilmişse, birinci ve ikinci kaziyeleri aynen kabul etmek laz?md?r ve inkarlar? da küfürdür. Şayet Kur'an'?n o kelam?,başka bir manaya ihtimali olan bir nass veya zahir olursa, üçüncü kaziyeyi kabul etmek laz?m olmad?ğ? gibi, inkar? da küfür değildir. ?şte, müfessirlerin ihtilaflar?, ancak ve ancak şu k?sma aittir.

    ?htar: Mütevatir hadisler de, bu hususta, ayetler gibidir. Yaln?z birinci kaziye, teemmül yeridir. Çünkü -1- ile işaret edilen hadisin hakikaten hadis olup olmad?ğ?nda tereddüt yeri vard?r.
    ?şaratül-?caz | Hurûf-u Mukattat
    Başka manalar?nda murad olabileceği bir hadis şerif için manay? murad budur diyen bir mühaddisin ç?kard?ğ? manay? KABUL LAZIM OLMADIĞI G?B? ?NKARIDA KÜFÜR DEĞ?LD?R
    Konu elff tarafından (01.11.07 Saat 19:30 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  6. #26
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    Alıntı Meyvenin Zeyli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su-i zann?n faydas? olamaz. Biz buna hüsn-ü zan adem-i itimat veya acizizfakiriz kardeşin ifadesiyle azami tedbir diyoruz. Ama hüsn-ü zann? elden b?rakm?yoruz Üstad?m?z s?k? tembihleri dolay?s?yla inşaallah.
    [quoteTaberânî'nin rivayet ettiği haberde ise Peygamberimiz şöyle buyurmuştur:

    "Sû-i zan ile, insânlardan gelebilecek zararlardan korununuz,"(Ruhu’l Meani, Alusi)
    [/quote]

    Hüküm veren ben değilim ki? Şu meselede tefsir ve hadis haricinde bir cümle dahi kullanmad?m..

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  7. #27
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı
    Hasan-ı basri hadis-i şerifden böyle bir hüküm çıkarmış , ben hadisi değil hasann-ı basri hazretlerinin O hadis-i şerif ' den çıkardığı manayı doğru görmedim ve bunada hakkım vardır. '' içinden herkes hakkında istediğini düşün '' sözü Efendimizin söylediği söz değil Hasan-ı Basri hazretlerinin çıkardığı manadır. Bu manayı kabul etmeme hakkımı Üstad bana vermiş kim ne derse desin .
    Ne diyelim Allah mübarek etsin hakkınızı.. Üstad bize böyle bir hak ve yetki vermedi malesef..

    Biz ve kıymetli Üstadımız selef-i salihinin sözleriyle kayıtlıyız. Sizin gibi de alim değiliz ki asra uymayan tefsirleri bilip çıkaralım..

    Bizi böyle kabul edin..

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  8. #28
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart


    Allah ' tan Üstad?n işaretül icazdan hadis-i şerfiler hakk?nda getirilen her manay? kabul etmek zorunluluğu olmad?ğ?na dair bölümü paylşam?ş?m .
    Biliyorsunuz bir zamanlar alimler dünyan?n öküz ve bal?k üzerinde durduğunu belirten hadis-i şerifler hakk?nda getirdikleri manalar nas?ld? !

    Evet baz? zahirperest muhaddislerin ozamanlar bu tarz hadis-i şerifler için , evet dünya gerçekten öküz üzerinde duruyor şeklinde hadisden ç?kard?klar? manalar? kabul etmeyen alimleri nas?l tekfir ile suçlam?şlar şimdi daha iyi anl?yorum

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


  9. #29
    Müdakkik Üye nurçi38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    759

    Standart

    İstisnalar Çoğalırsa Kaide Olur...


  10. #30
    Ehil Üye gulsah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.641

    Standart

    Alıntı gulsah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kur'an, zaruriyat-? diniyedendir. Zaruriyatta ihtilaf olamaz. Halbuki müfessirlerce verilen ayr? ayr? manalar?n bir k?sm? birbirine muhaliftir.
    Cevap: Azizim! Kur'an'?n herbir kelam?, üç kaziyeyi müştemildir.
    Birincisi: Bu, Allah'?n kelam?d?r.
    ?kincisi: Allah'ca murad olan mana, hakt?r.
    Üçüncüsü: Mana-y? murad, budur.

    Eğer Kur'an'?n o kelam?, başka bir manaya ihtimali olmayan muhkemattan olursa veya Kur'an'?n başka bir yerinde beyan edilmişse, birinci ve ikinci kaziyeleri aynen kabul etmek laz?md?r ve inkarlar? da küfürdür. Şayet Kur'an'?n o kelam?, başka bir manaya ihtimali olan bir nass veya zahir olursa, üçüncü kaziyeyi kabul etmek laz?m olmad?ğ? gibi, inkar? da küfür değildir. ?şte, müfessirlerin ihtilaflar?, ancak ve ancak şu k?sma aittir.

    ?htar: Mütevatir hadisler de, bu hususta, ayetler gibidir. Yaln?z birinci kaziye, teemmül yeridir. Çünkü -1- ile işaret edilen hadisin hakikaten hadis olup olmad?ğ?nda tereddüt yeri vard?r.
    ?şaratül-?caz | Hurûf-u Mukattat
    Başka manalar?nda murad olabileceği bir hadis şerif için manay? murad budur diyen bir mühaddisin ç?kard?ğ? manay? KABUL LAZIM OLMADIĞI G?B? ?NKARIDA KÜFÜR DEĞ?LD?R


    Bu k?sma dikkat buyrun Nurçi kardeş
    Konu elff tarafından (01.11.07 Saat 19:30 ) değiştirilmiştir.

    ''Şahsın üslub-u beyanı , şahsın timsal-i şahsiyetidir.

    Ben ise :

    gördüğünüz veya işittiğiniz gibi , halli müşkil bir muammayım ''

    Said Nursi


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Hüsn-i Aşk
    By gamze-i_dilruzum in forum Edebiyat
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 31.01.14, 13:43
  2. Hüsn-ü Zannın Aşırısı Allah'a Şirk Koşmakmıdır?
    By HüZnÜ HaZan in forum Beyin Fırtınaları
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 13.01.10, 16:04
  3. Kinayenın Sınırları Nelerdir?
    By Gül-ihamra in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 08.09.08, 22:17
  4. Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 23.11.07, 14:06
  5. Hüsn-ü Zan
    By aşur in forum Şiirler
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 28.09.07, 10:55

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0