Günümüzde imam nikahı,resmen geçerli sayılmadığı için eşleri bağlayıcı bir durum sayılmamakta ve tarafların özelliklede kadının,korunması için imam nikahıyla birlikte resmi nikahın kıyılması şarttır.Zaten
Medeni Kanun 134'e göre;
Birbiriyle evlenecek erkek ve kadın, içlerinden birinin oturduğu yer evlendirme memurluğuna birlikte başvururlar.
Evlendirme memuru, belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır.
Yani imamlar değildir.Yine;
Medeni Kanun 143 gereğince;
Evlenme töreni biter bitmez evlendirme memuru eşlere bir aile cüzdanı verir.
Aile cüzdanı gösterilmeden evlenmenin dinî töreni yapılamaz.
Evlenmenin geçerli olması dinî törenin yapılmasına bağlı değildir.
Bu maddedende anlaşıldığı üzere dini nikahın kanunlar önünde hiçbir geçerliliği yoktur,mutlak butlandır.
Türk Ceza Kanunu 230'a görede;
(5) Aralarında evlenme olmaksızın, evlenmenin dinsel törenini yaptıranlar hakkında iki aydan altı aya kadar hapis cezası verilir. Ancak, medenî nikâh yapıldığında kamu davası ve hükmedilen ceza bütün sonuçlarıyla ortadan kalkar.
(6) Evlenme akdinin kanuna göre yapılmış olduğunu gösteren belgeyi görmeden bir evlenme için dinsel tören yapan kimse hakkında iki aydan altı aya kadar hapis cezası verilir.
"Aralarında evlenme olmaksızın"dan kasıtta resmi nikahtır.Resmi nikah olmadan dini(imam)nikahı kıymak,kanunlar önünde suç sayılmıştır ve cezai yaptırımı vardır.
Ayrıca resmi nikahla,evli bir insanın ikinci bir eşle evlenmesi(kuma)olayınıda TCK.230/1-2 cezai yaptırım yoluyla kapamıştır.
Resmi nikahla yeni kanunun kabulunden sonra,aksi bir mal varlığı rejimi seçilmemişse otomatik olarak "edinilmiş mallara katılım"(TMK-218-219)gibi mal rejimindende yararlanacaklardır,TMK Madde 10 fıkra 1 gereğince.
Evlilikte birde çocukların durumu vardır.Mademki resmi olmayan imam nikahı kabul edilmiyor,bu evlilikten doğan çocuklarda nikahsız doğan çocuklar gibi resmiyette işlem görecektir,Nüfus Kanunu madde 16 gereğince.Ve annesinin soyadıyla kütüğe kayıt olunacak ve annesinin belirttiği baba ismi yazılacaktır.
Yeni medeni kanunla kadınların hakları korunmaya çalışılmıştır ve bu yüzden resmi nikahın zaruriyeti getirilmiştir.Ancak imam nikahı olmadan,Allah katında o evlilik sahih değildir.Bu yüzden iki nikahın bir arada yapılması gerekmektedir.
Ülkemizde,teokratik bir rejim olmadığı için imam nikahı tek başına kadını ve aileyi korumakta yetersizidir.Ancak teokratik bir yönetim şekli olmuş olsaydı,imam nikahı resmi nikah olarak kabul görecekti ve evlilik ve aile kurumları maddi ve manevi her bakımdan korunmuş olacaktı.
Benim burdaki amacım kesinlikle imam nikahını yermek değil (ki o nikah olmadan zaten karı-koca sayılınmaz)ya da resmi nikahı övmek değildir.
Sadece ülkemiz şartları gereğince olunması gerekenleri söylüyorum.
Zaten resmi nikahtada şahitler vardır,nikahta sahih olması için duyrulması şartı varsa ki bu resmi nikahtada vardır,bir fatihada okununca nikah sahih olurmuş diye duymuştum.Yanlışım varsa düzeltin...