Eğer denilse: -2- denilmiş. İhtilâf ise tarafgirliği iktiza ediyor.
"Hem tarafgirlik marazı, mazlum avâmı, zalim havassın şerrinden kurtarıyor. Çünkü bir kasabanın ve bir köyün havassı ittifak etseler, mazlum avâmı ezerler. Tarafgirlik olsa, mazlum bir tarafa iltica eder, kendisini kurtarır.
Hem tesadüm-ü efkârdan ve tehâlüf-ü ukulden hakikat tamamıyla tezahür eder." Elcevap: Birinci suale deriz ki: Hadisteki ihtilâf ise, müsbet ihtilâftır. Yani, herbiri kendi mesleğinin tamir ve revâcına sa'y eder. Başkasının tahrip ve iptaline değil, belki tekmil ve ıslahına çalışır. Amma menfi ihtilâf ise-ki garazkârâne, adâvetkârâne birbirinin tahribine çalışmaktır-hadisin nazarında merduttur. Çünkü birbiriyle boğuşanlar müsbet hareket edemezler.
Muhterem Sözler Kardeşim,
Hadis ilmi hakkında fikir yürütmem mümkün değil. Ancak sadece şunu söyleyebilirim ki, Eğer Üstadımız bir hadisi risalelere almışsa ve mevzu olduğunu söylememişse o hadis, sahihtir diye düşünüyorum. Üstadımız yukarıdaki bölümde de o hadisi "hadis" olarak kabul etmiş. Ben şahsen bu durumda hadisin sıhhatinden şüphe etmem.
Selâm ve Muhabbetlerimle...