+ Konu Cevaplama Paneli
1. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var 1 2 3 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 39

Konu: Kadınlara İtham Edilen Uydurma Hadisler

  1. #1
    Yasaklı Üye TURKUAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    628

    Standart Kadınlara İtham Edilen Uydurma Hadisler

    Hadis, peygamber efendimizin sözlerine denir. Mevzu hadis, kendi şahsi, siyasi,... emellerine ulaşmak için peygamberimizin ağzından uydurulan, Hz. Resül'ün söylemediği halde kendisine mal edilen sözlerdir. Uydurma- mevzu hadisler genellikle kadınlar, siyasi görüşler, ırkçılığa dayanan konular... çerçevesinde dönmektedir.
    Kadınla ilgili bazı uydurma-mevzu hadisler:
    " Kadınlara okuma- yazma öğretmeyin: " İbn-i Cevzi, İbn-i Hıbban, İbn-i Adıyy hadisi kabul etmez, uydurmadır derler. (Kitabul Mevzuat 2/268)
    " Kadınlarla istişare edin, onlara tanışın ve onların söylediklerinin zıttını yapın": Sehavi ve İbn-i Arrak hadisi merfu görmezler. Ebu Hatim, İbn-i Adıyy , İbn-i Cevzi, İbn-i Hıbban hadisin uydurma olduğu görüşündedirler. ( El- Makasıdul Hasene: 248 , Tezkiretul mevzuat :128, Tenzihuş Şeria : 2-204, Silsiletul Ehadis: 432 ) .Ayrıca, Hz. Resul Ümmü Seleme ile istişarede de bulunmuştur (Makasıdul Ha-sene: 585, Silsile: 436, Keşful Hafa :2-3)
    " Kadınlara iteat pişmanlıktır." : Sehavi, Ukayli hadisi uydurma kabul ederler. ( Tezkiratul Mevzuat : 128, Kitabul Mevzuat : 2, 272)
    " Kadınlar olmasaydı Allah'a hakkıyla ibadet edilirdi". Suyuti, Buhari, İbn-i Adıyy, Ebu Hatim, İbn-i Cevzi, Muhammed Nasuriddin, İbn-i Hıbban hadisi mevzu kabul ederler. ( Silsiletul Ehadisuzzaif : 74, Tenzihuşşeria : 1/62, El-leali : 2/59)
    " Kadınlar olmasaydı, erkekler cennete girerdi." : İbn-i Arrak, Es- sakafi hadisi kabul etmezler. ( Camiussağir: 2/113)
    "Güzele bakmak sevaptır veya ibadettir, gözü kuvvetlendirir.." : Ebu Nuaym, Durekutni, İbn-i Cevzi, Sehavi, İbn-i Hacer, Iraki, Zehebi, İbn-i Kayyim, Muhammed İbn-i Arrak, Nasıruddin... hadisi uydurma kabul ederler. ( El- Maka- sıd: 129, Silsiletul Ehadissuzaif : 164, Kitabul Mevzuat: 1/63, Mevzuati Aliyyul Kari: 124, Keşful Hafa: 2/317, Tenzihuşşeria: 201...)
    "Uğursuzluk kadın, at ve evdedir." : Peygamber Efendimiz Hz. Mö ammed 'in eşleri, Hz. Aişe bu sözü duyunca: Kur'an-ı indirene yemin ederim ki, bunu rivayet eden, Ebul Kasım'a (Hz. Muhammed'e) iftira etmiştir. Resulullah sadece, "Cahiliye insanları, uğursuzluk, kadın, ev ve hayvandır" dediklerini söylerler.
    Hz. Resul bu sözü cahiliye dönemi (İslam öncesi dönem) insanlarının bir sözü olarak nakleder . İslam, cahiliye görüş ve adaletlerini tümden reddettiği gibi, uğursuzluk kavramını da kabul etmemekte, reddetmektedir.
    " Kadınların akılları ferclerindedir :" : Sehavi, Aliyyul Kari, Acluni sözün uydurma olduğunu kabul ederler. ( El-Makasıd:292, El esrarul Merfua : 246, Keşful Hafa: 2/62))
    " Döl getiren siyah bir kadın, döl getirmeyen beyaz bir kadınla hayırlıdır". Iraki, hadis uydurmadır der. ( Mevzuatı Aliyyul Kari : 73). İslâm'da hayırlı olmanın ölçüsü takva (Sevgi ile karışık korku)'dur. Ayrıca Kur'an çocuk sahibi olmanın veya olmamanın Allah'tan gelen bir imtihan vesilesi olduğunu da bildirir . (Şura Suresi : 49-50)
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 23:13 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Yasaklı Üye TURKUAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    628

    Standart

    oysa kadınlar için Allah kitabında ;
    ''Karı ve kocayı birbirinin dostu ilan eden (Tevbe Suresi : 71), eşlerin ikisinin de birbirine ısınıp aralarında muhabbet ve merhamet oluşturan (Rum Suresi : 21). Allah'ü Teala'nın yüce Resül'ü "Sizler (Kız-erkek) çocuklarınızı seviniz, kız çocukları kendi kendilerini sevdirirler" buyururlar, Hz. Ömer:" Cahiliye döneminde kadınları, hiç bir şey saymazdık. Taki İslam geldi, Allah'u Teala onlardan bahsedince, o zaman kadınların üzerimizde bir takım hakları olduğunu gördük" derken, iyi amel işleyen kadın veya erkeğin cennete gideceğini bildiren (Nisa Suresi:124) dinimizin ve onun yüce ilahının kulları arasında ayırım yapacağını kabul etmek imkansızdır. O, rahman ve rahimdir. '' buyurmuştur..

  3. #3
    Ehil Üye Meyvenin Zeyli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2006
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    3.341

    Standart

    Alıntı TURKUAZ Nickli Üyeden Alıntı
    "Güzele bakmak sevaptır veya ibadettir, gözü kuvvetlendirir.." : Ebu Nuaym, Durekutni, İbn-i Cevzi, Sehavi, İbn-i Hacer, Iraki, Zehebi, İbn-i Kayyim, Muhammed İbn-i Arrak, Nasıruddin... hadisi uydurma kabul ederler. ( El- Maka- sıd: 129, Silsiletul Ehadissuzaif : 164, Kitabul Mevzuat: 1/63, Mevzuati Aliyyul Kari: 124, Keşful Hafa: 2/317, Tenzihuşşeria: 201...)
    Demek bu sözü söyleyenlerin bi dayanakları varmış. Ben de hep desteksiz söylerler diye düşünmüşümdür

    Ya bu rivayetlerin hepsi çok komik. Yani bunları Peygamber Efendimize isnad eden dalalettedir apaçık. Bu gibi uydurma rivayetler malesef ki çok fazla hadis literatüründe. Bu nedenle okuduğumuz hadislerin muhakkak ravilerine bakalım. Güvenilirliğini sorgulayalım. Bu yukardakine benzer rivayetlerin mantığımızla da Hz. Peygambere ait olmadığını, mevzu olduğunu anlayabiliriz ama bazen nakıs fehmimizle idrak edemediğimiz, fakat çok ince hikmetlerle nakledilmiş rivayetler de mevcut.
    Konu Meyvenin Zeyli tarafından (29.05.07 Saat 23:15 ) değiştirilmiştir.

    Ve sen yine denendiğinde.. Ve yine kalbin daraldığında.. Ve yine bütün kapılar kapandığında.. Ve yine ne yapman gerektiğini bilemediğinde.. Uzun uzun düşün.. Ve hatırla yaratanını!.. "ALLAH kuluna kafi değil mi?" [Zümer Suresi - 36]


  4. #4
    Vefakar Üye edeb_ya_Huu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    363

    Standart

    ne biçim şeyler uydurmuşlar ya...artık kimler uydurmuşlarsa bunları hep kadını uğursuz saymışlar,hor görmüşler...insanın okuyunca bile sinirleri bozuluyır bunlara inanan da var mıdır acaba?
    Dopdulu bir şevkle çıkıp yollara düşeli,geçtin manaları küheylan gibi encama ereceğin heyecanından belli,şahlan ki geliyor gökler ötesinden tebşir.

  5. #5
    Dost hakanozdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    26

    Standart

    yaw kardeşim ehli sünnette uydurma olmaz bu hadislerin mutlaka bir izahı vardır bir bakın kadınlara danışın diyor sona zıddını yapın böyle şöy olmaz ama hangi anlamda kullanıldı kinayeli olabilir mecaz olmaz,uydurma diyenler selefcilerin tekidir

  6. #6
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı hakanozdemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaw kardeşim ehli sünnette uydurma olmaz bu hadislerin mutlaka bir izahı vardır bir bakın kadınlara danışın diyor sona zıddını yapın böyle şöy olmaz ama hangi anlamda kullanıldı kinayeli olabilir mecaz olmaz,uydurma diyenler selefcilerin tekidir
    Yanlışsın kardeşim.Ehl-i sünnet imamları uydurma hadislerin varlığını kabul ederler ve bunlara "mevzu hadis" derler...

  7. #7
    Ehil Üye Seha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2006
    Mesajlar
    1.626

    Standart

    Bir zaman bir kardeşimiz de böyle uydurma diye pek çok hadis yazmıştı. Tek tek kontol etmiştim. (Bende 14 Zat'ın hadis kitapları var)

    Ya hadiste değiştirme yapılmış. Ya önün arkası kesilmiş, acayip bir hale getirilmiş.

    Yazdığı hadisler ilk bakışta öyle bir hale gelmiş ki ister istemez diyorsun "Yahu bu ne?"

    Yukardaki hadislerin kaynağına henüz bakmadım. Vaktim olurda bakabilsem eminim ki çoğu ya değiştirme yada kısaltıp tırnaklama ile manası değiştirilmiş.

    Muhabbetle
    Sakın, sakın, sakın! Çabuk, bu şimdiye kadar demir gibi kuvvetli tesanüdünüzü tamir ediniz.

  8. #8
    Ehil Üye alanyali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    2.491

    Standart

    Alıntı Ene-Zerre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlışsın kardeşim.Ehl-i sünnet imamları uydurma hadislerin varlığını kabul ederler ve bunlara "mevzu hadis" derler...
    "mevzu hadis" demek "bu hadis mutlak manada uydurmadır" demek değildir arkadaşım..Bir hadis alimi, bir hadise "mevzu" demişse, o "mevzu"luk o hadis aliminin kriterlerine göre mevzu olur, onun ictihadi metoduna göre mevzu olur, mutlak manada mevzu olmaz..Bu farkı iyi ayırtedelim..

    Mesela aynı şey mezhep imamları için de geçerlidir, mesela imam arkasında Fatiha okumak bazı mezheplere göre harama yakın mekruhtur, bazılarında ise farzdır..zahirde birbirine zıt hükümler..Ama bütün bu hükümler haktır..Çünkü bu hükümleri veren ictihad makamındaki imamlardır..Biz bu hükümlerden birisini seçip "bu haktır" diyemiyoruz dimi? "hepsi de haktır" diyoruz..

    Aynı bu fıkhi ictihad meselesinde ,imamlar kendi ictihadi metodlarına göre ictihad ettikleri gibi, hadis imamları da kendi metodlarına göre hadisleri incelerler..
    Muteber bir hadis alimi bir hadise "mevzu" diyebilir, ama başka bir muteber hadis alimi "sahihtir" veya "hasendir" veya "mevzu değildir" diyebilir..
    Hepsi de haktır..Ve o hadis, bizim nazarımızda itibara layıktır, Çünkü bir hadis imamı itibar etmiş eserine almış..

    Mesela İmam-ı Gazali 300 bin hadis-i şerifi ravileriyle beraber ezbere bilmekteydi..

    Yüzbin hadis-i şerifi ravileriyle bilene "Hafız" denir..
    İkiyüzbin hadis-i şerifi ezbere bilene "Şeyhül Hadis" denir..
    Üçyüzbin hadis-i şerifi ezbere bilene ise "Hüccet-ül İslam" denir..

    Üçyüzbinden fazla hadis-i şerifi ezbere ravileriyle beraber bilene ise "Hadis İmamı" "Hadis müctehidi" denmektedir..İmam-ı Buhari, İmam-ı Müslim ve diğer büyük hadis imamları..
    Bu zamanda "hadis imamı" olarak bilinen çok kimse "Hafız" kategorisine bile girmeyip, onların kıyısına yaklaşamamaktadır..


    Şu yazı faydalı olabilir :

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=776


    cehennem ağzını açmış, bekliyor; cennet ise ağuş-u nazdaranesini açmış, gözlüyor.

  9. #9
    Yasaklı Üye Ene-Zerre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Bulunduğu yer
    Kainat Mescidi...
    Mesajlar
    2.455

    Standart

    Alıntı alanyali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    "mevzu hadis" demek "bu hadis mutlak manada uydurmadır" demek değildir arkadaşım..Bir hadis alimi, bir hadise "mevzu" demişse, o "mevzu"luk o hadis aliminin kriterlerine göre mevzu olur, onun ictihadi metoduna göre mevzu olur, mutlak manada mevzu olmaz..Bu farkı iyi ayırtedelim..

    Mesela aynı şey mezhep imamları için de geçerlidir, mesela imam arkasında Fatiha okumak bazı mezheplere göre harama yakın mekruhtur, bazılarında ise farzdır..zahirde birbirine zıt hükümler..Ama bütün bu hükümler haktır..Çünkü bu hükümleri veren ictihad makamındaki imamlardır..Biz bu hükümlerden birisini seçip "bu haktır" diyemiyoruz dimi? "hepsi de haktır" diyoruz..

    Aynı bu fıkhi ictihad meselesinde ,imamlar kendi ictihadi metodlarına göre ictihad ettikleri gibi, hadis imamları da kendi metodlarına göre hadisleri incelerler..
    Muteber bir hadis alimi bir hadise "mevzu" diyebilir, ama başka bir muteber hadis alimi "sahihtir" veya "hasendir" veya "mevzu değildir" diyebilir..
    Hepsi de haktır..Ve o hadis, bizim nazarımızda itibara layıktır, Çünkü bir hadis imamı itibar etmiş eserine almış..

    Mesela İmam-ı Gazali 300 bin hadis-i şerifi ravileriyle beraber ezbere bilmekteydi..

    Yüzbin hadis-i şerifi ravileriyle bilene "Hafız" denir..
    İkiyüzbin hadis-i şerifi ezbere bilene "Şeyhül Hadis" denir..
    Üçyüzbin hadis-i şerifi ezbere bilene ise "Hüccet-ül İslam" denir..

    Üçyüzbinden fazla hadis-i şerifi ezbere ravileriyle beraber bilene ise "Hadis İmamı" "Hadis müctehidi" denmektedir..İmam-ı Buhari, İmam-ı Müslim ve diğer büyük hadis imamları..
    Bu zamanda "hadis imamı" olarak bilinen çok kimse "Hafız" kategorisine bile girmeyip, onların kıyısına yaklaşamamaktadır..


    Şu yazı faydalı olabilir :

    http://www.dinimizislam.com/detay.asp?Aid=776
    Ne dedigimi anlamadın sen abi tekrar okusan faideli olacağını umuyorum

    "Yanlışsın kardeşim.Ehl-i sünnet imamları uydurma hadislerin varlığını kabul ederler ve bunlara "mevzu hadis" derler... "

  10. #10
    Dost hakanozdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesajlar
    26

    Standart

    kardeşim ehl-i sünnet alimleri uydurmayı kabul etse niye kitaplarına alsınlar,onların bizim düşündüğümüzü düşünecek beyinleri yokmuydu,aynı Kuranı okumuyormudydu

+ Konu Cevaplama Paneli

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

     

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 24.08.08, 16:15
  2. Devletİn Yalan Uydurma Kurumlari
    By Cabir in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03.08.07, 20:29
  3. Bir Tükürüğe Tahammül Etmeyenlere İtham Olunur.
    By mirkat in forum Serbest Kürsü
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 19.07.07, 16:34

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
Yemek Tarifleri ListeNur.de - islami siteler listesi
Google Grupları
RisaleForum grubuna abone ol
E-posta:
Bu grubu ziyaret et

Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0