+ Konu Cevaplama Paneli
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 ve 2

Konu: İftarınızı çorba ve salata ile açın

  1. #1
    Vefakar Üye yozgati - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2013
    Bulunduğu yer
    Alem-i Şehadet
    Mesajlar
    320

    Standart İftarınızı çorba ve salata ile açın

    Diyetisyenler, Ramazan ayında sağlıklı beslenme
    konusunda uyarılarda bulundu. İftarda orucun çorba ve salata ile açılmasını
    tavsiye eden uzmanlar, mideye birden bire yüklenilmemesi gerektiğini ifade
    etti.

    Medical Park Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Nilgün İstek, Ramazan
    ayında sağlıklı beslenme davranışının dışına mümkün olduğunca çıkılmaması
    gerektiğini söyledi. İstek, bu süreçte beslenme ve aktivite anlamında bilinçsiz
    hareket edilmesinin kilo almaya, sindirimle ilgili şikayetlerin oluşmasına ve
    daha birçok sağlık problemine yol açabileceğini kaydetti. Beslenme açısından en
    önemli sakıncanın kişilerin beslenme şekillerindeki ani değişimler olduğuna
    işaret eden İstek, "Bu değişim gerek öğün saati, gerek öğünlerde tercih edilen
    besin çeşidi-tipi, gerekse besinlerin miktarı konusunda karşımıza çıkar. Günde 3
    kez olan öğün sıklığı, bu dönemde 1 veya 2 öğünle sınırlı kalır, ayrıca
    öğünlerde tüketilen besin miktarları da normal alışkanlığın 2-3 katına fırlar.
    Oysa ki, yeterli ve dengeli beslenmenin Ramazan ayında da devam etmesi
    sağlanmalı, ani ve büyük değişikliklerden mutlaka kaçınmalı" dedi.

    "İFTARDA ÇORBA İÇEREK MİDEYİ RAHATLATIN"

    İstek, Ramazan ayında öğün sayısının azaltılmaması gerektiğini ifade
    ederek, "Unutmamak gerekir ki, ani olarak fazla yemek yemek tansiyon
    yükselmesine, kan şekeri dengesizliklerine, sindirim sistemi şikayetlerinin
    oluşmasına veya artmasına neden olabilir. Bunun için 1 kase çorba ve salata ile
    oruç açılıp mide biraz dinlendirilmeli, birden bire mideye fazla yük
    getirilmemeli. Yarım saat kadar sonra sebze veya et yemeği, yoğurt veya cacık
    ile salataya yer verilmeli. Yemek porsiyonlarının fazla olmamasına dikkat
    edilmeli" şeklinde konuştu.

    "İFTARDAN 1 SAAT SONRA ÇAY İÇİN"

    Proteinli besinler olan peynir ve yumurtaya, ayrıca sebze, meyve, zeytin ve
    fındık, badem, ceviz gibi lifli besinlerin de tüketilmesi gerektiğini kaydeden
    İstek, şöyle devam etti:

    "Yemeklerdeki demirden yararlanabilmek için yemekle birlikte çay, kahve ve
    asitli içecek tüketilmemeli. İçilecekse dahi, yemeklerden 45 dakika-1 saat kadar
    sonra içilmeli. Yemekten sonra tatlı ihtiyacını gidermek için şerbetli, kremalı,
    hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar veya meyve tatlıları, kompostolar tercih
    edilmeli. Lifli besinlerin yeterli tüketimi sağlanmalı. Bunun için tam tahıllı,
    kepekli, çavdar ekmeği tercih edilmeli, sebze ve meyve tüketimine önem
    verilmeli, kuru baklagillerden ve bulgurdan yararlanılmalı."

    "YİYECEKLERİ PİŞİRİRKEN KIZARTMAYIN"

    Protein içeriği yüksek olan besinlerin mideden boşalma süresini uzatarak
    acıkmayı geciktirdiğini ifade eden İstek, süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi
    besinlere özellikle sahurda yer verilmesi gerektiğini kaydetti. Yemeklerin iyi
    çiğnenip yavaş yenilmesi gerektiğini belirten İstek, "Yemeklerde kullanılan yağ
    bitkisel sıvı yağ olmalı. Pişirme esnasında kullanılacak yağ miktarı az olmalı
    ve yağın yanmamasına dikkat edilmeli. Susama hissini daha da artıracağından,
    yemeklerde kullanılacak tuz miktarı aşırı olmamalı, salamuralar çok tercih
    edilmemeli, özellikle acı tattaki baharatları kullanmamaya özen gösterilmeli.
    Yemeklerin pişirilme yöntemi de önemli. Yiyeceklere özellikle kızartma yöntemi
    uygulanmamalı. Bu yöntem, hem yiyeceğin enerji değerini artırarak kilo alımına,
    hem de sindirim sistemi sorunlarına yol açabilir" açıklamalarında bulundu.

    "HAREKETSİZ KALMAYIN"

    Oruç tutulurken vücudun gün boyu susuz kalacağı için iftar ve sahur
    vakitleri arasındaki sürenin iyi değerlendirilmesinin önemine değinen İstek,
    şöyle devam etti:

    "Yatmadan hemen önce yemek yenilmemeli çünkü bu durum sindirim sistemi
    şikayetlerinin oluşmasına veya artmasına yol açabilir. Unutmayalım ki oruç
    tutulduğunda vücudun gereksinmeleri artmaz, yani yememiz gerekenden daha
    fazlasını yememize gerek yok. Aksine, gün boyu herhangi bir şey yenilmediğinden,
    hareket düzeyi azaldığından metabolizma yavaşlar. Bu nedenle besin çeşidi ve
    miktarı konusunda doğru tercihler yapılmalı, hareketsiz kalmamaya özen
    gösterilmelidir."

    İstek, hasta olanların oruç tutmadan önce mutlaka hekimlerine ve
    hekimlerinin yönlendirmeleriyle diyetisyenlerine gitmeleri gerektiğini de
    sözlerine ekledi.

  2. #2
    Ehil Üye Ararad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2.174

    Standart

    Allah nasip etti bu sene Recep ayın orucunu tuttum, Şaban'ı da tutmaya devam ediyorum şükür ... İnanın ne açlık var ne susuzluk... Zannederim bu seneki Ramazan ı şerif çok şirin geçecek...
    Hak ile iştigal etmezsen
    batıl seni istila eder...

    İ. Şafii.

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Ayasofyayı İbadete Açın
    By ademyakup in forum Bediüzzaman ve Risale-i Nur Çalışmaları
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 25.02.19, 07:03
  2. Lütfen Açın Başınızı !
    By Ahsen Nur in forum Tesettür
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 06.10.16, 09:11
  3. İçinizi Rabbinize Açın..
    By Özgürlük in forum Dualar
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 27.03.08, 10:45
  4. Yanınızda Bana da Yer Açın
    By nuresma in forum Tanışma
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 19.11.07, 12:50
  5. Ekmek Arası Çorba - Foto
    By duaci in forum Mizah
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 20.02.07, 12:42

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0