+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 3 ve 3

Konu: Müceddid ve Üç Merhale

  1. #1
    Yasaklı Üye özür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    siirt
    Yaş
    31
    Mesajlar
    73

    Standart Müceddid ve Üç Merhale

    ?mân-hayat-?slâm merhalelerinin hepsini bir müceddid mi temsil edecek?


    Şimdi müceddid yok; hepsi de vazifesini îfa edip gitmiş. Şimdilerde yap?lacak şey, onlar? tan?y?p onlar?n yorum ve bak?ş zaviyelerini değerlendirmektir. Madem bugüne kadar gelip-geçen büyükler ve bilhassa çağ?n düşünürü, böyle bir imân ve Kur'ân hizmeti başlat?rken, kendilerini nazara vermemiş ve şah?s yerine şahs-? manevî demişler; demek ki bundan sonra imân ve ?slâm hizmeti şahs-? manevî ile temsil edilecek. Vâk?a bazen içtihad hatas? olarak insanlar, yanl?şl?k yap?p, bir k?s?m kimselere fazla teveccühde bulunabileceklerdir. Böyle bir durumda, kendilerine teveccüh edilen kimseler eğer hakperest iseler, bu teveccühü, o cemaatin dağ?lmamas? istikametinde kullanacak ve ondan kendilerine bir hisse ç?karmayacaklard?r. Tabii böyle bir cemaatin vahdetini temin eden ve onlar? hizmete yönlendiren zatlar?n da, hiçbir zaman ak?llar?na gelmeyen, beklentileri olmayan baz? şeylere mazhariyetleri de her zaman söz konusu olabilir. Şayet cemaate yarar? varsa, bu tür bir teveccüh de korunmal?. Yoksa kristal bir kâse gibi bütün mevhibe ve vâridatlar taşa vurulup k?r?lmal? ve her zaman şahs-? manevînin esas olduğu gösterilmelidir.
    Bu arada baz? şah?slar da vard?r ki, asl?nda hiçbir şey olmad?klar? halde, aşağ?dan gelen bir sayg?yla toplumun can?-kan? haline gelmişlerdir, onu t?rnaktan kirpiğe kadar bünyenin her yerinde görürsünüz. Şimdi, eğer bu insanlar, bu kadarc?k olsun işe yar?yorlarsa, art?k onunla uğraşman?n da âlemi yoktur. Ama bunlar, eğer toplumu yönlendiremiyor ve gerektiği ölçüde o toplumda yenilik ruhunu inşa edemiyor, toplumun her kesimini kucaklay?p onlarla uyum içinde olam?yor, sadece ve sadece kendilerine sayg? duyanlarla uzlaşabiliyorlarsa, böyleleri birer puttur; bu putlar?n da k?r?lmas? gereklidir. Asl?nda, toplum içindeki firavunlarla dahi uyum içinde çal?şmas?n? bilemeyen böylelerinin şahs-? manevîyi temsil ad?na kabiliyetli olduklar? kabul edilemez. Zaten eğer böylelerinde az?c?k ihlas varsa, toplumun her kesimiyle uyum içinde olamad?ğ?n? anlad?ğ? zaman, hemen kendini nefyeder ve ?brahim Ethem gibi ferdiyet gay-bûbetine gömülür.. gömülür ve kendini bulmaya çal?ş?r; zira, onun böyle bir hizmetin baş?nda daha fazla kalmas?, kendinde olan baz? şeyleri kaybetmesine de vesile olabilir.
    Eğer, başa dönmek icap ederse, diyebiliriz ki: Müceddid bir şah?s olarak beklense de dünyan?n globalleştiği, küreselleştiği, tekârub-u zaman' ve 'tekârub-u mekân'?n yaşand?ğ?, birbirinden uzak kitlelerin, bir evin sakinleri haline geldiği dönemde, hizmet, ferd-i ferîdlerle değil, şahs-? manevî dehâs?yla yürütülmelidir. Bu şahs-? manevîyi teşkil edecek olanlar da, bu dâireye bir kaş?k katk?s? bulunanlar olabileceği gibi, dünyalar kadar katk?da bulunan ve herkesle uyum içinde çal?şmas?n? bilen devâsâ kametlerin iştirakiyle de olabilecektir. Evet bu işin husûsiyet gamzeden adamlar? olmayacakt?r ama; husûsi adamlar bu umûmî mektebin muallimi, bu zaman üstü tekyenin ferd-i ferîdi, bu çağlar? aşk?n medresenin baş hocas? ve ayn? zamanda bu umûmi k?şlan?n seraskeri olacaklard?r. Her nefer, mutlak onda beklediğini bulacak ve herkes en çok kendisiyle ilgilendiği kanaatine ulaşacakt?r. ?şte o zaman bu engin müsamaha ve anlay?ş, bu engin ufuk bir mânâ ifade edecektir ki, böyle bir durumda onu k?rman?n da anlam? yoktur.
    Evet zannediyorum şimdilerde kutbiyet ve ferdiyet daha çok şahs-? manevîlerce temsil ediliyor. Baz? zamanlarda kutbiyetle gavsiyet beraber bulunduğu gibi, irşada yönelik olmas? itibariyle bugün, kutbu'l-irşad birkaç tane de olabilir. 'Evtad' dediğimiz zevat da ihtimal, bu müşterek anlay?ş içinde temsil edilecek veya bu anlay?şla bütünleşen ve bütün ?slâmî cemaatler aras?nda dağ?larak, geleceğin mukaddes ve muhakkak birliğinin can? ve kan? olarak misyonunu edâ edecektir.
    Dünya kadar evliyâ ve dünya kadar irşad kutbiyetine merdiven dayam?ş yediler, k?rklar gibi haslar var. Bunlar ayr? ayr? görünseler de, bir gün mutlaka bir birleşme noktas?na ulaşacaklard?r; zira Efendimiz (sav) 'Ruhlar cunûd-u mücennededir, tan?şt?klar? ölçüde biraraya gelirler' buyuruyor. Ayn? ruhu, ayn? mânây? ve ayn? düşünceyi paylaşan insanlar, birbirlerinden uzakta olsalar da, mutlaka bir gün birleşeceklerdir.. t?pk? ?rmaklar?n denizlere dökülmesi ve yerinde dağlar? delerek bazen aç?k, bazen kapal? engeller karş?s?nda kendilerine yeni mecralar bularak, hedefe ulaşt?klar? gibi.. ve t?pk? hacca niyet edenlerin Arafat'ta, Metaf'ta, Ravza'da buluştuklar? gibi, gidip orada buluşacaklard?r. Buluşma kas?tlar? olmasa da, vazife yapmak istedikleri yerler onlar? biraraya getirecek, buluşturacak; onlar da bu büyük hakikati, ümitbahş 'cemm-i gafir'le temsil edeceklerdir.
    Fakat bütün bunlar, olabildiğince hasbi ve iddiâs?z insanlar?n mevcudiyetine vâbeste ve Allah'?n bir lütfudur. Onun için insanlar, kendilerini, bilhassa hasbilik ve diğergaml?k ad?na çok ciddi haz?rlamal?d?rlar. ?ddias?z olmal? ve Mekke dönemindeki insanlar?n fütuhat mevsimini göremedikleri gibi, bunlar da, dünyevî her türlü beklentiden s?yr?larak 'r?za' deyip yapmal? ve Allah'?n, sonuna kadar bu işi onlara yapt?rmayabileceğini de hat?rdan ç?karmamal?d?rlar. Evet, bu yiğitler çok vefal? olmal? ama, asla beklentiye de girmemelidirler. Çünkü hizmet, burada mükâfat al?ns?n diye değil, Allah emrettiği için yap?lmal?d?r. Şayet burada mükâfat verilirse, o da bir ulûfe olarak değerlendirilmeli ve asla şah?slara maledilmemelidir.

    Muhammed fethullah gülen
    prizma-1
    Konu Ebu Hasan tarafından (31.10.07 Saat 11:40 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Vefakar Üye sultanhani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Mesajlar
    435

    Standart

    Hulûsi Beyin bir fıkrasıdır.
    “5. Beşinci ve altıncı işaretler, ıslah-ı âlemin bizzat Hazret-i Mehdînin zuhuruna vabeste olduğuna kanaat eden zümreden, bu zat-ı âlîşânın dahi bu emirde muktedir olmasında şüphe duyanların, bu vehimlerini bertaraf edecek, itimatlarını temin edecek, gayet kuvvetli güneş gibi bir hakikat;”
    Ey derde derman isteyen, yetmez mi dert derman sana” diyen zat gibi bizde “Ey bu asrın manevi elemini nefsine çektiren ...kardeş; Yetmez mi Kur’an ve iman hizmeti sana?”diyoruz.
    Hulusi Ağabey


  3. #3
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Temsil etmezse son müceddid ve mehdi-i azam olamaz değil mi?

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Müceddid Ne İçin Gönderilir?
    By ademyakup in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 105
    Son Mesaj: 07.11.08, 13:26
  2. Nurs'daki Bediüzzaman Külliyesinde Son Merhale
    By muhibbülkurra in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.09.08, 21:41
  3. Risale-i Nur ve Son Müceddid Meselesi
    By SeRDeNGeCTi in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 283
    Son Mesaj: 24.08.08, 12:41
  4. İmam-ı Gazali'nin Geçirdiği Merhale
    By elix in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 25.12.07, 20:06
  5. Müceddid Kimdir?
    By sinang in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07.10.06, 04:16

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0