+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 8 ve 8

Konu: Boşanma Konusu Yardımcı Olur musunuz?

  1. #1
    Ehil Üye h.polat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.245

    Angry Boşanma Konusu Yardımcı Olur musunuz?

    s.a kardeşlerim daha önce teyzemle ilgili dua bölümünden konu açmıştım bununla ilgili teyzem boşanmaya kara verdi bana göre haklı bazılarına göre de asla olmaması gerekiyor. kısaca teyzemi aldattığı ortaya çıktı, yaptığı ibadete karışırdı,iftira attı bundan dolayı ayrılmak istiyor. benim anlamadığım aldatmasının önemli olmadığını hatta bu şahsın diğer kadına nikah kıydıysa teyzemin susması gerektiğini söylüyorlar bu bana ters geliyor yanlış olduğunu düşünüyorum..acaba benmi yanlış düşünüyorum bunu merak ediyorum. birde bir kişi değil üç kişi var yani hepsine nikah kısın hanımda sesini çıkarmasın.dini yönden ben yanlışmı düşünüyorum bilgilendirirseniz sevinirim..ALLAH razı olsun....
    seni ilgilendirmeyen şeylerle uğraşma......
    Düşmanından uzaklaş......
    ölünün neyine gıpta edersen,diriyede öyle gıpta et....
    senin ihtiyacını gidermeyi önemsemeyen bir kişiden bir istekte bulunma..


  2. #2
    Yasaklı Üye magnificentman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Bulunduğu yer
    izmir
    Yaş
    45
    Mesajlar
    307

    Standart

    Alıntı h.polat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s.a kardeşlerim daha önce teyzemle ilgili dua bölümünden konu açmıştım bununla ilgili teyzem boşanmaya kara verdi bana göre haklı bazılarına göre de asla olmaması gerekiyor. kısaca teyzemi aldattığı ortaya çıktı, yaptığı ibadete karışırdı,iftira attı bundan dolayı ayrılmak istiyor. benim anlamadığım aldatmasının önemli olmadığını hatta bu şahsın diğer kadına nikah kıydıysa teyzemin susması gerektiğini söylüyorlar bu bana ters geliyor yanlış olduğunu düşünüyorum..acaba benmi yanlış düşünüyorum bunu merak ediyorum. birde bir kişi değil üç kişi var yani hepsine nikah kısın hanımda sesini çıkarmasın.dini yönden ben yanlışmı düşünüyorum bilgilendirirseniz sevinirim..ALLAH razı olsun....

    Bence bu çok ince ve hassas bir konu 3 kişi var ve hala susmayı yada işin dini boyutu düşünülüyor...Allah muhafaza ama ben olsam çoktan o eniştenin selası okunmuştu

  3. #3
    Ehil Üye _ŞuA_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    A'raf
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1.430

    Standart

    kardeşim...kesinlikle haklısın tamam dinimiz 4 e kadar izin vermiş...ama bunun da hikmeti,gayesi vardır..kusura bakılmasın ama öyle her istediğine göre bu hükmü kendi namına kullanamaz eğer ki eşinden memnun değil ise hüküm nakzedilir...eniştenizde başka birisini nikah altına alabilir..ama görünüşe göre..
    bu durum teyzenizle değil adamın KENDİ karakteriyle olan bir sorun.....

    Evliliğin yürümeyeceğine inanan ve bu evliliği mutsuz bir şekilde devam eden kocasından soğumuş bir kadının kocasından boşanması haram değil helaldir.

    Kadın olsun erkek olsun kişi; yaratılışın temel gayesi olan Allah'â itaat (kulluk) etmek ve O'nun dini için çalışmakla mükelleftir. Yaratılışlarının şuurunda olanlar, hareketlerinin yönünü ona göre düzenlerler. Ve yeryüzünde fitne kalmayıncaya ve hakimiyet yalnızca Allah'a ait oluncaya kadar çalışmak, inandığını söyleyen herkesin üzerine düşen bir görev ve sorumluluktur. İşte Kur'ani gerçekler:"Ben cinleri ve insanları, ancak bana kulluk etsinler diye yarattım:" (51 ZARİYAT, 56)

    üstad ise risale- inurda Bir ailenin saadet-i hayatiyesi, koca ve karımâbeyninde bir emniyet-i mütekabile ve samimî bir hürmet ve muhabbetle devam eder.nerede emniyet nerede muhabbet?......

  4. #4
    Ehil Üye Şahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2008
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    9.198

    Standart

    Alıntı h.polat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s.a kardeşlerim daha önce teyzemle ilgili dua bölümünden konu açmıştım bununla ilgili teyzem boşanmaya kara verdi bana göre haklı bazılarına göre de asla olmaması gerekiyor. kısaca teyzemi aldattığı ortaya çıktı, yaptığı ibadete karışırdı,iftira attı bundan dolayı ayrılmak istiyor. benim anlamadığım aldatmasının önemli olmadığını hatta bu şahsın diğer kadına nikah kıydıysa teyzemin susması gerektiğini söylüyorlar bu bana ters geliyor yanlış olduğunu düşünüyorum..acaba benmi yanlış düşünüyorum bunu merak ediyorum. birde bir kişi değil üç kişi var yani hepsine nikah kısın hanımda sesini çıkarmasın.dini yönden ben yanlışmı düşünüyorum bilgilendirirseniz sevinirim..ALLAH razı olsun....
    Şimdi aile hayatında en mühim nokta budur ki, kadın, kocasında fenalık ve sadakatsizlik görse, o da kocasının inadına, kadının vazife-i ailevîsi olan sadakat ve emniyeti bozsa,

    aynen askeriyedeki itaatin bozulması gibi, o aile hayatının fabrikası zîr ü zeber olur.

    Belki o kadın, elinden geldiği kadar kocasının kusurunu ıslaha çalışmalıdır ki, ebedî arkadaşını kurtarsın.

    Yoksa, o da kendini açıklık ve saçıklıkla başkalara göstermeye ve sevdirmeye çalışsa, her cihetle zarar eder. Çünkü hakikî sadakati bırakan, dünyada da cezasını görür. Çünkü nâmahremlerin nazarından fıtratı korkar, sıkılır, çekilir. Nâmahrem yirmi erkeğin on sekizinin nazarından istiskal eder. Erkek ise, nâmahrem yüz kadından, ancak birisinden istiskal eder, bakmasından sıkılır. Kadın o cihette azap çektiği gibi,
    sadakatsizlik ithamı altına girer, zaafiyetiyle beraber; hukukunu muhafaza edemez.

    Yoksa, şimdiki işittiğim gibi, mahkemelere boşanmak için müracaat edeceksiniz. Bu da, haysiyet-i İslâmiye ve şeref-i milliyemize yakışmaz.

    Lemalar | Yirmi Dördüncü Lem´a





    Şudur cihanda benim en beğendiğim meslek
    Sözüm odun gibi olsun, hakikat olsun tek!

    Mehmed Akif Ersoy


  5. #5
    Ehil Üye Seha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2006
    Mesajlar
    1.626

    Standart

    Bu kısım, İman Mesleğine sahip Risale-i Nur'un dahilinde değildir. Bu müşkül ehline sorulmalıdır.

    Sorularlaislamiyet.com sitesine müracat edebilirsiniz.

    Az bilgimle şöyle düşünüyorum.

    Allah dörde kadar bir ruhsat verdi. Ancak Adil olma şartı getirdi. Ancak, insanı aratan ve en iyi tanıyan Zat(c.c) adil olmanın zor olduğunu söylemiş.

    Adalet ise ilk anda bir rızayı akla getirir. Demek -bence- erkek ikinci eşi izinsiz, razı etmeden alamaz, diye düşünüyorum.
    Sakın, sakın, sakın! Çabuk, bu şimdiye kadar demir gibi kuvvetli tesanüdünüzü tamir ediniz.

  6. #6
    Ehil Üye _ŞuA_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Bulunduğu yer
    A'raf
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1.430

    Standart

    Alıntı Seha Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kısım, İman Mesleğine sahip Risale-i Nur'un dahilinde değildir. Bu müşkül ehline sorulmalıdır.

    Sorularlaislamiyet.com sitesine müracat edebilirsiniz.

    Az bilgimle şöyle düşünüyorum.

    Allah dörde kadar bir ruhsat verdi. Ancak Adil olma şartı getirdi. Ancak, insanı aratan ve en iyi tanıyan Zat(c.c) adil olmanın zor olduğunu söylemiş.

    Adalet ise ilk anda bir rızayı akla getirir. Demek -bence- erkek ikinci eşi izinsiz, razı etmeden alamaz, diye düşünüyorum.
    öyle..

  7. #7
    Ehil Üye h.polat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.245

    Standart

    Alıntı Seha Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu kısım, İman Mesleğine sahip Risale-i Nur'un dahilinde değildir. Bu müşkül ehline sorulmalıdır.

    Sorularlaislamiyet.com sitesine müracat edebilirsiniz.

    Az bilgimle şöyle düşünüyorum.

    Allah dörde kadar bir ruhsat verdi. Ancak Adil olma şartı getirdi. Ancak, insanı aratan ve en iyi tanıyan Zat(c.c) adil olmanın zor olduğunu söylemiş.

    Adalet ise ilk anda bir rızayı akla getirir. Demek -bence- erkek ikinci eşi izinsiz, razı etmeden alamaz, diye düşünüyorum.
    kardeşim şöyle anlatıyım üç çocukları var biri tıpı bitirdi diğeri tıp son sınıfta diğeride öss hazırlanıyor bu çocuklar a okumalarında yardımcı olmadı burslarla okuyorlar o da parasına hatunlarla yiyor.ayrıca dini nikah yapma yok ben öyle olosaydı dinimiz ne emrediyor diye sordum yani teyzem boşansa vebal altında kalırmı.
    seni ilgilendirmeyen şeylerle uğraşma......
    Düşmanından uzaklaş......
    ölünün neyine gıpta edersen,diriyede öyle gıpta et....
    senin ihtiyacını gidermeyi önemsemeyen bir kişiden bir istekte bulunma..


  8. #8
    Yasaklı Üye @nazende - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2011
    Mesajlar
    35

    Standart

    Alıntı _ŞuA_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Evliliğin yürümeyeceğine inanan ve bu evliliği mutsuz bir şekilde devam eden kocasından soğumuş bir kadının kocasından boşanması haram değil helaldir.

    .
    İslam Hukukunda Kadının Boşanma Hakkı
    Ahmet Akgündüz
    I-Boşanma Hakkının Tarihi Seyri
    Daha genel bir ifadeyle evliliğin sona ermesi şekillerinde, tarih boyu farklı düşünce ve uygulamaların bulunduğuna şahit oluyoruz. İslâm hukukunun 14 asır önce tanzim ettiği evliliğin sona ermesi şekillerini ve bu arada kadına tanınan boşanma hakkını daha iyi anlamamız için, diğer hukuk sistemlerindeki duruma kısaca göz atmamız gerekiyor. "Zira her şey, zıddıyla bilinir" kaidesi burada da geçerlidir. Günümüzde, tarihi gerçekler bilinmeden, İslâm hukukunun evliliğin sona ermesini tamamen erkeğin yetkisine verdiği ve kadını bu konuda âdeta istenildiği an kaldırılıp atılan bir taş gibi kabul ettiği ve benzeri iddialar yayılmaktadır. Bu kısa yazının sonunda, bu tip iddiaların, ya cehâletten veya peşin fikirlilik ve kasıddan kaynaklandığı açıkça görülecektir. Şimdi boşanma sistemleri üzerinde kısaca duralım.

    Hukuk tarihi açısından boşanma sistemlerini üç grupda toplayabiliriz:
    Birincisi: Boşanmayı yasaklayan sistemdir. Bu görüş: Allah'ın birleştirdiğini insan ayıramaz" diyen Katolik hristiyanların görüşüdür. Nikah akdini ilâhi bir akid olarak gören hristiyanların katolik gurubu, evlenen insanların artık boşanamayacağını kabul ediyorlar. XVI. asra kadar Avrupa'da tatbik edilen sistem budur. Boşanma hakkının varlığı, Protestanlık mezhebi ile gündeme gelmiştir.

    İkincisi: 1789 Fransız ihtilâli ile hristiyanlıkdaki katı tutum gevşetilmiş ve Avrupa'da boşanma serbestisi sistemi gelişmeye başlamıştır. Zaten X. asır öncesi Avrupa'sında hâkim olan Roma hukukunda da sadece erkek lehine boşanma serbestisi vardır. Zamanla bu sistem bütün Avrupa'ya ve Asya'nın birçok ülkelerine yayılmıştır.
    Üçüncüsü: Tarafların ayrılma iradesini ikinci plâna atan ve boşanmayı belli sebeplerin varlığı halinde hâkimin hükmüne bırakan sistemdir. Bu, katolik klisesinin aşırı tutumuna karşı yine hristiyan olan milletlerin geliştirdiği alternatif bir sistemdir. Günümüz Türk hukukunda da aynı sistem geçerlidir .(1)

    II-İslâm Hukukundaki Boşanma Sistemi ve Kadının Boşanma Hakkı
    İslâm hukukunda evlilik akdi, sona erdirilmesi mümkün olmayan ilâhî bir akid olarak görülmemekte, belki diğer akitler gibi tarafların karşılıklı rızaları ile doğan ve erkeğin boşanma irâdesine ağırlık verilmekle beraber, karşılıklı rıza ile de sona erebilen rızai bir akit olarak kabul edilmektedir. İslâm hukukunda boşanma yasağı yoktur. Ancak çok önemli neticeler için kurulan aile yuvasının, hissi ve basit sebeplerle hemen yıkılmaması için de her çeşit tedbir alınmıştır. Erkeğe "talâk" adıyla karısını, kendi hür iradesiyle ve hâkimin yahut bir din adamının müdâhalesi olmadan boşanma hakkı tanınmış ise de, bu hakkın suistimal edilmemesi için herçeşit tedbir de alınmıştır. "Allah'ın katında en hoş olmayan helâl, talâk yani boşanmadır" "Allah, evlenme ve boşanmayı, kendi nefsi heveslerine âlet yapanlara lanet etsin" ve benzeri mânevi tedbirler yanında, maddi müeyyideli tedbirlerle "talâk hakkının" suistimal edilmesi önlenmiştir.

    Peki, kadının boşanma hakkı var mıdır? Bu sorunun cevabı evet'tir. Ancak erkeğinkine göre belli şartlara bağlanmıştır. Şu dört halde kadın da boşanma yetkisine sahiptir.
    1 — Erkek, karısına boşama yetkisi verebilir. "Tefviz-i talâk" denilen bu müessese, fıkıh kitaplarında uzun uzadıya anlatılmıştır.(2)

    2 — Kadın, evlenme akdi yapılırken, boşama hakkının kendisine de tanınmasını şart koşabilir. Hukuk-ı Aile Kararnamesi, bu görüşü kanunlaştırmıştır. (3)
    3 — Kocanın cinsi iktidarsızlığı, akıl hastası olması veya bulaşıcı hastalıkları bulunması gibi evlilik hayatını çekilmez hale getiren sebeplerin varlığı halinde, kadın, evliliğin sona erdirilmesi için hâkime başvurabilir. Hâkim de karı—kocayı ayırır. Buna "tefrik" adı verilir. (4)
    4 — En önemlisi ve hukuk tarihimiz boyunca en çok tatbik edilen bir usul de karı-koca'nın karşılıklı rızâ ile ayrılmalarıdır. Boşanma teklifi kadından geldiği gibi erkekten de gelebilir. Buna "muhâla'a" adı verilir. Karı ile koca arasında eski tabir ile "hüsn-i muâşeret" bulunmadığı ve evlilik hayatı çekilmez hale geldiği zaman, Kur'ân'ın tavsiye ettiği "muhâla'a" yoluna başvurulur. (5). Osmanlı Devleti zamanında tutulan Şer'iye Sicilleri tetkik edildiği zaman, evliliğin sona erme hallerinde, bu şekilde ayrılmanın % 60'a varan bir paya sahip olduğunu görüyoruz. Şimdi bu binlerce mahkeme kararından misâl olarak bir tanesini zikredeceğiz.

    III - Karı-Koca'nın Karşılıklı Rızâ ile Boşandığına Dair Bir Belge
    İslâm hukuku, meyvesi insan olan aile ağacının uzun yıllar sağlam olarak yaşaması için önemli tedbirler almıştır. Bu tedbirlerin başında karı-koca arasındaki hak ve borçlar dengesinin korunması gelir. Erkeğe, hür irâdesi ile boşama hakkı tanıyan İslâm hukuku, bu hakkını rastgele kullanmaması için bazı yollara başvurmuştur. Bunun karşılığında kadına da, erkeğin yüklenmekle mükellef olduğu mehir borcu, karısını boşadığı takdirde vermek mecburiyetinde bulunduğu iddet nafakası ve mesken masraflarını karşılama mükellefiyeti gibi avantajlar sağlamıştır. Kadın, kocasından şikayet eder ve ayrılmak isterse, bu avantajlardan vazgeçmek şartıyla her zaman ayrılma isteğinde bulunabilir. İşte geçimsizlik ve benzeri sebeplerle kadının, sözkonusu nikâhdan doğan haklarından vazgeçerek ayrılmayı istemesi, bir "muhâla'a" muâmelesidir. Tarih boyunca erkek de, talâk hakkının kendisine yükleyeceği mali mükellefiyetlerden kurtulma imkânı da bulunduğu İçin, hep karısı ile anlaşarak karşılıklı rıza ile boşanmayı tercih ettiğini görüyoruz. İşte bunlardan bir tanesi, Konya Şer'iye mahkemesi'nin 1736 tarihinde verdiği bir karardır. Orijinalini, transkripsiyonunu ve sadeleştirilmiş metnini ayrı ayrı vereceğiz.

    Transkripsiyon: "Medine-i Konya'da Muhtar Mahallesi sâkinlerinden Amine bint-i Hasan nâm hâtun, meclis-i şer'i hatirde, zevci muhâlı'ı hâfız'ul—kitab Süleyman bin Ahmed nâm kimesne mahzarında ikrâr ve takrir-i kelâm edüp, "zevcim mezbur Süleyman ile beynimizde hüsn-i zindegâni olmamağla, zimmetinde mütekarrir olan beş guruş mehr-i müeccelimden fâriğa olub ve na-faka-i iddet-i ma'lume ve meunet-i süknâm dahi kendi üzerime olmak üzere zevcim mezkur Süleyman ile muhâla'a-i sahiha-i şer'iye ile hul' olub zevciyete müte'allık âmme-i deavi ve mutâlebâtdan biri birimizin zimmetini ibrâ ve iskat eyledik. Birbirimizde hak ve alâkamız kalmadı" dedikde, gıbb'ettasdik "iş-şer"i mâ vaka'a bit-taleb ketb olundu.
    (Fil-yevm is'sâmin min Zilhiccetişşerife li seneti semânin ve erbaine ve mietin ve elf)

    El-Hac Mehmed b. Emrullah
    Hacı Halil b. Hacı Ömer,
    Seyyid Ahmed binHacı Hüseyin,
    Hüseyin bin Şa'ban,
    Mehmed bin Ahmed,
    Hacı Süleyman bin Hacı Şa'ban,
    Seyyid Süleyman bin Hacı Ömer."

    Sadeleştirilmiş Metin:
    "Konya şehrinde Muhtar mahallesinde oturan Hasan kızı Amine adlı hanım, şer'i mahkemede muhâla'a yaptığı kocası Ahmed oğlu Süleyman adlı şahıs huzurunda şöyle ikrar ve beyânda bulundu:

    Adı geçen Süleyman'la güzel geçinemediğimiz için Süleyman'ın bana karşı borçlu bulunduğu mehr-i müeccelimden, iddet nafakamdan ve mesken masrafları hakkımdan vazgeçerek, sözü geçen Süleyman ile geçerli ve meşru' olmak üzere karşılıklı rızâ ile boşandık (muhâla'a yaptık). Bundan böyle karı—kocalığa ait bütün da'va ve taleplerden birbirimizin zimmetini umumi ibrâ ile ibrâ ve iskat eyledik. Birbirimizde hak ve alâkamız kalmadı.

    Kadının bu beyân ve ikrârı, şer'i mahkemece tasdik edildikten sonra, durum, talep üzerine sicile kaydedildi.

    (8 Zilhicce 1148/1736)
    Şahitleri:
    Emrullah oğlu Mehmed,
    Hacı Ömer oğlu Halil,
    H.Hüseyin oğlu Seyyid Ahmed,
    Şa'ban oğlu Hüseyin,
    Ahmed oğlu Mehmed,
    Hacı Şa'ban oğlu Hacı Süleyman,
    Hacı Ömer oğlu Seyyid
    Süleyman." (6)

    Günümüz hukuk sistemlerinin asırlar sonra, yukarda belgeyle isbat edilen, karı-kocanın karşılıklı rızâ ile boşanabilmeleri anlayışına yaklaşmaları düşündürücüdür. Eski mahkeme kararları demek olan şer'iye sicillerinde, gayr-i müslimlerin dahi bu yolla ayrılmak üzere şer'iye mahkemelerine başvurduğunu gösteren belgelerin bulunuşu dikkat çekicidir. Ve de gerçek tarihimizin böylesine mefahir ile dolu olmasına rağmen, aksi sadâların şu zemin kubbesinin duvarları olan yayın organlarında yansıması ise ibret vericidir. Netice olarak en büyük düşmanlarımızdan birisi cehalettir. Onunla mücâdele de ancak ilim ve marifet ile mümkündür.

    Dipnotlar:
    1) Cin, Halil, Eski Hukukumuzda Boşanma, Konya, 1988,sh. 16-22
    2) Akgündüz, Ahmet, İslâm Ve Osmanlı Hukuku Külliyâtı, Dicle ünv.Hukuk Fak.Yay.Diyarbakır 1986, 205 -206.
    3) Akgündüz, Külliyat, 342.
    4) Cin, Eski Hukukumuzda Boşanma, 128 - 131.
    5) Kur'ân, Bakara, âyet, 229.
    6) Konya Şer'iye Sicilleri, Mevlâna Müzesi, No: B-17/60, ayrıca bakınız: Akgündüz/Hey'et, Şer'ye Sicilleri. 1/278 -283.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Yardımcı Olur musunuz?
    By hannemeryem in forum Risale-i Nur'u Yeni Tanıyanlara
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 08.01.17, 23:06
  2. Lütfen Yardımcı Olur musunuz???
    By gürseda in forum Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 18.12.09, 03:12
  3. Yardımcı Olur musunuz?
    By rısultato in forum Risale-i Nur Talebeliği
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 15.03.09, 11:03
  4. Yardımcı Olur musunuz?
    By keşannur in forum Tarih
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 10.01.09, 02:03
  5. Yardımcı Olur musunuz Bir Konuda?
    By monaroza in forum Fıkıh
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 28.05.07, 18:10

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0