+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 9 ve 9

Konu: Diyanetten Muta Nikahı Hakkında Skandal Yorum!

  1. #1
    Dost SoNDeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yaş
    34
    Mesajlar
    26

    Exclamation Diyanetten Muta Nikahı Hakkında Skandal Yorum!


    Peygamberin yasakladığı uygulamaya Diyanet'ten izin geldi. Diyanet işlernin skandal yorumu bakın hangi konuda?

    Diyanet'in yeni hazırlattığı Kur'an tefsiriyle birlikte "muta" tartışmaları yeniden alevlendi. Hazreti Muhammed'in yasakladığı muta nikakı Diyanet'e göre caiz...

    PARA KARŞILIĞI NİKAH

    İslam tarihi boyunca Şii ve Sünni din alimleri arasında en hararetli tartışma konularından biri olan “muta nikâhı,” Diyanet Vakfı’nın İslam Ansiklopedisi’nde ve başka kaynaklarda, özetle “kadın ve erkek arasında belli bir maddi bedelle, belli bir süre için yapılan bir tür geçici evlilik olarak” tanımlanıyor.

    HZ. MUHAMMED YASAKLADI, DİYANETE GÖRE CAİZ

    Hz. Muhammed döneminde yasaklandığı gerekçesiyle bugüne kadar hiçbir Sünni din adamı mutaya cevaz vermedi veya serbest olduğuna ilişkin üzerinde uzlaşılan bir çalışmaya imza atmadı.

    Ancak Türkiye’nin en yetkili dini otoritesi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın (DİB) bir grup ilahiyatçıya hazırlattığı “Kur’an Yolu Türkçe Meal ve Tefsir” adlı çalışma, mutayı yeniden tartışma konusu haline getirdi.

    Kitapta, “Ehl-i Sünnet’e mensup âlimlerden ve özellikle sahabeden bazılarına göre müt’a nikâhı caizdir, onu Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır” (İlk baskının ikinci cildi, 32 ile 34’üncü sayfalar) denmesi mutaya izin verildiği yorumlarına yol açtı. Daha da ilginç olanı ise, bu ifadelerin 2. ve 3. baskılarda bulunmaması. Bu arada, sonraki baskılarda muta konusunda değişiklik yapılmasına rağmen ilk baskı da toplatılmadı.

    MEHİRLERİNİ (ÜCRET) VERİN HELAL OLSUN

    Din İşleri Yüksek Kurulu, Ocak 2001’de yeni ve daha anlaşılır bir Kuran meali ve tefsiri hazırlamaya karar verdi. Ardından tanınmış dört ilahiyatçı profesör Hayrettin Karaman, Mustafa Çağrıcı, İbrahim Kafi Dönmez ve Sadrettin Gümüş bu iş için görevlendirildi. Sonuçta beş ciltlik kitabın ilk baskısı DİB Dini Yayınlar Dairesi tarafından 2005’te yayımlandı ve kısa sürede tükendi. Bu ilk baskıda Nisa suresi 24’üncü ayetin geniş bir tefsirine (detaylı yorum) yer verildi. DİB’in internet sitesindeki Kuran-ı Kerim mealinde bu ayet ele alınırken “Savaş esiri olarak sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikâhlanmanıza) karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur” deniliyor. Mehir, Türkçe’de ücret anlamına geliyor.

    BAZI SAHABELERE GÖRE CAİZDİR

    Kitapta bu ayetten hareketle, “muta nikâhının en azından İslâm’ın ilk yıllarında uygulandığının ve içtihatlara (din adamlarının ortak görüşü) dayanılarak bazı mezheplere (Şia mezhebi gibi) göre halen geçerli olduğunun” altı çiziliyordu. Kitabın, “İhtiyaç bulunduğu için müt’a nikâhının bir müddet mubah kılındığı konusunda ittifak vardır” denen ilgili bölümünde “Ehl-i sünnete mensup âlimlerden ve özellikle sahabeden bazılarına göre müt’a nikâhı caizdir, onu Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır.
    Bilmiyorduk

    Cahildik !

    İşte...

  2. #2
    Ehil Üye Selim Akif - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    2.965

    Standart

    Bismillahirrahmanirrahim


    Elif, Lâm, Mîm.
    İnsanlar, imtihandan geçirilmeden,
    sadece "İman ettik" demeleriyle bırakılıvereceklerini mi sandılar?


    Do men think that they will be left alone on saying,
    "We believe", and that they will not be tested?


  3. #3
    Müdakkik Üye DERMAN25 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    705

    Standart

    ALLAH ıslah etsin...
    Dünyada iki şeyi sevdim:Bi o nu Bi de özgürlüğümü,,,özgürlüğüm için canımı onun için özgürlüğümü feda Ederim..



  4. #4
    Pürheves Rica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Bulunduğu yer
    bursa
    Mesajlar
    229

    Standart

    bir çok insanın işine gelen bir nikah çeşidi..şimdi bir şey diyeceğim aip olacak....töbe töbe...keyfi kıyılan dini nikah eeee dört taneyide geçemezki ...napsın bazı kimseler bu şekilde sayıyı artırma yoluna gidior herhalde...bunu dinlede bağdaştırıp vicdan rahatlatılıyor aynı şey gibi adam ın teki demişki ben namaz kılmıyorum çünki namaza yaklaşmayın buyuruluyor ayette.olurmu canım demişler açmışlar ewt doğru ayetin gerisi içkiliyken..yani ne diyeyim .işine gelen kısımm kesilmiş...bu mte nikahı içinde ewt ilk dönemeler cazi görülmüş ama hayberin fethiyle sanırım yanlış olmöasın tamamen yasaklanmıştır.ilk dönem izin verilmeme sebebide yavaş yavaş alışkanlıklardan uzaklaştırmaydı içki olayındada öleydi..
    Suskunluğum asaletimdendir. Her lafa verecek cevabım var. Ama bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye

  5. #5
    Vefakar Üye karam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesajlar
    394

    Standart

    o zaman zinanın islamda yasak olmasının giçbir anlamı yok.... para karşılığı zina yapanlar da bir nevi mute nikahı kıyıyorlar diyenler çıkarsa acaba diyanet ne cevap verecek... yada diyanet genel evleri meşru hale mi getirecek...

  6. #6
    Gayyur Haydarı kerrar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Mesajlar
    54

    Standart

    Allah ıslah etsin.
    -Yorum yok.-

  7. #7
    Vefakar Üye Hakkâni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Bulunduğu yer
    Alemi Lahut
    Mesajlar
    515

    Standart

    Alıntı SoNDeM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kitapta bu ayetten hareketle, “muta nikâhının en azından İslâm’ın ilk yıllarında uygulandığının ve içtihatlara (din adamlarının ortak görüşü) dayanılarak bazı mezheplere (Şia mezhebi gibi) göre halen geçerli olduğunun” altı çiziliyordu. Kitabın, “İhtiyaç bulunduğu için müt’a nikâhının bir müddet mubah kılındığı konusunda ittifak vardır” denen ilgili bölümünde “Ehl-i sünnete mensup âlimlerden ve özellikle sahabeden bazılarına göre müt’a nikâhı caizdir, onu Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır.
    muta nikahının ehli sünnet camiasında diğer adı: örtülü fuhuş

    ehli d(h)iyanetten bu fuhşa müsade çıkartan elemanlarının aceba kızları varmı ? varsa kızlarının bu tür nikahla kuracaklaları sezonluk/parttaym evliliklere(!) ne derler aceba ? zira bu fuhuşun fikir kampı olan iranda bile bekar kızlarla muta yapmak yasaklanmıştır. buda kendi fıkıh(!)larına kendilerinin ne kadar inandığını ve güvendiğini gösterir..

    irancı fıkıhın felsefesi hakkında bir küçük tüyo vereyim: ehli sünnete muhalefet. gayri müslimlere muhalefet bizde ne anlama geliyorsa iranda ehli sünnete aykırı davranmak aynıdır.

  8. #8
    Dost SoNDeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Yaş
    34
    Mesajlar
    26

    Standart

    Alıntı Hakkâni Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    muta nikahının ehli sünnet camiasında diğer adı: örtülü fuhuş

    ehli d(h)iyanetten bu fuhşa müsade çıkartan elemanlarının aceba kızları varmı ? varsa kızlarının bu tür nikahla kuracaklaları sezonluk/parttaym evliliklere(!) ne derler aceba ? zira bu fuhuşun fikir kampı olan iranda bile bekar kızlarla muta yapmak yasaklanmıştır. buda kendi fıkıh(!)larına kendilerinin ne kadar inandığını ve güvendiğini gösterir..

    irancı fıkıhın felsefesi hakkında bir küçük tüyo vereyim: ehli sünnete muhalefet. gayri müslimlere muhalefet bizde ne anlama geliyorsa iranda ehli sünnete aykırı davranmak aynıdır.
    Bilmiyorduk

    Cahildik !

    İşte...

  9. #9
    Pürheves sami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Mesajlar
    211

    Standart

    Malesef İlahiyatçılarda Vehhabi meşereb olanlar olduğu gibi Şii meşrebde bulunabiliyor.

    Yanlız şu var; ilgili yere dikkat ettimde, yani Şii ye göre caizdir diye güya objektif ve genel kucaklayıcı bir tarz sunmak için söylemişler. Halbuki bu tarz kesin olmayan hükümlerde hak mezheblerin içtihatlarını anlatırken kullanılmalıdır, yoksa batıl akidelerde değil.

    Bir mevzu da: mutayı Hz. Peygamber değil ikinci halife yasaklamıştır. halbuki bu yanlış bir hükümdür, mutayı peygamberimiz yasaklıyor. Hz. Ömer zamanında bazı bu hükümden haberi olmayanlara ilan ediliyor. Ayrıntılara çeşitli kaynaklardan ulaşılabilir.

    Zaten Şiiaların mutayı caiz görme hükmü bundan kaynaklanıyor. sırf Hz. Ömer ilan etti diye. Hz. Ömer'e düşmanlıklarından. Ben şöyle bir şey okumuştum. Kadının biri Hz. Ömerin bu ilanını duyunca gidip hiç bir neden yokkne sırf Hz. Ömer'e karşı çıkmak için muta yapmış. bu kadar saçma bir şey olamaz. sırf hz. Ömer buğzu ve adaveti için bunu serbet yapmışlar. Allah istikamet versin.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Büyük Skandal!
    By hasandemir in forum Gündem
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 16.12.07, 02:55
  2. 5.Söz Hakkında Çalışma, Yorum ?
    By develi27 in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29.11.07, 08:30
  3. Diyanetten Alaycı Üsluba Tepki
    By kayhan1 in forum Gündem
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07.08.07, 18:18

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0