+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 3 Sayfa var 1 2 3 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 22

Konu: Tanrı Ulu mudur?

  1. #1
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart Tanrı Ulu mudur?

    Tanrı ulu mudur?..
    Ne kadar uludur?..
    Tanrıya tapınılır mı?..
    Kimilerine göre, tanrı vardır gökte bir yerde, arşı üstünde oturur, uludur; o ulu tanrıya da tapınılır, yoktur ondan başka tapılacak; çünkü o tek kraldır, pardon tanrıdır gökte!!!
    Oysa...
    Yeryüzünde yaşamış en muhteşem beyin ve Hakikatin dillenişi olan Allah Rasûlü Muhammed Mustafa (aleyhisselâm)'ı ve de açıkladıklarını, çeşitli sebeplerle kavrayamayanların uydurdukları "tanrısallık dini" sonu teröre varan bir şiddet anlayışıyla toplumları kuşatmaya başlarken...
    Bir kısım düşünen beyinler de, her türlü kavga ve siyaset anlayışından ötede, kendi ebedî yaşamlarını inşa etmeye çalışmaktalar; "Allah" ve "Sünnetullah" isimlerinin işaret ettiği anlamlar doğrultusunda.
    Bir süre evvel düşünen beyinlere yeniden hız vermek amacıyla şu cümleyi yaymıştım:
    "ALLAH" ismiyle neye işaret edildiğini fark etmeye çalışın!
    Çünkü, "DİN" kelimesi kapsamındaki her şeyin çıkış noktasının hakkıyla anlaşılması ve değerlendirilebilmesi, "ALLAH" isminin neye işaret ettiğinin fark edilmesine bağlıdır.
    "Din"leri dedikodudan oluşmuş, taklitçi-tekrarcı beyinlerin bu tarz derin düşünsel konulara girmesi, elbette yaratılış programları gereği mümkün değildir! Bu yüzden de onlar, "Yukarıda tanrı var, ölünce biz onun oturduğu yere, huzuruna çıkacağız; o da bizi karşılayıp yargılayarak ya cennetine sokacak ya da cehennemine atacak! Şimdi gökten bizi seyrediyor; ne mezarda sorgu var, ne mahşer, ne kıyamet, ne de sırat!" şeklindeki bir anlayış içinde ömürlerini tüketirler. Zaten bu konuları tartışmaya akıl ve mantık kapasiteleri de müsait değildir! Sadece ezberledikleri, ama birbiriyle bütünleştiremedikleri bilgilerin hamallığıyla ömür tüketmişlerdir.
    Oysa...
    O en muhteşem bilinç ve hakikat zuhuru Zât, daha işin başında "Lâ ilâhe = tanrı yoktur" (ve buna bağlı olarak tanrılık kavramı geçersizdir) diyerek; "DİN" olayının, tanrısallık esası üzerine değil, "Allah" ismiyle işaret ettiği üzerine kurulu olduğuna dikkat çekmiştir!
    Özellikle "Hazreti Muhammed'in Açıkladığı ALLAH" isimli kitabımda ve diğer yazılarımda bu konuyu vurgulamaya çalıştım.
    Bu yazımda ise "ALLAH İSMİYLE NEYE İŞARET EDİLİYOR" konusuna biraz daha farklı bir açıdan yaklaşmak istiyorum.
    Bu konuda şu iki hususa çok iyi dikkat etmeliyiz:
    "ALLAH âlemlerden Ganî'dir" âyeti vurgusuyla evrensellik ve boyutsallık noktasından öteye dikkatlerin yönlendirilmesi...
    "ALLAH âlemlerin RABBİ'dir" işaretiyle, her algıladığımız veya algılayamadığımız zerrede dilediği gibi açığa çıkanın; ve dahi kendisi dışında varlık müşahede edilemeyeceğinin vurgulanışı yanında...
    String teorisi, derin düşünebilme yetisi olan beyinlere, evren içre evrenler gerçeğini boyutsal derinlikli "TEK KARE RESİM" olarak fark ettirmeğe çalışırken...
    Holografik evren gerçeği de, her zerre olarak algılanan gerçekteki "tek kare resmin" her bir noktasının, tümel TEK'in açığa çıkış seyrinden başka bir şey olmadığını vurgulamaktadır!
    Fili tanımaya koşuşan körlerin her birinin, fili bir yerinden tutuşu ve tuttukları organa göre fili tarif edişleri örneğindeki gibi, gerek bilim dünyası ve gerekse mistik dünya insanları, tanrıyı bir yerlere veya kendi içlerine oturtmaya çalışmaktayken; Hakikat Güneşi'nin mesajını anlamış bulunan beyinler tenzih-teşbih dengesinde Vahdet'i yaşayarak sonsuzluğa kanat açmaktadırlar.
    Gelin önce âfaka (ufuklara), yani evrensel boyuta bir bakış atalım...
    Dikkat!
    Unutmayalım ki...
    Yada...
    Fark edelim ki...
    Tüm bu sorgulamaları, evrendeki sayısız ve sınırsız dalga boylu okyanus içinde, sadece santimetrenin onbinde dördü ila yedisi arasındaki dalga boylarını beynimize aktarabilen gözümüze GÖRE yapmaktayız...
    Ya biraz daha kapsamlı algılayan bir organımız olsaydı!?
    Neyse...
    Hiç olmazsa bunu da hatırlayarak irdeleyelim konuyu...
    1 milyon 303 bin Dünya büyüklüğünde bir yıldız (Güneş) çevresindeki uydu üzerinde yaşıyor ve evrenin sırrını çözmeye çalışıyoruz!.. 1 milyon 303 bin Dünya büyüklüğünde olan o yıldız yanı sıra, 400 milyar yıldızın daha var olduğunu saymış bilim adamları Samanyolu Galaksisi'nde... Hani şu varoşlarında yaşadığımız Galaksi'de... Milyarlarca galaksi hesap edilmiş evrenimizin algıladığımız kadarında; her biri kendi içinde milyarlarca yıldızı barındıran...
    Milyarlar kere milyarlar... Galaksiler... Yıldızlar... Parlayan veya sönük olan bize GÖRE!..
    Tanrı bunun neresinde? Tapınılacak ulu tanrı; yanma varılıp konuşulacak tanrı; kendisinden başka tapınılacak olmayan ulu tanrı; ya da oğlunu(!) yanından yeryüzüne yollayan tanrı!!! Bu sonsuzluğun, neresinde oturmakta?
    Neyse devam edelim...
    Tüm bu hayalin alamayacağı, sadece rakamların tekrarlandığı boyutlardaki bir evrende lokalize olmuş "tanrı" anlayışını veya bu anlayışa "ALLAH" ismini etiketleyenleri bir yana bırakıp, konuyu irdelemeye devam edelim...
    Bilim göstermiştir ki, milyar kere milyarlarca ve milyarlarca(!?) yıldızlar, aslında birbirinden kopuk, bağımsız bir halde boşlukta gezinmiyorlar! Aralarında bir madde var gözümüzün göremediği! Her şey birbirine bağlı bir ara madde(!) ile; ve dahi gerçekte evren tek bir bütün, onu algılayabilecek bir göze veya beyne veya bir bilince göre!..
    Tek bir yapı, tek bir organik yapı evren; canlı, şuurlu!.. Uzay, bu şuurun bedeni!.. Hani şu eskilerin, "Allah'a ait ilim sıfatı" diye işaret ettikleri; "evrensel şuur-kozmik bilinç" adı altında açığa çıkış, Uzay ve sînesinde barındırdıkları!
    Bilim derin daldı milyar kere milyar kere milyarlarca yıldızdan birinin içine... Baktı, yıldız adını verdiği kitle yüz küsur atomdan bir kısmının bileşik hâli imiş meğer!
    Hızını alamadı daha da derinlere inmeye çalıştı...
    Onyüzbinmilyarlarca büyüklük ve küçüklük arasında turlayıp durdu... Proton ismini taktı, kuark ismini taktı, "string" ismini taktı çeşitli oransal büyüklükler olarak algıladığı terkiplere...
    Bir kuark bir dünya büyüklüğü ise, dünya üzerindeki bir ağaç büyüklüğüdür "string" dedi...
    Kuark, protona göre ne; proton, atoma göre ne; atom, dünyaya göre ne; dünya, yıldıza göre ne; yıldız, galaksiye göre ne; galaksi, evrene göre ne?.. Gel sen, yanma gidip huzuruna çıkacağın, seninle konuşup hesaba çekecek olan o Tanrı'm oturt istersen bunların arasında bir yere!.. Sonra da ister yolladığı oğluyla(!) muhatap ol, ister yeryüzünden seçip yolladığı postacılarıyla, elçileriyle, peygamberleriyle!!!
    Fesubhanallah!.. Fe tebârekallahu ahsenül Halikiyn!
    İşte burada akıl çivileri attı bazılarının!
    Düşündüler...
    Anlam veremediler!
    ATEİST oldular!.. "Tanrı" ve "tanrılık" kavramını reddedip!
    Akılları, bu sonsuz büyüklük ve küçüklük arasında şaşkına döndü... "Olmaz, n'olamaz; tanrı"yoktur, din dedikleri de masaldır, afyondur! Akıllı kişilerin, toplumları uyutmak ya da gütmek için uydurmasıdır din " noktasında karar kıldılar!
    Haklı yanları vardı elbette; ama fark edemedikleri pek çok gerçeklik, deşifre edemedikleri çok fazla şifreler, mesajlar ve kodlar da vardı fark edebildiklerinin çok ötesinde...
    Muhammedi şifre ve kodlara, kendilerine ulaşan şeklinden, ambalajından dolayı gereken değeri ve önemi veremedikleri için evrensel gerçeklikleri değerlendiremediler.
    Yeryüzüne gelmiş en muhteşem bilinç okyanusunun kıyısında kumlarla oynayıp, okyanusun ihtiva ettiği güzellikleri tadamadılar; derinliklerindeki gizlere ulaşamadılar!
    TEK karelik evrensel resmin sahip olduğu şuurun (insan-ı kâmil), yeryüzündeki "halifesi" durumundaki bilinç olduklarını fark edemeden; evrensel şuur ile bir bütün olduklarını ve bunun getirisini yaşayamadan geçip gittiler bu dünyadan... Yalnızca bedensel zevklerle sınırlı kalarak!
    Yaşayamadılar "AŞK" denileni! Yaşayamadılar sevgiyi ve karşılıksız vermenin zevkini... "Veren Allah'tır"daki benliğin "yok"luğunu yaşamanın hazzını! Yaradılışlarında olmadığı için, karşılıksız verme kavramını ve olayını anlayamadılar! Tanrının yokluğunu fark etmekle perdelendiler, özlerindeki, sonsuzluk boyutundan ve evrensel şuurdan!
    Oysa...
    Sır...
    Derûnunda "GİZ"liidi her bir birimin!
    HOLOGRAFİK EVREN gerçekliği, bilim dünyasında "Âlemlerin Rabbi ALLAH'tır" gerçeğini-sistemini deşifre ederken; evrensel ruhtaki (RUH adlı melek) şuurun, her zerrede, o zerrenin yapısına göre açığa çıkmakta olduğunu vurgularken; düşünemediler bunların sonuçlarını...
    "Zerre küllün aynasıdır" benzetmesiyle, en muhteşem evrensel gerçekliği 1400 küsur yıl önce insanlığa bildiren o yüce Zât'ın mesajını kavrayamadılar, değerlendiremediler...
    "Ahad" ve "Samed" tanımlamalarıyla kendini, Rasûlullah adı ve kisvesi altında açıklayanın seslenişini işitemediler, "holografik gerçekliğin" ne olduğunu kapsamlı düşünemedikleri için! Zerrede yansıyan Küll'ü, mikroda açığa çıkan tümel Tek'i fark edemediler!
    Oysa işin sırrı, evren içre evrenler gerçeğini açıklayan "string teorisi" ile "holografik evren" gerçekliğini bir arada düşünerek, Mutlak TEK'ligin açılımını fark edebilmekte gizliydi...
    "Subhanallah"
    kavramının, string boyutundaki stringlerin altı yönlü hareketiyle, evren içre evrenlerin "her an yeni bir şan" alışının dillenişi olduğuna...
    "Elhamdulillah"ın, bu boyuttaki tekil hareketin (çokluktaki tekilliğin), ancak, onu meydana getiren tarafından değerlendirilebileceğinin dile gelişi olduğuna...
    "Allahuekber"in, "tanrı uludur" demek olmadığını, bu yüzden ezanın böyle Türkçeleştirilemeyeceğine; sonsuz boyutları ilminde yaratanın, yaratılmış ilimle kavranamayacağına, işaret ettiğini...
    Hiç düşünmediler... Akıllarına hayallerine bile getiremediler!
    "Arşı taşıyan meleklerin tesbihidir bu" denildiğinde, varlığın oluşumundaki derinlikleri fark etmek yerine, "gökte oturan tanrının koltuğudur arş " demeyi daha kolay veya yerinde gördüler!..
    Evet...
    "Evren içre boyutsal evrenler, paralel evrenler, bir evrende olup bitenin diğer evrende açığa çıkması (suya atılan taşın yayılan dalgası gibi) ya da aynı anda değişik evrenlerde yer alan aynı bilinç türünden yaklaşımlar" hakikati noktasından hareketle "Küll'den zerreye gidişi" ifade etmektedir...
    "Tüm çokluk görüntüsü (algılayandan kaynaklanan), gerçekte, TEK şuurun (ilmin) her mikroda onun yapısal özelliğine göre açığa çıkmasıdır" gerçeğini vurgulamaktaydı "holografik gerçeklik"...
    İyi, peki bütün bunlar hoş da...
    O zaman gelelim "peygamber neden gelmiş; kuran neden inmiş; tanrı yoksa kime hesap verilecek; berzah, mahşer, sırat, kıyamet masal mı; bizi kim cehenneme atacak ya da cennete sokacak" sorularına... Adaletin bu mu tanrı; 60 yıl yaşatıp 600 bin milyon milyar sene yakacaksın; bu ne biçim adalet" falan lakırdılarına...
    Akıl çivisi olmayan, tahtaları birbirine bağlayıp tekne yapamaz ve okyanusa da açılamaz! O zaman da, tahta parçaları denizde kopuk kopuk kalır. Ancak bir tanesine tutunup belki hayatta kalabilir!
    Bu konuyu çözmenin sırrını eskiler şöyle açıklamaya çalışmışlar o günün mecazları arasında:
    "Kul Allah'a eremez, Allah kulunu kendine erdirmedikçe!"
    Bunu günümüz bilgisiyle, yıllar önce şöyle açıklamaya çalışmıştık...
    "Çokluktan TEK'liğe giden yol kapalıdır; TEK'ten çokluğa bakmasını öğrenenler sırlara ererler!"
    Allah Rasûlü Muhammed Mustafa'
    , gökteki arş üzerinde oturan tanrının, tahtını taşıyan kanatlı melekleriyle yeryüzünde seçilmiş özel ulak peygamberi şeklinde kabullenen ilahiyatçıların kapasitesiyle değerlendirenler, elbette ki yukarıda sıraladığımız sayısız soru dalgaları arasında bocalayıp kalacaklardır.
    Sistem ve Düzen'i kavrayamayan sınırlı düşünce sahipleri, "DİN"i dogma olarak kabullenirler!
    "ALLAH" ismiyle neye işaret edildiğini fark edemedikleri için, "tek tanrılı bir dindir İslâm" derler!
    "Lâ ilahe...." mesajını algılayamamışlardır.
    Bu yüzden de kabullenişlerini, gökte tanrı, yerde özel ulak postacı peygamber anlayışı üzerine bina etmişlerdir!
    "İslâm"
    kitabındaki "Materyalist Müslümanlık" başlıklı yazımda işaret ettiğim üzere her şeyi beş duyu-madde boyutuyla ele almış, anlamaya çalışmışlardır.
    Olayın, noktadan açılan string konisi içinde açığa çıkan şuursal algılamanın sonsuzluğu şeklinde, sonsuzluk yolculuğu olduğunu, hiç fark edememişlerdir.
    Evren içre evrenlerin, tek bir noktanın konisel projeksiyonu olduğunu kavrayabilmek; ayrıca, içinde bulunan her şeyin dahi o projeksiyon içindeki kendi noktasından oluşan konisel bir projeksiyon olduğunu algılayabilmek!
    Bunun ötesinde, bilinmeli ki, evren içre evrenleri oluşturan stringler projeksiyonunun meydana geldiği nokta, sonsuzluk platformundaki sonsuz noktalardan yalnızca biri mesabesindedir!
    İşte "ALLAH" ismiyle; bu sonsuz noktaları kapsayan ve her bir "nokta"dan sonsuz âlemler yaratana işaret edilmektedir ki, bu özellik "EKBER" kelimesiyle anlatılmaya çalışılmıştır.
    Buyüzdendir ki, Kurân-ı Kerîm'de "Allah'ın âlemlerden Ganî oluşu" vurgulanmıştır. (Ganî: Algılananla sınırlı olmaktan beri olan!)
    Evren içre evrenler, adeta koni içre koniler olması itibariyle, ortak bir "nokta"danvarlıklarını almaktadırlar.
    Çünkü "nokta"nınvarlığı, "ilim sıfatı" diye anlatılan "nokta"lar düzlemindeki, ilmî-şuursal açılımlardır. "Akl-ı evvel" diye bahsedilen, ilim sıfatının "nokta"daki şuursal açılımıdır.
    Holografik gerçeklik doğrultusunda tüm konisel projeksiyonlar ve bunun hâsılası olan "göresel bilinçler", varlıklarını kendi derûnlarındaki "nokta"larından alırlar. "Allah âlemlerin Rabbi'dir" işareti de, müşahede edebildiğimiz kadarıyla bize bunu anlatır...
    İşte bütün bu gerçeklikler doğrultusunda...
    Allah Rasûlü Muhteşem Bilinç, bize, içinde yaşadığımız, "Sünnetullah" denen Sistem ve Düzen'in
    yapısını anlatmıştır; kendindeki Hakikat "nokta"sından bilincine gelen Cebrâilî kuvve bilgisi doğrultusunda; "İKRA" hükmüyle "OKU”yarak sistemi ve "Sünnetullah"ı!..
    Bildirmiştir ki Allah Rasûlü ve son Nebisi Muhammed Mustafa (aleyhisselâm)...
    Tanrı yoktur ve tanrılık kavramı söz konusu değildir; yalnızca ALLAH ismiyle işaret edilen vardır! ALLAH, tapınılacak dışımızdaki bir tanrı değil, kulluk edilen özümüzdeki Rabbimiz'dir (varlığımızı meydana getirip her an onu yeni hâle sokan).
    Dünya yaşamı süresince kişiden ne yolda bir kulluk açığa çıkmışsa (düşünsel-bedensel), ötesinde (âhıretinde) bunun getirisini-sonuçlarını yaşayacaktır.
    Kabir âlemi haktır; bu boyuta geçen kişi dünyada yaşadıklarıyla geçtiği boyutun gerçekliğini sorgulayacaktır kendisindeki melekî kuvvelerle... Sorgu melekleri dışarıdan gelmeyecektir; kendi varlığında mevcuttur ve açığa çıkacaktır.
    Kabir azabı ve kabir cenneti haktır. Otomatik yaşanacaktır, kaçınılmazdır.
    Kıyamet kopacaktır! Dünya eriyip yok olacaktır! Tüm insan ruhları, bilinçli olarak, bir ortamda toplanacaktır. O ortamda kişiler dünyada inandıklarına göre topluluklar oluşturacak ve inandıkları kişinin peşinden gideceklerdir.
    Cehennem, o ortamdaki tüm insanların içine girecekleri bir ortamdır. Mahşerden çıkanlar, cehennem ismiyle tanımlanan boyut veya ortamdan geçecekler ki bu yol "sırat”tır; çıkabilenler bir başka boyutta (cennet) yaşamlarına devam edeceklerdir sonsuza dek...
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  2. #2
    Ehil Üye Majâz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Mesajlar
    1.707

    Standart

    99 farkl? ism-i azamdan hiçbiri tanr? laf?n? içermiyor...

    İşte burada oturuyorum, yaşlı bir örümcek, sabırla
    bir sözü bir ötekinin ardına diziyor,
    bütünün bir anlamı olacağını umarak,
    bir vahiy, bir ebedi kesinlik
    ya da bir mükemmeliyet kazası
    her yaşamda olduğu gibi nasılsa.

    ...




  3. #3
    Ehil Üye hayırlısı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul-Kilis
    Mesajlar
    1.194

    Standart

    Alıntı PatatesliYumurta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    99 farklı ism-i azamdan hiçbiri tanrı lafını içermiyor...
    değilmi
    Evet, hakiki imanı elde eden adam, kainata meydan okuyabilir ve imanın kuvvetine göre, hadisatın tazyikatından kurtulabilir. AMENNA

  4. #4
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    bu yaz? Allaha tanr? denilmiyeceğini anlat?yor...

    tanr?l?k yok..Allah vard?r..Allah ismi tanr? olarak tercüme edilmez..niçin ..işte bu yaz? bunu anlat?yor..

    dikkatle okuyal?m..ne anl?yoruz..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  5. #5
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    ALLAH'A "TANRI" DEN?R M?

    Bu konuda ilmi olmay?p, kulaktan dolma as?ls?z verilerle “Din” hakk?nda hüküm veren bilgisizler topluluğu, her iki sözcüğün de ayn? anlama geldiğini san?p, ak?llar? s?ra biraz da sanki milliyetçilikle ilgili sanarak, “Allah” ismi yerine “Tanr?” sözcüğünü kullanmaktad?rlar..
    Oysa, önceki yaz?m?zda “Tanr?” sözcüğünün işaret ettiği kavram ile “Allah” isminin işaret ettiği anlam?n, birbirinden tamamiyle ayr? manâlara işaret ettiğini anlatmaya çal?şm?şt?m. Manalar? birbirinden tamamiyle ayr? iki sözcük!..
    Bu konuya Türkiye'de yaşam?ş çok değerli bir Kur'ân tefsircisinin sat?rlar?yla aç?kl?k getirelim.. 1940'larda yaz?lm?ş en kapsaml? ve detayl? Kur'ân tefsiri olan Elmal?l? Hamdi Yaz?r'?n Diyanet ?şleri Başkanl?ğ? taraf?ndan bast?r?lm?ş “Hak Dini Kur'ân Dili” isimli eserinde bak?n bu konuda ne deniyor:
    “Gerek ismi özel olsun gerek ismi genel,
    ALLAH” ismi celâli ile, yine ALLAH” tan maâda hiçbir mâbud an?lmam?şt?r...
    Mesela “TANRI”, “HUDA” isimleri, “ALLAH” gibi özel isim değidir!. “?LÂH”, “RAB”, “MÂBUD” gibi genel mana ifade eden kelimelerdir...
    Arapça'da “?LÂH”?n çoğuluna “ÂL?HE”; “RAB”b?n çoğuluna “ERBÂB” denildiği gibi; Farsça'da da “HUD”n?n çoğuluna “HUDÂYAN” ve lisan?m?zda dahi TANRILAR, MÂBUDLAR, ?LÂHLAR, RABLAR denmiştir; çünkü bunlar hakl?ya ve haks?za ?tlak edilmiştir...
    Halbuki hiç “ALLAH”LAR denilmemiştir ve denemez!.
    Böyle bir tabir işitirsek, söyleyenin cehline veya gafletine hamlederiz!..
    “TANRI” ad? böyle değildir; mâbud, ilâh gibidir... Bât?l mâbudlara dahi “TANRI” ismi verilir... Müşrikler birçok tanr?lara taparlard?. Filanlar?n tanr?lar? şöyle, falanlar?n tanr?lar? şöyledir denilir...
    Demek ki, “TANRI” genel ismi, “ALLAH” ismi özelinin eş anlaml?s? değildir, en genel bir tâbirdir...
    Binâenaleyh, “ALLAH” ismi, “TANRI” ad? ile tercüme olunamaz!”
    (c:1/24-25)

    * * *

    Türkiye’deki en değerli Kur’ân tefsirini yazan kişiye göre, yukar?da okuduğunuz üzere, “ALLAH”a kesinlikle “tanr?” denemez!..
    Burada ayr?ca şu çok önemli farklara dikkat etmeliyiz..
    “Tanr?”
    kelimesi, s?fatlar? anlatan genel bir kelimedir; “Allah” ise kendisinden gayr? hiç bir şeyin mutlak vücudu olmayan Tek Zât’?n ismidir!.
    Yani olay, yaln?zca kelime, telaffuz olay? değildir!. Kelimeler, isimler aras?ndaki son derece büyük anlam fark?d?r!.
    “Tanr?” ve “tanr?l?k” kavram?na dayal? din anlay?ş? bât?ld?r!.
    “Allah”
    isminin işaret ettiği anlama dayal?, yürürlükte olan “?SLÂM Dini”dir !.
    “La ilahe illallah” cümlesinin anlam? “tanr? yoktur sadece ALLAH vard?r” şeklindedir. Ve iyi bir müslüman olmak için, önce bu fark? çok iyi anlamal?y?z!.
    Zirâ, “tanr?” kelimesinin anlam? ile s?n?rlarsak anlay?ş?m?z?, “Allah” isminin işaret ettiği manadan mahrum kal?r?z; bu da sonunda, bizi “hilâfet” s?rr?ndan mahrum b?rak?r!..
    “Tanr?”, tap?n?lacak ötendeki bir varl?kt?r...
    “Allah
    ” kulluk edilegelmekte olan özündeki Hakikat't?r!..
    “Tanr?”, korkulas? umac?d?r!.
    “Allah”
    ise, ilim sahiplerinde, sonsuz-s?n?rs?zl?ğ?n yan?ndaki hiçliklerini kavray?ş nedeniyle oluşan “haşyet”in kaynağ?d?r!..
    “Tanr?”, yeterli olmayanlar?n kendi kafalar?nda hayâl edip varsand?klar? ötelerindeki yönetici ve yarg?lay?c?d?r !.
    “Allah”,
    âlemleri kendi varl?ğ?ndan meydana getirmiş ve her zerresinde esmâs?yla alg?lan?r olmuş “TEK mutlak varl?k”t?r; hiç bir şekilde ortağ? yoktur!
    “Tanr?”, her devirde ve toplumda anlay?ş seviyesine göre say?s?z özelliklerle bezenip süslenen; hayallerin karş?l?ğ?n?n kendisinde olduğu varsay?lan, beşer anlay?ş?na göre şekillenen bir balondur!
    “Allah
    ” ise “Ahad”, “Samed”, “Lemyelid ve lem yûled”dir!..
    “?lâhlar öldü art?k!..
    Tanr?ysa can çekişmede...
    HAYY ALLAH!..”

    Diyor değerli Hâkim şâir Halûk Mahmutoğullar?, bu gerçeğe işaretle..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  6. #6
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    TANRI YOKTUR, "ALLAH" VARDIR

    Genel anlamda, duyduğumuz kadar?yla zikir, o ötedeki tanr?n?n isimlerini anarak onun gözüne girmek içindir!..
    Acaba gerçekten öyle mi?..
    Bu konunun gerçeğini anl?yabilmek için, önce zikredilen varl?ğ?n kim ve ne olduğunu iyi anlamal?y?z...
    “TANRI
    ”y? m? z?kretmeliyiz, “ALLAH”? m??... Çoğunluk, burada doğal olarak şu soruyu soracakt?r:
    -Ne fark? var ki?.. Ha tanr? ha Allah!.. Hepsi de bir!. Biz Türkler Allah’a Tanr? ismini vermişiz!. Tanr? uludur!..
    Hay?r!.. Tanr? ulu değildir!.. Tanr? yoktur!. Tanr?l?k kavram? geçersizdir!.
    Kime göre bu böyledir?.. “?slâm Dini”ne ve bu “Dini” anlatan Kudsal Kitap Kur’ân-? Kerîme göre!.. Allah Rasûlü Muhammed Mustafa aleyhisselâma göre!.
    12. bask?s? yay?nlanan “?NSAN ve SIRLARI” ile gene 13. bask?s? yay?nlanan “Hz. MUHAMMED?N aç?klad?ğ? ALLAH” isimli kitaplar?m?zda öncelikle “Tanr?” kavram? ile “ALLAH” kavram? aras?ndaki son derece önemli fark üzerinde detaylar? ile durup; “ALLAH” kavram?na dayal? olarak mevcud olan “?SLÂM Dini”ni aç?klamağa çal?şt?k!.
    “Tanr?” kavram? ile “ALLAH” isminin işaret ettiği mana aras?ndaki anlam fark?n? anlamad?ğ? sürece, hiç kimse “?slam Dini”nin ne olduğunu ve niye gelmiş olduğunu anl?yamaz!.. Bu yüzden de “D?N” olay?n? yanl?ş değerlendirir!. Ayr?ca “?slâm Dini”nde teklif edilen çal?şmalar?n -ibadetlerin- hangi gerekçeyle insanlara önerildiğini de kavrayamaz!.
    Öyle ise öncelikle “Tanr?” sözcüğünden anlaş?lan kavram ile, “ALLAH” ismiyle işaret edilen anlam aras?ndaki fark? çok iyi idrak etmek zorunday?z!.
    “TANRI” ismi bize neyi anlat?r?..
    Benim, senin, yaşad?ğ?m?z bu varl?ğ?n ötesinde; bu varl?ğ? d?ştan gelen bir biçimde yaratan; öteden bizi seyredip, hakk?m?zda hüküm verecek olan; sonra da bizi cehennemine atacak ya da cennetine sokacak bir varl?k!?..
    ?nsanlar?n çoğu ile; “Din”in kelimelerinde, d?ş anlamlar?nda, mecâz?nda kalm?ş din adamlar?n?n hepsi “tanr?”ya inan?r, onu savunur ve onun ad?na insanlar? yönetmeye kalkar!.. Ak?l-izan sahipleri de böyle bir şeyin olam?yacağ?n? idrak ettikleri için tanr?ya inanmazlar ve din adamlar?na da kulaklar?n? t?karlar!.
    “ALLAH”
    kavram?na dayal? “Din” anlay?ş? ise, bütün tasavvuf ehli ve evliyâ taraf?ndan paylaş?lan bir gerçektir!. Ne yaz?k ki, insanlar?n pek az? bu gerçeği farketmiştir!.
    Bu gerçeği aç?klayan Kur’ân-? Kerîme göre, “Allah”, evreni ve varolarak alg?lanan her şeyi, kendi ilminde, kendi kudretiyle ve kendi güzel isimlerinin özellikleriyle yaratm?şt?r.. Bu sebebledir ki, doğa kanunlar? ve evrensel düzen dediğimiz şey, gerçekte Allah düzen ve S?STEM?’nden başka birşey değildir!. Bu gerçek nedeniyle de, insan, ötesinde bir tanr?ya tap?nmak yerine; ÖZÜNDEK? “ALLAH”? farketmek ve ötesindekine değil, özündekine yönelmek zorundad?r!.
    Gelmiş geçmiş bütün evliyâ, insanlar?, “ALLAH” kavram?na dayal? din anlay?ş?na ve bunun sonucunda oluşacak “haşyet” hâline yönlendirmek isterken; işin şeklinde kalan din adamlar? da ötedeki bir tanr? kavram?yla olay? anlat?p, insanlar? ondan “korkutarak” hükümranl?k tesis etmeye çal?şm?şlard?r!..
    Şu anda bizim ÖTEM?ZDE, bizi seyredip, yapt?klar?m?za göre hakk?m?zda bir karara varacak; buna göre de bizi cehennemine atacak ya da cennetine sokacak bir “tanr?”dan sözetmemektedir Kur’ân ve Hz. Muhammmed aleyhisselâm!.
    Aksine, Hepimizin ÖZÜNDE olan ve “Hakikat”?n? oluşturan bir “ALLAH”tan bahsetmektedir Kudsal Kitab?m?z ve Allah Rasûlü!.
    ?şte bu yüzdendir ki birinin g?ybetini yapan, onu aldatan, ya da ona kötülük yapan, hakk?n? gasbeden; gerçekte onun “hakikat”? olan “ALLAH”a yapm?şt?r bu davran?ş?!...
    Ve bu yüzden demiştir ki Allah Rasûlü:
    -?nsanlara şükretmeyen Allah’a şükretmiş olmaz!..
    Yani muhatab?n, hayâlinde yaratt?ğ?n ötendeki “tanr?” değil; alg?lad?ğ?n her şeyin özü olan “ALLAH”t?r!. Bunu farketmedikçe, “?SLAM D?N?”
    nin yüceliğini anlayamay?z!.. Öyle ise “Allah”a “ erkek tanr?” denir mi hiç?...
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  7. #7
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    KANSERLEŞEN TANRI DÜŞÜNCES?

    Günümüz insan?na anlatmaya çal?şt?ğ?m çok önemli bir gerçeği, idrak ettirmede niçin fevkalade zorland?ğ?m? şöyle farkettirdi Allah...
    ?nsanlar?n çok büyük bir k?sm?, bu alg?lanan boyuttaki her şeyin bir Yarat?c? taraf?ndan meydana getirilmiş olduğunu kabul ediyor; ve de bu yarat?c?ya “TANRI” ad?n? veriyor..
    Kendisinin ve varl?ğ?n ötesinde olarak nitelediği bu yarat?c?n?n niteliği ve niceliği hakk?nda da, çevresinden -sorgulayarak ve düşünerek değil- şartland?r?lma yollu edindiği bilgiler kadar?yla da bu “tanr?” kafas?nda şekilleniyor..
    Daha sonra, bulunduğu toplumun kulland?ğ? tâbir eğer “Allah” ise, kafas?ndaki bu “tanr?” imaj?na “Allah” ad?n? vererek konuşma ortam?na dal?yor..
    ?şte bütün problem burada başl?yor!.
    Tanr?” kavram?n?n hiç bir asl?, gerçeği olmad?ğ?n? anlamayan bu kişiye, siz “Allah” ismiyle işaret edilen mutlak varl?ğ?n özelliklerini anlatmaya başlad?ğ?n?z zaman; bu defa o kişi, bu bilgileri kafas?ndaki “tanr?s?na” enjekte ederek, aş?layarak; “tanr?s?n? Allah’laşt?r?yor”!. Oysa yap?lmas? gereken işlem, “tanr?” kavram?ndan kurtularak “Allah ismiyle işaret edilen mutlak gerçeği farketmek”!..
    ?şte, “Allah” isminin işaret ettiği anlamlar?n, kafam?zdaki “tanr?” kavram?na enjekte edilmesi, beynimizdeki “tanr?” kavram?n?n ve düşüncesinin sanki kanserleşmesi gibi olay meydana getiriyor; “Allah”a ait özelliklerle bezenen “tanr?” kavram? günden güne gelişip büyüyor, yay?l?yor;!.. Zira düşüncedeki “Tanr?m?z” gittikçe “Allah’laş?yor”! Beden hücrelerinin kanserleşmesi dünya yaşant?s?n? kaybettirirken; “tanr?” bilincinin kanserleşmesi ve kişinin “Allah” ismiyle işaret edilen manay? idrak edememesi ebedi hayat?n? değerlendirememesi sonucunu getirir!
    TANRI” ve “tanr?l?k” kavram?n?n ne olduğunu acilen çok iyi öğrenmek ve çevremizdeki düşünme kabiliyeti olanlara da farkettirmek mecburiyetindeyiz!. (1)
    Hazreti Muhammed aleyhisselâm?n, Kur’ân-? Kerîme dayal? bir yolla aç?klad?ğ? “ALLAH” ismiyle işaret edilen varl?ğ? gerçekten anlamak, idrak etmek istiyorsak, öncelikle, ötede, yukar?da, d?ş?m?zda bir “Tanr?” varsayma düşüncesinden ar?nmak zorunday?z!..
    Bu ar?nmay? nas?l gerçekleştireceğiz?…
    Allah
    ’?n yaratm?ş olduğu içinde yaşamakta olduğumuz bu âlemi ve onda geçerli olan sistemi okumaya çal?şarak!.
    Öncelikle farkedecek ve idrak edeceğiz ki…
    Alg?lamakta olduğumuz her şey, Allah’?n ilmi, dilemesi ve kudretiyle meydana gelmektedir!.O’nun dilemesi d?ş?nda hiç bir birim hiç bir şey dileyemez!. Hakîm olan olan Allah, her olay? bir hikmetle ve yerli yerinde olarak oluşturmaktad?r; biz onu yersiz veya yanl?ş olarak nitelendirsek dahi!.
    Allah
    ’?n murad? ne?… ?kinci olarak bunu çok iyi anlamak zorunday?z!..
    Allah
    ismiyle işaret edilen ve Âlemlerde tasarruf sahibi olan Zât, her an dilediğini tüm varl?klar ad? alt?nda ortaya koymaktad?r; ve kendisine soru sorabilecek, kendi d?ş?nda ikinci bir varl?k da mevcut değildir!.
    Yaratm?ş olduğu sistemde geçerli anayasadaki en başta gelen kanunlardan biri, “güçlü olan kazan?r”d?r. Güçlü k?ld?ğ?, daha güçlü ile karş?laş?ncaya kadar kazanmaya devam eder!.. Çünkü “Kudret” s?fat? vard?r, “acz” s?fat? yoktur!.
    Her varl?ğ?n gücü ilminden kaynaklan?r.. Her varl?k, akl? kadar ilim sahibidir.. Her türün kendine özgü ak?l düzeyi olduğu içindir ki, türler birbirlerini ak?ls?z san?rlar!. Her ak?l, kendi kapsam? içindekini de, d?ş?ndakini de “ak?ls?z” nitelendirir!.
    Oysa Allah, dilediklerinin oluşmas? için, her bir birimi, hangi amac?n? gerçekleştirsin diye yaratm?şsa, ona, bu amaca göre hakkettiklerini verir; ve bu da “Allah’?n adaleti” denen şeyin ta kendisidir! Bu yüzdendir ki, evrende, ne geçmişte ne de gelecekte gerçek anlamda zulüm kesinlikle mevcut değildir!. Herkes ve her birim yarat?l?ş amac?na göre hakkettiğini, her an almaktad?r!.
    Öyle ise, eğer biz, hayalimizde yaratt?ğ?m?z “Tanr?” kavram?ndan ar?n?p, “Allah” ismiyle işaret edilen Zât’? tan?mak istiyorsak, O’nun kendi varl?ğ?yla var k?ld?ğ? bu âlemleri ve sistemini “OKUMAYA” çal?şmak zorunday?z!.. Yani eserlerinden, o eserleri meydana getireni tan?ma yoluyla!.
    Ki böylece “Allah”? tan?man?n yolu bize aç?ls?n!.
    Aksi halde, “Kendi hevâs?n? tanr? edinini gördün mü?” âyetinin kapsam? içinde yaşamak üzere ebedî yolculuğa ç?kar?z!
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  8. #8
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    buraya aktar?lanlardan ne anl?yoruz kardeşlerim..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

  9. #9
    acizizfakiriz
    Guest acizizfakiriz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Bat?l? tasvir safi zihinleri idlaldir..

    Konu acizizfakiriz tarafından (27.09.07 Saat 08:39 ) değiştirilmiştir.

  10. #10
    Ehil Üye ademyakup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2006
    Mesajlar
    8.211

    Standart

    Bu yaz?lar?n bat?lla ilgisi ne?

    Bu yaz?lar? herhalde okumad?n?z?

    Bu yaz?lar ALLAHA NEDEN TANRI DEN?LM?YECEĞ?N? ?ZAH ED?YOR..

    ALLAH ?SM?N? TANRI OLARAK TÜRKÇEYE ÇEVR?LEM?YECEĞ?N? ?ZAH ED?YOR..

    durum böyle olunca BATILLA ?LG?S? NED?R?

    HAKKI ANLATANA ...NASIL BATILI ANLATIYOR DEN?L?YOR?,

    Yazar Allah isminin yerine tanr? kelimesi KULLANILAMIYACAĞINI ?ZAH ED?YOR..

    önce yaz?y? dikkatle okumam?z laz?md?r..

    ben okudum ..faydal? gördüm..

    istifade edesiniz diye aktard?m buraya..
    iman insanı insan eder, belki sultan eder..

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Allah'a Tanrı Denilir mi ?
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 151
    Son Mesaj: 05.07.09, 22:40
  2. Tanrı Sana Küsmedi ' den...
    By nefes in forum Edebiyat
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 03.02.09, 15:24
  3. Tanrı ve Şeytan
    By insirah in forum Kıssadan Hisseler, İbretli Öyküler
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 19.08.07, 14:01
  4. Tanrı Ulu mudur?
    By ademyakup in forum İslami Nitelikli Yazılar
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 24.01.07, 14:58

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0