+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 ve 5

Konu: Kısmete Razı Olmak Ne Demektir?

  1. #1
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Exclamation Kısmete Razı Olmak Ne Demektir?

    K?smete r?za, ?lâhî taktirden kendisine düşen paydan memnun olmak demektir.?nsan, hem şu anne ve babadan dünyaya gelmesi, şu as?rda yarat?lmas?, cinsiyeti, rengi, ?rk? gibi kendi iradesi d?ş?nda takdir edilmiş sonuçlar? r?za ve memnuniyetle karş?lamal?, hem de ulaşmak istediği bir hedef için iradesini, güç ve kuvvetini sarf ettikten sonra ortaya ç?kan sonuca raz? olmal?d?r.
    1. Izt?rari kadere kanaat:
    Nur Külliyat?ndan konuyla ilgili bir tespit ve değerlendirme:
    “Evet mevcudat?n hiçbir cihette vâcib-ül vücud’a karş? haklar? yoktur ve hak dava edemezler; belki haklar?, daima şükür ve hamd ile, verdiği vücud mertebelerinin hakk?n? eda etmektir. Çünki verilen bütün vücud mertebeleri vukuatt?r, birer illet ister. Fakat verilmeyen mertebeler imkânatt?r. ?mkânat ise ademdir, hem nihayetsizdir. Ademler ise, illet istemezler. Nihayetsize illet olamaz. Meselâ madenler diyemezler: “niçin nebatî olmad?k?” Şekva edemezler; belki vücud-u madenîye mazhar olduklar? için haklar? fât?r?na şükrand?r. Nebatat niçin hayvan olmad?m deyip şekva edemez, belki vücud ile beraber hayata mazhar olduğu için hakk? şükrand?r. Hayvan ise niçin insan olmad?m diye şikayet edemez, belki hayat ve vücud ile beraber k?ymetdar bir ruh cevheri ona verildiği için, onun üstündeki hakk?, şükrand?r. Ve hâkeza k?yas et.

    “Ey insan-? müştekî! Sen madum kalmad?n, vücud nimetini giydin, hayat? tatt?n, camid kalmad?n, hayvan olmad?n, ?slâmiyet nimetini buldun, dalalette kalmad?n, s?hhat ve selâmet nimetini gördün ve hâkeza...” Mektûbat

    Vücut, varl?k mânâs?na geliyor. Z?dd? ise adem, yani yokluk. Vücut mertebeleri denilince hat?r?m?za öncelikle cans?zlar, yar? canl?lar, hayvanlar ve insanlar gelir. Varl?kla yokluk aras?ndaki mesafe sonsuz. Var olan, büyük bir şerefe kavuşmuştur, isterse taş olsun, ateş olsun, y?ld?z olsun.

    Cans?zla yar? canl? aras?ndaki mesafe de sonsuz. Bitki olan, büyük bir nimete ermiştir; isterse yonca olsun, geven olsun, kavak olsun. Bitkiyle hayvan aras?ndaki mesafe yine sonsuz. Canl? olmak büyük şeref; isterse böcek olsun, tavuk olsun, tavşan olsun.

    ?nsana gelince, onunla hayvan aras?nda o kadar büyük bir mesafe var ki, bir insana “hayvan” demek hakaret telâkki ediliyor; isterse o hayvan bülbül olsun, kanarya olsun, ceylan olsun. Varl?k nimetinden kendisine düşen büyük paya raz? olmayan ve kadere âdeta küsen nefislere şu soruyu soral?m: Küçük bir bahçesi olmayan insan ve ormana hükmeden aslan. Bu iki ş?ktan hangisini seçersiniz?

    Ş?klara devam edelim: Çoğu zaman denize girme imkân? bulamayan insan ve denizden hiç ç?kmayan bal?k. Senede birkaç kez uçak yolculuğu yapamayan insan ve havada her gün saatlerce uçan kuş. Yüzde yüz yünlü kumaş giymeye güç yetiremeyen insan ve bir ömür boyu yün giyen koyun. K?sacas?, bütün yoksulluklar?n k?skac?nda k?vranan bir insan ve hiçbir s?k?nt?s?, derdi, çilesi olmayan herhangi bir hayvan.

    Her nefis, böyle bir tercih sorusunu saçma bulur ve “?nsanl?k olmay?nca dünyan?n hiçbir zevkini, sefas?n? istemem.” der. Sunduğumuz parçada çok güzel vurguland?ğ? gibi, hiç kimse varl?k nimetinden eline geçen hisseyi az bulup şikayet etme hakk?na sahip değil. Ancak nâil olduğu ihsanlara karş? şükretmekle sorumlu.

    Gerçekten de öyle değil mi? Bir hayvan?n, “Niçin insan olmad?m?” diye şikayet edebilmesi için şöyle bir varsay?mdan yola ç?k?lmas? gerekiyor: Daha dünya kurulmadan insanla hayvan bir imtihana tâbi tutulmuş olacaklar. Hayvan o imtihanda geçer not ald?ğ? halde insan olamayacak. Buna rağmen insanl?k şerefi buna verilecek, o ise hayvanl?kta kalacak.

    Böyle bir imtihana kimse girmiş değil. Ne bitkiler böyle bir tecrübede cans?zlar? gerilerde b?rakm?şlar, ne hayvanlar bitkileri, ne de insanlar hayvanlar?. Her şey ve herkes, yoktan var edilmişler; yani yokluktan kurtulup varl?ğa kavuşmuşlar. Ve yine, herkes ve her şey kazand?klar? varl?k mertebeleri için şükürle mükellef bulunuyorlar. sorularla islamiyetten

    2-?htiyari kadere kanaat:

    “Birbirinden gayet uzak, biri mezmum ve biri memduh olan tahsil ve kisbde olan kanaatiyle, mahsul ve ücretteki kanaat? temyiz etmeyen;”münazarat : yani bizler çal?şma ve tahsilde kanaatkar değil, çal?şma ve tahsilimiz neticesindeki mahsul ve ücrete kanat etmeliyiz. Zira o neticeyi takdir ve halk eden Allah’d?r. Bize hay?rl? olan? takdir etmiştir.

    “Onun için, mesleğimizde kanaat, daima şükrü ve metaneti ve sebat? netice verdiği için, ihlas dairesinde, hizmet noktas?nda çok h?rs ve kanaatsizlik gösterdiğimiz halde,neticelerine ve semerat?na karş? kanaatle mükellefiz.” Emr. Lahk.

    “Tertib-i mukaddematta tevfiz tembelliktir; terettüb-ü neticede tevekküldür. Semere-i sa’yine ve k?smetine r?za kanaattir, meyl-i sa’yi kuvvetlendirir; mevcuda iktifâ, dûnhimmetliktir.” Hak. Çek.
    Konu acizizfakiriz tarafından (06.10.07 Saat 14:40 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Ehil Üye hayırlısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul-Kilis
    Mesajlar
    1.194

    Standart

    Maşallah kardeşim güzel bir ders mahiyetine geçer inşallah
    Evet, hakiki imanı elde eden adam, kainata meydan okuyabilir ve imanın kuvvetine göre, hadisatın tazyikatından kurtulabilir. AMENNA

  3. #3
    Dost son osmanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Bulunduğu yer
    KONYA
    Mesajlar
    26

    Standart

    evet Allah bizi k?smetine raz? olup da isyan etmeyen kullar?ndan eylesin.amin.

  4. #4
    Ehil Üye Ehl-i telvin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.269

    Standart

    Tertib-i mukaddematta tevfiz tembelliktir; terettüb-ü neticede tevekküldür....

  5. #5
    Müdakkik Üye Dürre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    968

    Standart

    ...Yarabbim çok şükür....... beni insan olarak yarattığın ve bu güzel abiiii ve kardeşlerimle tanıştırdığın için....

    Seherlerde eser bâd-ı tecellî
    “Uyan ey gözlerim vakt-i seherde.
    “İnâyethah zidergâh-ı İlâhi
    “Seherdir ehl-i zenbin tevbegâhı,
    “Uyan ey kalbim vakt-i fecirde,
    “Bikün tevbe, bicu gufran, zidergâh-ı İlâhî.


+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Allah'a aşık olmak ne demektir?
    By _vatan_ in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 15.09.14, 17:08
  2. Eş olmak" ne demektir,hiç düşündünüz mü?
    By gamze-i_dilruzum in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 26.11.12, 10:42
  3. Soru=Sıfatı Kelamiye İle Muttasıf Olmak Ne Demektir?
    By zeynonaz in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 24.12.08, 10:29
  4. Kardeşte Fani Olmak Ne Demektir?
    By şahmeran in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 31.03.08, 23:46
  5. Kısmete Razı Olmak
    By BiKeS_ in forum İslami Konular ve İman Hakikatleri
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 11.08.07, 17:47

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0